Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Cristi N

Meciul continua, de data asta replica CNAIR:

QuoteReferitor la anunțul conform căruia ,,Primăria Comunei Afumaţi a amendat cu suma de 100.000 lei C.N.A.I.R. pentru executarea fără autorizaţie de construire a lucrărilor de: montaj parapet metalic elastic cu cabluri pe D.N.2 / km 12+500-km 14+500", C.N.A.I.R. informează că în cazul în care va primi oficial această notificare, o va contesta deoarece:
Lucrările de montare a separatoarelor de sens nu necesită autorizație de construire și sunt reglementate de următoarele norme tehnice și legislative:
Norme Legislative:
I. LEGEA nr. 50 din 29 iulie 1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii cu modificările și completările ulterioare:
,,Art. 11, alin.(1) Se pot executa fără autorizaţie de construire următoarele lucrări care nu modifică structura de rezistenţă, caracteristicile iniţiale ale construcţiilor sau aspectul arhitectural al acestora:
lit i). lucrări de întreţinere la căile de comunicaţie şi la instalaţiile aferente;"
Conform Normei Tehnice:
I. AND 554-2002 - Normativul privind întreţinerea şi repararea drumurilor publice:
,,Art. 2. Prezentul normativul are ca scop:
a) stabilirea din punct de vedere tehnic şi economic a tipurilor de lucrări şi servicii pentru fiecare din activităţile de întreţinere şi reparare a drumurilor şi podurilor de şosea, a construcţiilor şi amenajărilor aferente lor;
b) reglementarea organizării, planificării şi urmăririi execuţiei lucrărilor şi serviciilor de întreţinere şi reparaţii, în mod sistematic şi la timp, pentru a asigura desfăşurarea traficului rutier în condiţii de siguranţă şi confort şi conservarea patrimoniului rutier."
,,Din ANEXA 1 a Normativului AND 554-2002, Nomenclatorul privind lucrările și serviciile aferente drumurilor publice regăsim:
ind. 107. Siguranţa rutieră, cuprinde :
107.2. Montarea pe drum a indicatoarelor rutiere, stâlpilor,
• consolelor, portalurilor, stâlpişorilor de dirijare, în funcţie de necesităţi şi materiale folosite
• parapetelor, butonilor reflectorizanţi, plăcuţelor reflectorizante, etc. (buc.)"
II. Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră pentru Perioada 2016 – 2020 emisă de Guvernul României prin HOTĂRÂREA nr. 755 din 12 octombrie 2016 ,,privind aprobarea Strategiei naţionale pentru siguranţă rutieră pentru perioada 2016-2020 şi a Planului de acţiuni pentru implementarea acesteia"
,,Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră pentru perioada 2016 - 2020 exprimă liniile strategice, directoare, pentru stabilirea politicii guvernamentale în ceea ce priveşte siguranţa rutieră şi căile de realizare şi îmbunătăţire a acesteia."
În cadrul strategiei regăsim următoarele măsuri de siguranță rutieră necesat a fi implementate de administratorul rutier:
,, Parapete New Jersey pe căi de rulare interurbane alăturate cu 2 benzi pe sens"
III. AND 593-2012 - Normativul pentru sistemele de protecție pentru siguranța circulației pe drumuri, poduri și autostrăzi:
,,Art. 33. Normativul nu este limitativ, prin acesta se precizează condițiile minime obligatorii. Proiectantul sau administratorul drumului are posibilitatea de a prevedea parapete și în alte situații decât cele menționate în normativ, sporind siguranța circulației"
,,Art. 41. Separarea sensurilor de circulație a drumurilor cu patru benzi de circulație se va realiza cu separator fizic [...]"
În CONCLUZIE, având în vedere prevederile normelor legislative și tehnice, montarea de parapete rutier pe drumurile publice este o activitate de întreținere, de creștere a gradului de siguranță rutieră care nu necesită autorizație de construire.

link

carutasul

Da, nu îmi fac iluzii că se va rezolva ceva prea curând dar mă gândesc că o presiune din partea primăriilor ar putea determina CNAIR măcar să îşi pună problema acestor centuri. Mă uitam şi la DN6, în unele sate nivelul drumului e la 1m peste curţile oamenilor, când o să se înfunde şanţurile o să fie jale

perfidus

#2822
Aha, interesanta abordare la CNAIR.
Explicatia este elaborata, nu cred ca e prima data cand o expun in felul asta.
Montarea de parapeti inglobati /cu fundatie in structura rutiera (nu asezati pe drum ca cei NJ) acolo unde nu au fost niciodata este considerata lucrare de intretinere.
Bun, pe logica asta si consolidarea unui rambleu surpat/umpluturi cedate (cum se face acum de exemplu la Padurea Sarului pe DN65) cu sapatura, turnare betoane fundatie, ziduri de sprijin, amplasare gabioane etc. sunt tot lucrari de intretinere. Deci ar fi foarte usor de contractat si efectuat. Si totusi sunt tasari la care nu se intervine cu anii, se pune o semnalizare si se lasa asa. 
La fel, montarea unor console/portaluri pentru indicatoare sau ITS ar insemna sa se poata face fara autorizatie de construire, ceea-ce este foarte dubios si simi amintesc ca pentru A1 Buc.-Pitesti s-au montat ulterior consolele ITS si au necesitat proiecte tehnice, studii geo, autorizatii de construire,  etc.

Cheia rationamentului lor este asta:

QuoteConform Normei Tehnice:
I. AND 554-2002 - Normativul privind întreţinerea şi repararea drumurilor publice:
Art. 2. Prezentul normativul are ca scop:
a) stabilirea din punct de vedere tehnic şi economic a tipurilor de lucrări şi servicii pentru fiecare din activităţile de întreţinere şi reparare a drumurilor şi podurilor de şosea, a construcţiilor şi amenajărilor aferente lor;

si apoi citeaza o ANEXA la NT AND 554 cu Nomenclatorul privind lucrările și serviciile aferente drumurilor publice, cu pozitia:
Quoteind. 107. Siguranţa rutieră, cuprinde :
107.2. Montarea pe drum a indicatoarelor rutiere, stâlpilor,
• consolelor, portalurilor, stâlpişorilor de dirijare, în funcţie de necesităţi şi materiale folosite
• parapetelor, butonilor reflectorizanţi, plăcuţelor reflectorizante, etc. (buc.)
"

'Intretinerea si repararea' asta este se pare o treaba mai cu cantec.
:hm:
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

OK, atunci te intreb altfel...

Daca se monteaza parapeti NJ pe axul unui drum cu 2 benzi/sens, este sau nu este nevoie de autorizatie de construire ?
Este sau nu este parapetele New Jersey "constructie" ?
Sau este doar un "element de siguranta rutiera" ?

Daca il consideri "constructie", trebuie scosi NJ de pe Ploiesti-Banesti pentru ca in mod sigur nu au "AC", deci au fost instalati ilegal...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

foarte bine ca abordeaza in felul acesta. Chiar nu avem nevoie de autorizatie pentru orice rahat.
O sa ajungem sa cerem autorizatie si pentru a trasa 2 linii pe asfalt.
Mi se pare o prostie sa ceri autorizatie de constructie si pentru un gard fara fundatie. Adica, bati 3 pari in pamant, pui 2 sarme, dar ai nevoie de autorizatie?
Sau mai bine hai sa cerem si AM ca nu mai poate sa treaca betivul strada din cauza gardului.
Primariile si CJ sa puna mana si sa faca pasarele sau chiar pasaje in localitatile gen Afumati. Bani au destui.

Dupa logica unora, daca maine s-ar surpa un versant pe Valea Oltului, si la reparatii ar fi nevoie de ziduri de sprijin acolo unde nu au fost pana acum, ar trebui sa asteptam dupa AC, licitatie si solutionarea contestatiilor, sau ar trebui sa reparam drumul?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Cam peste tot unde s-au instalat separatori de sens in localitai localnicii s-au opus. Nu ar trebui sa citim (si) asa reactia primariei?

Sigur ca toate aceste masuri trebuie gandite cu grija sa aiba oamenii unde sa traverseze, sa intoarca... Dar si siguranta trebuie imbunatatita ca e cam la coada Europei, mai ales la pietoni si ciclisti.

cezar-mario2012

La Afumați nu se poate face centură ocolitoare, este pur și simplu o continuare a Bucureștiului. Afumați incepe imediat după CB. Deci avem București până la CF Constanța - pasaj peste CF - după intrăm în Voluntari - după Metro este pasajul peste centură CB - apoi este Afumați. Sunt numai zone construite pe ambele părți, depozite și case, blocuri. Ce vreți voi este ceva de genul: vrem ocolitoare la Otopeni pentru DN 1.

perfidus

Quote from: dr4qul4 on November 22, 2017, 10:45:06 AM
foarte bine ca abordeaza in felul acesta. Chiar nu avem nevoie de autorizatie pentru orice rahat.

Aici mi se pare ca exagerezi. Autorizatiile se cer tocmai pentru a se verifica legalitatea si pentru faptul ca cineva trebuie sa isi asume si riscurile pe langa beneficii. Legile nu sunt facultative si nu se discuta. Iar daca sunt interpretabile inseamna ca trebuie imbunatatite.
Faptul ca autorizatia dureaza nejustificat de mult, da, asta se poate discuta. Informatizarea administratiei si o unificare a bazelor de date este solutia. Dar sa nu deviem de la subiect.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

miahi

Quote from: cristi5 on November 22, 2017, 10:52:14 AM
Cam peste tot unde s-au instalat separatori de sens in localitai localnicii s-au opus. Nu ar trebui sa citim (si) asa reactia primariei?

Pentru ca în Romania pasajele subterane sau cele supraterestre făcute inteligent sunt în continuare tehnologie SF. Ce împiedica primăria Afumați sau oricare alta primărie unde au apărut separatoare sa facă pasaje? Cat de ușor era pentru primarul din Afumați sa zică: concetățeni stați liniștiți în x timp facem pasaje și rezolvam orice problema apăruta.  Dar la noi prima data se da cu piatra după care se gândește .   

pasadia

Dar de ce sa faca Primaria Afumati pasajul sub sau supra-teran pentru pietoni si sa nu faca CNADNR acelasi lucru dar pentru miile de masini cu care le obliga ei sa treaca prin acea localitate? Nu de alta, dar locuitorii de acolo, pietoni fiind, AU tot dreptul sa poata traversa drumul fara sa fie nevoiti sa urce / coboare sau sa alerge de nebuni peste 10m.

O sa spui ca e prea scump? Pai atunci exista solutii mai simple - semafoare (da, stiu, apar cozi) sau centuri (a, dar pentru asta chiar trebuie sa lucreze). Dar una peste alta mi se pare nedrept ca din cauza indolentei CNADNR sa sufere locuitorii acestor comune.

miahi

#2830
^

Pentru ca primăria Afumați trebuie sa aibă grija de cetățenii ei nu o companie de drumuri.
Compania de drumuri își face treaba sporind siguranța rutiera pe drumul respectiv, autoritatea locala își face treaba ei sporind confortul cetățenilor în aria drumului respectiv. 
Într-o lume normala cele 2 autorități ar conlucra și s-ar rezolva problemele cu compromisuri de fiecare parte în beneficiu cetățenilor - localnici sau în tranzit.
Lumea normala nu este în Romania unde fiecare așteaptă sa facă ălalalt ceva și când face sa îl luxeze pentru ca lui nu ii iese ceva.


ovicor

Dar sa instiinteze din timp primaria de intentia sa, credeti ca nici asta nu trebuia sa faca CNAIR ?!?

perfidus

#2832
^Ba normal ca ar fi trebuit, cu atat mai mult cu cat si primaria sustine ca s-a tot rugat de CNAIR sa infiinteze niste treceri de pietoni unde sunt (sau vor fi) statii de autobuz. Si a fost tratata cu sictir.
Ce facem cu Dialogul ala care ne lipseste pe toate planurile, bata-l vina.
De aici si constatarea lui @miahi - se da la oase oricui incearca sa faca ceva, tocmai pentru ca nu exista un dialog in care sa se explice cum s-a ajuns la decizie (si nu pentru un comision).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

SkyPilot

#2833
https://www.libertatea.ro/stiri/social/atentie-soferi-specialistii-spun-ca-iarna-aceasta-se-va-face-o-deszapezire-periculoasa-nu-se-va-pune-nisip-2049354
O precizare:
QuoteSarea lucrează la aproximativ -15º C, clorura de calciu, la aproximativ -18˚C.
Nu "la" ci "de la... in sus"

ghrt

Quote from: AdrianB1 on November 28, 2017, 01:32:11 AM
Si am povestit de vreo 2 ori despre marcajele discutabile din giratorii. La unul din giratorii, cel de la nord de A1, tir-ul din fata mea de pe banda 1 a facut stanga in giratoriu. Cred ca soferul din masina de pe banda 2 a udat tot ce mai era uscat prin masina, l-am vazut cum s-a infipt in frane in ultimul moment.

Nu ştiu dacă ţine de marcaje, şi eu era să fiu ras de un TIR la giratoriul spre A1 de la Piteşti. A trecut de pe banda 2 pe banda 1 la exact 1 cm de oglinda mea, care am luat dreapta cât am putut şi m-am oprit.
Cont (aproape) inactiv.