Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

JohannDB

Suntem între Crăciun şi Noul An..... Unii vor uita repede, repede de minima doză de autoconservare şi vor redeveni, aceeaşi impulsivi, lipsiţi de respect, bunsimţ şi...şi.....
   Au trecut abia patru zile de la data accidentului de pe DN 68A, când o familie intreagă a ajuns unde nu trebuie
(soţia şoferului cu un copil de patru luni, unul de cinci ani şi unul de zece ani - pe patul de spital, iar "şoferul", după douăzeci de minute de resuscitare, pe o masă de inox la morgă).
   Ceilalţi participanţi la trafic, blocaţi pe un drum de pe care greu te întorci, ca s-o iei spre Deva prin Făget-Birchiş-Săvârşin, dacă eşti cu ceva de peste 3,5 tone.... Comentariile pline de năduf la adresa sinucigaşului, nu au fost deloc "măgulitoare"....
   Şi totul de la o depăşire, prin care a aruncat un alt turism în şanţ, apoi s-a înfipt sub partea stângă faţă a unui tir..... Era cca ora 10:40, în 22.12.17 şi prin staţie se auzea anunţul accidentului. Ne-am repus în mişcare, spre Deva, abia la 13:40....


   Coloană spre Deva; suntem la borna KM 50, la doi kilometrii de releul de la Coşevita, după care la 500 metrii spre Deva s-a produc evenimentul.......



   Coloană spre Lugoj... Eram printre "primii" ajunşi în zonă.....



    Turismul acroşat pe contrasens şi aruncat în şanţ, fără victime.....



   Turismul "vinovat"..... După o mie şi, de kilometrii, s-a oprit aici, şoferul pentru totdeauna.....



  Tirul fără noroc.....








Powered by API/PUM imgur uploader[/img]


Dovadă că inconştienţa persistă, acum câteva clipe, la tv., pe DN 56A la Hinova, un carambol cu trei maşini, din cauza nepăstrării dietanţei.... Ce se mai poate spune, când şi de la Suben am pierdut o oră din cauza unuia ce a făcut slalom pe A8-ul austriac, până s-a proptit în glisiere... Iar pe M1-le unguresc doi bizoni, au croşetat (unul pe la Hegheshalom şi celălalt aproape de MO) până s-au proptit de glisiere şi au provocat câte un "stau" de mare frumuseţe.....

gdo


mihaihedes

#2957
Incă puțin și se mută bizonii pe autostradă. Curba aceea nu e de o săptămână acolo dar...daca lumea se grăbește nu ai ce sa faci. Încă 2 săptămâni și curba aceea nu mai are nici o importanță.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5000 folosind Tapatalk


alexV

#2958

in 1 ianuarie la amiaz am facut Oradea - Cluj, pe un DN1 gol ca dupa apocalipsa. in acesti 160 de km am vazut 4 (patru) masini rasturnate in sant, in locuri diferite. la 3 accidente interveneau pompierii + smurd, la al patrulea abia ajunse politia si acordau primul ajutor.

ontopic, TS a optimizat intr-adevar proiectul fata de sf. DAR in SF doar viaductul autostrazii era mai lung, DN-ul tot serpuit ar fi fost, ca sa intre printre pile. adica DN exact ca acuma.

AkaManah

Chiar acum ciocnire frontala la supratraversarea de la Decea.

Vice33

#2960
Quote
https://alba24.ro/foto-al-doilea-accident-grav-la-decea-doua-masini-s-au-izbit-frontal-trafic-ingreunat-624727.html

"UPDATE 2: Potrivit IPJ Alba, din primele cercetări, un șofer în vârstă de 52 de ani din Ocna Mureș, în timp ce conducea un autoturism dinspre Cluj spre Alba Iulia, nu a adaptat viteza la condițiile de drum, într-o curbă, a pătruns pe contrasens şi a intrat în coliziune cu un autoturism condus de un bărbat de 44 de ani, din Bihor. În urma accidentului, bărbatul din Bihor și o femeie, pasageră în autoturismul înmatriculat în Alba, au suferit leziuni ușoare și au fost transportați la spitalul din Aiud."

Deci din ce citesc eu din articol, vina aparține exclusiv șoferului care NU A ADAPTAT VITEZA CONDIȚIILOR DE DRUM!! Ce naiba, dăm acum vina pe curbe pentru că șoferii sunt grăbiți și NU RESPECTĂ CODUL RUTIER ȘI CONDUITA PREVENTIVĂ?? Sunt indicatoare de limitare a vitezei, sunt marcaje, sunt recomandări pentru ciculația pe carosabil umed (dacă era carosabil umed cu atât mai grav că nu a redus viteza!!).

