Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

pasadia

#2520
Ca sa fie clar, si eu conduc precum Ionut. Si am ceva km de Romania, si de autostrada, cred ca numai anul asta am facut Sibiu - Arad in totalitate sau pe segmente, intr-o directie sau alta, de cel putin 12 ori.

Impresia mea e ca autostrazile noastre sunt inca foarte, foarte goale la orice ora. Ca atare manevra de eliberare a benzii 1 nu consituie o problema atat de mare. Daca e sa merg pe cifrele date de vancouver, cred ca nodul Sebes ajunge foarte rar la 700-800 de vehicule / ora / banda.

LE: ma refer la autostrazile ardelenesti (caci pe astea le folosesc mai des) si la Bucuresti - Ploiesti. Pe Bucuresti - Pitesti stiu ca e alt trafic, pe Bucuresti - Constanta stiu ca e mult mai mult trafic in week-end-urile de vara.

Marius68

In principiu trecerea pe banda a 2 nu este recomandata pentru ca intradevar poate crea situatii periculoase. In mod normal pe o autostrada pe care se circula in medie cu 130 kmh distanta intre 2 autovehicule ar trebui sa fie de minim 50m reprezentind distanta de siguranta intre autovehicule (in Germania de exemplu aceasta distanta este strict reglementata  iar nerespectarea ei poate fi foarte scumpa). Deci in acest caz, vehiculul care vine pe banda de intrare (banda de ACCELERARE) are suficient loc sa se incadreze intre 2 autovehicule aflate deja pe autostrada. In plus la apropierea de un nod, se poate reduce viteza preventiv daca observi trafic pe banda de intrare, marind in acest fel spatiul intre autovehicule.

dr4qul4

Nu exista decat o regula general valabila: inainte sa faci vreo manevra, trebuie sa te asiguri.
In rest sunt cazuri si cazuri, dar nu stiu cate autostrazi de la noi au peste 2500 de vehicule pe ora. Poate se intampla in anumite zile, dar atunci nu mai circula nimeni cu 130 km/h pe banda 2.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Europiu

#2523
Quote from: dr4qul4 on May 10, 2017, 12:06:21 PM
Nu exista decat o regula general valabila: inainte sa faci vreo manevra, trebuie sa te asiguri.

Quote from: vancouver on May 10, 2017, 01:38:11 AM
In realitate trebuie sa procedam cu grija.

Este exact aceeasi idee, nu? As mai adauga conditia de a te pastra in cadrul legal. Vezi exemplul dat de vancouver cu linia continua. Mi se pare ca in Franta este linie continua la toate intrarile.
Dar acum vine problema: urmeaza toti aceleasi reguli? Sunt societati mai disciplinate (Germania, Scandinavia), altele mai putin :). Daca ar fi sa circul pe autostrazi in Romania cred ca mai degraba as face ca Ionut, pasadia et co.

Observatii:
1) nu mi s-a parut niciodata in regula datul de exemplu al Germaniei pentru circulatul pe autostrada. Neavand (most of the cases) limita de viteza, traficul pe banda a doua (si mai sus) este mult mai putin predictibili decat in restul tarilor.
2) ca argument impotriva importului de idei din alte parti, am intalnit si reglementari ciudate: in Colorado, ti se aminteste la fiecare 5-10 mile pe Interstate de existenta unei "State Law" care cere sa te muti pe banda a doua la trecerea pe langa un vehicul oprit pe banda de urgenta. In conditiile in care traficul o permite, evident. Cred ca vancouver le-ar da cu legea in cap... :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dumbravaandrei

Daca vorbim strict de nodul A3xA10 par destul de lungi zonele de confluenta incat sa nu fie nevoie nici de schimbat banda (B1->B2), nici de frana. Chiar e un nod gandit bine.
Daca vorbim insa de alte intrari pe autostrada la noi in tara, mai degraba m-as lega de faptul ca unii (destui de multi) intra in B1 inainte sa inceapa marcajul discontinuu la banda de accelerare, neparcurgand nici macar 50% din lungimea acesteia. Eu vad mai degraba o problema aici pentru ca cel care vine pe B1 de multe ori nu il poate observa foarte devreme pe cel de pe banda de acceleratie.

elphax

perfect de acord cu Ionut, exceptand "franez"
prefer sa accelerez daca o pot face in siguranta

evident se aplica pentru Romania, afara e alt trafic

elphax

Stai putin ...

manevra corecta este asa:
1 te uiti, te asiguri - in mod normal un sofer/conducator auto responsabil stie tot timpul ce are in spate si in fata
2 semnalizezi
3 te asiguri a doua oara
4 schimbi directia

"soferii de duminica" si "pilotii" fac cel mult 2 sau doar 4

vancouver

#2527
Ca sa ne intelegem: si eu schimb de pe banda 1 pe banda 2 atunci cand drumul este liber  :D. Si eu vreau sa circul in siguranta si nu am chef sa-mi iasa cel de pe banda de accelerare brusc in fata. Deci ma dau.

Am vrut doar sa spun ca acest lucru nu este cerut sau reglementat in vreun fel, si ca schimbatul benzii trebuie facut in deplina siguranta si numai daca nu este deja foarte plina banda 2. De asemenea am vrut sa arat pericolele in situatia in care soferii ar fi incurajati de o lege sa schimbe, ceea ce pe unii i-ar face sa ignore pasii descrisi mai sus de elphax.

In final putem tine minte: in toate situatiile, cine isi pastreaza banda are prioritate. Cine o schimba, numai cu maxima prudenta si venirea unui vehicul pe banda de accelerare nu poate fi o scuza pentru o schimbare de banda rapida, fara asigurare completa sau cu ignorarea totala a faptului ca exista un vehicul (fie si bizon) care vine tare din spate (eventual pentru a-i face in ciudã bizonului - oh, oh, nu asa).


PS. Si in Germania sau Franta sau Austria sunt multi care nu circula bine: se baga imediat la inceptul benzii de accelerare, fara sa aibe inca viteza. Altii schimba de pe 1 pe 2 crezand ca legea curtoaziei asa cere, desi merg extrem de incet si astfel obliga pe altii sa franeze puternic. Sau alta greseala: pe banda de accelerare venind de pe drumul secundar, in spatele unui camion multe masini mici merg bara la bara si vor sa intre toate apoi in autostrada si eventual sa o si taie repede pe banda 2 sa depaseasca TIR-ul. Pe banda de accelerare vehiculele trebuie insa sa pastreze o distanta mai mare intre ele, tocmai pentru ca urmeaza sa se intercaleze cu alte vehicule, deja existente pe autostrada.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: Ionut on May 10, 2017, 07:40:59 AM
(...)
Intotdeauna conduc si pentru altii. In Romania, din pacate, e nevoie.

Excelent cum ai descris modul in care procedezi Ionut. Asa si trebuie facut. Si nu numai in Romania este nevoie "sa conduci si pentru altii", peste tot trebuie facut asa. In vest infrastructura este mai dezvoltata si situatiile conflictuale sunt din start mai rare, dar principiul este acelasi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cezar-mario2012

 În Spania în dreptul nodurilor și spatiilor de servicii marcajul este in marea majoritate următorul: linie continua pentru cei de pe banda 2 și linie întreruptă pentru cei de pe banda 1. Adică dacă sunt pe banda 2, nu am voie sa mai intru pe banda 1, iar dacă sunt pe banda 1 am voie sa trec pe banda 2, pentru a facilita intrarea pe autostrada în dreptul nodurilor și spatiilor de servicii. Acolo toți se dau pe banda 2, dacă intri pe autostrada, bineînțeles că în condiții de siguranță.

vancouver

#2530
Quote from: pasadia on May 10, 2017, 09:18:39 AM
Impresia mea e ca autostrazile noastre sunt inca foarte, foarte goale la orice ora. Ca atare manevra de eliberare a benzii 1 nu consituie o problema atat de mare. Daca e sa merg pe cifrele date de vancouver, cred ca nodul Sebes ajunge foarte rar la 700-800 de vehicule / ora / banda.

Categoric asa este. Discutia nu se refera la situatia de acum din Romania.

Care a fost atunci scopul postului meu de mai sus?: @ovicor a propus ca la intersectia A10 cu A3 (nodul recent pozat asa frumos), pe A3 sa fie incurajata trecerea vehiculelor de pe banda 1 pe banda 2, pentru a face loc celor care vin de pe A10 si se alatura traficului de pe A3 (de ex. pe directia Sebes spre Gilau). De exemplu limitand banda 1 la 110 km/h si lasand numai pe banda 2 130 km/h. Sau prin alte metode. Ori aici intervine critica mea: nu cred ca trebuie ca autoritatile sa incurajeze in vreun fel trecerea vehiculelor pe banda 2 (si motivele sunt expuse de mine anterior). Nu am criticat ideea in sine de trecere pe banda 2 pentru a face loc, dar ea trebuie judecata de fiecare sofer in functie de situatia concreta data si nu trebuie sa existe o incurajare din partea autoritatilor - asta cu atat mai mult, cu cat deja exista o opinie larg-raspandita, ca aceasta trecere ar fi un gest de curtoazie. Asa cum spune si Ionut, o facem, dar nu din curtoazie, ci pentru ca vrem sa circulam in siguranta si / sau confortabil (adica fara a frana) si nu o facem daca vin masini multe sau cu viteza mult mai mare.

Revenind la nodul A10 cu A3, asa cum a spus anterior si @dumbravaandrei, aici clar nu este nevoie de nimic special si nu cred nici eu ca vor fi probleme. Pe de o parte benzile de accelerare par suficient de lungi, dar, mai mult decat atat, ele provin din benzi pe care deja se circula cu viteza. Asta faciliteaza intercalarea. Probleme sunt acolo unde banda de accelerare are inainte de intrare o curba stransa si atunci se vine cu viteza mica.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

elphax

nu am vazut pana acum ceva similar cu ce prezinta cezar-mario
adica nu am vazut astfel de marcaje gen continua+intrerupta pe autostrada

si cred ca ar fi cea mai buna idee, pana la urma e un marcaj de vopsea care te face sa ajuti traficul si sa eviti pericolele
dar in Romania ar trebui combinata cu niste mesaje de avertizare, pentru ca majoritatea nu se uita la asa ceva pe autostrada

Europiu

Quote from: vancouver on May 10, 2017, 03:38:02 PM
Sau alta greseala: pe banda de accelerare venind de pe drumul secundar, in spatele unui camion multe masini mici merg bara la bara si vor sa intre toate apoi in autostrada si eventual sa o si taie repede pe banda 2 sa depaseasca TIR-ul.

Cu asta am de-a face destul de frecvent pe aici si mi se pare una dintre cele mai mari magarii. Ca sa nu mai vorbesc de riscurile implicate.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Ionut

Dacă vorbim de marcaje ajutătoare pe autostrada, eu votez pentru acele săgeți pentru păstrarea distantei de siguranță intre tine și vehiculul din fata. Doua săgeți = ok dacă e vizibilitate. Una... frânează și lasă distanta. Niciuna... ba ești nebun???

pasadia

Dar apropo de siguranta pe autostrazi - in urma cu vreo 3 saptamani intru ca tot omul pe A1 la Soimus si ma grabesc spre Sibiu. Masina mica, de obicei merg cu vreo 10km/h peste limita legala, traficul venit pe coloana inca e ingramadit la iesirea din nod. Dar senzatia de aglomeratie, care de obicei dispare in 2-3 km, pe masura ce fluxul de masini se sparge functie de viteza fiecaruia, ramane de data asta mai mult timp.
Motivul? Un tir (cu numere de BC) conducea pe A1 in stilul DN2. Adica jumatate pe banda de urgenta, jumatate pe banda 1. Lui poate i s-o fi parut normal sa mearga asa, o fi invatat pe DN2, insa aici pe autostrada a creat un mic haos caci vroiau sa il depaseasca si cei care mergeau cu 110 si cei care mergeau cu 140.

Si uite asa mi s-a explicat si de ce mor pe autostrada nefericitii care, cateodata cu motiv, opresc pe banda de urgenta.