Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 34 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Eu am oprit de nenumarate ori pe banda de urgenta (pe A2) "doar" pentru ca simteam ca ma ia somnul. Autostrazile de campie au prostul obicei de a te adormi atunci cand esti singur in masina si drumul este liber. Banuiesc ca au patit-o si altii.
Asadar, "defectiunile tehnice" ale soferilor se pun?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

#3286
Quote from: adiarc on June 13, 2018, 03:53:25 PM
^ daca aveau defectiuni trebuiau sa iasa in exteriorul parapetilor si sa sune la 112...faptul ca nu au facut-o
Stii tu ca n-au sunat? In cazul asta, ai dreptate.

Quote from: adiarc on June 13, 2018, 03:53:25 PM
PS - principalul motiv pentru realizarea benzii de urgenta NU sunt opririle de urgenta.Motivul principal este circulatia vehiculelor de urgenta (Pompieri,Smurd,Politie,Etc ),in cazul blocarii autostrazii.
Spune-le asta si celor cu ceva km de autostrada si experienta in miscat vehicule de urgenta prin ambuteiaje.
Nu de alta, da' fraierii insista sa treaca printre masini si te obliga sa lasi spatiu intre benzi.
Hint: Rettungsgasse la nemti/austrieci.

Liviu M

Quote from: dr4qul4 on June 13, 2018, 03:56:50 PM
Asadar, "defectiunile tehnice" ale soferilor se pun?
Nu, nu se pun. Pentru asta exista parcarile.


adiarc

bine...ma opresc aici...va puteti odihnii in continuare pe banda de urgenta,cu sau fara defectiuni...va doresc sa NU fie si ultima oara cand opriti acolo.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Cristi N

#3289
Motivele pentru care serviciile de urgenta nu circula pe banda de urgenta sunt in principal 2:
1. Pot exista alte masini ramase in pana pe banda de urgenta, in cazul asta ar ramane si ei blocati in spatele acestora.
2 Banda nefiind circulata in mod normal pe ea se aduna tot felul de mizerii si nu ma refer la praf ci: resturi de anvelope de la tiruri, bucati de metal de la alte accidente mai vechi, etc. Nu vrei ca ambulanta sau masina de pompieri care se indreapta spre un accident sa stea sa faca o pana tocmai atunci.

gruiarew

E ceva sport national ăsta cu opritul aiurea, oriunde și oricând. Am pățit să deschidă ușa și sa se dea jos, parcă eram în parcare, nu pe autostradă unde se circula cu 100+.

Și aia ce patrulează ce rol au? Că de fiecare când trec pe A1 Deva - Sibiu trec cel puțin pe lângă 5 mașini ce merg pe avarii pe banda de urgență.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Cristi N

La grupul asta adauga-i si pe politistii care stau cu radarul pe banda de urgenta si te opresc tot acolo in loc sa te ia din mers dupa care sa te conduca intr-o parcare sau la prima iesire unde sa scrie felicitarea.

Liviu M

Quote from: adiarc on June 13, 2018, 04:12:45 PM
va puteti odihnii in continuare pe banda de urgenta,cu sau fara defectiuni...
Pai hotaraste-te, ne odihnim (a propos, ai un i in plus la odihni) sau avem defectiuni?  ??? Ca nu-i tot aia.
Repet, nu stiu daca in cazul asta oprirea a fost din cauza de probleme, ce am combatut eu a fost o afirmatie "din burta" (n-ai nici o dovada ca aia erau opriti la un picknick).

Quote from: Cristi N on June 13, 2018, 04:15:05 PM
Motivele pentru
N-am spus nici un cuvant despre motive, am dat numai un exemplu de cum se deplaseaza vehiculele de interventie/urgente la altii.


elphax

Te oprești doar când ai o defecțiune grava care nu îți permite sa ajungi la prima parcare!!!! Și dacă e nevoie sa stai cobori repede și pui naibii triunghiul ăla reflectorizant.
Dacă ești obosit sau ai vreo nevoie fiziologica reziști până la prima parcare sau ieșire.
Incredibil...

Cei de la firma de paza au acord special și e normal având în vedere ca merg cu  5kmph, dacă ar merge asa pe banda 1 ar fi risc de accident

horyatm

^^ guraiew aici presupun că ai greșit tu.

O chestiune pe care nimeni nu a menționat-o este că pe lângă obligațiile din Codul rutier există și prevenție.

Pentru a preveni astfel de tragedii, atunci când o mașină e oprită pe banda de urgență, se va reduce viteza și se va trece pe banda 2. De ce?

Tocmai că poate să apară un eveniment fortuit, să îți distragă atenția și să faci accident.

guraiew, probabil că ți-a deschis portiera în față, fiindcă erai pe B1. Poate că era un tembel care mergea repede pe B2 și nu puteai să treci. În principiu mulți nu cunosc această "regulă" și nu percep pericolul.

Din păcate sunt foarte puțini care știu să conducă corect pe autostradă. Și mai grav e că sunt mulți care au impresia că știu să conducă și de fapt nici eu nu știu. Cum ar fi banda de urgență e doar pentru circularea ambulanțelor sau a poliției în situații de urgență. Este o analogie eronată ca și Avocatul Poporului este avocat.

Banda de urgență pe drum 1+1 e tot pentru ambulanță?

Dacă sunt vehicule pe BU, ce fac, sar peste parapete să treacă ambulanța? Vor fi depășite prin stânga, creând un pericol pentru șoferii de pe B1?

În situații de urgență, cu trafic fluent, ambulanța nu va folosi sirena, am văzut atâtea pe autostradă. Merg civilizat, cu 150-160 și doar când dau de trafic pornesc luminile și sirenele. Când e trafic greu, soluția corectă e crearea unui culoar pe mijloc, tocmai pentru fluidizare.

Nu am să intru în polemica, "când e voie să folosim banda de urgență" am vrut doar să subliniez cum pot fi evitate tragedii de genul. E clar că nu e de joacă cu așa ceva.Cum aș face eu:

Eu aș folosi BU, dacă am defecțiuni la mașină, fiindcă altfel aș fi un pericol pentru trafic. Aș anunța un serviciu de tractări. Dacă sunt urgențe medicale (ale mele sau unuia dintre pasageri) și aș suna la 112. Dacă aș fi acroșat de un șofer neatent și aș putea să continui drumul în siguranță, m-aș opri în prima parcare. Dacă mi-ar fi somn, aș continua din nou drumul până la prima parcare. Consider că atâta timp cât poți continua drumul în condiții de siguranță, nu e necesară oprirea pe banda de urgență. din 30 în 30 km sunt parcări sau ieșiri. Asta înseamnă maxim 30 min.

gruiarew

Posibil. Nu mă dau atoateştiutor, se poate vedea cum circul pe autostradă, mai totul e filmat. În 99% din cazuri trec, ori dacă e oprit unul pe banda de urgenţă ori dacă e nod şi văd maşini care vor să intre.

Dar dacă vine cineva tare din spate sau am pe unul în dreptul meu n-o să mă urc peste ăla ca să-ţi salvez ţie uşa sau pielea oricine ai fi.

Greşeli toţi facem în trafic. Dar să opreşti şi s-o laşi unde te taie capul mi se pare de porc. Am văzut tembeli ce se învârteau pe lângă maşină de parcă erau în parcare. Am văzut idioţi pe banda 1, noaptea fără o vestă (e 8 lei una) pe ei. Noroc cu stopul din uşă. Am văzut oameni ce aveau mâncare pe portbagaj şi înfulecau fiind opriţi pe banda de urgenţă! Nu există scuze pentru aşa ceva.

Şi m-am luat de cei de la firma de pază că deşi patrulează nu le zice nimeni nimic la ăştia opriţi amboulea. Şi resturi de cauciucuri şi metale nu ar trebui să existe pe carosabil. Altfel pentru ce patrulează?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Liviu M

#3296
Quote from: elphax on June 13, 2018, 07:18:45 PM
și pui naibii triunghiul ăla reflectorizant.
Din cate am auzit *), la francezi nu mai e voie sa pui triunghi pe autostrazi, ca au fost prea multe accidente din cauza lor (la pus/luat).

*) Doua urechi la catavenci ("zvon cu iz de credibilitate"), adica nu-s sigur 100%. Asa ca l-am intrebat pe gogu si zice ca e o recomandare.

Quote
L'obligation de mise en place du triangle ne s'applique pas lorsque cette action constitue une mise en danger manifeste de la vie du conducteur15. La Société des Autoroutes Paris-Normandie (SAPN) déconseille l'utilisation du triangle lors d'un arrêt sur la bande d'arrêt d'urgence.

LE Wikipedia zice ca si la englezi utilizarea triunghiului pe autostazi e nerecomandata/descurajata.
Quote
Großbritannien
Wenn vorhanden, soll ein Warndreieck mindestens 45 m vor der Gefahrenstelle aufgestellt werden. Vom Aufstellen des Dreiecks auf Autobahnen (den motorways) dagegen wird dringend abgeraten.

cristi5

Treci pe langa un vehicul cu viteza relativa 100+. Normal ca lasi un spatiu, si daca poti schimbi banda. Daca nu poti lasa spatiu, reduci viteza... Oricand se poate deschide o usa, etc.

Eu reduc viteza relativa si la depasire pe autostrada. Nu poti sa stii ce idee ii vine respectivului, mai ales daca are un TIR in fata, poate il apuca depasitul.

TibiV

M-am tot abtinut, dar nu mai rezist...

Intotdeauna aici pe forum a fost criticata constructia de DX-uri pentru ca "daca se defecteaza unul pe drum, ramane doar o banda!"...

Pai hai sa ne lamurim de ce A are banda de urgenta si DX nu are.

