Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

cristi5

#3195
Quote from: AlexAllex on May 24, 2018, 07:26:37 AM
La fel si in locurile mentionate de cristi5 mai sus, separator intre sensuri plus niste sageti trasate pe asfalt ar scadea considerabil patrunderea accidentala pe contrasens.

Din pacate se pare ca nu e asa de simplu. Orice obstacol fizic pui intre sensuri, necesita 1m latime pt siguranta. Adica soferii circula aproape de o linie dar daca apare un separator, se dau mai in dreapta.

Problema uneori e ca acel metru nu exista... Mai ales la TIR in curba... Si nodurile de autostrada sunt curbate...

Sau poate exista dar pur si simplu nu au chef sa puna. Acolo in Ungaria pare o deviere temporara (unde trebuie atentie maxima si soferul... exact invers, el era cu mobilul). Dar la nodurile de autostrada romanesti, si mai ales la A6/A1, sau pe portiuni critice gen Holdea-Margina, VO, ar trebui cautata o solutie. Pentru parapete fix aproape sigur nu e loc (sau nu e loc de interventie)

Allex

Eu ma refeream in acest caz la stalpisori provizorii cu baza grea (de ciment sau cauciuc) pusi din loc in loc. Spatiu ar fi fost suficient. Iar la nod A6 cu A1 sageti pe asfalt trasate cat mai des ar reduce considerabil din confuzia soferilor.

Sent from my SM-J105H using Tapatalk

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

dr4qul4

Eu zic ca exagerati.
Nu vad cum pun in pericol circulatia cand fac o poza stand la semafor. Nu sta nimeni sa incadreze pozele sau sa le studieze. Apesi butonul si vezi acasa ce a iesit. De cate ori nu ati vazut colegi "plangandu-se" ca nu au poze pt ca au prins semaforul pe verde? Chiar si la 20km/h, cat timp tii ochii la drum (adica faci poze doar in fata) nu esti mai periculos decat cei care tin telefonul intre ureche si umar.

Acest accident a fost provocat de unul care facea live pe facebook in timp ce depasea! Probabil mai raspundea si la comenturi.
Si nu vad cum se putea crede pe autostrada. Acolo are trafic din sens opus si pe dreapta pare santier pentru dublare. In plus, circulatia se desfasoara dupa semne, nu din amintiri. Sa nu uitam ca era sofer profesionist! nu vreun incepator speriat.
Si DA, ar fi timpul ca cei de la stiri sa spuna clar: Pasagerii de pe scaunele din spate nu purtau centura. Daca ar fi avut-o, probabil ar fi scapat.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#3198
Quote from: dr4qul4 on May 24, 2018, 09:58:49 AM
Si nu vad cum se putea crede pe autostrada. Acolo are trafic din sens opus si pe dreapta pare santier pentru dublare.
Nu stiu daca exista supravietuitori sau de unde a aparut ipoteza. Poate de la cei care se uitau la live pe fb, habar n-am. Poate vor sa salveze reputatia omului (de parca ar mai conta) sau doar sa-si explice ce s-a intamplat, ii ajuta sa treaca peste tragedie.

Faptul ca a intrat in depasire in timp ce se juca cu telefonul m-a facut sa iau in considerare ipoteza din presa. E ciudat sa umble la telefon sau radio cand e in depasire pe DN 1+1. E ciudat ca intra in depasire cand e ocupat cu telefonul. E improbabil, pentru ca toti stim instinctiv ca atentia e o resursa cognitiva limitata, deci nu facem simultan doua lucruri care necesita atentie mare. Clar ca nu e imposibil, dar e mai putin probabil.

Pe autostrada insa e mai usor sa intri pe banda 2 daca vrei sa-ti eliberezi atentia pt telefon: nu mai trebuie sa fii atent sa nu il lovesti pe cel din fata, scapi temporar de o grija! Daca coroborezi cu parapetii laterali care seamana a autostrada, plus faptul ca venea dupa sute de km de autostrada, poate nu e asa aiurea ipoteza.

O posibilitate e ca a facut manevra cu banda 2 (eliberarea atentiei pt telefon) in mod repetat pe autostrada, si a facut-o si pe DN, din inertie.

Stim sigur ca se intampla accidente pentru ca oamenii se cred pe autostrada. Asta pote fi unul din ele, sau nu. Mai stim ca infrastructura pote ajuta sau incurca in astfel de cazuri. Despre asta vorbim aici, ca despre morti nu mai are rost. Dar accidentele merita investigate, ca din ele invatam cum putem imbunatati siguranta... Aviatia face asta de multe decenii.

Allex

Fratilor, mai terminat cu prostia ca se credea pe autostrada. Avea aceasta impresie pentru ca nu era atent la drum. Hai sa fim seriosi acum, daca nu stii pe ce fel de drum esti atunci lasa tata permisul la politie ca nu esti sofer. Faptul ca au trecut cateva masini inainte pe contrasens trebuia sa il puna pe ganduri. Dar omul era atent la telefon si din pacate au trebuit sa moara si altii pe langa el.

Sent from my SM-J105H using Tapatalk

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

cristi5

Politia a dat un comunicat

Quote
Dragi prieteni, daca va aflati intr-un mijloc de transport in comun si vedeti ca soferul foloseste telefonul mobil, nefiind atent la drum si punandu-va in pericol viata, luati atitudine! Si daca nu intelege, sunati la 112... pana la urma este vorba de viata dumneavoastra!

http://m.ziare.com/stiri/statistica-ingrijoratoare-doua-treimi-dintre-soferi-vorbesc-la-telefon-in-timp-ce-conduc-riscurile-sunt-mari-sanctiunile-prea-mici-1514858-font1

ovicor

 Un accident feroviar / rutier in Italia, in care a murit si un roman. Un transport agabaritic cu doua masini de insotire a fost prins intre bariere la o trecere de cale ferata, fiind lovit de tren. IMPORTANT DE STIUT : in asemenea cazuri, prin unirea celor doua sine cu un metal, sarma, etc, simulam prezenta unei garnituri de tren in zona, atragand atentia mecanicilor de locomotive ce se apropie !

rizzuh

Quote from: ovicor on May 24, 2018, 12:58:36 PM
IMPORTANT DE STIUT : in asemenea cazuri, prin unirea celor doua sine cu un metal, sarma, etc, simulam prezenta unei garnituri de tren in zona, atragand atentia mecanicilor de locomotive ce se apropie !

Asta nu cumva functioneaza decat daca trenul este in alt bloc de semnalizare? Adica inainte sa se inchida barierele? Ma gandesc ca odata ce trenul a intrat in blocul de semnalizare care a inchis barierele nu mai conteaza ca ai facut scurt intre sine, pentru ca oricum face trenul care a ocupat deja blocul.

elphax

@tom_sawyer

eu cu telefonul cu care am waze si filmez, filmarea merge in background. si evident telefonul e fixat de parbriz .
intr-adevar nu pun live pe fb. am facut-o o singura data dar atunci aveam pasagerul care a butonat

din pacate nu prea sunt metode de a face mai stricte regulile astea. foarte multa lume vorbeste la telefon cand conduce. si asta e mult mai putin periculos decat a butona aparatul pentru ca atunci te uiti mai mult la el decat la drum

tampitul ala din ungaria chiar a fost inconstient, nu avea cum sa nu stie ca e pe drum cu o singura banda pe sens. a intrat in depasire desi era mult mai preocupat de telefon decat de volan. si idiotii de langa el nu i-au zis nimic. eu i-as fi luat ori telefonul ori volanul daca eram in dreapta


ovicor

 ^^ @rizzuh, ai perfecta dreptate, observatie binevenita !

voicul

Unii merg si la mare, deci e bine sa stie - pe A2, km 17 sens Constanta:


Ionut


cristi5

#3207
Politia se pare ca citeste altfel statisticile. Cica e de bine, a scazut nr de accidente si de raniti intre 2016 si 2017. De morti nu vorbim...

Mi se pare grav ca se lauda cu scaderea pe 10 ani fara sa se uite la context, milioane de oameni au emigrat de la intrarea in EU acum 10 ani. Ei nu mai fac accidente in Romania, pentru ca nu mai conduc in Romania. Asta e cauza probabila a scaderii, nu eforturile Poltiei

A scazut nr de morti ianuarie-martie cu 1,7% fata de 2017. Vedem la sfarsitul anului.

Amenzi pt centura de siguranta jumatate cat cele pt viteza... Oare cate in microbuz sau taxi?

Quote
Indisciplina pietonilor (traversare neregulamentară a drumului, prezenţa pietonilor pe partea carosabilă sau alte abateri ale acestora) și viteza (neregulamentară sau neadaptată la condiţiile de drum) au fost, în ultimii ani, cele mai frecvente cauze ale accidentelor grave de circulaţie.

Pe drumurile naţionale şi judeţene, cele mai multe accidente sunt determinate de viteză, în timp ce pe drumurile din interiorul localităţilor, mai ales în cele urbane, indisciplina pietonilor reprezintă principala cauză a accidentelor rutiere.

Privind retrospectiv, anul 2017 a reprezentat, pentru țara noastră, un pas înainte, din punct de vedere al siguranței rutiere.

Comparativ cu 2016, anul trecut s-au înregistrat cu 42 de accidente rutiere grave mai puține, în timp ce numărul persoanelor rănite grav și rănite ușor a scăzut cu 106, respectiv 16 persoane.

Dacă analizăm lucrurile în ansamblu, în ultimii 10 ani, observăm că unul dintre indicatorii care definesc siguranța rutieră, numărul persoanelor care și-au pierdut viața în evenimente rutiere s-a redus la jumătate față de acum 10 ani.

Acest rezultat este obținut în condițiile creșterii exponențiale a parcului auto și a numărului persoanelor care au dobândit permis de conducere.

În primele 3 luni ale acestui an, numărul persoanelor decedate în accidente de circulație a scăzut față de aceeași perioadă a anului precedent cu 1,7%.

Poliţia Română acţionează permanent, prin aplicarea fermă a prevederilor legale, urmărind împiedicarea unor comportamente necorespunzătoare în trafic.

În ceea ce privește statistica sancțiunilor contravenționale aplicate în trafic, aceasta ne arată că, în urma constatării neregulilor de circulație, în decursul anului 2017, polițiștii au aplicat 2.618.101 sancțiuni, 758.003 dintre acestea fiind pentru nerespectarea vitezei regulamentare, 416.721 pentru neportul centurii de siguranță, 14.719 pentru consum de alcool la volan, iar pentru neacordarea de prioritate de trecere pietonilor au fost aplicate 30.256.

În același timp, 172.057 de sancțiuni contravenționale au fost aplicate pietonilor, pentru abaterile rutiere.

Statisticile Organizaţiei Naţiunilor Unite arată că, în lume, la fiecare câteva secunde o persoană moare ori este rănită grav într-un accident de circulație.

În 2010, Comisia Europeană  a stabilit ca obiectiv general - reducerea cu 50%, până în 2020, a numărului de persoane decedate în accidente rutiere pe şoselele Europei. Iar O.N.U. numeşte deceniul 2011 – 2020 ,,Decada acţiunilor pentru siguranţa rutieră".

Datele din țara noastră evidenţiază că este tangibil obiectivul european, România plasându-se în rândul statelor în care rata de descreștere a deceselor este apropiată de media europeană.

https://www.politiaromana.ro/ro/stiri-si-media/comunicate/siguranta-rutiera-prioritate-a-politiei-romane

Comentariu din presa:
http://m.ziare.com/stiri/desi-5-romani-mor-zilnic-in-accidente-politia-romana-se-lauda-cu-progrese-privind-siguranta-rutiera-statisticile-ue-arata-alta-realitate-1515166-font1

adiarc

o noua mostra de siguranta in varianta cnair....siguranta demna de Evul Mediu....mai nou,parapetii sunt inlocuiti cu stalpisori de plastic...o dementa in stilul cnair,compania nationala antiinfrastructura si anti siguranta

intersectia DN1 spre Selimbar





si alte poze de pe Dn,intre Apoldu de Jos si Saliste,unde toti parapetii care protejau capetele de pod au disparut,IN URMA UNOR ACCIDENTE SI AU FOST INLOCUITE CU STALPISORI







Politia Rutiera doarme?voi trimite si o reclamatie catre ei...poate se trezesc
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

@cristi5, desi populatia a scazut, numarul de masini a crescut.
Dar desi sunt masini destul de vechi, au totusi sisteme de siguranta mult mai evoluate decat aveam pe masinile facute inainte de 2000.
Un ASR/ESP sau un far cu halogen pare un lucru banal, dar daca mergi cu o masina fara aceste lucruri iti dai seama cat de utile sunt.
Si sa nu uitam de introducerea obligativitatii folosirii cauciucurilor de iarna. Nu cred ca exagerez cand spun ca de aici vine principala scadere.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist