Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

infraAdi_ro

Campanie inedită în Republica Moldova - nici la noi nu ar strica astfel de schelete :)



Pe traseul Chișinău-Soroca, drumul de centură a orașului Orhei, a fost montată o mașină avariată, implicată anterior într-un accident rutier, însoțită de un panou informativ cu următorul mesaj: ,,Stop accidente! viața are prioritate !".

De la începutul anului, pe traseul care leagă Capitala de Soroca au avut loc 19 accidente rutiere, în urma cărora au murit şapte oameni. Semnul de avertizare a fost instalat pentru a-i face pe şoferi mai responsabili.

"Este o practica aplicată în mai multe state europene inclusiv și în țările vecine. Chiar am simțit-o singur pe propria mea piele cînd am văzut în traseu instalat așa fel de automobil prin care vreai nu vreai iai piciorul de pe accelerator", a spus șeful INP, Liviu Baziuc, conform publika.md

Sursa:http://www.dcnews.ro/campanie-inedita-in-republica-moldova_525210.html
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Ionut

^ Mai sunt si la noi, dar nu chiar in halul asta de distruse.

adiarc

In sfârșit o campanie de corectare a punctelor negre de pe DN-urile intens circulate....sper sa vedem si lucrari mai complexe cum ar fii anularea unor curbe prin schimbarea amplasamentului/realizarea de viaducte si sa nu fie doar ceva "de bifat"....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

rocklee

era un microbuz rasturnat la Sacamas :( ...pompieri smurd politie ....am avut noroc ca sa nu stau   :)

yetiman

Se pare ca nu avem pre multi colegi care fac DN1 Cluj-Oradea prea des.  :)
Sau am ratat eu informatiile?

Aproape in toate localitatile de pe DN1 se monteaza "sicane" pentru reducerea vitezei (imi scapa acum termenul tehnic  :lol:)
Atat la intrarea in localitati cat si la trecerile de pietoni.











,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

yetiman

La fel si in judetul Bihor, dar cu o diferenta semnificativa. Doar intrarea in localitate e decalata, pe iesire este drept.
Oare nu este un standard pentru ele? Fiecare le face cum vrea?
(mie, personal, mi se par mai OK cele din Bihor - sa te incetineasca doar pe intrare)








,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cristi5

http://m.ziare.com/stiri/gropile-din-asfalt-vinovate-pentru-moartea-a-doi-oameni-1446492

Quote
Gropile de pe un drum european dintre Orsova si Drobeta-Turnu Severin sunt vinovate pentru moartea a doua persoane care au decedat saptamana trecuta in urma unui accident rutier.

Aceasta este concluzia anchetei politistilor care au investigat cazul, transmite Digi 24.

Oamenii legii spun ca vina apartine Companiei de Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru ca nu a reparat gropile din asfalt. La randul sau, Compania de Drumuri spune ca pe 6 decembrie, inainte cu o zi de accident, "s-au executat reparatii cu mixtura stocabila".

Cele doua persoane au murit saptamana trecuta dupa ce o duba si un camion s-au ciocnit. Victimele erau in duba care a cazut in gol 50 de metri dupa ce s-a ciocnit cu un camion care s-a rasturnat pe sosea si a luat foc.


Dupa accident, Directiile Regionale de Drumuri Timisoara si Craiova au fost amendate cu peste 40 de mii de lei. La Judecatoria Severin a fost deschis un dosar penal pentru ucidere din culpa.

Soferii care trec prin zona respectiva se plang ca drumul este plin de gropi. "Cam peste tot sunt gropi la rosturile de dilatatie. Ei incearca sa le astupe, pun un pic de asfalt, il bat cu lopata si gata", a spus un barbat.

adiarc

este o problema generala...orice drum care are cativa ani de la reabilitare are deja probleme cu rosturile de dilatatie...binanteles pt ca nu se accepta sau se ignora direct ca rosturile sunt consumabile,acestea nu se schimba la timp si atunci problemele devin mult mai grave,fiind afectat tot podul ( asfalt,hidroizolatie,placa de suprabetonare,etc ).....

F.F rar am vazut sa se schimbe rosturi de dilatatie( inclusiv pe drumuri de viteza,cum e centura Sibiu )..se arunca acolo niste asfalt.....care adeseori dispare dupa trecerea a cateva tiruri
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Sunt curios cat de repede curata si repara zona...




FOTO Trei autotrenuri s-au ciocnit pe Autostrada Deva – Sibiu. Traficul rutier a fost blocat timp de două ore

,,Accidentul s-a petrecut la kilometrul 333 (ieşirea din localitatea Orăştie), unde trei autotrenuri conduse pe direcţia de deplasare Orăştie spre Sebeş au intrat în coliziune, pe fondul nepăstrării unei distanţe corespunzătoare în mers", a informat Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Hunedoara. Un echipaj de pompieri şi unul de prim ajutor, din Orăştie, au intervenit în ajutorul persoanelor implicate în coliziune. În urma impactului dintre maşini nu au rezultat victime, ci doar pagube materiale. În plus, circulaţia pe sensul Orăştie – Sibiu a fost blocată aproximativ două ore, traficul fiind redirecţionat.

Adevarul


JohannDB

#2259
^
     Din păcate...spun asta pentru că în acest an am ocazia de-a "simți / pipăii" traficul....și din mirifica / mult lăudata Germanie..... Mersul la ASPIRAȚIE, BARĂ LA BARĂ, a devenit, mai ales la noi, un sport național..... Pe "dincolo" mai ai rețineri, deoarece poți avea pe lângă tine un echipaj pe "mașină civilă" (exemplu, Cehia, Polonia....Germania, mai ales în Bayern) și ai mari "grețuri" când ești tras pe dreapta.
     Dar, sportul ăsta se practică și la "case mai mari", numai că   la noi parcă este regulă !!
     Și atunci să nu ne mai mirăm că unul a frânat (normal cel din frunte) și ceilalți au făcut "bube-duble,,, adică față/spate, asta în cazul ăl mai "happy"... Și cum vă mai spun și pe dincolo se practică, dar mai cu "fereală"... Ah și mai e un lucru, se merge bară la bară, mai cu seamă când ai în zonă camera de ro-vignete, deoarece se folosește unghiul mort generat de înălțimea "vagonului" și distanța mică între vehicule, care crează un "black out" la cameră........

Vice33

#2260
Quote from: Dan027 on December 15, 2016, 09:31:03 PM
Quote from: Vice33 on December 15, 2016, 09:22:20 PM
condu pe viitor preventiv si mai incet la intrari in drumuri de rang superior/2 benzi pe sens...
Cand intri pe un drum este normal sa intri cu viteza cu care se circula pe banda respectiva, ca sa nu ii obligi pe cei din spate sa puna frana aiurea...

Cand intri pe un drum, oricare ar fi el RESPECTI INDICATOARELE DE "CEDEAZA TRECEREA" SAU "STOP", si te ASIGURI ca poti intra in flux in siguranta. NU AM TREABA CU VECHICULELE DIN SPATELE MEU!!  A CATA OARA SA REPET? VEHICULELE DIN SPATELE MEU AU OBLIGATIA SA CIRCULE CU VITEZA REGULAMENTARA, SA ADAPTEZE VITEZA SI DISTANTA INTRE VEHICULE STAREA CAROSABILULUI SI LA CONDITIILE METEO!

Daca vehiculele din spatele meu circula din cauza grabei, foarte aproape de autovehiculul din fata lor, este ina lor, cu totii ne grabim dar asta nu inseamna ca trebuie sa talonam si sa sicanam prin "flash-uri" autovehiculul din fata noastra!!

Vedeti pentru detalii Conduita Preventiva (http://www.ghidulrutier.eu/index.htm#cond_prev_def)

Io

#2261
Cei care urcati iarna din Rasnov in Poiana Brasov aveti mare grija. Am urcat marti, uscat, cer senin si intr-un viraj masina n-a vrut sa vireze. Aici
Mergeam foarte incet, pneurile erau ok, virajul era insorit dar m-am trezit pe "gheata neagra" si masina a virat intr-un tirziu si doar pe contrasens. Noroc ca nu venea nimeni de sus.
Un amic a coborit peste citeva ore (pe la 3 PM) si s-a trezit cu un Polo sau Golf care urca si care s-a invirtit un 270 de grade de-a curmezisul soselei. Amicul a frinat, Abs-ul intra dar nimic nu tinea, spune ca s-a oprit la mai putin de 1m de VW.
Absolut nimic nu spunea ca va atit de rau si, zau, drumarii n-au vreo vina (chiar si-au facut treaba in ultimele 2 zile/seri, i-am vazut cu lama si punind clorura de calciu curatind cei 3-4 cm de zapada pusi alaltaieri si ieri seara in Poiana). Doar aveti grija pe-acolo.
Coborirea eu am facut-o pe Brasov si in afara de asfalt ud (azi la 4 PM) a fost bine.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

adiarc

Johann...principalul motiv este economia la motorina....de asta merg in coloana la distanța mica....dar cine sa-i amendeze?....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

INS a publicat in vara o statistica interesanta privind parcul auto si accidentele rutiere:
http://www.insse.ro/cms/sites/default/files/field/publicatii/vehicule_inmatriculate_si_accidente_de_circulatie_rutiera_anul_2015.pdf

Pun aici doar cele 5 pagini depre accidente:





Surprinzator, numarul accidentelor este mai mare in zilele de week-end si in lunile de concedii.
De remarcat ca la autostrazi numarul morti&raniti/accident este clar mai mic decat la drumurile obisnuite din afara localitatilor.

Si clar exista judete "campioane" la accidente

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#2264
Raspund aici unor postari legate de DN2 si numarul de morti. Reiau o postare mai veche de-a mea:

Quote from: vancouver on March 23, 2016, 02:46:47 PM
Deci, hai s-o lasam mai moale cu carnagiile. Avem statistica. Pe 2013:

DN * accidente grave * decedati * raniti grav
DN1   * 276 * 98 * 250
DN2   * 132 * 39 * 112
DN1B * 45 * 16 * 41
DN5   * 31 * 7 * 30
DN65 * 20 * 6 * 19
Sursa: http://jurnalul.ro/media/PUNCTE%20NEGRE%202014%20BUCURESTI%20DN.pdf

Dar drumurile au lungimi diferite. Hai sa raportam la lungime, sa facem per 100km:

DN / lungime / accidente grave la 100km  * decedati la 100km * raniti grav la 100km
DN1   / 643km / 43 * 15 * 39
DN2   / 482km / 27 * 8 * 23
DN1B /   67km / 67 * 24 * 61
DN5   /   67km / 46 * 10 * 45
DN65 / 122km / 16 * 5 * 15

Deeeci, ce vedem de aici. Adevaratul drum al mortii este DN1B, cu 24 de morti pe 100 km in 2013. Mai vedem ca DN1 este mult mai periculos decat DN2, desi exista si zone in care in 2013 era deja dublat de autostrada: centura Sibiu sau A3 Turda - Gilau. DN5 cu 2 benzi pe sens, de asemenea mai periculos. DN65, care este muuuult mai liber decat DN2, si totusi destul de multe accidente.


Asa ca nu mai laudati DN1 ca fiind un drum model, pe care mergeti voi bine-mersi in siguranta si criticati DN2, ca fiind carnagiu. Este exact invers !
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.