Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 34 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

@TibiV - In Franta "banda de urgenta" este defapt banda pentru vehicule de interventie si multi berbeci puneau triunghiurile pe B1, nu pe banda de urgenta. Bineinteles ca oriunde ai o gasca de "mai catolici decat papa" si aia au sfarsit ... la seful Papei.

In rest, ai perfecta dreptate! :cheers: Triunghiul + vesta fac minuni. De foarte multe ori m-a ajutat un triunghi corect plasat in special pe trasee de deal unde camionul s-a defectat dupa varful pantei sau dupa o curba mai nasoala (asta e, se mai rupe cate o perna de aer pe la noi). Dar un triunghi plasat corect a facut adevarate minuni!

perfidus

#3301
Pentru semnalizarea unui vehicul oprit pe banda de urgenta mai nou se poate folosi si Waze, bineinteles dupa ce ne asiguram de celelalte lucruri (trecut pasagerii peste parapet, pus triunghiuri si sunat 112 dupa caz.
De acord cu amenda sa usture si minim 30 zile suspendare permis pentru oprire nejustificata pe banda de urgenta, la un sendvis sau la cafea/tigara. Pericolul este mult prea mare. De aceea standardul de autostrăzi impune un spațiu de servicii la 30km cel mult. Când ai o nevoie din asta de cafea/țigară/somn o poți planifica cam la 15 minute înainte.

edit
situatia acum (de pe site UNTRR):

QuoteȘtiați că:

oprirea nejustificată sau circulaţia pe banda de urgenţă a autostrăzilor ori oprirea pe partea carosabilă a drumurilor expres sau a drumurilor naţionale europene (E) se sancționează cu amenda prevăzută în clasa II de sancțiuni,  de la 4 la 5 puncte-amendă, respectiv de la 580 lei- 725 lei + 3 puncte de penalizare?

Cadrul legislativ:

Art. 100, alin (2) și Art 108, alin. (1), lit. b, pct. 1 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 privind circulaţia pe drumurile publice*) – REPUBLICARE
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Zimox

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/accident-cu-3-morti-si-4-raniti-pe-a1-langa-simeria-o-masina-a-ajuns-pe-contrasens.html

O stire care demonstreaza ca ''inca'' se poate si in 2018 sa avem parte de astfel de stiri de pe o AUTOSTRADA. Nu inteleg cum o persoana poate sa intre pe contrasens, nu se vad semnele de circulatie ????? sau nu au cunostinte de semnul  :kenny:???? Si nu este primul caz semnalat . :rip:
!

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

vancouver

aceeasi sursă, actualizare:

Actualizare 10:30 -  Traficul rutier pe autostrada A1, între Deva şi Simeria, a fost reluat.

Potrivit poliţiştilor, vinovat de producerea accidentului este un bărbat de 70 de ani, din Petroşani, care a circulat cu autoturismul pe contrasens, intrând în coliziune cu un autoturism înmatriculat în judeţul Timiş şi cu o autoutilitară înmatriculată în Bucureşti, potrivit Agerpres.

În urma impactului, patru bărbaţi care se aflau în autoturismul din Petroşani, au decedat. Alţi doi bărbaţi din autoturismul înmatriculat în Timiş şi un al treilea, aflat în autoutilitară, au fost răniţi şi transportaţi la Unitatea de Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean din Deva.

Cei trei răniţi au vârstele de 26, 38 şi 52 de ani şi au suferit, conform primelor evaluări ale medicilor, traumatisme craniene, toracice, la mâini şi la picioare, a precizat purtătorul de cuvânt al Serviciului Judeţean de Ambulanţă (SAJ) Hunedoara, dr. Călin Dumitrescu
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Inteleg ca a intrat de la Soimus pe sensul de mers spre TM? Cam ciudat, nu vad de ce ar fi facut asta, benzile sunt destul de evidente acolo.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Marius

Sau venea dinspre Sebes, a ratat iesirea spre Simeria si a intors. Nodul Simeria e cu 2-3 km in spate (catre Sebes) fata de locul accidentului.

cristi5

Din cate inteleg a intrat la Simeria si mergea spre Sebes. Daca e asa, a traversat autostrada si Sebesul fiind in stanga, a luat-o spre stanga...

La Simeria e un nod trompeta fara separare de sens. Daca stie cineva noduri construite in sec XXI care au bretele cu contrasens (afara de cele din Romania), rog sa ne arate.

Sigur ca lipseste educatia rutiera pt autostrazi dar normativele romanesti nu mai trebuie sa permita bretele cu contrasens in noduri de autostrada. Trebuie bretele separate pt sensuri, sau separare de sens.

Iar in nodurile existente trebuie imbunatatita semnalizarea orizontala si verticala.



Despre semmalizare orizontala: stiu ca e incredibil, dar de multe ori o linie dubla continua (in loc de de simpla) poate reduce confuzia, ceea ce in astfel de cazuri e diferenta intre viata si moarte.

Allex

Si sageti pe jos. Ce e asa greu sa trasezi niste sageti pe jos? Daca si cu sagetile trasate mai apre confuzia eu nu stiu ce sa mai zic.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Marius

Cristi, varianta ta e plauzibila partial. Conform informatiilor din mass media, accidentul s-a produs la KM355. Asta inseamna intre nod Simeria si Soimus. Deci a iesit catre Soimus si a intors. Presupun, nu dau un verdict :)
Mi-e greu sa cred ca a intrat gresit la Soimus, mergand 14-15km pe contrasens ca sa iasa la Simeria.

Dar adresez si o intrebare. De ce in Romania nu functioneaza sistemul de Traffic Alert, prin care poti fi instiintat in sistemul audio al masinii despre eventualele evenimente rutiere. Cum treci in Ungaria spre vest, esti informat despre chestiile astea. Tine de Politia Romana sau de CNAIR?

cristi5

#3311
^^ corect!

Si o linie dubla mult mai clara pt sofer pt ca liniile continue sunt departate si se despart, "mesajul" fiind clar: sunt doua drumuri diferite pe aceeasi panglica de asfalt.



Am mai pus poza, e din Germania, unde nu prea exista Street View dar autostrazile fiind vechi, mai exista bretele cu contrasens. Acolo cred ca sunt multe exemple bune despre ce s-ar putea face la noi.

Dar cred ca e o problema mai generala, de atitudine. Abordarea "cetateanul sa respecte legea, ca doar si noi functionarii o respectam" se pare ca nu prea ajuta la greselile "fara de voie".

cristi5

#3312
Quote from: Marius on June 16, 2018, 01:52:24 PM
Cristi, varianta ta e plauzibila partial. Conform informatiilor din mass media, accidentul s-a produs la KM355. Asta inseamna intre nod Simeria si Soimus. Deci a iesit catre Soimus si a intors.

Comunicatul zice asa:
Quote
În jurul orei 06.45, un autoturism care circula pe contrasens pe A1, din direcţia Şoimuş-Simeria

Adica putin la est de nodul Simeria. La vest de nodul Simeria nu am gasit astfel de panouri.

cristi5

#3313
Imi cer scuze, aici e locul, cu panourile combinate cu Jersey, deci e corect km 355

https://goo.gl/maps/q5yKBKxryRB2

Aici mai multe poze

Deci vinovatul nu venea "din directia Soimus-Simeria", ci dinspre Simeria pe sensul Soimus-Simeria. Nu stiu incotro voia sa mearga.

Continua sa fie valabil ca separarea de sens in nod ar fi ajutat, in aceasta zona (daca pe la Simeria a intrat). Acolo fiind drum drept, o separare de sens nu ar incetini mult traficul in nod.
https://goo.gl/maps/HwzAQ46eN6v

LE: Nu e street view dar se vede pe imaginile din satelit ca sunt sageti pe asfalt, etc.

In poze se vede si ca era ceata,  asta probabil a contribuit. Multe accidente se intampla la rasarit sau la apus, cand ochiul uman trebuie sa treaca de la vederea de noapte la cea de zi sau invers (conuri si bastonase), in cazul asta soarele rasarise cam de o ora.

Tot din poze mi se pare ca era pe banda 2. Duba a virat stanga (si a urcat pe parapetul median) sa-l ocoleasca, de-aceea e distrusa stanga masinii vinovatului si dreapta dubei.

Adica el s-a inscris cat mai spre dreapta lui. Daca e asa,  inseamna ca habar nu avea ca e pe sens interzis.

Marius

Corect Cristi  :)
PS: sa nu crezi ce zice presa :)