Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

marinul


B.Robert

Quote from: B.Robert on June 21, 2018, 07:22:08 PM
http://www.tion.ro/logan-vs-autocamion-pe-autostrada-a1-o-victima-la-spital/2064039

Cred ca e al 4-lea sau al 5-lea accident in ultimele 2 luni in zona, fie pe (autostrada) TM-Lugoj fie pe TM-AR.
Inca unul: http://www.tion.ro/masina-rasturnata-in-urma-unui-accident-pe-autostrada-timisoara-lugoj/2067097

"Accidentul s-a produs pe autostrada Timișoara – Lugoj, pe sensul de mers spre Lugoj, imediat după Topolovățu Mare. Pompierii spun că autovehiculul s-a răsturnat peste parapetul din mijlocul autostrăzii, după ce s-a lovit de un autotren. Trei persoane erau în interior la momentul impactului, spun salvatorii, însă numai una a fost rănită și transportată la spital pentru îngrijiri medicale."


tom_sawyer

Parlamentarii au votat ca radarele Poliției Rutiere să fie doar pe mașini marcate, poziționate vizibil și semnalizate cu panouri afişate cu 500-1.000 de metri înainte.

Proiectul de lege inițiat la bază de deputatul PNL Florin Roman prevedea că maşinile de poliţie cu radar trebuie să fie inscripţionate cu însemnele Poliţiei Române și să fie poziţionate vizbil.
Guvernul anunțase anterior că nu sustine proiectul de lege.

Comisia juridică și cea pentru Transporturi din Camera Deputaților a adus modificări proiectului de lege, astfel încât "maşinile de poliţie cu radar sau poliţistul cu radar de tip pistol trebuie presemnalizaţi cu un panou afişat cu 500-1.000 de metri înainte pe sensul de mers".

Panoul de avertizare va fi montat de către administratorul drumului, la solicitarea poliţistului.

Deputații din comisie au mai decis ca dispozitivele radar de tip pistol nu pot fi folosite la mai mult de zece metri de maşina de poliţie.

hotnews.ro

Allex

^ Orice numai sa nu construiasca autostrazi si drumuri de mare viteza. Din partea mea sa puna radare la vedere anuntate in toate localitatile, mai ales pe cele drepte (gen DN2). Si in afara localitatilor, peste tot pe unde se poate. Si radare fixe si pe masini de politie. Mai goniti fratilor, daca mai puteti.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

tom_sawyer,
asta este mai degraba de "Legislatie rutiera" (aici, pe forum)

Quote from: tom_sawyer on June 26, 2018, 08:10:34 PM
"maşinile de poliţie cu radar sau poliţistul cu radar de tip pistol trebuie presemnalizaţi cu un panou afişat cu 500-1.000 de metri înainte pe sensul de mers".
Bine ca nu inainte cu doua localitati/intersectii principale...

Asta este fix din "noile legi ale justitiei". (Asta este PNL-ista, dar PNL-istii si-au pierdut de mult neuronii...)

Daca procurorii incep o ancheta, trebuie sa te anunte ca te vor cerceta.
Iar daca procurorii fac o perchezitie pentru un furt si gasesc in calculator poze ca esti un pedofil sinistru, "nu se pune", ca ei cautau obiectele furtului...

In cazul asta: daca politistii fac control radar, sa nu mai aiba voie sa te puna sa sufli "in basica".
Ca afisul era de viteza, nu de "trosneala"...

Iar asta este maxima:
Quote from: tom_sawyer on June 26, 2018, 08:10:34 PM
Panoul de avertizare va fi montat de către administratorul drumului, la solicitarea poliţistului.

Abia astept sa vad cum aloca CNAIR oameni pentru "mutatul panoului de avertizare la cererea Politiei Rutiere..." :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

#3395
Acum vreo 11 ani mergeam cu seful meu de pe vremea aia prin SUA de la un birou la altul (aveam vreo 5-6 prin zona); el localnic (roman, mutat definitiv cu serviciul, luat cetatenie etc), eu prima data pe-acolo. Erau semne cu limita de viteza, el conducea cam cu 5 mile peste. Il intreb cum e cu viteza si radarele la ei si imi spune: "politia locala e angajata de noi cu sarcina de a mentine siguranta pe sosele, nu de a colecta amenzi; pentru o depasire de 5 mile nu comenteaza niciodata, daca sari calul te frig rau. nu stau la panda, stau doar la vedere pentru ca lumea cand ii vede merge decent si patrulele sunt dese, nu prea ai unde sa o calci dupa ce treci de una ca vine alta mai incolo si nu are rost". Si nu aveau masini parcate aiurea (am vazut cum au saltat o motocicleta pentru 5 minute de stationare), aurolaci (l-au luat pe un cersetor pe sus din fata restaurantului pentru ca facea scandal, nu pentru ca cersea) si in general daca suni la 911 in cateva minute ai o masina cu 2 politisti la fata locului, daca esti in oras.

Poate parea ciudat, fiecare loc cu obiceiurile lui, dar in Romania politia rutiera care sta la panda cu radarul e doar un colector de taxe, nu are nici un efect pozitiv asupra traficului. Decat in boscheti, mai bine la vedere, patruland, ca ala e rostul lor.

PS. De gustibus, dar pozitia lui cutter nu mi se pare normala. Poate ar fi cazul sa mai iasa din tara, sa mai vada lumea prin tarile civilizate, nu sa protejeze ideea de politisti boschetari. Scopul principal al politiei e preventia, nu pedepsirea post-factum, ca o vorba romaneasca spune ca mortul de la groapa nu-l mai intorci.

TibiV

Quote from: AdrianB1 on June 27, 2018, 01:04:08 AM
Acum vreo 11 ani mergeam cu seful meu de pe vremea aia prin SUA de la un birou la altul....  Decat in boscheti, mai bine la vedere, patruland, ca ala e rostul lor.

Am vazut cu totii in mii de filme cum americanii, in masini "in civil", doar scot girofarul cu o mana pe geam si il pun pe hayon. Si il fugaresc pe "contravenient" fara nici o jena pana il opresc, iar daca ala face "figuri" il fac si "tinta" de poligon....
Da, sa patruleze, dar sa nu se trezeasca fiecare judecator ca politistul "a hartuit" contravenientul...

Dar in Romania, "patruland," ca si politist ai toat sansele ca respectivul contravenient sa te dea in judecata ca nu aveai freza facuta, batista la buzunarul camasii sau ca aveai si restanta la bloc la intretinere....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Da, am vazut si eu in filme cum Richard Gere a luat de nevasta o prostituata. Viata bate filmul insa.

Vorbeam de radar. Masini nemarcate cu radar in ele nu prea sunt. In general in masinile nemarcate nu patruleaza politistii de rutiera, sunt detectivi care rareori intervin pentru contraventii rutiere. Dar pentru ca asa e in filme, inseamna ca trebuie sa fie real, polististii sunt Dirty Harry si trag cu un Smith & Wesson in .44 Magnum in orice babuta care trece pe langa trecerea de pietoni. Si in negri, ca sa ii asupreasca.

Acum vreo 10 ani in Romania dadusera chitantiere de amenzi la toti politistii, teoretic puteau da amenzi pentru abateri la codul rutier. L-am intrebat pe un tip din familie, comisar, daca a dat vreodata o amenda. S-a uitat la mine si m-a intrebat: "crezi ca m-au facut astia comisar ca sa tai amenzi rutiere? si treaba mea cine o face?". Viata bate filmul.

marinul

Quote from: AdrianB1 on June 27, 2018, 01:04:08 AM
PS. De gustibus, dar pozitia lui cutter nu mi se pare normala. Poate ar fi cazul sa mai iasa din tara, sa mai vada lumea prin tarile civilizate, nu sa protejeze ideea de politisti boschetari.

Iti dau eu exemplu de afara din 2014. Iesire din Slovacia pe R4, la 100 m de granita cu H radar, eu am vazut limitare de 60 aveam 72, ei spun ca m-au luat pe limitarea de 40. 200 euro amenda, daca nu platesti iti retine permisul de conducere si nu ti-l mai trimite niciodata ceea ce e ilegal

2015 in aceeasi zona, ne depaseste o Skoda Rapid gri neinscriptionata se baga in fata noastra si porneste girofarul din hayon plus scoate si bastonul reflectorizant, ne opreste in acelasi loc ca acum un an de data asta vroiau doar sa verifice vigneta


cristi5

#3399
Daca acceptam ideea de avertizare prealabila e bine, exact asta are tara de pe locul 1 in Europa la siguranta rutiera. Arata asa:



Camere fixe. Si sunt cateva, suficient cat sa se supere Subarul iubitor de drumuri sinuoase. In rest, cam poti s-o calci, ca lipsesc in zonele fara risc, gen autostrazi, 2+1, etc. Dar majoritatea zonelor periculoase de DN au cate un desen din asta. Apoi intalnesti negresit camera:



Principiul de baza: prevenire, nu pedepsire. Spre deosebire de rahatul din Franta de exemplu

Sunt si controale inopinate din astea pe care vrea sa le combata onor parlamentul. Dar sunt asa putine ca eu nu cred ca au vreun efect (nu are resurse politia suedeza pt asa ceva, ca nah, institutie de stat, poporul e cuminte asa ca taiem bugetul). Vin si cu pistolul, dar parca mai des fac chestia asta:



Dar nu-mi fac iluzii ca vor legifera parlamentarii romani camere fixe (daca bine-mi amintesc sunt interzise de cand punea fiecare primarie?). Asta nici macar legislatie populista nu e. E legislatie pentru propriul ego, sa poata parlametarul s-o calce, atata ii duce capul. Ca la abuzul in serviciu...

Cristi N

Camerele fixe sunt legale, cu o singura conditie, sa fie ale Politiei Rutiere. In momentul asta singurele care indeplinesc conditia sunt cele de pe DN1 intre Bucuresti si Sinaia numai ca au o mica problema, sunt oprite. Versiunea oficiala parca era ca trebuiau modernizate sau ceva de genul asta.

AdrianB1

In Franta au o gramada de radare la intrarile in localitati, dar aparent doar iti indica viteza, nu dau si amenzi. Desi dau amenzi si pentru depasirea vitezei cu 1 km/h, tocmai mi-a venit hartia, e pe birou: viteza masurata 91 km/h, limita de viteza 90 km/h (pe un DN langa Avignon).

De Slovacia nu comentez, nu i-as lua ca etalon de civilizatie. Oricum nu exista o reteta ideala, exista opinii si opinii, eu prefer combinatia de camere fixe in localitati si masini inscriptionate, vizibile, in rest. Prezenta sau absenta politiei pe strada face o mare diferenta in comportamentul in trafic, bizoneala din Romania e in mare parte cauzata de absenta Politiei Rutiere, nu de legislatie sau alte cauze.

perfidus

Da AdrianB1 are dreptate si eu sunt de aceeasi parte a baricadei.
Nu se face prevenție in Romania.
Politia Rutiera este in mare parte absenta mai ales pentru ca este tinuta in subfinantare.
Nu au masini, nu au cote decente de combustibil.
Vin de la un drum de 500km si cred ca am vazut fix 2 masini de politie in 7-8 ore, din care una venise la un accident pe A1. De fiecare data vad maxim 3-4. Si culmea e ca tot ii injura soferii in statii.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

horyatm

Din păcate problema e mai înrădăcinată și ține de educația generală și aici nu mă refer doar la educația rutieră. Părerea mea e că orice măsură va corecta problema, nu o va rezolva. Întotdeauna se va circula haotic, indiferent de infrastructură, prevenție, legislație. Mergeți pe un DJ unde nu prea stă radarul să vedeți cum se circulă. Eu de exemplu circul des pe DJ592 Timișoara - Buziaș. Nu odată am fost depășit la viteze de 130-140. Se circulă foarte tare. Pe autostradă sunt unii care merg cu 200+ și nu e rar. În Timișoara pe bulevarde largi se circulă cu 100-120. Vorba unui infractor renumit (SOV) "Acum că v-au prins, veți mai săvârși infracțiuni?" "Absolut. Treaba mea e să fac, iar treaba lor e să mă prindă."

Desigur, nu e o regulă generală valabil pentru toată lumea, dar sunt mulți în această situație. Iar în țări precum Portugalia, Italia se circulă tot la fel. Ține foarte mult de educație. Să nu mai spun de Rusia. Niciodată nu se va circula în România ca și în Germania sau țările nordice. Poate doar când tot traficul va fi autonom și nu o să mai fie șoferi.

Nu sunt pesimist, doar că lumea trebuie să conștientizeze problema. Indiferent de câte radare ar fi pe traseu, acolo unde nu sunt se circulă ca în junglă. Dacă ar fi mii de km de autostradă în România nu ar mai fi atâtea accidente, dar tot la fel s-ar circula. Spun asta fiindcă observ înainte de nodurile din Timiș cum unii nu au răbdare 2-3 MINUTE să intre pe autostradă și fac depășiri riscante. Iar apoi pe autostradă bineînțeles că îi ajung din urmă. Autostrada să fie soluția? Radarul? Nu cred.

pasadia

Dpmdv solutia o reprezinta:
- amenzile (proportionale cu venitul declarat si cu gravitatea incalcarii legii)
- multe amenzi (astfel incat sa para ca toata lumea incaseaza, nu doar unii si sa nu apara efectul "sper sa scap") - si pentru asta e nevoie de un sistem automatizat, nu de scris amenda timp de 10 minute pe marginea DN-ului. Adica de camere fixe.