Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Fara suparare, dar hai sa incetam discutia despre airbaguri.  O:-)

vancouver

Incetam imediat  :D.

Airbag-ul nu se declanseaza decat la peste aprox. 30km/h sau forta echivalenta de impact. Adica daca o masina merge cu 120 si se loveste de alta din fata care merge cu 80 in acelasi sens de mers, DAR ACCELEREAZA (deci nu are piciorul pe frana), atunci s-ar putea ca forta impactului sa fie inferioara unei coliziuni cu un obstacol fix cu 30km/h. In plus valoarea de 30km/h variaza de la un producator la altul, ceva intre 24 si 30.

De asemenea airbag-ul nu se deschide, daca unghiul de impact este mai mare de 30°.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

vancouver,
asta lamureste multe aspecte discutate aici...
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexandru_m

Multumesc pt lamuriri, baieti. Gata cu airbagurile. Purtati centura :)

Cosminescu

Vancouver, airbagul se deschide si daca unghiul de impact este mai mare decat ai scris tu. diferenta e ca in cazul asta probabil nu se va deschide airbagul frontal, si cel(e) lateral(e). Decizia o ia ECU-ul de Airbag in functie de datele venite de la senzori!

infraAdi_ro

Daca tot discutam de DN2 priviti bizonii cum merg...e bine ca politia mai face si  astfel de actiuni.

ACŢIUNI PENTRU SIGURANŢA TRAFICULUI RUTIER
"Poliţia Română îşi adaptează permanent mijloacele de acţiune la situaţia din teren. 24 de conducători auto care nu au respectat limita legală de viteză au fost depistaţi de poliţişti, cu o autospecială neinscripţionată, dotată cu aparat radar, în urma unei acţiuni pe D.N. 2.
În perioada următoare, poliţiştii vor intensifica acţiunile pentru salvarea de vieţi, folosind şi această autospecială."

Video aici
http://www.politiaromana.ro/files/news_files/dr_filmare.mp4

https://www.facebook.com/PolitiaRomanawww.politiaromana.ro/videos/1072289546215612/
http://www.politiaromana.ro/ro/stiri/actiuni-pentru-siguranta-traficului-rutier1480057730
Romania are un viitor doar daca are prezent!

dr4qul4

Oare pot da mai multe amenzi pe baza unei astfel de filmari? Nu prea cred dar ar fi interesant ce spune un avocat.

Oricum, la noi se contesta orice. Am auzit si ultima idiotenie: S-a contestat posibilitatea unui politist de a te amenda fara sa vada cu ochii sai ca ai depasit viteza. E vorba de cazul clasic in care radarul e pus undeva iar pe tine te opreste alt echipaj.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

trifuhoria

Posibil doar pe DN1 în Feleacu! Șoferii sunt obligați să treacă peste bordurile montate de CNADNR pentru a depăși mașina care colectează deșeurile

http://inturda.ro/?p=22106

dumbravaandrei

 :lolz: :gaah: :lolz:
Urgent trebuie rezolvata treaba acolo... ori se lateste drumul la 2x2 cu riscul unor exproprieri + pasaje pietonale, ori se scoate DN1 din localitate!!!

cristi5

Sunt convins ca nu e usor sa conduci la drum lung printr-o salba de localitati care sunt astfel "echipate" si daca prinzi masina de gunoi in fiecare...

Dar: bordura functioneaza perfect in cazul asta. Nu te poti urca/lovi de ea la viteze mari dar te poti urca pe ea in caz de urgenta. Asta era si ideea. Probabil de-aia n-au pus parapete de beton, nu era destul loc in dreapta.

Poate ii va face totusi pe mai multi soferi sa aleaga A3 in loc de DN1, ceea ce creste presiunea pe Floresti si Manastur dar numarul de km facuti in siguranta creste...

pentium10

Comunicat de presă 25.11.2016

Dezbatere publică privind zona Feleacu de pe DN 1

CNAIR SA, pentru informarea corectă a opiniei publice, reaminteşte că la lansarea proiectului «Modernizarea infrastructurii privind siguranța circulației pe DN1, în sate lineare și puncte negre", respectiv în anul 2009, acesta a avut avizele necesare de la toate instituţiile implicate în implementarea proiectului. În ultima perioadă, compania a primit mai multe sesizări cu privire la efectele soluţiilor tehnice cuprinse în derularea proiectului.

