Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dragos76

Cred că mai toți din noi am întâlnit situații cu lucrări curente de întreținere/reparații pe drumurile din țară care sunt începute dar apoi se finalizează cu mare greutate. Mă refer la simple frezări sau decupări la care de cele mai multe ori reasfaltarea se face după câteva zile, sau la problema (semnalată și acum recent pe threadul de calitatea drumurilor) cu finalizarea reparațiilor și întârzierea nejustificată a aplicării marcajelor.

La toate lucrările de acest fel ar trebui să avem un calendar de tipul:
1. Se marchează zona de lucru
2. Se realizează frezarea/decuparea/decopertarea porțiunilor afectate
3. Se toarnă covorul asfaltic nou
4. Se scot marcajele ce delimitează zona de lucru/restricțiile aferente și se redă circulației normale zona ce a fost în lucru.
5. se aplică marcajele

#1-#4 să dureze cel mult 12 ore. #5 să se termine la cel mult 24-36 de ore. Ideal chiar ca să nu se facă #4 decât după ce e gata și punctul #5.
Acuma se face #1-#2 pe o porțiune uneori de 3-5 km. De multe ori fără să se consulte prognoza meteo, și vine ploaie. Poate după 4-5 zile se fac #3 și# 4. După încă 1-3 săptămâni, se face și #5. DEZASTRU.

Poliția rutieră e cel puțin complice/nepăsătoare la astfel de situații. Dau două exemple (e drept că sunt din interiorul Clujului, pe străzi din administrația primăriei):
1. lucrări de refacere totală a străzii Calea Turzii, arteră principală de acces în oraș. Se sparg și desființează ambele trotuare, fără ca să fie amenajate căi alternative de acces pt pietoni delimitate corespunzător. Timp de câteva săptămani oamenii mergeau pe marginea carosabilului, printre excavatoare si alte utilaje. La sesizarea mea mi s-a răspuns că s-a aplicat constructorului o amendă de vreo 1500 de lei, dar pe lângă suma modică (zic eu), situația nu s-a schimbat până la finalizarea lucrărilor.
2. intervenție la rețele utilitare rezultă în o groapă în carosabil în mijlocul unei intersecții principale, astupată cu pietriș și nesemnalizată. Normal, asfaltată după vreo 4 zile. Răspunsul poliției a fost cam pe lângă subiect cum că a fost o intervenție urgentă, când de fapt sesizarea se referea la modul cum a fost (ne)finalizată acea intervenție, dpdv al sigurantei curculației.

E oare o problemă de legislație/reglementări care nu e suficient de draconică să forțeze lumea ca să facă aceste lucrări în mod eficient? Sau doar ar trebui (și aici) pusă presiune pe CNAIR și pe ceilalți actori implicați (de ex poliția rutieră, care ar trebui să supravegheze și să sancționeze astfel de lucrări ce pun în pericol siguranța în trafic?
Oare cum am putea să ne implicăm și să schimbăm starea asta de lucruri de genul "merge și așa"? Sigur, putem trimite sesizări punctuale de câte ori vedem astfel de probleme, dar nu mai bine se poate ataca cumva fondul problemei?

Se poate iniția un dialog cu CNAIR pe tema asta?

Ionut

Nu prea ai ce sa discuti pe tema asta cu CNAIR. Ei dau o lucrare si constructorul executa.
Exista normative... si cu asta basta.

Ceea ce putem face este sa:
1. sesizam cand normativele nu sunt aplicate
2. facem presiune pentru a schimba normativele (dar asta e greu de tot)!

Ionut

Vai ce accident nasol pe A2. Ceata e de vina? 29 de masini implicate? :o

dumbravaandrei

La atatea masini implicate, sunt foarte multi de vina, din pacate... Success rutieristilor la a descalci situatia.

Intre timp, ca tot vorbim de siguranta.... Pe DN17, pe Tihuta, s-au terminat lucrarile de la sfarsitul lui iulie dar se pare ca nu le-au mai ramas bani si de marcaje. Poza facuta acum o ora ... .

AlexIP

De data asta infrastructura nu a dat startul, ca la Cunța acum 3 ani, a fost pur și simplu un accident tipic de ceață. Asta nu scuză bâlbele autorităților, ba-s 4 morți, ba-s 3, și declarațiile cel puțin dubioase, cum e chiar cea mai recentă:

QuoteDin primele cercetari, sambata dimineata s-ar fi produs doua accidente distincte pe autostrada A2, la o distanta de trei - patru metri unul de celalalt, a declarat comisarul-sef de politie George Grigore, director adjunct la Directia Rutiera din cadrul Politiei Romane, pentru Agerpres.

Oare panourile ce afișau? Mesajul cu purtați centura sau mesajul cu cumpărați rovigneta?

florin74

Dar oare soferii nu vedeau  ca este ceata densa? Le trebuiau si pe panou sa scrie?  Daca cumva era afisat crezi ca reduceau viteza?
Accidentul asta spune multe despre stilul de condus pe autostrada. Mergi cu 140-150 la ora, lipit de cel din fata ta, nu te asiguri cand intri pe autostrada (sunt curios daca cel de la care a plecat accidentul, unul care a iesit din benzinarie, s-a asigurat cand a intrat pe autostrada si a intrat pe unde trebuie), nu te asiguri la schimbarea directiei de mers si multe altele.

Ionut

De-asta trec eu pe banda 2 de fiecare data cand vad ca iese unul din spatiul de servicii...
nu stii niciodata cand se decide sa faca stanga sa intre pe banda 1.

cristi5

Am condus saptamana asta Otopeni-Brasov si retur si am vazut ca in multe locuri parapetul median apare brusc, in cel mai bun caz cu un semn de ocolire murdar. Inteleg ca e in curs operatiuna de instalat parapeti dar cred ca trebuie marcat mai bine...

Cel mai prost marcaj l-am vazut azi dimineata in coborare pe VP. Era cam 6 dimineata, cred ca e primul parapete median cum vii dinspre Brasov, intr-o localitate (nu retin exact care: Predeal, Azuga sau Busteni). E marcat cu 3 LED-uri la fiecare capat. Nu semn de ocolire prin dreapta, nu marcaj reflectorizant rosu cu galben (cum sunt cele mobile la lucrari), numai LEDuri. E facut din ceva material destul de inchis la culoare (piatra sau beton). Iluminatul stradal nu ajuta. La cateva sute de metri spre sud mai e unul din bidoane de plastic rosu si galben. Ambele par a fi ceva initiativa locala...

Pentru ca trendul parapetilor e in crestere, cred ca e important ca inceputul parapetilor medieni sa fie vizibil de la mare distanta, macar cu un semn de ocolire curat si puternic reflectorizant. Cateva exemple
- ocolire simpla
- panou reflectorizant vertical
- ocolire+ panou reflectorizant vertical +  parapete metalic
- semn de  circulatie prevestitor, in Suedia se aplica cu minim 200 m inainte, si trebuie sa contina obligatoriu distanta pana la inceputul parapetului


AlexIP

Quote from: florin74 on November 05, 2016, 02:42:02 PM
Dar oare soferii nu vedeau  ca este ceata densa? Le trebuiau si pe panou sa scrie?  Daca cumva era afisat crezi ca reduceau viteza?

Da. Ceața e imprevizibilă și foarte periculoasă, mai ales dacă e iluminată de soare, și are niște restricții specifice (<50 km/h) care sunt în contradicție cu cele de autostrada (>50 km/h). Mai e și problema că e foarte schimbătoare, în special când e sub formă de valuri. Dacă un șofer apreciază că are vizibilitate suficientă, merge tare (și coloana după el) și intră brusc într-un val de ceață, e gata, dintr-un fender bender iese un carambol.

Dacă s-ar anunța înainte zona periculoasă - și dacă nu sunt în stare să opereze panourile pe care să scrie mare ATENȚIE BĂ LIMITA DE 50 CEAȚĂ RADAR MERGI MAI ÎNCET - ar fi suficientă și o mașină de poliție cu girofar să calmeze traficul, așa cum pot sta pe vreme bună la radar pot sta și la prevenție.

Pe Valea Mureșului pe tronsonul cel mai periculos de pe DN7 (Lipova - Ilia) am prins o practică interesantă, poliția patrula când era vizibilitatea foarte scăzută cu girofarul pornit și asanau practic traficul, formând coloane. Pentru că șoferul grăbit cu mașină înaltă și vizibilitate superioară nu mai poate depăși un nefericit cu geamuri aburite care se târâie cu 30 dacă e poliția în față și scade riscul de a mătura alt nefericit de pe contrasens sau care intră în drum ca măgarul în ceață.

Serban

De pe Hotnews. Martorii confirma.

"Pentru panourile VMS cu mesaje variabile disponibile pe tronsoanele de autostrazi din Romania, toate mesajele sunt afisate in baza unui protocol intre CNAIR SA si Politia Autostrazi, dupa notificarea administratorului drumului de catre Politia Autostrazi. In momentul producerii accidentului panourile functionau. Pe acestea rula mesajul 'Atentie ! km 96 - km 117+500 limita de viteza 60 km/h !' ", anunta CNAIR.

florin74

E mult de lucru la educatie rutiera. In primul rând la păstrarea distantei si schimbarea directiei de mers. Este durere. Se merge lipit la viteze mari, iar semnalizarea si asigurarea sunt pentru multi soferi manevre necunoscute. Au fost niste actiuni pe A2 cu dubita dotata cu radar in trafic. Aia ar trebui multiplica pe toate Autostrăzile din România, zi de zi.

AlexIP

#2067
^^

Dacă-i așa, e de apreciat, rămâne doar problema dintre volan și scaun. Oricum s-ar fi anunțat că au funcționat, indiferent cum a fost. Așa cum și la Cunța au anunțat responsabilii inițial că fusese dat cu antiderapant și de fapt abia la câteva minute după accident când strângeam toți chestii din drum ca să poată trece mașinile de intervenție au trecut cei cu nisiparnița pe contrasens și ne-au umplut de respect și de nisip. :D

Serban

#2068
Am citit niste postari pe facebook in care sunt foarte multe persoane care confirma ca existau aceste mesaje oe toate panourile.

Oricum, cu panourile nu prea ai cum sa minti. S-a vazut sau nu mesajul, e simplu.

TibiV

Bizonul roman la volan....
"Ce daca scrie ca e ceata si polei ? Ma descurc eu cand ajung acolo !"...
Cati retardati produce tara asta... :(

Din pacate multi dintre retardati poseda si permis de conducere...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)