Eu inteleg ca DX este "versiunea low cost" pentru A, cu "low cost" venind in primul rand din renuntarea la cea de a treia banda, adica banda de urgenta...

Iar la A banda de urgenta are fix menirea asta: "de urgenta".
Adica am facut "buba" la masina, sa pot sa o scot din trafic fara sa incurc pe nimeni...
"Buba" cred ca poate insemna multe, de la "mi-a luat foc masina in mers" (gasim destule cazuri de genul asta, unele cu soferi "celebri") pana la "bolnavului pe care il duc la spital i s-a facut brusc rau"...  (vomita de exemplu)

Nu conteaza ce anume, dar o urgenta adevarata....

Iar referitor la "recomandarile" din Franta si GB privind ne-folosirea triunghiurilor....
Mi se par exagerate.

Hai sa luam cel mai banal exemplu, probabil cel mai frecvent....
Sunt pe autostrada.
Dintr-un motiv X fac deodata pana de cauciuc.

Evident "trag pe dreapta" si opresc pe banda de urgenta... (Nu am oprit "pentru o cafa....")
Imi  dau jos din masina nevasta si copilul si ii trec dupa parapete.
Ma uit la roata...  Nashpa!

Am doua optiuni:
1. Ma apuc sa caut unde sa sun (evident ca daca sunt la Lehliu voi suna inutil un service de la Ploiesti...) apoi incerca sa obtin (din zona) o masina de depanare. Pierd 10-20 de minute facan chestia asta.
Obtina apoi o masina de depanare, pe care o voi astepta probabil cel putin o ora, iar cand vine mai dureaza 10-20 de minute sa ma rezolve. Per global, 90 de minute (1h30min) minimum in care masina mea a stat pe banda de urgenta, pericol pentru ceilalti "participanti la trafic" dar si pentru integritatea ei (a masinii mele).

2. Constat ca este doar un "flat tyre" si rezerva mea este OK.
Scot din portbagaj cele 2 (doua) triunghiuri.
"Pe dupa" parapete ma duc si "plantez" triunghiurile unul la vreo 75 de metri in spatele masinii, unul la 100 de metri (primul il trezeste, al doilea (sper) ii pune piciorul pe frana....)
Ma intorc la masina si, dupa ce imi pun vesta reflectorizanta (care nu lipseste niciodata, desi inca nu am avut nevoie de ea...), fac "procedura clasica" de inlocuire a rotii defecte. (Nu o descriu, ca pe aici nu avem coafori-cofetari...)
Imi imbarc familia inapoi in masina si plec.
Per global, 20 de minute (0h20min) in care masina mea a stat pe banda de urgenta, pericol pentru ceilalti "participanti la trafic" dar si pentru integritatea ei (a masinii mele).

Astept contra-argumente...

PS
Desi am zeci de mii de km pe A, inca nu am fost pus niciodata in situatia de mai sus.
Niciodata nu am am circulat pe banda de urgenta, si din fericire niciodata nu am fost obligat sa opresc pe ea...
Dar cred cu tarie ca exact pentru asta exista banda "de urgenta"....

In cazul celor care opresc sa isi bea cefeau, sa manance pranzul sau sa admire peisajul - 6 luni fara carnet mi s-ar parea minimul corect...

Iar aici vreau sa adaug la comentariul lui gruiarew: "cei de la firma de pază că deşi patrulează nu le zice nimeni nimic la ăştia opriţi amboulea"
Aia sunt de la o firma de paza, au grija sa nu se fure "chestii" din dotarea autostrazii...
Nu sunt politia rutiera, sa dea amenzi pentru "cafeaua de dimineata pe banda de urgenta".... :(
Pot cel mult sa ii roage frumos sa nu mai faca asta... La gradul de "ghiolbanie" la care s-a ajuns, vor obtine un raspuns frumos, de regula legat de stramosii decedati ai mamei respectivului domn care le-a atras atentia ca nu este OK ceea ce fac...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Quote from: TibiV on June 14, 2018, 12:15:52 AM
Iar referitor la "recomandarile" din Franta si GB privind ne-folosirea triunghiurilor....
Mi se par exagerate.

E bine sa avem exprimate pareri cat mai multe si mai diversificate.
Si parerile bazate pe experiente proprii *), si parerile unora "din domeniu".
Cum consider "irelevante" experientele proprii (inca n-am avut motive sa trag pe dreapta de urgenta) si cum la un drum prin Franta am auzit la radio recomandarea de mai sus, am zis s-o impartasesc cu voi. Stii tu, schimb de informatii, scopul forumurilor de discutii.

*) Sorry, da' zeci de mii de km deja nu mai spun mare lucru. Orice capsunar (mai "vechi" de 5 ani) care se respecta si a venit cu masina acasa in concedii (de vara + Craciun) are zeci de mii de km "la bord". Si cu toate astea au renume destul de prost pe sosele.