Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Cristi N

Declaratia unui politist pe A2:
https://www.facebook.com/PolitiaRomanawww.politiaromana.ro/videos/1049206865190547/

La km 64 este un panou VMS, pe el era afisat: "km 96-117 limita de viteza 60 km/h"
Accidenul a avut loc la km 67-68, din punctul meu de vedere pe respectivul panou nu era afisata cea mai relevanta informatie.

cristi5

Poate asa ceva ar fi ajutat


Daca au margina rosie sunt obligatorii, daca nu, e viteza recomandata. Se pare ca soferii le respecta mai mult decat pe cele "statice".

iuli_reiner

#2072
Fenomenele acestea meteo sunt predictibile in aceasi perioada a anului in acealeasi zone.
Daca s-ar studia atent aceste fenomene panourile ar fi asezate exact unde trebuie si afisate cand trebuie.

Pe de alta parte este si mentalitatea de "turma" daca este limita 70 se merge cu 80 daca este 90 se merge cu 110 etc

Ex: In aceasi zona din Romania cand ninge intre Braila si Buzau,vantul face dune pe sosea blocand traficul.
In Bavaria de exemplu se pun plase dealungul soseleor cu pricina in zonele critice ,in Romania s-ar pune problema furturilor de plase in fine am dat o solutie la o problema care se repeta in fiecare an.

dumbravaandrei

Asa ne cramponam de un VMS de parca am locui in Las Vegas si fara un display de cel putin 100m2 nu ne putem orienta/deplasa.
Conform informatiilor din presa si a politiei filmul este urmatorul:
1) Doua autovehicule provoaca un accident. Din pacate, desteptii nu se retrag la timp pe banda de urgenta.
2) In cei doi se mai proptesc inca 7
3) A venit un nene cu un camion (celebrul tir alb) care a reusit sa franeze la timp
4) inca 14 dobitoci se incep a izbi in tir.

Asa ca pare a fi destul de simpla treaba: Toata lumea mergea normal pe autostrada cu 90/130 ignorand faptul ca li se parea cam liber in fata pentru ca nu vedeau mai mult de 30m si deodata hopa buf zidul...

Cauzele sunt clare si aici autoritatile nu au nici cea mai mica vina...

Un alt factor foarte important intr-un carambol este nerespectarea distantei fata de autovehiculul din fata... DAR... daca lasi de ex 30m distanta intre tine si cel din fata ta, in maxim 30 de secunde apare un berbec care depaseste si se baga in fata obligandu-te sa franezi... Din pacate fenomenul asta poate fi combatut doar prin doua cai:
1) Construirea de parapeti pe marginea fiecarei benzi de circulatie
2) Educatie

Din pacate, la noi e cam ca in bancu cu construitul podului si intelesul femeii... s-ar putea sa fie mai simplu si mai ieftin sa construim parapetii decat sa educam cativa berbeci...

adiarc

Dupa cum spuneam de nenumărate ori in trecut...Politia Rutiera sa iasă din boscheți si sa faca preventie...pt multi șoferi nu are nici o relevantă Codul Rutier,semnele de circulație,etc...tot ce contează e amenda si lipsa carnetului....din păcate nu ne trezim numai cand se intampla din astea..
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Quote from: dumbravaandrei on November 05, 2016, 09:43:47 PM
. de parca am locui in Las Vegas si fara un display de cel putin 100m2 nu ne putem orienta/deplasa. [...].

Quote from: adiarc on November 05, 2016, 10:39:15 PM
pt multi șoferi nu are nici o relevantă Codul Rutier,semnele de circulație,etc...

Cam  despre asta vorbim....
Despre "bizoni"...
Nu mai vreau sa scru despre "prevenitie"
Capitolul asta probabil nu a fost bine "indosarist"... A cazut "din  dosar" si acum este ZERO....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iuli_reiner

#2076
Romania are o clima mai deosebita,nu o pot compara de exemplu cu Franta sau Germania.
-formarea poleiului in anumite zone este o regula nu este o exceptie
-ceata in anumite zone este o regula toamna
-zone troienite de zapada de asemenea pe anumite segmente este o regula

Nu doresc sa fiu negativ dar atat timp cat nu ai preventie la aceste fenomene naturale,risti sa se repete.
Eu repet ideea de baza fenomenele se intampla pe aceleasi sectoare de drum ciclic deci pot fi prevenite.
Daca Romania va avea o iarna grea o sa aveti ce scrie pe topicul acesta,sa speram ca vor fi ierni usoare cum au fost in ultimii ani.
Bine metoda bruta este sa inchizi toate autostrazile si s-a rezolvat cazul.


nirolf

#2077
Pe A2 am prins ceață chiar și vara, cred că chiar în zona aia.

Priviți acest specimen, filmul are câteva zile. Observați că idiotule probabil nici nu a înțeles ce a greșit.




Dar și poliția are partea ei de vină, nu știu decât să stea cu radarul și cu ăla aiurea pe autostradă. Aș întreba Poliția Autostrăzi câte amenzi a dat anul ăsta pentru nepăstrarea distanței în mers. Sau pentru becuri lipsă/murdare pe spate, sunt mașini pe autostradă pe care le vezi abia când îți intră în faza scurtă.

GDPR

#2078
De acord, un nesimtit. Da' tu stii ca pe afara (Austria de exemplu) daca vreunul vrea sa intre pe autostrada, cei aflati pe banda 1 se retrag pe banda 2 ca sa-l lase sa intre? Totul se rezolva cu putin respect reciproc, fara flashuri si claxoane.

dr4qul4

Sofer: "Intrand in peretele ala de ceata, nevazand, neavand spatiu, am redus viteza. Dupa ce am aprin avariile de ceata, dupa nici 5 secunde ne-a lovit in spate. O lovitura de 80, 90 la ora. Mai mult, s-a dat jos din masina sa vada ce a patit. Pe banda doi pe Autostrada! Cum sa faci asa ceva?"
Sofer: "Eu am reusit sa trec pe banda din dreapta, pe stanga erau masinile deja lovite si atunci a venit unul cu o forta s-a auzit o bufnitura si masinile au fost pur si simplu carate in fata."

Declaratii care PAR a fi a unora din primii soferi accidentati. Primul mai spunea si ca el a oprit dupa 100 m.
A fost si un tir care a intrat in ei..mai pe la mijloc.

Daca ati mers pe A2 dimineata in noiembrie-martie, atunci stiti ca a MEREU e Ceata. Ceata se formeaza in pâlcuri si sunt zone unde nu se vede la 20 m in fata.
Dar nu ai nevoie de panou VMS pt a o vedea. Inainte sa ajungi in zona oarba, mai vezi firicele de ceata in fata, dar mai ales vezi ceata deasupra ta. Practic mergi ca printr-un tunel

Am prins un asemenea accident (dar fara morti, vreo 10 masini) acum 8-9 ani. Totul pornise de la unii care mergeau pe banda de urgenta pe care se oprisera altii inaintea lor.
Cel mai rau pe ceata e sa opresti. Daca o faci, pune repede triunghiul! Mai bine incetinesti si stai cu un ochi in oglinda, pentru ca ii dai celui din spate timp sa franeze.

Iar daca incetinesti la 50.60.... fa-o pe prima banda. Pe banda 2 se va gasi cineva sa vina cu 100 sau peste.

PS. Panourile VMS de pe A2 afiseaza limita de viteza in cerc rosu.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

@Adi - eu fac exact ce ai spus tu, numai ca vita aia proasta din filmuletul de mai sus a intrat mult prea brusc si, probabil, fara sa se asigure. A intrat pe banda continua. Avea mult loc in fata. E real ce spui tu, doar ca nu se aplica in cazul asta. Trebuie, pana la urma, sa dai prioritate.


GDPR

@Ionut, ai dreptate 100%, n-am zis ca nea' ala a avut dreptate, ci ca e un nesimtit, a intrat pe autostrada fara sa dea prioritate si fara sa-i pese ca poate sa faca un accident.

stangabriel

#2083
Peste toate , cati la o asemenea ceata au aprins lampa de ceata sau avariile? Nici unul, cel putin din ce citesc.

Vorbiti de mizerie pe lampi, dar de tratamentul care innegreste tot blocul cu lumini ca da dea mai bine si adauga cel putin 30 de cai ce parere aveti? Pe zi nici nu vezi ca pune frana cu ele curate. Imi place tunningul de calitate, dar asta imi pare inconstienta.

iuli_reiner

Quote from: nirolf on November 06, 2016, 09:18:37 AM
Dar și poliția are partea ei de vină, nu știu decât să stea cu radarul și cu ăla aiurea pe autostradă. Aș întreba Poliția Autostrăzi câte amenzi a dat anul ăsta pentru nepăstrarea distanței în mers. Sau pentru becuri lipsă/murdare pe spate, sunt mașini pe autostradă pe care le vezi abia când îți intră în faza scurtă.

Controlul distantei intre autovehicole necesita ceva cheltuieli din partea lor.

1.Pana acum 3-4 ani in Germania se facea din elicopter,plus echipe motorizate la sol  sau la sol cu un radar special fixat pe masina in mers.

2.Din 2011-2012 se foloseste asta :