Eu nu înțeleg, explicați-mi și mie, cu toată aglomerația asta de pe DN-uri, cu toată lipsa de autostrăzi, cu experiența mare de accidente din ultimii 10 ani, cu morți și răniți grav din cauza vitezei, a neadaptării vitezei la condițiile meteo și de drum, cu faptul că DN-ul nu se lărgește, cu faptul că nr. autovehiculelor se triplează în ani, cu tot efortul școlilor de conducere pentru a le băga în cap viitorilor șoferi să circule atent, responsabil, civic, civilizat și mai ales SĂ RESPECTE LEGEA RUTIERĂ, cu tot efortul colegilor de la Poliția Rutieră care tot fac campanii de  "conștientizare,, (se pare fără succes), cu toate campaniile care se difuzează și la TV, radio, șoferii aceia care își pun viața în pericol și ai altor participanți la trafic printr-un stil de condus agresiv și complet iresponsabil, prin grabă, prin depășiri riscante, prin neadaptarea vitezei la reglementările rutiere, etc...chiar nu învață nimic din trecut, din aceste statistici, din toate informațiile pe care unii se tot chinuie să le spună...?

1. De ce ne grăbim? Poliția Rutieră cât și instructorii auto ai școlilor de șoferi recomandă insistent să nu ne grăbim atunci când conducem!!

2. De ce trebuie să apăsăm pedala de accelerație dacă avem autovehicul SUV sau din acela tip "tractor" (Jeep, sau autovehicule de teren) și să fim fuduli că noi putem încălca legea rutieră dacă avem mulți cai-putere?

3. Acei conducători nesimțiți, impertinenți, tupeiși care conduc fără nici o etică la volan, cu maximă ignoranță față de ei înșiși, pasagerii din autovehicul și de restul participanților la trafic, chiar nu au nici o jenă când fac acele manevre periculoase?

4. Odată cu creșterea infracțiunilor/contravențiilor la codul rutier, cu creșterea nr. de șoferi indisciplinați, cu creșterea riscului accidentelor, credeți că o soluție at fi "legalizarea" vitezei și mai mari decât este pe DN-uri, adică creșterea de la 90-100 km/h la 130 de km/h pe autostrăzi?

5. Construim autostrăzi ȘI CA SĂ îi mutăm acolo pe toți nesimțiții vitezomani și iresponsabili pentru a diminua accidentele de pe DN-uri...sau pentru a putea circula mai degajat, civilizat și responsabil și pentru a reduce din timpul de parcurs din cauza supraaglomerării de pe DN-uri?

6. Ce facem cu acea categorie din ce in ce mai mare (peste 85% dintre toți conducătorii auto din România) pe care am descris-o mai sus? Vă plângeți și alături de voi și parlamentarii strâmbă din nas atunci când conform statisticilor îngrijorătoare, Poliția Rutieră, ca organ de control și de sancțiune, pune tunurile prinzând doar o mică parte dintre acei conducători nesimțiți, obraznici și tupeiști în trafic. De ce să nu pună având în vedere atâtea accidente și mai grav, în loc ca șoferii să se reeduce, se observă o regresie tot mai mare a RESPONSABILITĂȚII ACESTORA!!!

7. O persoană care are conștiința curată și care conduce defensiv-preventiv, corect și legal NU ARE NICI O PROBLEMĂ CU CONTROALELE POLIȚIEI RUTIERE! Cei care se simt ofuscați și iritați de aceste măsuri, cu siguranță aceia fac parte dintre cei mulți care încalcă DES regulile de circulație.

8. Când mai vedeți asemenea știri, nu mai dați vina pe proiectanții drumurilor și nici pe constructori, întrucât nici proiectanții, nici constructorii, nici Poliția Rutieră nu sunt atât de proști/dobitoci pentru credeți. Acea curbă cu siguranță are indicatoare de limitare a vitezei, de panouri pentru curbă periculoasă sau alte mijloace de semnalizare așa încât să nu constituie un pericol pentru conducătorii auto din lipsa acestor mijloace de semnalizare. Vina aparține conducătorilor auto care NU RESPECTĂ SEMNALIZAREA DIN ACEA ZONĂ!!

TibiV

Vice,
de acord cu tine.
Dar soferii (disciplinati sau nu) foarte rar pierd controlul volanului pe un drum in aliniament. 95% din cazuri sunt in curba...

Iar doua accidente in 3 ore este cam mult...

Quote from: alexV on January 02, 2018, 03:26:01 PM
TS a optimizat intr-adevar proiectul fata de sf. DAR in SF doar viaductul autostrazii era mai lung, DN-ul tot serpuit ar fi fost, ca sa intre printre pile. adica DN exact ca acuma.
Am spus de acum 2-3 ani ca solutia adoptata este criminala. Azi s0a dovedit ca am avut dreptate.

SF-ul foarte prost. Ar fi trebuit sa mentina aliniamentul DN1, chiar daca ar fi costat mai mult.
In 10 ani costurile materiale (si umane, oameni schiloditi sau omorati) vor depasi probabil economia facuta.

Asa cum la cateva sute de metri distanta au reusit sa treaca peste CF fara sa o "serpuiasca, asa ar fi putut sa o faca si aici...
Oricum, discutia este tardiva.
Cel mult putem face un "inventar" pe 10 ani al accidentelor de acolo, si sa le dam cu el in cap decidentilor din CNAIR... :(
(Decidenti care au decis sa NU deschida L3... Cu L3 deschis probabil nu am fi avut aceste accidente de astazi...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#2962
Quote from: Vice33 on January 02, 2018, 05:04:42 PM
Quote
https://alba24.ro/foto-al-doilea-accident-grav-la-decea-doua-masini-s-au-izbit-frontal-trafic-ingreunat-624727.html

"UPDATE 2: Potrivit IPJ Alba, din primele cercetări, un șofer în vârstă de 52 de ani din Ocna Mureș, în timp ce conducea un autoturism dinspre Cluj spre Alba Iulia, nu a adaptat viteza la condițiile de drum, într-o curbă, a pătruns pe contrasens şi a intrat în coliziune cu un autoturism condus de un bărbat de 44 de ani, din Bihor. În urma accidentului, bărbatul din Bihor și o femeie, pasageră în autoturismul înmatriculat în Alba, au suferit leziuni ușoare și au fost transportați la spitalul din Aiud."

Deci din ce citesc eu din articol, vina aparține exclusiv șoferului care NU A ADAPTAT VITEZA CONDIȚIILOR DE DRUM!! Ce naiba, dăm acum vina pe curbe pentru că șoferii sunt grăbiți și NU RESPECTĂ CODUL RUTIER ȘI CONDUITA PREVENTIVĂ?? Sunt indicatoare de limitare a vitezei, sunt marcaje, sunt recomandări pentru ciculația pe carosabil umed (dacă era carosabil umed cu atât mai grav că nu a redus viteza!!).


Evident ca de vina pentru producerea accidentului este un sofer. Mereu asa este. Dar problema este ca acolo era o linie dreapta dreapta pe DN. Din cauza unei economii probabil la nivel de 0,01 % din pret IN MOD VOIT DE MANA OMULUI A FOST CREATA O CURBA. Noi pe forum am militat pentru ca acolo drumul sa ramana cum este, drept, iar autostrada, care oricum trecea peste DN din cauza unui pasaj apropiat peste CF, sa aibe un pod peste DN la fel ca si cel peste CF (unde nu s-au atins de configuratia caii ferate). Oricum si acum pasajul peste DN este oblic, dar trebuia facut ceva mai oblic, ca sa nu schimbe configuratia DN.

Trecem peste faptul ca daca nu schimbau configuratia DN, nu mai trebuiau lucrari suplimentare la DN. Asa DN a fost relocat pe ca. 500m.... Iar pe timpul relocarii circulatia a fost oprita pe un sens si s-a circulat la semafor. Deci cat de ABERANTA este masura luata? Nici nu sunt sigur ca chiar au castigat ceva, mai degraba este o ineptie si atat.


In general, si daca amplasezi un stalp in mijlocul unui drum si pui restrictie la 10km/h, mai devreme sau mai tarziu apare un accident mortal. EVIDENT ca soferul e de vina, ca nu a adaptat viteza la .....


DECI ATENTIE INCA O DATA: CURBA MORTALA NU EXISTA ACUM 1 AN. A FOST CREATA INTENTIONAT SI CRIMINAL DE PROIECTUL AUTOSTRAZII.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

HVMihnea

Parerea mea e ca toata lumea de aici are dreptate (mai ales vancouver cu stalpul in mijlocul drumului). Fac DN1 intre Alba si Turda saptamanal si nu mi se pare deloc periculos prin constructie. Un drum periculos este Transalpina, unde ai zeci de curbe pe marginea prapastiei fara parapeti sau semne. Insa pe acolo nu prea apar accidente(nici nu se circula prea intens).
Problema pe DN1 apare din cauza colegilor agitati. Inteleg de unde vine graba, in general in Aiud stai la coada de la 30 minute pana la peste o ora la o trecere de pietoni.
Politia romana nu prea reuseste sa faca nimic. Bineinteles, poate pentru ca nu incearca si nu a incercat niciodata. Gasim o bucata de drum drept cu restrictie 50 km/h (fara vreun motiv-stim cu totii ca exista) sau si mai bine, cu o dunga continua (chit ca se vede la 1km in fata), punem un MCV si luam permise in prostie.
Stiu ca mai nou ai nevoie de 11 clase pentru permis, insa sper sa se ridice la 12. Poate chiar la BAC-ul luat. Si permisul este extrem de usor de obtinut: cateva intrebari extrem de repetitive la sala pe care le inveti lejer in 2 zile, apoi la oras nu prea conteaza cum conduci cat timp tii minte poezia. Poti sa chinui masina cat vrei tu, ca daca dai prioritate la pietoni oricum te trece(la noi asa era, si asta a fost acum un an si cateva luni). Si eu mi-am luat carnetul in timpul liceului, si doar eu stiu cate accidente era sa provoc(inclusiv mortale). Agresivitatea mi-a trecut instant dupa ce am vazut niste incarcerari si accidente mortale nasoale, dar nu la toata lumea merge asa.
Nu prea am eu experienta la volan, dar pot sa spun cum decurge scoala de soferi acum. Mi se pare mult prea scurta, si nu te invata mare lucru. Legislatia nu era obligatorie la niciun instructor aici. Nu mi s-a explicat cum se conduce pe zapada (de ex. masina cu tractiune fata mai si subvireaza), cum se depaseste sau cum se circula pe autostrada. Astea le-am invatat din greseli, dar problema e ca la volan, ai toate sansele sa nu mai apuci sa tragi vreo concluzie dintr-o gresala.
Observ 2 probleme majore la noi: nesimtirea si inconstienta. Inconstienta sare pana la urma, dupa ce are omul niste experienta nasoale. Dar, ma tem ca de nesimtire nu putem scapa. Nu fara ajutorul Politiei Rutiere.
Sa speram ca ST3 si ulterior ST4 vor reduce numarul de accidente.


alexV

mai exista emisiunea Reflectii Rutiere pe tvr?

cristi5

#2965
Quote from: vancouver on January 02, 2018, 09:51:31 PM
DECI ATENTIE INCA O DATA: CURBA MORTALA NU EXISTA ACUM 1 AN. A FOST CREATA INTENTIONAT SI CRIMINAL DE PROIECTUL AUTOSTRAZII.

Criminal este faptul că autostrada e închisă de sărbători, deși e circulabilă. Pentru niște becuri și asfalt prea bun pe poduri... Criminală este indolența autorităților centrale.

Da, cu acel S s-a adăugat o posibilitate de eroare umană, în ideea că traficul rămas pe DN nu va fi mare oricum, deci riscul e mic. Dar și eroarea umană poate fi prevenită cu separare de sens, cel puțin în cele două curbe dacă nu chiar și sub pasaj, că acolo dacă nu e loc, un vehicul de urgență poate interveni de pe sensul celălalt.

@Vice33 @HVMihnea
Eroare umană există peste tot, indiferent de nivelul de civilizație și educație. Se manifestă mai mult la trafic mare, oboseală, frustrare și exasperare. Dacă-i dai omului infrastructură decentă brusc devine om normal, vezi incidența mică a accidentelor pe autostradă. Prin construcție, pe lângă că reduce frustrarea, autostrada previne multe erori umane, printre care intrarea pe contrasens.

Singurul mod de a preveni intrarea pe contrasens pe un drum cu trafic intens este separatorul de sens. De-aia are Suedia 3000 km de drum cu sensuri separate, pe lângă 2000 km de autostradă. Și rezultatul se vede în statistică: zero morți din depășire, foarte puțini din părăsirea sensului de mers.

pasadia



Poza e preluata de pe un grup de FB, insotita fiind de urmatorul text: "11:15 Brasov - Harman si retur se circula pe o singura banda. Se monteaza scoar pe mijlocul drumului". Zona pozata este pe DN11, iesirea din Brasov spre Harman dupa intersectia cu centura Brasov. In decembrie a fost pe acolo un accident mortal, dar accidentele au fost destul de dese si pentru ca ulterior constructiei nodului a fost blocat accesul prin viraj stanga spre hala Stabilus, fapt ce a condus la o crestere a numarului de intoarceri la 180 grade peste linie dubla continua (teribilisti se gasesc oricand).

Ideea e ca inca de atunci (adica de acum 18 luni) se vorbea despre montarea acestor parapeti mediani pana la sensul giratoriu din Harman. A mai trebuit sa moara oameni pentru a ii vedea la treaba.

pasadia

Sa fie si cu poze: sensul spre Harman

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


pasadia

Inainte de giratoriu si inapoi spre Brasov. Se zice ca pana vineri termina.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


adiarc

Un nou accident din cauza ignorantei si a nerespectarii normelor elementare ale Codului Rutier...

https://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=376979

Intre timp,Politiia Rutiera se rezuma la a sta in boscheti cu radarul,actiune care at trebuii facuta doar electronic,fara politisti..
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura