Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

adiarc

Sincere Condoleante

am vazut si eu filmarea...2 concluzii personale :

- Tir-ul probabil nu poate sa faca slalom - banda 1-banda 2,in fct de masinile parcate pe banda 1...si intr-un fel e obligat sa foloseasca banda 2
- turismul intra direct pe contrasens in tir,fara sa schiteze nimic,fara frana.... nimic - aici vor trebuii autoritatile sa stabileasca care este cauza :probleme medicale,neatentie,folosirea telefonului,conversatii cu cei de pe bancheta din spate,etc.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

captiva

^^
Condoleante, insa din ce am vazut in filmare pare un caz clasic de pierdere a controlului si intrare pe contrasens fara semne de franare (ori soferitei i s-a facut rau ori a fost distrasa de ceva ori a facut-o intentionat). Nu neg ca masinile parcate aiurea sunt de multe ori la originea unor situatii periculoase (in general cand te forteaza sa schimbi brusc banda sau cand obtureaza vizibilitatea), insa nu stiu daca in cazul asta e vorba de asa ceva. Singura intrebare pe care mi-as pune-o este de ce a murit copilul? As paria ca nu era in scaun special, ci era lasat liber pe bancheta din spate, daca nu cumva era chiar in fata, in bratele tatalui (vad zilnic astfel de situatii, asa ca nu ma mai mira nimic).

adiarc

era in scaun ,dar acesta s-a desprins.Trebuie vazut daca a fost corect montat si fixat in bancheta
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ovicor

   @ddfab, de observat ca acele indicatoare de ocolire, chiar montate dupa accident, sunt inversate. Multi nu stiu ca acele benzi oblice trebuie "citite" ca "sageti rosii cu varful in jos" indicand partea pe care trebuie ocolite. Nici macar atat n-au fost in stare sa respecte. In absenta conurilor, masinile ar trebui sa treaca printre cele doua indicatoare, deci sa se infinga in indicatorul de "sens giratoriu" !!!

teoneo

@Iuli: Asa cum zicea si gruiarew, Respect. La cat de regulamentar ai condus (cel putin la cat m-am uitat eu si prin localitati), mai rar asa exemple! ;) Totusi, era vizibilitate la depasire. O:-)  Chiar mi-a sarit si mie in ochi faptul ca ai condus atat de mult cu acel camion in fata (de la iesirea din Cosevita pana la intrarea in Ohaba). Poate ca vroiai sa admiri peisajul. Pe de alta parte nu e usor sa conduci autovehicule mari prin astfel de meandre ale drumului si cu carosabilul umed. Ati vazut ce se inclina si clatina acesta?! :)

Iuli, Felicitari si pentru procesarea/editarea video si pt coloana sonora adaugata!

lupu.irimie

#2315
@vancouver

Prima obiectie :
In Spania decad 2 puncte la doi ani. DOUA PUNCTE LA DOI ANI - mare diferenta!!

Sistemul nu era lacunar. Din contra, avea niste amenzi de vorbeai singur. Ce se intampla!? Omul baga piciorul in balta, platea, si atat. Sa schimbat macazul cand au vazut ca pot ramane fara carnet foarte repede!

Evolutia din 2005 pana in 2013 nu este spectaculara. Daca in 2005 au13156 kilometri de autopista/autovie, in 2015 vorbim de 17021kilometri. Insa trebuie luat in calcul un alt aspect. Mai mult de 90% din accidentele mortale se produc pe soselele nationale, de 1 sau mai multe benzi pe sens.

Ca ajuta la scaderea ratei mortalitati o infrastructura rutiera mai avansata!? Fara nici o urma de indoiala! Insa aceasta scadere nu va fi semnificativa decat daca participanti la trafic devin constienti ca ei sunt primul factor care pot preveni, ori produce un accident!!!

Raman la aceiasi parere: accidentele se produc in momentul in care incalcam regulile de circulatie! Si ca sa reducem mortalitatea este in mainile noastre. Multi dintre noi suntem parinti, iar copii au abiceiul in a copia ceea ce vad la parinti. Educatia rutiera trebuie sa o dam noi prin puterea exemplului. Degeaba predicam corectitudinea, daca suntem primii care incalcam regulile!!!!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

alexandru_m

Quote from: adiarc on January 04, 2017, 01:18:22 PM

- turismul intra direct pe contrasens in tir,fara sa schiteze nimic,fara frana.... nimic - aici vor trebuii autoritatile sa stabileasca care este cauza :probleme medicale,neatentie,folosirea telefonului,conversatii cu cei de pe bancheta din spate,etc.

A tras de volan dreapta in ultima clipa daca te uiti atent, dar era prea tarziu. Nici mie nu mi se pare ca se aprind lampile de stop...nu stiu ce a facut. Era singura in masina cu copilul, poate se intorsese sa vada ce face cel mic...nu stiu.

Quote from: captiva on January 04, 2017, 01:19:53 PM
^^ As paria ca nu era in scaun special, ci era lasat liber pe bancheta din spate, daca nu cumva era chiar in fata, in bratele tatalui (vad zilnic astfel de situatii, asa ca nu ma mai mira nimic).

Dupa cum a spus si adi, era in scaun si scaunul s-a desprins. Ramane de vazut de ce. Tatal nu era cu ei in masina.

Inca o chestie ciudata: daca va uitati atent la filmare veti vedea ca masina care vine pe sensul ei pare ca e pe banda 2 si trage de volan din scurt ca sa ocoleasca prin dreapta. Se vad farurile si traiectoria cand intra in cadru. Oare a ocolit masina aia ceva, ea venea pe banda 2 mai tare si a intrat pe contra-sens ca sa nu loveasca din spate si nu a mai apucat sa redreseze si sa revina pe sensul ei...nu inteleg pur si simplu.

Ideea e ca nu cred ca ar dauna parapeti medieni in zona respectiva. Pe acolo ies de obicei cu bicicleta la tura si am vazut gramezi de intoarceri/viraje la stanga pe liniile acelea continue. Doar in Calugareni este gard pe mijloc si ii obliga pe berbeci sa intoarca la sensurile giratorii. In rest, Dumnezeu cu mila.

captiva

^^
La stiri au spus ca era si tatal, de aia l-am mentionat. Iar chestia cu scaunul pentru copii care s-a desprins e nasoala :( Ori n-a fost bine prins, ori a fost o defectiune a sistemului de prindere.
As zice ca ori a fost distrasa de copil (cand el e in spate si tu esti singur in fata se poate ajunge din pacate la situatii in care nu mai stii exact cui sa acorzi atentie - traficului sau copilului) ori poate a vrut sa ocoleasca ceva si a pierdut controlul volanului...

alexandru_m

Sincer cred ca e prima varianta a ce ai spus tu, adica s-a intors spre copil. Altfel nu imi explic cum a ajuns acolo.

Am lucrat o perioada sofer pt o familie care avea un copil de 8-9 ani (atunci) si stiu ca mereu trebuia sa ma uit la ce traznai face prin spate / daca sta cuminte cu centura pe el. Ma saturasem sa ma cert cu el / sa opresc si sa nu mai plec pana nu isi punea centura.

Sorinus

Acest accident este vina celor care s-au ocupat de relibilitarea DN5. Daca era gata, cu parapeti si tot ce trebuie (ca centura Adunatii-Copaceni), acest accident nu ajungea la stiri ca n-avea de ce.

Sunt mii de oameni care au un moment de neatentie, dar nu merita sa moara. Daca intra in alt autoturism, nr victimelor de dubla.

vancouver

Cu exceptia unei defectiuni tehnice, vina accidentului apartine soferului care a intrat pe contrasens. Lipsa parapetului central nu este o culpa (o vină), dar daca exista ar fi salvat 2 vieti.

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: lupu.irimie on January 04, 2017, 02:24:35 PM
@vancouver

Prima obiectie :
In Spania decad 2 puncte la doi ani. DOUA PUNCTE LA DOI ANI - mare diferenta!!

Sistemul nu era lacunar. Din contra, avea niste amenzi de vorbeai singur. Ce se intampla!? Omul baga piciorul in balta, platea, si atat. Sa schimbat macazul cand au vazut ca pot ramane fara carnet foarte repede!

oare?

In Germania din anul 2000 si pana in 2015 nu a avut loc nici o schimbare de legislatie. Dar avem urmatoarele cifre:
2000: 7503 morti
2005: 5361
2010: 3648
2013: 3339
2015: 3475

Austria:
2000: 976
2013: 455
2015: 475

Elvetia:
2000: 592
2005: 409
2010: 328
2013: 257 - aici avem un moment de crestere puternica a amenzilor rutiere cu 01.01.2013 in Elvetia, dar tendinda descrescatoare era oricum prezenta
2015: 253

Sursa: https://de.wikipedia.org/wiki/Verkehrstod#cite_note-3

In afara de Elvetia, nu exista modificari semnifative de legislatie, dar si in Elvetia scaderea masiva de la 592 la ca. 300 a avut loc inaintea introducerii amenzilor mai mari, deci nu are legatura cu asta.

Cum explici aceste scaderi domnule Irimie? Nu cumva scaderile din Spania urmeaza pur si simplu acelasi trend european, fara nici o legatura cu legislatia.

Si acum sa ne uitam un pic si la Spania:
2003: 5400
2004: 4741
Cum explici aceasta scadere dramatica, aparuta inainte de intrarea in vigoare a minunatei reforme de care vorbesti?
2005: 4442 anul introducerii reformei
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

#2323
corect dr4qul4. As mai adauga:

- crestere economica si innoire a parcului auto (in tarile Europei de est tendinta de reducere exista, dar este mult mai slaba, aici ajungand second-urile celor din vest)
- capacitate mai buna de comunicare prin dotarea in masa cu telefoane mobile => interventii mult mai rapide si mai precise. Asta explica in mare masura cum a scazut nr. de morti, desi nr. de raniti grav si numarul de accidente a ramas relativ constant
- progresele din domeniul medical
- cresterea gradului de purtare a centurii de siguranta, de ex. in Elvetia de la 81% in 2004 la 86% in 2006.

Alte masuri, cum a fost introducerea obligativitatii mersului cu farurile aprinse si pe timp de zi, nu au adus rezultate, de ex. in Austria masura a fost eliminata dupa un timp, iar in Elvetia a fost introdusa in 2014, dar in 2013, 2014 si 2015 cifra mortilor a ramas cvasi-constanta la 257/243/253.

Sa mai adaugam cateva aspecte:
- intre 2000 si 2015 nr. de vehicule inmatriculate a crescut cu ca. 20% in Elvetia si Austria, in Germania a ramas constant.
- Elvetia: raportat la nr. de km parcursi, cea mai expusa grupa de oameni este cea a motociclistilor, cu un risc de 18 ori mai mare de a muri decat ca ocupantii unui vehicul inchis (masina). Biciclistii au un risc de 7 ori mai mare (dar circula mai lent si timpul de parcurs al aceleiasi dintante este mai mare, deci raportarea la nr. de km nu este neaparat corecta, in sensul ca nu poate fi comparata cu nr. de km parcursi de vehiculele motorizate).
- In Germania, in 2014, din 3377 morti, numai 1575 erau ocupanti ai unui vehicul inchis.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

lupu.irimie

#2324
^^

Ceea ce tu imi expui de Spania nu are o mare relevanta daca compari doi ani punctuali. Trebuie sa vezi tendinta pe o perioada de timp definita. Si ca sa intelegi la ce ma refer iti las linkul de la Directia Generala de Trafic http://www.dgt.es/es/seguridad-vial/estadisticas-e-indicadores/accidentes-30dias/tablas-estadisticas/. Ai sa observi ca oscileaza din 2000 pana in 2005 ca dinti de rechin, cu cresteri si scaderi de morti-raniti.
2001- 5517
2002- 5347
2003- 5399
2004- 4741
_____________________________________ CARNET PE PUNCTE
2005- 4442
2006- 4104
2007- 3823
2008- 3100
2009- 2714
2010- 2478
2011- 2060
2012- 1903
2013- 1680
2014- 1688
2015- 1689

Cam asa arata datele in Spania. Spune multe, nu este asa!?
Cat despre restul tarilor nu stiu daca au modificat sau nu legislatia, dar stiu atat ca si la ei a intrat in vigoare regula carnetului pe puncte. (Este normativa EU adoptata in 2000 daca nu ma insel ). Si in tarile sus mentionate doar simplu fapt ca ai un exces de viteza de 20km/h te lasa sau sumeaza (de la tara la tara variaza, dar cu acelasi rezultat - te lasa fara carnet) fara minim 2 puncte.
Te invit Vancouver sa dai o tura prin legislatia fiecarei tari. Ai sa vezi de ce acolo lumea sta asa de blanda. Ai un cumul de factori; educatia civica si rutiera, si factorul de descurajare numit amenda si posibilitate sa ramai pieton. Ori in conditia in care jobul tau depinde de carnet- nu cred eu ca mai faci pe zmeul!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!