Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

cristi5

Da, din pacate acele camere nesemnalizate instalate in mare parte ca afacere (nici macar nu mi se pare o afacere foarte buna, cam salarul anual al unui angajat de comuna), au compromis o idee foarte buna, care functioneaza excelent in tarile cu siguranta de top.

Dar niciodata nu e prea tarziu, adica na, cand e vorba de vieti omenesti de multe ori e cam prea tarziu.

Cine ar avea curaj in Romania sa puna
- camere fixe
- in puncte alese obiectiv (puncte negre si mai "gri", zone care e evident pt orice sofer ca sunt periculoase)
- nu in zone in care stim ca soferii o calca dar nu se prea intampla accidente mortale pt ca drumul e sigur (gen portiuni drepte de DN cu separare de sens, alta prostie care a compromis ideea de camere fixe in Romania)
- presemnalizate corespunzator. Prevenire nu pedepsire (sunt in Italia, si ei au la fel)
- intr-un program clar si transparent, gen incepem cu zonele X si Y pt ca sunt cele mai periculoase, la anul zonele Z si T etc
- ajustat limitele de viteza daca acestea sunt aberante (gen 30 pe DN) pt ca ele sunt aberante tocmai pt a speria soferii in lipsa altui mecanism de control permanent

----

S-a discutat aici si amendarea in functie de venitul anual. E alta poveste, dar si aia merge foarte bine in tarile cu siguranta de top. Degeaba ii dai unuia o amenda care pt el e bani de seminte.

----

Apropo de siguranta de top. Suedia nu e pe primul loc in lume, ci Micronezia :) Si pe locul 3, Kiribati :)

http://www.worldlifeexpectancy.com/cause-of-death/road-traffic-accidents/by-country/

JohannDB

#3421
Tot vorbim de radare și siguranță (de orice fel ar fi), dar pare că avem un DUBLU STANDARD sau mi se pare ??.........Decizia nr.3 în dosarul nr.2738/1/2017
Admite recursul în interesul legii formulat de Colegiul de conducere al Curţii de Apel Bacău şi, în consecinţă, stabileşte că:

În interpretarea şi aplicarea dispozițiilor pct. 3.1.1 din Norma de metrologie legală NML 021-05 ,,Aparate pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor (cinemometre)", aprobată prin Ordinul directorului general al Biroului Român de Metrologie Legală nr. 301 din 23 noiembrie 2005, cu modificările și completările ulterioare, erorile maxime tolerate pentru măsurarea vitezei sunt cerinţe metrologice aplicabile numai în procedura de atestare a unui cinemometru de către entităţile prevăzute la art. 4 din ordinul susmenţionat, respectiv doar la momentul verificării şi omologării aparatului.
Obligatorie, potrivit dispoziţiilor art. 517 alin. (4) din Codul de procedură civilă.
Pronunţată, în şedinţă publică, astăzi 19 februarie 2018.
După redactarea considerentelor şi semnarea deciziilor, acestea se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Purtător de cuvânt al
Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie
Judecător Minodora Condoiu


  De văzut M.O 423/17.05.2018.
Asta cu "numai la verificare" sincer mă deranjează, mă "fură", pentru că nu mai am încredere... Hai să facem asta și la pompa de combustibil, să le setăm (dacă nu or fi deja, pe -% din marja de eroare), hai s-o facem la cântarele de oriunde și să le punem tot pe -% (by the way la graniță între unguri și noi este o diferență de 400-500kg la 200m distanță, în plus, ghici unde ?), că la viteză deja le punem pe +% (și da viteza pe GPS este cu 2km/h mai mică precum cea de pe ceas...). Pare abstractă problema, dar real este de top: te jumulesc cu marja de eroare, că e pe "+", că e pe "-".

ghrt

Primii 10km nu se sancţionează practic iar eroarea maximă a aparatelor radar omologate la noi la viteza de 130 km/h nu este mai mare de 10 km/h. Dacă circuli legal e ok. Dacă nu circuli legal, ce ţi se "fură"? Dreptul de a depăşi viteza legală?!
Cont (aproape) inactiv.

JohannDB

ce ţi se "fură"?
   ...Sentimentul de încredere..., un principiu... , echitate....., lipsa ambiguității.....  Pot circula foarte legal și să sar gardul cu un km pentru că, na, mi se pune + marja (sau oarece chichițe) și nu țin permanent o cameră pe vitezometru, să am tahograf sau să am ca la locomotive registrator de viteză permanent... Cu asta închei comentariul. 

pasadia

#3424
Nu mai stiu daca m-am plans pe forum sau nu cu aceasta intamplare (veche de cam un an), dar apropo de sentimente de incredere sau de preventie vs sanctionare. Dinspre Sibiu spre Brasov, dinainte de Arpasu de Jos ma trezesc in spatele a 2 tiruri. Cum stiu ca imediat dupa localitate urmeaza o portiune unde pot depasi, stau linistit (oricum nu prea aveam sanse de depasire). In spate se face o mica coloana.

Ies din localitate (pe o mica urcare cu separator median), trec de varful dealului si ma asigur. Vad ca am spatiu de depasire, semnalizez si ies in depasire (recunosc, inca pe linie continua, linia intrerupta si zona unde se poate depasi legal incepeau cativa metri mai in fata). Cand depaseam primul tir cel din fata pune semnal stanga, asa ca, considerand ca are de depasit vreun biciclist, intru intre ele. Cand colo el facuse asta pentr ca in parcarea din fata, sub limita de judet, era o masina de politie.

Am fost oprit regulamentar, controlat inclusiv in portbagaj, verificat actele vreo 5 minute in masina (deci controlat si istoricul de sanctiuni) si apoi inca vreo 5 minute de discutii. Am recunoscut ca am inceput manevra pe linia continua, dar am tinut sa remarc faptul ca vizibilitatea este perfecta si ca, in mod normal, acolo ar trebui marcat cu linie discontinua pentru cei care se indreapta spre Brasov. Evident pe el nu il interesa acest lucru, a tinut sa nu-mi dea dreptate. Dar a continuat cu aluziile la "iti permiti 30 de zile de concediu daca iti suspendam permisul". Nu le-am oferit nimic (oricum cred ca aveam mai putin de 50 RON bani lichizi) si dupa aproape 15 minute mi-a permis sa plec doar cu un avertisment.

Eu personal incadrez toata povestea la incercare de santaj, dar cum ma simt cu musca pe caciula imi permit sa nu spun mai multe. Insa gustul amar vizavi de semnalizare ramane - cred in continuare ca acolo altul ar fi trebuit sa fie marcajul si semnalizarea.

Marius

Cred ca acolo (si nu numai) ar fi indicata linie dubla, continua spre Sibiu si intrerupta spre Brasov (pe coborare).

TibiV

Quote from: pasadia on July 02, 2018, 10:21:06 AM
Eu personal incadrez toata povestea la incercare de santaj, dar cum ma simt cu musca pe caciula imi permit sa nu spun mai multe. Insa gustul amar vizavi de semnalizare ramane - cred in continuare ca acolo altul ar fi trebuit sa fie marcajul si semnalizarea.

Cred ca aproape toti am trecut prin "d'astea"....
Nici politistul nu este foarte sigur ca poate sa te "friga", nici tu nu esti foarte sigur ca il poti "contra" in instanta...

Caz tipic pentru "infrastructua" romaneasca...
Negociem... ;)

Quote from: pasadia on July 02, 2018, 10:21:06 AM
Nu le-am oferit nimic (oricum cred ca aveam mai putin de 50 RON bani lichizi) si dupa aproape 15 minute mi-a permis sa plec doar cu un avertisment.

Slava Domnului ca desi "si gura lor vrea ceva", de regula nu sunt chiar absurzi...
Poate asta se incadreaza la "preventie"...
Decat sa porti "discutii principiale" cu politia rutiera, data viitoare vei incepe depasirea cu 100 de metri mai sus... Amani depasirea cu 10 secunde, elimini 15 minute de discutii penibile cu "organele".....
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Quote from: pasadia on July 02, 2018, 10:21:06 AM
Am fost oprit regulamentar, controlat inclusiv in portbagaj,
Se numeste perchezitie, nu control, si e reglementata de art.165-167 NCPP; pe scurt, e nevoie de suspiciunea rezonabila ca se vor gasi indicii sau urme ale unei infractiuni (nu e cazul) si trebuie sa intocmeasca proces verbal de perchezitie. S-a intamplat asa ceva?

pasadia

Eh, rahat,  nu s-a intocmit nimic. Avea nevoie de un pretext ca sa deschida discutia vizavi de domeniul de activitate in care activez.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Cristi N

Daca politistul e baiat destept vede ce ai in portbagaj fara sa iti zica asta. Iti cere sa ii arati triunghiul, trusa medicala si stingatorul. :D

TibiV

CristiN, asta este valabil la un autoturism.

pasadia cred ca era cu alt tip de vehicul...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Quote from: Cristi N on July 03, 2018, 10:55:45 AM
Daca politistul e baiat destept vede ce ai in portbagaj fara sa iti zica asta. Iti cere sa ii arati triunghiul, trusa medicala si stingatorul. :D

La mine sunt sub scaunul şoferului, ca să am acces la ele rapid fără să umblu prin bagaje. Dar înainte de '89 cereau să vadă seria poansonată din portbagaj.
Cont (aproape) inactiv.

pasadia

Skoda Octavia Break (deci cu acel acoperis care nu permite vizualizarea portbagajului din afara), iar in portbagaj sunt niste work-related samples. Si nu, nu l-a interesat triunghiul sau stingatorul (nu zic, le-o fi zarit caci erau in lateral, dar in mod sigur nu s-a uitat la nici o data de valabilitate de pe stingator sau daca e triunghiul in interiorul cutiei de plastic). Cat priveste rezerva, aia in mod sigur nu a zarit-o.

Momentul in care mi-a cerut sa ii deschid portbagajul (prima ora cand o patesc de altfel), a fost momentul in care mi-a dat de inteles ca urmeaza o negociere. Au mai fost apoi cateva (de exemplu cand mi-a cerut sa ies din masina pentru ca nu m-ar auzi din cauza zgomotului generat de trafic). Si evident, restul discutiei de dupa.

Dar inca odata: problema mea nu e comportamentul politistului. Da-l naibii, atat stie el, atata face. Am intalnit si multi alti politisti de la rutiera foarte normali si decenti, deci nu cred absolut deloc ca e o problema generalizata. Problema mea e cu marcajul de acolo - de asta v-am si dat link catre Google Street View ca sa va faceti o idee in cazul in care nu cunoasteti zona. Nu de alta, dar unul ca adiarc, care probabil ca strabate acea bucata de drum cel putin la fel de des ca mine, sunt convins ca o cunoaste si cu ochii inchisi.

Si nu, nu zic EXCLUSIV ca ar trebui permisa depasirea in mai multe zone. Sunt altele in care marcajul si semnalizarea permit depasirea dar e aceasta manevra este practic imposibila (DN68A, atunci cand are marcaje vizibile, e un exemplu in acest sens). Cred ca in multe situatii ar trebui un audit de siguranta rutiera si sunt convins ca astea nu sunt facute (ok, accept, e un topic cam nou pentru RO si abia s-au apucat de asa ceva in cazul investitiilor noi).

adiarc

Sunt perfect de acord cu acel audit....exista multe aberatii si aici,regele ( poate in toata Transilvania),este DN14,Sibiu- Sighisoara....( pe sud si in Moldova circul rar,asadar nu ma pot pronunta),drum mai aberant semnalizat nu am intalnit nici la noi,nici in mare parte din Europa si partial Asia....si nu...nu glumesc...este unic pe vreo 2 continente......exemplu clasic de cum pot niste bolsevici de la conducerea IPJ Sibiu sa reglementeze...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

tom_sawyer

#3434
Şase persoane au fost rănite după ce o femeie aflată la volan a ÎNTORS maşina pe autostrada A1 Sibiu - Sebeş. IMAGINI

Şase persoane au fost rănite după ce o femeie aflată la volan a întors maşina pe autostrada A1 Sibiu - Sebeş, iar maşina a fost lovită de două autoturisme.

Potrivit reprezentanţilor Poliţiei Sibiu, din primele cercetări a reieşit că o femeie aflată la volanul unei maşini a întors neregulamentar, autoturismul condus de aceasta fiind lovit de alte două maşini conduse regulamentar pe prima bandă şi pe a doua.

Centrul Infotrafic a informat că pe sensul către Sebeş al autostrăzii A1 Sibiu - Sebeş, în zona municipiului Sibiu, a avut loc o coliziune între trei autoturisme. Din acest motiv, circulaţia rutieră se desfăşoară îngreunat.

Reprezentanţii ISU Sibiu au declarat că la locul accidentului au fost găsite şase victime, printre care două încarcerate.

mediafax.ro