Având în vedere evoluţia lucrărilor şi ţinând cont de creşterea valorilor de trafic pe acest sector,  cât şi reclamaţiile primite de la localnici şi autorităţile publice locale, conducerea CNAIR a decis formarea unei comisii de la nivel central şi de la DRDP Cluj care să identifice şi să verifice în teren toate problemele semnalate. În urma acestor verificări, CNAIR va face demersurile necesare pentru a organiza o dezbatere publică cu toţi factorii decidenţi, privind problemele şi soluţiile determinate de finalizarea lucrărilor.

În continuare compania face apel la toţi conducătorii auto să respecte regulile de circulaţie, pentru a asigura condiții optime de siguranță și confort în trafic, cât mai ales în vederea prevenirii şi evitării accidentelor rutiere.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-pres%C4%83-25112016
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Hercule

#2216
Quote from: cristi5 on November 25, 2016, 03:33:46 PM
Dar: bordura functioneaza perfect in cazul asta. Nu te poti urca/lovi de ea la viteze mari dar te poti urca pe ea in caz de urgenta. Asta era si ideea...
Poza din articol e din zona unde bordura e mica (5-7 cm) peste care te poti urca. Ce te faci insa in cazul bordurilor "full profile" care au inaltimea de 15-18 cm deasupra carosabilului? Si in plus mai ai si gard despartitor intre sensuri. Am poze acasa, le-am postat aici tare de mult dar daca vrei le mai pun o data.

Tragand linie: ce s-a facut acolo e criminal si trebuie refacut macar ca inainte, trecerea la doua benzi nu se poate face peste tot. Intreb si eu de ce dezbaterea publica se face doar acum? (cand raul a fost deja facut)

LE: titlul articolului e tembel dar e adevarat: "POSIBIL DOAR PE DN1 ÎN FELEACU!". Corect, in Tureni si in Valcele nu se poate ocoli gunoiera din cauza bordurilor.
Deșteaptă-te române!

vancouver

Quote from: dr4qul4 on November 25, 2016, 12:58:05 PM
Oare pot da mai multe amenzi pe baza unei astfel de filmari? Nu prea cred dar ar fi interesant ce spune un avocat.


In Germania, ca urmare a multiple hotarari judecatoresti din trecut, politia este obligata sa scada 20km/h din viteza maxima constatata prin radare instalate in autovehicule in miscare. Iar masuratorarea este valabila NUMAI daca masina politiei merge constant cu aceeasi viteza (+/- 2 km/h), asadar aparatura trebuie sa masoare si viteza masini de politie si pe durata a 10-20 de secunde masina de politie trebuie sa nu accelereze / franeze, ca sa nu influenteze precizia masuratorii radar.

In final daca un sofer este prins de un echipaj mobil cu 157 km/h pe zona de 100, ca sa luam un exemplu, atunci amenda va fi pentru 137 km/h. In acest fel soferii chiar nu mai au ce contesta in instanta, pentru ca oricat s-ar fi miscat aparatul radar, cu certitudine viteza a fost peste 137 km/h, cea pentru care s-a aplicat amenda. In alta ordine de idei, orice fel de depasiri mai mici de 20km/h fata de viteza legala nu pot duc la amendare, practic soferii sunt opriti de echipajele in miscare numai in situatii grave de depasiri de peste 40km/h.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ashbird

Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

dr4qul4

@vancouver, am o idee despre cum se fac aprobarile de tip la BRML.  O:-)

Depui un dosar imens, dai o declaratie pe proprie raspundere ca e asa cum scrie acolo, faci niste poze care sa dovedeasca si primesti aprobarea. Iar pe baza ei aprobi oricate aparate de acelasi tip. Dar e si o chichita, trebuie sa aiba si acelasi soft ( mai exact acelasi CRC). Cu alte cuvinte pentru orice update ai nevoie de o AT noua.

Dar daca ai AT si timbrul metrologic pe radar, si in AT scrie ca poate masura viteza din mers, fara alte observatii, atunci judecatorul nu poate decat sa constate ca masurarea vitezei a fost facuta in conditii legale. Chiar daca in realitate schimbarea vitezei de deplasare a masinii in care este amplasat radarul influenteaza masuratoarea.

PS. a aparut in Romania prima firma privata de metrologie! Ei pot face si AT-uri, dar sunt in razboi cu BRML-ul, care nu le recunoaste AT-urile.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist