Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Esti capos rau:

1. In Germania locuiesc si STIU ca nu s-a schimbat nici o legislatie. Scaderea nr. de morti nu are deci legatura cu asta.
2. Nu ai explicat scaderea care a avut loc in Spania cu un an inainte de intrarea in vigoare a noii legi.
3. Daca peste tot in Europa au loc scaderi in aceeasi perioada si de aceeasi amplitudine SIGUR NU ESTE O CHESTIUNE LOCALA. Deci cauzele sunt clar comune in toate Europa si este total ilogic sa cauti explicatii locale.
4. Desi nr. morti a scazut, in toate tarile avem un nr. de accidente relativ constant. Inclusiv nr. ranitilor grav nu scade nici pe departe la fel ca nr. mortilor - ceea ce arata ca la nivelul soferilor NU S-A SCHIMBAT COMPORTAMENTUL. Tot atatea accidente provoaca.
5. Si in Romania exista deja sistem de puncte (asa cum spuneai, directiva Europeana care cere acest sistem).
6. Si in Romania in perioada analizata nr. mortilor a scazut semnificativ. Altfel decat in alte tari, in Romania a crescut insa mult gradul de motorizare. Raportat la nr. de masini inmatriculate scaderea este mult mai mare, comparabila cu cea din celelalte tari.

Si inca o data repet: nu-mi place sistemul romanesc, mult prea greoi si cu multe puncte, parca facut special ca sa nu se inteleaga nimic. Dar egal ce sistem se face, oamenii sunt oameni, se enerveaza, se grabesc, gresesc. Oricat de educati ar fi, tot vor provoca accidente. In Romania, fara autostrazi, cu un parc auto vechi, cu un popor mai nervos din fire decat vest-europenii si in general mult mai  slab educat => SIGUR nu se va putea ajunge la cifrele bune din Europa de Vest. Singura sansa reala este infrastructura de calitate, cea care prin natura ei NU CREEAZA SITUATII TENSIONATE intre soferi si EVITA FIZIC contactul celor care circula in sensuri diferite. Asta inseamna intersectii denivelate, treceri peste CF denivelate, autostrazi sau drumuri express cu parapet median CONTINUU (fara nici o exceptie), scoaterea traficului din localitatile f. lungi, eliminarea curbelor periculoase (puncte negre), benzi suplimentare tip 2+1 pe multe drumuri acum 1+1 pentru depasiri in siguranta, eliminarea copacilor de pe margini si mai ales eliminarea capetelor de pod, eliminarea rigolelor adanci neacoperite, asfaltarea cu asfalt special a zonelor cunoscute cu risc de acvaplanare, marcaje rutiere clare si de calitate pt. a putea circula si noaptea in siguranta, etc.. etc...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

#2326
Quote from: vancouver on January 07, 2017, 04:15:14 AM
Singura sansa reala este infrastructura de calitate, cea care prin natura ei NU CREEAZA SITUATII TENSIONATE intre soferi si EVITA FIZIC contactul celor care circula in sensuri diferite. Asta inseamna intersectii denivelate, treceri peste CF denivelate, autostrazi sau drumuri express cu parapet median CONTINUU (fara nici o exceptie), scoaterea traficului din localitatile f. lungi, eliminarea curbelor periculoase (puncte negre), benzi suplimentare tip 2+1 pe multe drumuri acum 1+1 pentru depasiri in siguranta, eliminarea copacilor de pe margini si mai ales eliminarea capetelor de pod, eliminarea rigolelor adanci neacoperite, asfaltarea cu asfalt special a zonelor cunoscute cu risc de acvaplanare, marcaje rutiere clare si de calitate pt. a putea circula si noaptea in siguranta, etc.. etc...

Chiar daca sunt de acord cu tot ce spui, trebuie spus si ca in Romania numarul de victime pietoni si biciclisti si numarul celor care mor fara centura de siguranta sunt disproportionat de mari fata de alte tari (vezi  aici comparatia cu Suedia si discutia ulterioara, si aici comparatia cu Norvegia, care are tot drumuri 1+1 fara centuri rutiere)

Inca n-am apucat sa citesc strategia nationala pt siguranta rutiera postata de nirolf dar la ora asta cred ca eforturile de imbunatatire a sigurantei in localitati (centuri rutiere + radare fixe + educatia pietonilor si soferilor + piste bicicleta + impiedicarea fizica a traversarii si alte masuri de imbunatatire a sigurantei pietonilor si biciclistilor) si eforturile legate de centura de siguranta (educatie, desfiintarea miturilor, camere, amenzi, obligativitatea purtarii centurii in microbuze) ar avea efecte semnificative intrucat tintesc 81% din factorii de risc (38% pietoni, 8% biciclisti, 35% victime in autovehicul fara centura).

Cu alte cuvinte, daca Romania ar avea la fel de multi pietoni si biciclisti morti pe cap de locuitor ca Suedia, ar fi cam 100 de pietoni si 50 de biciclisti, adica 700 de morti anual mai putin decat azi!! Daca s-ar reduce numarul mortilor fara centura de la 72% la 40% ca in Suedia, s-ar mai reduce  300 de morti. Ar ramane 800 de victime, adica cu 48% mai multi pe cap de locuitor decat in Suedia, fata de 233% in ziua de azi.

In plus fara a fi specialist, cred ca costul masurilor care nu implica construirea de drum nou (deci toate masurile mentionate afara de centuri rutiere) e mai mic (oricum, sunt bugete diferite), deci ar fi bani mai bine investiti. Si eu sunt fan separatori de sens, 2+1, autostrada, etc, dar cand vad cifrele, asta inteleg.

Sigur, separarea de sens ar avea efecte indirecte in sensul ca efortul cognitiv pe km condus ar fi mult mai mic, deci ar fi sanse mai mari ca in localitate soferii sa respecte limita de viteza si sa fie mai atenti la pietoni si biciclisti.

vancouver

#2327
Absolut de acord cristi5. Dar din pacate sunt cateva aspecte:

1. Educarea celor care AU DEJA permis este extrem extrem de grea. Prin amenzi nu se face decat de frica, dar importanta nu este frica, ci constiinta. Oamenii trebuie sa fie convinsi ei insisi ca este bine. Ori cunosc persoane cu studii superioare care se incapataneaza sa creada ca centura e perioculoasa si merg fara ea sau doar mimeaza ca o folosesc. Si discutiile de lamurire cu ei au dat gres, am ajuns la cearta. Orice scrie in literatura de specialitate sau faptul ca 99% din tarile din lume au obligatorie centura NU SUNT ARGUMENTE SUFICIENTE PENTRU EI. Si asta pentru ca EI STIU MAI BINE. Pentru ca ei stiu ca tot ce este oficial, in realitate este invers (este efectul epocii de aur, in care oficialitatile spuneau minciuni si adevarul se afla din gura in gura, dublat de efectul antena3, care are de asemenea un discurs puternic antisistem, tot ce este la nivel oficial e de fapt invers, chiar si tarile europei de vest, desi le invidiem, traiesc intr-o mare conspiratie, adica e rau si ce se spune acolo, etc...). In Romania putem vorbi de o REZISTENTA ANTI MASURI DE SIGURANTA GEN CENTURA DE SIGURANTA. Iar modificarea acestei mentalitati nu este posibila nici macar la generatiile mai tinere. (adica este posibila, dar e nevoie de o noua abordare la nivelul intregii societati, e nevoie sa dispara discursul pro-conspiratie de pe ecrane si de mai multe alte aspecte complexe)

2. Oricat ai face puncte sau amenzi, vad ca tot o spun, dar parca sunteti surzi si nu vreti sa auziti: in Romania politia nu stie unde se afla 20% din populatie. Cum vrei sa le aplici. Apoi, si mai grav, numai 46% din amenzi se platesc. :bash:. Voi va dati seama ce insemna asta? E grav, grav, grav. Una din probleme, este ca politia NU SE OCUPA DE INCASAREA AMENZILOR, ci PRIMARIILE. Asta la tara inseamna COSUL DE GUNOI pentru orice amenda care vine la primar, secretari, consilieri, politistii satului, rude, etc... Si nu exista sanctiuni la adresa aparatului administrativ, daca amenzile nu se incaseaza. Politia nu poate face nimic.

3. Numarul mare de morti fara centura in Romania se datoreaza SI UNUI ALT ASPECT: prezenta unor obstacole fixe pe drum. Orice neamt care se pricepe cat de cat la drumuri, orice instructor de la scolile de soferi, s-ar cruci. Cum naiba sa PUI INTENTIONT, cu mana omului, obstacole fixe. Adica mai ales celebrele capete de pod !!!!! Si cum naibii sa nu tai inca toti copacii de pe marginea drumurilor nationale si judetene :bash:. IN SUEDIA TA EXISTA TROTUARE in localitati, nu RIGOLE DE 1 METRU ADANCIME, BRAZDATE DIN 10 IN 10 METRI DE PODETE CU CAPETE DE POD ! ! !

4. In Romania lipsa autostrazilor genereaza o problema conexa: se circula 400-500-800 km pe DN-uri, adica in tranzit. Oboseala pe de o parte si graba pe de alta. Plus CIOCNIREA a doua tipuri de soferi: cei grabiti in tranzit, cu cei locali, care nu se grabesc. De aici apar multi nervi, depasiri periculoase cu viteza in localitati, etc... (dublata de lipsa trotuarelor rezulta multi pietoni morti)

Concluzie la punctele de mai sus:
- Este foarte dificil de redus nr. mortilor datorat centurilor lipsa, pietonilor indisciplinati etc...;
- Amenzile functioneaza deficitar pentru ca nu se aplica
- Minuni s-ar face prin eliminarea ostacolelor fixe, cele in care daca se intra se moare fara centura, iar daca nu ar exista posibil sa discutam doar de un accident usor
- Minuni s-ar face prin construirea de centuri la multe localitati mici

Un singur lucru poate fi imbunatatit la nivelul civilizarii soferilor, si anume sistemul de puncte actual revizuit si facut mult mai simplu si mai dur (adica prescrierea lenta a punctelor si conditionarea prescrierii de lipsa unor puncte noi).

Educarea viitorilor soferi (la scoala de soferi), asta da, e alta poveste, dar rezultatele se vor vedea abia peste 30-40 de ani.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

adiarc

#2328
^ in general de acord.

O precizare...la punctul 2 lucrurile S-au mai îmbunătățit,in sensul in care orice plata catre o primărie ( cel putin asa era anul trecut ),se orientează cu prioritate catre o eventuala amenda neplătită care apare in sistem.Adica degeaba vrei sa-ți platesti impozitului....suma achitata va fii direcționata catre amenda si doar eventuala diferența rămasă catre impozit.Sper ca nu a găsit nimeni "ocolișuri"....

Mai trebuie precizat ca principala problema (generală ),este ca multe legi bune sau chiar dure de-a dreptul....nu se aplica....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

#2329
Ideea mea e sa discutam pe cifre. Ca fara cifre si eu am crezut ca Romania e in topurile ne-sigurantei din motive de lipsa separarii de sens (pe langa alte ciudatenii gen santuri, copaci, capete de pod, etc). Nu zic ca separarea nu e importanta (pe distante lungi si ieftina, adica predominant 2+1 acolo unde nu cere traficul A), dar uite ca sunt diferente mult mai mari la cu totul alte capitole fata de lumea civilizata a sigurantei rutiere. Si trebuie tintite acele capitole... Decat sa zicem ca nu se poate, mai bine ne gandim ce s-ar putea face.

Quote from: vancouver on January 08, 2017, 02:30:22 AM
1. Educarea celor care AU DEJA permis este extrem extrem de grea. Prin amenzi nu se face decat de frica, dar importanta nu este frica, ci constiinta. Oamenii trebuie sa fie convinsi ei insisi ca este bine. Ori cunosc persoane cu studii superioare care se incapataneaza sa creada ca centura e perioculoasa si merg fara ea sau doar mimeaza ca o folosesc.

Aici avem statistica, nu prea mai e mult de disutat, trebuie gasite solutii (si asta poate cere statistici mai detaliate: tip vehicul, gen microbuze, categirii de drum, centura pe locuri din spate, locuri din fata, etc).

Ce spui tu ca nu se pot plati amenzile nu e imposibil de rezolvat.  E greu, dar nu imposibil, si oricum daca vrem sa intram in randul lumii, trebuie sa aflam unde sunt cetatenii, trebuie sa marim nr de amenzi platite, etc etc.

Si eu n-am auzit campanie in Romania care sa spuna ca suntem campioni europeni (detasat probabil!) la mortul care nu poarta centura. Chiar nu cred ca s-a facut tot posibilul in domeniu. Expozitia aia cu centura pusa la scaun a fost impresionanta, dar outreach a fost cam cati oameni trec intr-o luna printr-o piata publica a unui oras maricel, din care multi trec mai departe fara sa observe. Camerele de supravegheat traficul existente pot vedea centura pe locurile din fata? De ce nu ne arata politia macar o statistica, ca cu niste analiza de imagine se poate face automat.

In plus, datele cel putin pt mine arata ca raziile politiei ar trebui sa se focuseze pe centura, nu pe viteza. Si daca eventual a avut viteza, il amendezi si pt viteza, eventual o amenda combo speciala (cu luare de permis daca depaseste viteza fara centura cu N km/h, sa zicem 20).

Quote from: vancouver on January 08, 2017, 02:30:22 AM
3. Numarul mare de morti fara centura in Romania se datoreaza SI UNUI ALT ASPECT: prezenta unor obstacole fixe pe drum. Orice neamt care se pricepe cat de cat la drumuri, orice instructor de la

OK aici ne trebuie o statistica a mortilor fara centura in accidente single, la sub 50 km/h viteza de impact.

Dar un alt trend pe care il vedem e ca se merge fara centura pe autostrada. Adica viteze mult mai mari, moarte aproape sigura la impact. Deci ne trebuie si statistica asta... Si nr de vehicule pe autostrazi e in crestere odata cu cresterea nr de km de autostrada...

Quote from: vancouver on January 08, 2017, 02:30:22 AM
4. In Romania lipsa autostrazilor genereaza o problema conexa: se circula 400-500-800 km pe DN-uri, adica in tranzit. Oboseala pe de o parte si graba pe de alta. Plus CIOCNIREA a doua tipuri de soferi: cei grabiti in tranzit, cu cei locali, care nu se grabesc. De aici apar multi nervi, depasiri periculoase cu viteza in localitati, etc... (dublata de lipsa trotuarelor rezulta multi pietoni morti)

De acord (am vorbit si eu despre efortul cognitiv per km condus) dar aici ne trebuie iar date: evolutia nr de victime pietoni si biciclisti pe coridoarele unde au aparut autostrazi. La o anumita distanta de autostrada (sa zicem 50 -100 km latimea coridorului) ipoteza mea e ca nr de morti in localitati a ramas neschimbat.  Si sa facem autostrazi din DNuri, nu avem trafic (nici macar pe mari portiuni din cele principale). Si chiar daca facem, inconstientii circula fara centura si asta devine o sursa de crestere a nr de victime.

Asa ca, de acord cu centurile rutiere ale localitatilor mari (la nivel de autostrada, multe au probabil trafic pt asta) si mici (2+1, daca tot se face drum nou), desi as fi curios de o alta statistica: cati din cei ce au omorat pietoni si biciclisti erau in tranzit. In Bucuresti si in alte orase mari banuiesc ca nu erau asa multi.

Si daca reiese ca 80% din soferii care omoara pietoni si biciclisti sunt in trafic local (cel mai probabil in orase mari), ce mai poti sa faci? Tot trebuie sa educi pietonii, biciclistii, sa ii protejezi cu parapeti si alti separatori, etc. Ai zis ca in Suedia este trotuar, o fi, dar pe DN eu am vazut mult parapet intre pieton si vehicul in localitate. E drept, pe putinele portinui de DN care trec prin localitate...

Si apropo de centuri rutiere, un efect cred ca e ca scade traficul din oras si poti s-o calci mai tare => nu e sigur ca scade nr de victime pietoni si biciclisti! Asta sugereaza de exemplu evolutiile din Brasov. Probabil si asta se poate verifica cumva cu date...

chr

Referitor la centura de siguranta, cei din fata o poarta in marea majoritate, dar in spate absolut nimeni. Faptul ca in spate nu esti asa de expus este adevarat doar partial. De exemplu, exista destule accidente in care un pasager din spate, fara centura, l-a ucis pe cel din fata sa.

lupu.irimie

#2331
ATENTIE. IMAGINI DE O EXTREMA DURITATE

Viteza ucide


Telefonul ucide


VITEZA UCIDE


https://www.youtube.com/watch?v=H5EyOnccJLg#t=138.915052

NEATENTIA UCIDE
https://www.youtube.com/watch?v=a8QxZJZfU5Q#t=245.042904

Diferenta de 20km/h. Dedicata vitezomanilor si a celor gen "Eu controlez"!!



Credeti ca doar voi suferiti consecintele?! Mai ganditi o data...

Si ca sa incheiem, pentru cei care spun ca lipsa centurii de siguranta nu este atat de importanta. Este in Spaniola, dar ... imaginile sunt mai mult decat elocvente





VA ADUCETI AMINTE, CAND VA SPUNEAM DE CURSURI DE RE-EDUCARE VIALA!? CEVA DE GENUL SE VIZIONEAZA ACOLO!

Daca administratori doresc sa inlature acest post, nu am absolut nimic de obiectat.
NORMELE SUNT PUSE PEMTRU A FI RESPECTATE!!!!!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

cristi5

#2332
^stim toate astea, intrebarea e pe ce cheltuim banii si timpul mai intai. Prioritati.

Din statistica cu accidente mortale rezulta ca trebuie sa ne concentram pe centura de siguranta si pe protectia pietonilor si biciclistilor (de la educatie pana la obstacole fizice si centuri rutiere). Adica si pe viteza, dar cu prioritate viteza in localitate (38% din morti sunt pietoni si 8% biciclisti).

In afara localitatii, eu tind sa cred ca prioritatea trebuie sa fie separarea de sens si parapeti laterali. Viteza excesiva in afara localitatii se vede cel mai bine in statistica de accidente single, care in Romania e a doua cauza de accidente mortale (21% din victime) dupa lovirea pietonilor. In tarile cu siguranta rutiera avansata, accidentele single sunt cea mai importanta cauza a deceselor in trafic. Cu alte cuvinte, nici acolo respecta toti viteza, si acolo se uita oamenii in telefon, adorm la volan, judeca gresit o curba, etc. Din cei care mor 40% nu au centura, deci nici acolo nu-si pun chiar toti centura (atata ca 40% inseamna 76 de victime pe an, nu 646)...

Deci exista undeva un "minim", e greu de crezut, bazat pe cifre din alte tari, ca in Romania poate sa scada nr de decese in trafic la sub 500 pe an la tehnologia de azi, indiferent cati km de drum cu separatori de sens ar exista. Dar acum suntem la aproape 1900... Cu focus pe localitati (pietoni, biciclisti, viteza) si pe centura de siguranta exista potential de scadere la 800.

Quote from: chr on January 08, 2017, 08:09:18 PM
Referitor la centura de siguranta, cei din fata o poarta in marea majoritate, dar in spate absolut nimeni. Faptul ca in spate nu esti asa de expus este adevarat doar partial. De exemplu, exista destule accidente in care un pasager din spate, fara centura, l-a ucis pe cel din fata sa.

Nici in microbuze absolut nimeni banuiesc. Cred ca legislatia cu centura obligatorie numai in fata a fost o mare porcarie. Era clar ca la ora cand s-a dat acea legistlatie in Romania, trendul in lume era "toti pasagerii poarta centura": numai capul unuia fara centura poate sa loveasca mortal capetele celorlalti. Cred c-a fost populism prostesc. Si probabil ar mai fi lasat-o asa daca nu intram in UE...

Harry

#2333

vancouver

#2334
In esenta ce vreau eu sa spun, este ca inasprirea legislatiei singura nu va rezolva mare lucru. Raportat la venituri, amenzile in Romania sunt printre cele mai mari din Europa. Dar nu ajuta, din n motive pe care voi pur si simplu le ignorati si spuneti ca se pot rezolva - cum ar fi impunerea amenzilor - pai ocupati-va de asta, face-ti demersuri la cine trebuie, sa vedem ca 95% din amenzi se platesc, sa vedem ca dispare posibilitatea de a da mita si de a scapa - DUPA ACEEA VENITI AICI PE FORUMUL DE INFRASTRUCTURA SI DISCUTAM. Altfel totul este teorie.

Voi tot insistati cu PEDEPSIREA VINOVATILOR. Nu este calea corecta. Calea corecta este IDENTIFICAREA SOLUTIILOR. Da, evident, nu sunt animalele si nici extraterestrii vinovati. Intotdeauna sunt niste oameni! Bingo. Ati gasit vinovatii, huoooo, hai sa-i omoram   ...

Ori solutia este exact invers: tratarea soferilor cu seriozitate, INTELEGEREA motivelor pentru care calca stramb asa de des. La tot pasul se calca stramb in Romania. DE CE OARE? Chiar toti oamenii sunt niste tâmpiti? Va spun eu: nu. Dar tratarea lor cu dispret ca niste tâmpiti ii tranforma in tâmpiti. Inasprirea legislatiei, eventual impunerea unor restrictii de viteza exceviv de mici, si alte masuri de genul contribuie la tratarea soferilor cu dispret. Si ca atare reactia lor.

DACA UNELE LEGI SUNT IN MOD EVIDENT PROASTE, ATUNCI NIMENI, ABSOLUT NIMENI NU VA MAI RESPECTA NICI O LEGE. Chiar si daca unele legi sunt bune. Tratati-i pe soferi cu dispret si vor gasi destule cai de ocoli legea, pe care la randul lor o vor trata cu dispret.


De aceea insist pe tratarea cu respect a soferilor, oferindu-le conditii tot mai bune de circulatie. Necesitatea de a trece prin n localitati cu teoretic 50km/h  la drumuri lungi este bataia de joc maxima la adresa soferilor. Asta trebuie sa dispara cat mai repede. Aici sunt multi pietoni morti, aici sunt conflicte, aici nimeni nu are rabdare sa mearga ore in sir cu 50km/h si toti se invata sa calce legea, etc... Ca facem autostrazi, ca dublam drumuri existente si punem parapet median, ca facem centuri tot 1+1, ca facem pasarele peste DN-uri pentru pietoni, nu conteaza cum, dar ceva trebuie facut urgent.

Suntem de departe tara din UE care sta cel mai prost d.p.d.v. al mersului prin localitati. Ungaria are autostrazi de la est la vest si de la nord la sud, Polonia are, Cehia are, in ultima perioada si Slovacia a ajuns sa aibe, Bulgarii au si ei mai mult ca noi, dar la ei multe DN-uri ocolesc localitatile - asa s-au facut de pe vremea comunistilor. O nenorocire la fel de mare ca la noi NU MAI EXISTA in UE. Asta este explicatia principala a numarului mare de morti.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

Quote from: cristi5 on December 31, 2016, 05:13:58 PM
Avem o reducere a nr de victime de la 3000 la 2000 (33%) in 5 ani (2008-2012) desi numarul accidentelor a scazut doar cu 12% (10600-9300)

http://www.politiaromana.ro/ro/structura-politiei-romane/unitati-centrale/directia-rutiera/statistici

Hmm, cred ca ne imbatam cu apa rece ca a scazut nr de morti pe cap de locuitor... Dupa 2007 oamenii s-a plecat la greu in EU, deci numarul capetelor de locuitor e mai mic, poate vreo 16 milioane... Cred ca ce vedem pe grafic nu e imbunatatirea parcului de masini sau a sigurantei rutiere, ci emigratia economica...

Dan027

Da, dar per total numarul masinilor din trafic a crescut considerabil.

pasadia

Nu, nu cred ca a crescut numarul masinilor aflate in trafic. Ai date cu privire la rovignetele vandute?

ovicor

    Tot e sarac forumul in aceasta perioada. Ma deranjeaza utilizarea luminilor de avarie. Legislatia cere folosirea lor pentru "coloana in asteptare" . Dar ele se folosesc si in caz de avarie efectiva plus, abuziv, cand opreste cocalarul, in oras, pe banda unu, cat sa-si cumpere tigari. Daca in fata mea e un tir cu "avariile" pornite, eu nu stiu daca acesta e defect sau e coada unei "coloane in asteptare". Risc sa incerc sa-l depasesc si sa ma trezesc ca n-am unde ma incadra, in fata sa fiind coloana. Cred ca amplasarea unui al doilea releu de palpaire, cu intermitenta mai rara, pentru aceleasi lumini, ar face diferenta. Recunosc ca sunt novice, de aceea astept parerea "specialistilor". Merci !

adiarc

Aici e vechea poveste,legată de majoritatea contravențiilor care NU sunt sancționate dePolitia Rutiera.....sunt doar cateva care aduc procese verbale ( mai ales cu aceasta creștere a salariului minim ,punctul de amenda fiind 10% din valoarea lui ,acestea fiind cerute de la "centru"),cum ar fii centura,viteza,neacordare de prioritate si cam atat.....restul de contravenții sunt uitate...

Pe mine personal ma deranjează cel mai mult nesemnalizarea la schimbarea direcției de mers ( sport national ),utilizarea telefonului coroborat cu mersul melcului ( sport national ) sau mersul in afara localităților in condiții ideale pe drum drept cu 70 la ora sau ruptul pedalei de frâna la vederea echipajelor de poliție deși e evident ca mergi legal,chiar daca ai 100-110 pe drumuri care permit legal sau 130 pe autostrazi.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura