Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Ar mai fi o concluzie... Sa mergi pe autostrada pe banda 1 te poate salva de la multe probleme...
Probabil asa gandesc aia de  merg pe contrasens, pe banda 2.... "p-aici nu prea ar trebui sa fie nimeni..."

OVY

Eu nu inteleg o chestie: cum sa nu iti dai seama ca esti pe contrasens pe autostrata?! Esti in Anglia, ca separarea sensurilor sa fie pe partea dreapta si nu pe stanga, cum este normal?! Parerea mea este ca soferul avea (pe bune) probleme cu capul, altfel este inexplicabil cum mergi cativa km fara sa iti dai seama ca nu este sensul corect...

cristi5

#3362
Pagina wikipedia pt Falschfahrer in germana f bine documentata. Inclusiv victime celebre... In 2006 o femeie din Muenchen a sunat la politie sa anunte ca e plin de falschfahrer pe banda ei... Bancul a devenit realitate.

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Falschfahrer

In engleza... 335 de victime anual in SUA... A existat si o conferinta de Wrong-Way Driving.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wrong-way_driving

Cica majoritatea soferilor intorc cand isi dau seama ca merg invers. Dar unii continua in mod inexplicabil.

O masura de preventie in Franta:


cristi5

#3363
Sfatul americanilor: "stay right at night", pt ca majoritatea WWD conduc pe stanga celor care conduc corect (banda 2). Multi WWD sunt beti si deci apar intre ora 23 si ora 5... Exista detectoare automate de WWD...


dragos76

E tare soluția aia din Franța. Parcă ar fi sistemul de iluminat de la capătul unei piste de aterizare.
Acuma mă gândesc dacă pe lângă săgețile de pe sensul normal, nu ar merita și un înscris pe asfalt, pe contrasens (care clar că nu va putea fi citit decât de către cei care ar urma să intre pe sensul greșit), de tipul "NU INTRA!"?

Liviu M

#3365
Quote from: cristi5 on June 20, 2018, 12:57:23 AM
Pagina wikipedia pt Falschfahrer in germana f bine documentata.
Printre altele contine si sfaturi de comportare pentru cei "implicati". Sfaturi pentru soferii care merg cum trebuie:
Quote
Es wird häufig empfohlen, bei einem im Verkehrsfunk gemeldeten Falschfahrer  äußerst rechts zu fahren und nicht zu überholen. Außerdem sollte man versuchen, über das Abblendlicht und weitere Beleuchtung vom Falschfahrer frühzeitig erkannt zu werden. Die Betätigung der Lichthupe, um auf das Fehlverhalten des Falschfahrers aufmerksam zu machen, ist zulässig.
Traducerea aproximativa ar fi
Quotein cazul anuntarii unui sofer fantoma, sa conduca cat mai in dreapta si sa nu depaseasca. Trebuie sa incerce, cu flashurile si alte semnale luminoase, sa se faca remarcati cat mai repede de fantoma. Flashuirea pentru a atentiona fantoma este permisa
Sfaturi pentru fantome:
QuoteFalschfahrern wird empfohlen, mit dem Fahrzeug an der Mittelleitplanke stehenzubleiben, auszusteigen, sich auf den Grünstreifen (Fahrbahnteiler) zu ,,retten" und anschließend die Polizei zu informieren, damit diese beim Wendemanöver durch eine kurzfristige Fahrbahnsperrung helfen kann.
Tot aproximativ:
QuoteFantomelor li se recomada sa opreasca langa gardul de despartire a sensurilor, sa se salveze pe spatiul dintre sensuri si sa informeze politia, care va bloca pentru scurt timp circulatia, permitand intoarcerea

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

yetiman

QuoteRomania: the number of road deaths increased for the third consecutive year.
In 2017, the number of road deaths in Romania grew by 2%, going up from 1913 in 2016 to 1951 in 2017 (Fig.1). It was the third consecutive year of increases. Since 2010, numbers have decreased by 18% which is below the EU average of 20% (Fig.2). With 99 road deaths per million inhabitants, Romania has the highest road mortality rate in the EU (Fig.7).
Around 90% of the national road network consists of single carriageways with one lane in each direction or equivalent which has an effect on road safety. Romania had only around 750 km of motorways in 2017. The World Bank characterizes the road infrastructure network in Romania as being of poor condition, offering insufficient coverage and not maintained efficiently. It also points out that in 2016 Romania adopted a General Transport Master Plan which foresees 27 billion euros investment in the road infrastructure by 2030, but many of the funding sources have not been identified.

Ca sa citam din raport ce se spune despre Romania.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

tom_sawyer

Dar si mai departe e interesant:

QuoteLack of funding is also seen as a barrier to higher levels of traffic law enforcement. The number of tickets for traffic offences issued anually went down from more than one million  in  2011  to  710,520  in  2017.  The  number  of  speeding  tickets  after  detection  by  fixed  afety  cameras  has  gradually  decreased  from  32,679  in  2011  to  4,552  in  2014 and to zero after 2014. While there are some functioning fixed safety cameras in  Romania,  loopholes  in  the  national  legislative  framework  prevent  the  police  from  sanctioning traffic law offenders detected by fixed safety cameras.

Moreover, fines collected from traffic offences go to the general local administrations' budget and not to the police. As a result, the traffic police do not have the resources to continue high levels of roadside check.

In conditiile in care traficul si parcul auto au crescut. Si in niciun caz nu au devenit romanii mai respectuosi cu legea.

bogdymol

#3369

QuoteThe  number  of  speeding  tickets  after  detection  by  fixed  afety  cameras  has  gradually  decreased  from  32,679  in  2011  to  4,552  in  2014 and to zero after 2014. While there are some functioning fixed safety cameras in  Romania,  loopholes  in  the  national  legislative  framework  prevent  the  police  from  sanctioning traffic law offenders detected by fixed safety cameras.

Adica din 2014 incoace tot creste numarul de accidente, dar nu facem absolut nimic pentru asta. Nu exista nici o camera fixa care sa imparta amenzi in Romania. NICI UNA! Si din 2014 nu facem nimic pentru asta. Sa nu ne miram ca statisticile arata foarte prost...
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

pasadia

Eh... Doua de azi:

Pe A1, sensul Deva - Sebes, au stat cu masina pe DJ705E care supratraverseaza autostrada. Evident, radarul spre masinile de pe autostrada care urmau sa fie oprite la intrarea in spatiil de servicii de la Pianu. Ca sa-si faca viata usoara acolo, au instalat indicatoare care limitau viteza la 80km/h si cateva balize care blocau banda 2 (practic traficul era obligat sa intre pe B1 de unde extrageau ei contravenientii).

Una peste alta, metoda o consider stupida si periculoasa. Dar deh...

Apoi, pe DN1, pe celebra linie dreapta dintre Porumbacu si Scoreiu, radarul era in masina neinscriptionata. Oprirea o faceau in parcarea de dupa Scoreiu (alt loc obisnuit al lor). Stupiditatea consta in faptul ca statea in mijlocul drumului desi nu avea pe cine sa opreasca. Doar statea acolo, pe mijloc, ceea ce evident ca determina toti soferii sa circule cu 20-30km/h.

Asa ca, una peste alta, politistilor de la rutiera din SB si AB le foresc cateva cursuri si niste proceduri noi.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


danutzu_1069

La aia cu autostrada, te contrazic, nu e deloc stupid. Exact asa se pocedeaza oriunde. Nu cred ca este prima data cand fac asta in Romania. A mai fost si pe A2.
Exact in acelasi fel, dar era doar filtru al Jandarmeriei turce, am "trait" acum cativa ani pe autostrada dintre Istanbul si Edirne... Incepea blocajul cu B2, apoi cu B1, si treceai obligatoriu printr-un spatiu de serviciu. Locatie pluna cu jandarmi cu armele la vedere si pregatite pentru orice eventualitate...

adiarc

cea mai tare experienta am trait-o la o asemenea "ingustare",in Spania,unde la un control antitero,un politist statea efectiv cu mitraliera indreptata spre mine.Senzatii tari....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

danutzu_1069


pasadia

Eu consider normala procedura in care sunt folosite masini cu "follow me" pentru a scoate din trafic doar pe cei care trebuie. Ingustarile artificiale, mai ales in lipsa unei semnalizari suficiente (cum e cazul la noi), sunt prea periculoase.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk