Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 33 Guests are viewing this topic.

TibiV

Poate nu sunt chiar prosti aia din Colorado... ;)

Quote from: Europiu on May 10, 2017, 12:25:17 PM
in Colorado, ti se aminteste la fiecare 5-10 mile pe Interstate de existenta unei "State Law" care cere sa te muti pe banda a doua la trecerea pe langa un vehicul oprit pe banda de urgenta. In conditiile in care traficul o permite, evident.
Dar nu stiu cum ar fi functionat in cazul tiristului tau de BC...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Exact. Uitasem specia asta de șofer.
Și mai sunt și acele mașini de întreținere sau de paza care rulează încet pe banda de urgenta. Alt pericol. Ca sa nu zic prostie.

GDPR

Apropo de siguranta circulatiei, vad multe poze pe forum facute de colegi in timp ce se aflau la volan. Mi se pare super periculos, fiecare poza costa soferul cateva clipe de neatentie, iar ultima data cand am incercat sa fac treaba asta era sa iau un pieton aflat pe trecere la Mogosoaia. Asadar, atentie maxima!

Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Ionut


Dan027

Am vazut si eu pe cineva trecand pe banda de urgenta pentru a lasa un tir sa depaseasca ... iar explicatia pt aceasta actiune am primit-o tot de la un sofer de tir care mi-a zis ca pe timpul zilei este depasirea interzisa pentru tiruri pe autostazi.

In cazul descris de @pasadia cel cu tirul probabil ii facea loc unui alt "coleg".

TibiV

Quote from: pasadia on May 10, 2017, 04:39:45 PM
Un tir (cu numere de BC) conducea pe A1 in stilul DN2. Adica jumatate pe banda de urgenta, jumatate pe banda 1. Lui poate i s-o fi parut normal sa mearga asa, o fi invatat pe DN2, insa aici pe autostrada a creat un mic haos caci vroiau sa il depaseasca si cei care mergeau cu 110 si cei care mergeau cu 140.
Eu inteleg din ce scrie pasadia ca nu a fost o manevra de moment (ca sa lase pe altul sa il depaseasca) ci ca asa conducea omul, ca atat l-a dus mintea...
Si daca te intrebi de ce a cauzat "perturbari"...
Pai cei mai periculosi pe sosea (fie autostrada, fie DN) sunt "nehotaratii" - nici cal, nici magar...
Pai tu daca ai merge in spatele unuia ca asta, ai avea curaj sa il depasesti pe banda 1 ?!?!...
Nu cred, caci nu vei sti niciodata daca nu se rezgandeste chiar in clipa aia si se hotaraste sa revina si el (complet) pe banda 1...
Prefer unul care vine cu 180 si da flash-uri sa ma dau din calea lui, caci  stiu clar ce vrea, decat un sofer tip "struto-camila"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

Quote from: TibiV on May 10, 2017, 09:26:22 PM
Pai tu daca ai merge in spatele unuia ca asta, ai avea curaj sa il depasesti pe banda 1 ?!?!...
L-as depasi pe banda 2.

Dar din perspectiva unui sofer de tir manevra asta poate face diferenta intre un permis suspendat si un permis in buzunar... au si tir-istii niste timpi de scos, nu toti merg cu aceleasi viteze, etc. Nu am cum sa stiu cu exactitate care era situatia, am vrut doar sa prezint si o alta perspectiva. Poate e un sofer de tir pe aici care sa ne spuna ce crede el despre actiunea celui cu tirul?

Ionut

Mai oameni buni, ce aveti cu banda de urgenta? Ce v-a facut?
Intelegeti ca banda de urgenta este pentru... urgente. Ca de-aia ii zice banda de urgenta.

Nu este pentru tiristi obositi, nu este pentru a "face loc" altora, nu este pentru nimic altceva in afara de URGENTE. Nu este pentru a te opri sa faci pipi. Nu este pentru masinile de intretinere sau paza. Nu este pentru mers ca tampitu' cand e blocaj/accident. Contrar miturilor urbane, nici macar nu este folosita de politie sau ambulanta in accident. Acestora trebuie sa li se faca loc pe mijlocul autostrazii (benzile 1 si 2 fac loc prin centru) pentru ca pe banda de urgenta este praf, mizerie, ulei, sunt cioburi si alte chestii care pot cauza pana sau, mai rau, derapaje.

Ce nu este clar?! Banda de urgenta este pentru urgente.

Voi chiar nu vedeti linia aia continua si lata, ba chiar rezonatoare? Ce va zice ea? Ca nu trebuie sa o calcati.
De ce o calcati fratilor?!

Pe bune, sunt eu nebun?! E chiar asa greu de inteles?!
Hai sa terminam o data cu prostiile. Lasati banda de urgenta libera, indiferent care ati crede ca este "urgenta".

Acum ce pretentii sa am si eu... daca politia o foloseste ca sa te opreasca...
Ma duc la culcare.

Dan027

#2544
Quote from: Ionut on May 10, 2017, 09:54:26 PM
Mai oameni buni, ce aveti cu banda de urgenta? Ce v-a facut?
Nimic, asta e si problema, nu prea mai este buna la nimic, masinile din ziua de azi nu se strica din 5 in 5 km ca sa tragi pe banda de urgenta. Cat despre facut loc echipajelor de interventii in caz de accident cu putina "educare" ar invata participantii la trafic sa elibereze un culoar de acces si in lipsa ei.

QuoteNu este pentru tiristi obositi, nu este pentru a "face loc" altora, nu este pentru nimic altceva in afara de URGENTE. Nu este pentru a te opri sa faci pipi. Nu este pentru masinile de intretinere sau paza. Nu este pentru mers ca tampitu' cand e blocaj/accident. Contrar miturilor urbane, nici macar nu este folosita de politie sau ambulanta in accident. Acestora trebuie sa li se faca loc pe mijlocul autostrazii (benzile 1 si 2 fac loc prin centru) pentru ca pe banda de urgenta este praf, mizerie, ulei, sunt cioburi si alte chestii care pot cauza pana sau, mai rau, derapaje.

Ce nu este clar?! Banda de urgenta este pentru urgente.
Ce urgente mai exista inafara de cele pe care le-ai enumerat mai sus?

QuoteVoi chiar nu vedeti linia aia continua si lata, ba chiar rezonatoare? Ce va zice ea? Ca nu trebuie sa o calcati.
De ce o calcati fratilor?!
Pai ce sa zicem?! Uzeaza cauciucurile daca mergi pe ea...

QuoteAcum ce pretentii sa am si eu... daca politia o foloseste ca sa te opreasca...
Sunt bolnavi la cap si ei... pentru "oprit" masini exista parcari... 


TibiV

#2545
Quote from: Dan027 on May 10, 2017, 10:08:52 PM
Nimic, asta e si problema, nu prea mai este buna la nimic, masinile din ziua de azi nu se strica din 5 in 5 km ca sa tragi pe banda de urgenta.
Masinile din ziua de azi nu se mai strica din 5 in 5 km. Dar la 50.000 de km se pot strica, li se poate arde o siguranta, iar asta (in ziua de azi) aprinde un bec rosu la bord... (Tocmai ce am patit-o pe A2). Moment in care stii ca nu mai conduci in conditii de siguranta (pentru tine si ceilalti...) si atunci ce faci ? Simplu: opresti pe banda de urgenta !
In plus, masinile pot fi stricate de "factori externi", de la "nu stiu ce pica din camionul din fata" pana la pene de cauciuc provocate de resturile unui alt accident rutier...

Concluzia ta este halucinanta...  :o :o :o
Quote from: Dan027 on May 10, 2017, 10:08:52 PM
nu prea mai este buna la nimic, masinile din ziua de azi nu se strica din 5 in 5 km ca sa tragi pe banda de urgenta.
OK, atunci de ce mama naibii mai vrem autostrazi ?!?!?!...
Hai sa facem doar DX-uri fara banda de urgenta, pentru ca masinile nu se mai strica asa des...
La o adica, mai bine doar latim la 2+2 DN-urile existente, asa vom gasi mai usor vulcanizari in apropiere... :(

Iar la asta...
Quote from: Dan027 on May 10, 2017, 10:08:52 PM
Ce urgente mai exista inafara de cele pe care le-ai enumerat mai sus?
Ce sa iti raspund ?...
O intrebare atat de "profunda"....
Hai sa incercam: de la iti intra in convulsii unul dintre pasageri pe care tu tocmai il duci la spitalul din urmatorul oras pentru control/analize, pana la faptul ca tu, soferul, care te stii cu probleme cardiace, simti ca dintr-o data "ti se inchide campul vizual"...
Poate masinile nu se mai strica din 5 in 5 km, dar oamenii... cam da.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#2546
Quote from: adrian rosca on May 10, 2017, 05:17:52 PM
Apropo de siguranta circulatiei, vad multe poze pe forum facute de colegi in timp ce se aflau la volan. Mi se pare super periculos, fiecare poza costa soferul cateva clipe de neatentie, iar ultima data cand am incercat sa fac treaba asta era sa iau un pieton aflat pe trecere la Mogosoaia. Asadar, atentie maxima!

Numarul actual al revistei clubului ADAC din Germania dedica articolul principal exact acestei specii noi aparute de homo sapiens sapiens paparazzus:


(scanul este in format A3, click pentru mare)

In esenta sunt 2 situatii:
- soferii masinilor care trec incetinesc sau chiar opres si fac poze. Ambuteiajul creat de accident nu numai ca nu se dizolva, ci dimpotriva ajunge sa inainteze in ritm de melc pe langa locul accidentului (de regula oricum ingustat). Asta face misiunile de interventie mai dificile, creste nervii tuturor si produce pagube economice marite prin marfa care ajunge mai greu la destinatie.
- dar mai grav: oameni care dau fortele de ordine la o parte pentru a prinde un loc de pozat mai bun. Sau refuza sa se dea la o parte atunci cand salvatorii sau politia le cer.

In consecinta este in curs de elaborare cadrul legal pentru amendarea severa a acestora, atat a celor care pun direct probleme la fata locului, cat si a celor care doar casca gura sau opresc scurt sa faca poze. Discutam de amenzi mult peste nivelul celor 40 de euro care se aplica la folosirea telefonului la volan, mai ales ca deseori soferii nu fac poze, dar opresc la cererea altor pasageri.

--------------------------

Un efect uluitor este situatia unui eveniment pe un sens de mers pe autostrada, dar cu ambuteiaj si in celalalt sens de mers. Kilometri buni de mers foarte incet, pentru a constata in final ca totul se termina in dreptul accidentului de pe cealalta parte, accident care nu are nici o repercursiune directa pe sensul de mers incetinit, cu exceptia soferilor gura casca. In acest sens, in Romania, este de apreciat ca se folosesc acele palete antiorbire pe mijlocul autostrazilor, ele reduc vizibilitatea pe contrasens. Iar in Ungaria garduri din plasa. In Austria, Germania, Franta etc... lipsesc elementele de acest tip (ca sa nu apara costuri de intretinere a lor).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan027

#2547
QuoteMasinile din ziua de azi nu se mai strica din 5 in 5 km. Dar la 50.000 de km se pot strica, li se poate arde o siguranta, iar asta (in ziua de azi) aprinde un bec rosu la bord... (Tocmai ce am patit-o pe A2). Moment in care stii ca nu mai conduci in conditii de siguranta (pentru tine si ceilalti...) si atunci ce faci ? Simplu: opresti pe banda de urgenta !
Mergi pana la prima parcare/iesire daca ti se arde o siguranta... Ca nu prea avem parcari este o alta problema...

QuoteOK, atunci de ce mama naibii mai vrem autostrazi ?!?!?!...
Hai sa facem doar DX-uri fara banda de urgenta, pentru ca masinile nu se mai strica asa des...
Curbe mai largi, pante mai mici, viteza maxima admisa mai mare, etc. Diferenta intre autostrada si DX nu se rezuma doar la banda de urgente.
Eu personal sunt adeptul upgradeurilor punctuale pe rutele importante, iar prin upgrade inteleg largiri ale partii carosabile, parapete median (doar la 2 sau mai multe benzi pe sens), centuri, pasaje, tunele, largiri de curbe. (Nu suntem chiar asa bogati sa umplem de autostrazi toata tara asta peste noapte dar totusi trebuie sa actionam punctual ca sa rezolvam anumite probleme ale traficului auto)
De construit ceva de la 0 nu as fi construit decat pe 3 rute pe care le vad principale la nivel de tranzit international: Bucuresti-Nadlac, Bucuresti-Giurgiu, Bucuresti-Chisinau. Ca sa nu mai zic ca A1 ar fi avut cu aproape 100 km mai putin daca stabileam eu traseul...

QuoteHai sa incercam: de la iti intra in convulsii unul dintre pasageri pe care tu tocmai il duci la spitalul din urmatorul oras pentru control/analize, pana la faptul ca tu, soferul, care te stii cu probleme cardiace, simti ca dintr-o data "ti se inchide campul vizual"...
Si ce diferenta face banda de urgente in acest caz? Daca nu mai vezi ("ti se inchide campul vizual") de unde stii ca te opresti pe banda de urgente? Chiar daca nu exista banda de urgente cine te impiedica sa iesi de pe partea carosabila?

