Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ovicor

Dan74, si eu am trecut a 2-a zi de Pasti, e urata portiunea. A fost un reportaj pe tema asta duminica, pe ProTV, la "Romania, te iubesc" . Interviu la Ionita, , Cecan, pe aceasta tema, si nu numai.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Mai multe detalii despre accidentul de pe DN65: http://www.gds.ro/Local/2017-04-25/cinci-craioveni-omorati-intr-un-accident-la-padurea-sarului/

O anvelopa a TIR-ului a explodat, TIR-ul a intrat pe contrasens si a lovit in plin 2 autoturisme. Asta s-a intamplat in Padurea Sarului, in portiunea in care TIR-ul este in urcare pe 2 benzi, deci cei cu autoturismele nu puteau face nimic ca sa evite, nici sa iasa in decor (este un sant adanc pentru ape pluviale pe ambele margini si dupa aceea copaci).

dr4qul4

In timp ce eu imi imaginez benzi separate pentru giratorii pe anumite directii si unii viseaza la turbogiratii, se pare ca mai sunt si altii pentru care giratoriul ramane o necunoscuta.
Dar nici semnul de obligatoriu la dreapta sa nu-l vezi?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

perfidus

Judetul Valcea ramane unul cu drumuri periculoase, cu doua puncte negre in care s-au produs 21 accidente rutiere in patru luni.
Din pacate comunicarile Politiei rutiere nu sunt receptionate la CNAIR (cel putin asa pare). Alo, domnilor directori din CNAIR, se aude?
Dormiti linistiti noaptea?

Reprezentanţii Serviciului de Poliție Rutieră Vâlcea au făcut nenumărate adrese către Compania Naţională de Drumuri, prin care solicită refacerea covorului asfaltic, benzi rezonatoare pe asfalt, instalarea de parapeţi în zonele extrem de periculoase şi montarea de indicatoare de atenţionare cu lumină galbenă intermitentă. ,,Este nevoie de măsuri suplimentare de avertizare pentru reducerea vitezei. Valea Oltului este una dintre cele mai circulate artere de circulaţie. Am avut şi 25.000 de maşini în 24 de ore", a mai spus Cătălin Oprescu.

În anul 2016, pe drumurile din județul Vâlcea au fost înregistrate 566 de accidente rutiere, soldate cu 51 de morți și 169 de răniți grav.


Sursa: http://www.gds.ro/Local/2017-04-28/21-de-accidente-doua-puncte-negre-din-valcea/
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

Si pe sectorul Pitesti Rm Valcea, parte a DN7, nu trece o saptamana sa nu fie un eveniment rutier. De ex,  miercuri 26 aprilie TIR rasturnat intr-o curba, intre Milcoiu si Aldesti, ieri, vineri 28 aprilie, TIR rasturnat pe Dealu Negru.
Plus ca, din zece vehicule care circula pe DN 7, 6 SUNT TIR-uri (sau hai sa zicem transpot marfa)

bbk

Quote from: dr4qul4 on April 28, 2017, 09:21:52 PM
Masini noi, ITP dupa 3 ani, cele peste 12 ani, ITP anual
Si in Italia e la fel, prima itp se face la  4 ani apoi din 2 în 2 ani. Sa vezi ce distracție am avut când a trebuit sa îi explic unui menea în uniforma când avea 2 ani jumate mașina. După vreo 10 min m-am enervat și l-am întrebat dece m-a oprit dacă nu știe sa citească intr-un talon al unei tari Ue. S-a lămurit abea după ce s-a plimbat cu talonul pe la toti colegii lui(cred ca erau vreo 6 în fata nonstopului de la Margina).

Inviato dal mio SM-N910F utilizzando Tapatalk



vancouver

Nu trebuie sanctionati toti. Justitia nu-si propune decat sa dea un exemplu pentru ca altii pe viitor sa stie ca pot fi prinsi. Scopul nu este controlul permanent al tuturor oamenilor si sanctionarea tuturor. Important este ca cei prinsi sa nu gaseasca portite de scapare, gen spaga sau pur si simplu refuz de plata (doar ca. 45% din amenzile rutiere se platesc in Romania - aici e buba cea mare la noi - media din UE este 90-92%, Bulgaria mai sta rau, cu 65%).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

stangabriel

Crezi ca cei care se informeaza din stiri vor fi mai temperati in trafic? Exemplu la noi se da doar din gura in gura, radio sant ...450 la nivelul tarii este o cifra infima.... fac naveta pe  Dn1 zilnic. Eu nu simt prezenta politiei.  Se circula cu 100 in localitate, 2 accidente pe saptamana, fara sa apara toate la stiri. Nu toti citesc Stirile inainte sa iasa in trafic. Chiar nu vad unde politia actioneaza preventiv.


andrei@buc

#2486
^^
in majoritatea tarilor cu statistici bune in privinta numarului de decese pe sosele, amenzile sunt principalul instrument pentru impunerea respectarii legii. iar tendinta generala este spre automatizare: fara discutii sau interpretari, vine amenda acasa si nu scapa nimeni. asta cu "nu trebuie sanctionati toti" mai merge poate in balcani.

nu vorbim apoi de cat de dure sunt pedepsele. eu stau in melbourne de exemplu. aici, daca te prinde cu peste 45km/h peste viteza maxima legala, pierzi carnetul un an. si masina o luna. daca te prinde din nou, poti sa ajungi la inchisoare si poti sa ai masina confiscata.

amenzile de viteza se dau automat. si sunt zeci de camere in zone de 40km/h (rezidentiale, scoli). iar cel mai mare numar de amenzi se dau pentru depasirea vitezei cu sub 10km/h. si, repet, nu ai cu cine sa negociezi sau sa dezbati. iti vine amenda direct pe email

cristi5

#2487
De acord dar o mare problema la noi e siguranta pietonilor si ciclistilor. Daca compari nr de victime raportat la populatie, victimele pietoni si ciclisti sunt disproportionat de multe (vezi o comparatie cu Norvegia care are drumuri f asemanatoare: 1+1 fara centuri).

Pe pietoni si ciclisti mai greu ii poti amenda (sunt constient ca in cele mai multe cazuri vina e a soferilor). Asa ca, ramane educarea lor si infrastructura: insule de calmare, umflaturi in asfalt inaintea trecerilor de pietoni, garduri intre sensuri, centuri ocolitoare, piste de bicicleta, etc. Soferii sunt deranjati si nemultumiti, uneori si pietonii (ca nu mai pot traversa "in libertate" pe unde vor), apoi au probleme ambulantele cu depasirea coloanei, dar sper ca merita banii aceste lucrari...

Parte din educarea pietonilor si ciclistilor e si purtarea elementelor reflectorizante. Sau introducerea obligativitatii in lege...

Celebrul politist Godina a amendat un pieton care a intrat in traversare (pe zebra!!) fara sa se asigure. Are el o vorba: "aici zace inca unul care a avut prioritate".

dr4qul4

Pe Calea Vitan, imediat dupa Mihai Bravu avem o trecere de pietoni mutata cu 50 m de vreo 6 luni. Cu indicator de "trecere de pietoni desfiintata". Au luat si marcajele de pe jos, dar inca se mai vad urmele (pana la reasfaltare se vor tot vedea). Pietonii trec tot pe acolo, si sa-i vezi ce suparati sunt ca nu le acorzi prioritate  ???

Si bineinteles la noi, ramane problema amenzilor ce se contesta pe motive care de care mai hilare. Si mai au so castig de cauza. Orice camera de supraveghere a traficului instalata de politie/primarie ar trebui sa poata da amenzi. Si eu nu inteleg cum nu se platesc amenzile. Nu iti ia banii direct din cont daca nu o platesti?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dr4qul4

Exista pe undeva o statistica la nivel european cu numar de morti pe autostrazi din cauza pilei mediene a pasajelor?
Mi se pare ca aceasta pila mediana determina intarzieri majore.
Pe langa costul ridicat al grinzilor, si ingreunarea transportului acestora avem si problema relocarii drumurilor. In loc sa se pastreze amplasamentul initial al drumului care supratraverseaza autostrada, apar acele bucle pentru realizarea intersectiei la 90 de grade.
Relocarea drumului necesita exproprieri suplimentare, atat pentru bucle cat si pentru rampe.
Poate par usor de facut, dar vorbim de un numar destul de mare de exproprieri suplimentare, care se includ "la pachet in HG", ca doar nu o sa stea guvernul sa dea zilnic o HG pentru fiecare pasaj. Asta provoaca intarzieri.
Nu-mi amintesc sa fi vazut vreun accident mortal pe vreo autostrada din Romania care sa fi putut fi evitat in cazul in care nu ar fi existat pila mediana.
Sunt atat de dese pe autostrazile din afara incat sa fie nevoie de o astfel de masura?
Sau mai bine zis, au fost dese? Pentru ca de la 3 benzi pe sens, e cam greu sa nu apara o pila mediana.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist