Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 32 Guests are viewing this topic.

laurashgeo

Am parcurs de cateva ori portiunea Cernavoda - Constanta si zonele sinuase pot spune ca sunt cela mai faine portiuni de autostrada din Romania!!
Pacat de soferii care mai au f mult pana o sa intelega mersul pe autostrada :(
Nu putem face o petitie pentru aconvinge pe cei de la administratia drumurilor sa puna benere pe poduri cu TINE DREAPTA! Mai ales pentru cei care merg cu 100. Mentionez ca merg cu viteza maxima legala, nu intentionez sa zbor, insa in weekenduri cativa rataciti, de care vorbesc mai sus, pot creea ambuteaje pe zeci de km si e pacat sa nu profitam si noi de km de autostrada pe care ii avem dati in folosinta dupa lungi lungi asteptatri.
Inca o chestie f ciudata este numarul extrem de mare de masini oprite pe banda de urgenta. Duminica seara intre Constanta si Fundulea am numarat 29 de masini oprite pe banda de urgenta, majoritatea cu capota ridicata. Chiar atat de prost este parcul auto romanesc?

voicul

Daca au capota ridicata inseamna ca e o problema cu masina.
Daca e capota lasata inseamna masa pentru: ceapa, parizer, paine si rosii. Ocazional poate inseamna si irigarea ogoarelor patriei.

dumbravaandrei

#2672
Din pacate, avem o problema serioasa la intersectia DN VO 1K cu Strada Timisul Sec (centura Brasov) in special cu sensul Sibiu->Bucuresti, asa cum avertiza pasadia de ceva vreme.
In ultimele 4 saptamani am vazut 3 masini "oprite" in parapet. Prima data au schimbat parapetul, a doua oara a fost noroc chior ca nu s-a rupt. In schimb astazi dimineata nu a mai rezistat parapetul neinlocuit asa ca o masina a ajuns dupa el, cazand cam 2 metri in gol, pe camp. Scena a fost destul de "clasica" pentru acea intersectie: A venit un zevzec de pe Timisul Sec, nu a acordat prioritate, asta de pe VO avea si el ceva viteza, l-a izbit in spate pe cel de Timisul Sec, si apoi... clasic ardeleneste - drumul tat la stanga, masina tat inainte...

Sunt cateva motive extrem de importante care conduc la situatii deosebit de periculoase pe acea bretea (personal, pe acea bretea, am evitat tamponari de nenumarate ori)
1. Raza de curbura extraordinar de mica. Exista intr-adevar o limitare de 30 km/h (Drum facut in sec XXI), dar e total inutila (vezi mai jos de ce)
2. Declivitatea bretelei este spre exterior (spre Uzina II), destul de pronuntata. Astfel primavara/toamana/pe zapada, si 30 km/h este foarte mult in acea curba. Din cate stiu s-a inventat teava de scurgere a apei iar solutia implementata acolo nu numai ca este tampita si de secol XVIII, este criminala
3. Cei care vin de pe Timisul Sec (fosta centura) nu prea au vizibilitate si de multe ori patrund in VO cu viteze de 60-70 km/h (stiu, mult... dar nici nu e nimic care sa limiteze sau care sa avertizeze ca dai de o portiune in care riscul de "decolare" e real)
4. Pe acea bretea, imediat cum treci peste pod, este un asfalt total diferit fata de breteaua spre Sibiu (aderenta foarte scazuta). Mai sunt si praguri (de aproximativ 1-2 cm) intre straturile de asfalt, asa ca e o adevarata bucurie mai ales pe ploaie / polei.

Urgent trebuie luate masuri de reconfigurare a traseului bretelei cat si reamenajarea semnalizarii rutiere. Inca nu avem morti. Dar e si prima luna de august a acelui tronson iar trafic este din plin pe acolo.

Fara poze ca eram la volan si am trait live accidentul (eu eram pe b2, accidentul s-a trecut intre cel de pe b1 si masina care venea de pe Timisul Sec). Noroc ca a fost zevzec si cel de pe b1 (avea un 50-60 lejer) si l-a luat primul pe cel care venea de pe Timisul Sec ca altfel il aruncam eu peste parapet (nici 30 nu cred ca aveam, acolo o las moale de tot ca am mai avut peripetii)

CNAIR aveti o problema la ASR. Daca a trecut acea bretea de ASR (de care toata lumea v-a avertizat dinainte ca o sa fie cu probleme) atunci suntem pe un drum fara iesire. Poate vedem si un plan concret de remediere.
Bineinteles ca la Brasov Politia Rutiera DOARME ADANC. Poate Godina ar trebui sa mai lase Facebook-ul si sa mai iasa pe drumuri sa-si faca meseria, inclusiv cea de avertizare si sanctionare a administratorului drumului

L.E: Masina tot acolo era, asa ca am apucat sa fac si ceva poze.
Limitarile de viteza de pe Timisu Sec (50->30-> Cedeaza trecerea). Ca si limitare este ok, dar permite fortarea.





Aici au mai fost in mai alte "evenimente" si s-a pus un parapete nou pe la inceputul lui iunie. Bineinteles ca dupa doua saptamani au inceput altii sa se propteasca in el si a ramas asa indoit de atunci.


Nenea cu ghinionul. Nu a fost nimeni ranit, doar si-a luat un airbag in fata. Se observa in imagine si parapetul nou si cel vechi. De la asfalt si pana in sant sunt cam 2m daca nu si mai mult.


Si acum ma refer strict la inclinatia acestei bretele (Sibiu->Bucuresti). Ambele masini chiar aveau viteza mica, cascau ochii la masina din sant. Las imaginile sa vorbeasca de la sine





Earthchild

Quote from: neobluenet on August 07, 2017, 01:06:28 PM
Soferul dubei de pe Valea Oltului era din Cluj si se pare ca a incercat sa depaseasca in curba.

La inceputul lunii am facut un drum Cluj-Napoca - Botosani si retur. Foarte multi viteji am intalnit, multe masini de Italia si Spania, dar romanii le dadeau clasa la depasiri aiurea.

Si alea de Italia si Spania garantat tot de romani erau conduse.

neobluenet

Normal ca erau romani in ele, problema e ca pana la granita cu Romania conduc relativ bine, iar cum intra in tara incep sa depaseasca aiurea. Inainte de Pasul Tihuta este o portiune de vreo 3 km prin vale. Un drum plat, dar sinuos, unde nu prea poti depasi. Cand incepe urcarea, drumul este 2+1, deci se poate depasi lejer. Cu 1km inainte de urcare 2 masini s-au gandit sa depaseasca coloana si una din ele era sa faca un accident cu cel care venea din sens opus. Inteleg ca drumul e lung si se merge incet la noi in tara, dar mai bine cu jumatate de ora mai tarziu acasa, decat cu cateva ore mai devreme la spital.

pasadia

Quote from: dumbravaandrei on August 08, 2017, 10:16:30 AM
Din pacate, avem o problema serioasa la intersectia DN VO 1K cu Strada Timisul Sec (centura Brasov) in special cu sensul Sibiu->Bucuresti, asa cum avertiza pasadia de ceva vreme.

Eu am tacut din gura pe subiectul asta caci ma asteptam sa fi aparut deja mortii in zona aia. Cum nu s-a intamplat am zis ca oi fi eu mai nebun si imi imaginez prea multe...

Dar da, intersectia aia e o tampenie crasa, iar faptul ca dupa asfaltare au uitat si de marcaje (pe portiunea spre Sacele) pare a fi o chestiune minora prin comparatie.

dumbravaandrei

Astazi s-a montat un parapete nou. Sa vedem cat rezista.

TibiV

La cat de kko arata intersectia aia, si New Jersey daca ar pune tot vor fi nevoiti sa ii inlocuiasca anual... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

^^^Dar stâlpul de iluminat nu cred ca-l mai montează prea curând. Se vede în poza cu mașina accidentata cum l-a ras de pe fundație și l-a trântit în șanț.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dumbravaandrei

E cam inlocuire trimestriala acolo. Nu e greu sa faca intersectia aia cum trebuie. Chiar nu e greu deloc. Sa speram ca nu o sa fie cu morti.
Acum vrem si stalpi... vrem cam multe :)

TibiV

Quote from: dumbravaandrei on August 10, 2017, 12:29:45 AM
Acum vrem si stalpi... vrem cam multe :)
Supralicitez: niste benzi rezonatoare transversale pe Timisul Sec incepand cu cel putin 100 de metri inainte de intersectie...
Nimanui nu ii place sa ii clantane dintii...
Eventual chiar un limitator de viteza "clasic" cu vreo 5 metri inainte de intrarea in intersectie...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Acolo exista o singura solutie sanatoasa la cap. Inchisa str. Timisul Sec de la intersectia cu DJ103A. Accesul in centura se poate face f. usor de la intersectia cu cu DJ103A.

Dupa ultima proprietate care foloseste str. Timisul Sec ca si acces, pusa bariera fizica si restul drumului darâmat. Semn interzis cu exceptia riveranilor la intersectia cu DJ + jumatate drum barat cu bariera fizica, si doar o mica nisa lasata cat sa treaca o singura masina.

Astfel intersectia de care vorbim dispare cu totul.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovicor

+1, laurashgeo, am circulat si eu sambata 05.08.17, dinspre Pitesti spre mare. Atat A1 cat si A2 erau pline de masini circuland cu 100- 120km/h pe banda 2. Cei care voiau sa circule cu >130/h. la refuzul primilor de-a parasi banda 2, eraunevoiti sa faca slalom, cu riscurile de rigoare. Pline benzinariile de pe A2 pentru alimentare si plata taxa de pod. Masochism !

vancouver

Cand se circula intr-o coloana infinita de masini pare - evident - ca cei din fata merg incet si nu vor sa se dea la o parte.  :lol: Daca faci slalom si-i depasesti ajungi in spatele altora, care sunt si ei in spatele altora si tot asa. Ca atare "A1 cat si A2 erau pline de masini circuland cu 100- 120km/h pe banda 2"  :lol:.

In realitate evident o mare parte din cei care circulau cu 100-120 stateau doar in coada ca sa depaseasca si sa mearga si ei cu 130-140, dar nu se bagau sa faca slalom ilegal si periculos.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovicor

Vancouver, am vrut sa fiu scurt si n-am fost explicit : banda 1 era aproape goala, deci era loc de repliere. Si nu vorbim de vitezomani care faceau slalom, ci de oameni ponderati ce circulau cu 130-150/h, care se retrageau pe banda 1 de cate ori aveau ocazia, incercand sa induca aceeasi conduita si celorlalti.