TibiV

Quote from: gruiarew on May 10, 2017, 11:06:37 PM
Ăla ce-ţi vine cu 180 din spate cu flash-uri după capul meu e mai periculos ca ăla ce merge ca pi*atul boului. S-ar putea ca ăla ce-ţi vine cu flash-uri să vrea să "te facă" pe dreapta taman când te-ai decis tu să-i faci loc. Dintre doi care fac o situaţie aiurea şi periculoasă pentru cei din jur n-am cum să-l prefer pe cel care o face intenţionat. Scuze.
Evident ca nici asta nu este un "participant la trafic" prea "friendly"...
Dar evident ca pe unul ca asta stai cu ochii lipiti pana de duce in ma-sa.... Stii sigur ca dupca ce trece de tine nu o va lasa la 130... :D
A venit, a trecut, dus a fost !... ;)

Quote from: gruiarew on May 10, 2017, 11:06:37 PM
depinde de situaţie / defecţiune. Poate dacă maşina încă merge decât să o priponeşti aiurea pe banda de urgenţe mai mergi 1-2km cu ea până la o ieşire / parcare.

Şi dacă te ştii cu probleme cardiace care "îţi închid câmpul vizual" rogi un prieten să te ducă. Sau este autobuz / tren.  Cel puţin tipul ăsta de "siguranţa" nu se arde spontan. Bine aia nu înseamnă că nu ţi se poate face rău de la eu ştiu ce motive. Dar nici nu-mi dau seama cum aş putea conduce în siguranţă când îmi crapă vezica. Sunt situaţii şi situaţii. Dintre două rele fiecare ar trebui să fie capabil să-l aleagă pe cel mai mic.
1. Stii care este distanante medie dintre doua spatii de servicii ? Undeva la 10-12 km...
Statistic, "o urgenta" se produce la 1/2 din distanta respectica. Deci la 5-6 km de urmatorul spatiu de servicii (Nu ma ajuta cu nimic ca tocmai am trecut de unul, inseamna ca ma am 10 km pana la urmatorul... E bafta curata sa am o urgenta cand vad indicatorul "Spatiu de serviciii - 2000 metri"...
2.Stii cati oameni mor anual in tara asta de inima fara sa fi stiut macar ca au probleme coronariene ?!... Necazul este ca varsta coboara spre 35 de ani !
Sau stii cati soferi cu probleme cardiace de la 40 de ani au trait pana la 80, fara sa faca accidente "medicale" ? (Stii ce spun doctorii: "Nu exista boli, exista doar bolnavi"...}
Am folosit exemplul "extrem" al infarctului, dar exista sute/mii de boli care pot bloca un sofer... Sarmalele/micii "proaspeti, sefu' ! " de la nu stiu ce terasa din urma cu 2-3 sute de kilometri te pot "arunca in boscheti" pe nepusa masa...
S.am.d.
Acestea sunt "urgentele".
Neprevazutele.
Nu conteaza ca privesc soferul sau vehiculul, tot neprevazute sunt.
De aia sunt "urgente"....
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: Dan027 on May 10, 2017, 11:15:07 PM
Mergi pana la prima parcare/iesire daca ti se arde o siguranta... Ca nu prea avem parcari este o alta problema...
Serios ?...
Nu vorbeam de siguranta de la bricheta de bord sau de la dezaburire luneta...
Daca siguranta cu pricina este cea de la ABS si afara ploua din greu ? Si pana ajungi la parcare mai sunt 10 km ?
Ah, da...
Mergi incet pe banda de urgenta...
:lol:

Quote from: Dan027 on May 10, 2017, 11:15:07 PM
Quotetu, soferul, care te stii cu probleme cardiace, simti ca dintr-o data "ti se inchide campul vizual"...
Si ce diferenta face banda de urgente in acest caz? Daca nu mai vezi ("ti se inchide campul vizual") de unde stii ca te opresti pe banda de urgente? Chiar daca nu exista banda de urgente cine te impiedica sa iesi de pe partea carosabila?
Orice sofer cand simte ca are probleme (tehnice sau biologice) trage pe dreapta...
Nu stiu daca te opresti pe banda de urgenta sau te duci in camp, peste parapete...
Dar sansele sa "te urci" peste cei de pe benzile 1 si 2 sunt, cred eu, mult mai mici.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)