Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Europiu

Pacat insa ca Guvernul si Parlamentul isi dau la gioale si in directia asta.

Proiect de lege al PSD: Limita de viteza in localitati sa creasca la 70 km/h (hotnews)>:(

Quote
Mai multi senatori PSD au depus un proiect de lege care prevede cresterea vitezei limita in localitati la 70 km/h pentru motociclete si masini si la 60 km/h pentru celelalte categorii de autovehicule, urmarindu-se "fluidizarea traficului" si astfel reducerea oboselii soferilor.
[...]
In expunerea de motive, initiatorii mentioneaza ca se impune cresterea vitezei de circulatie in interiorul localitatilor pentru a "permite fluidizarea traficului pe drumurile aglomerate din Romania si reducerea timpilor de condus pentru soferi, reducandu-se oboseala acestora".
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dr4qul4

Stai ca nu inteleg! Orice accident? Chiar daca se incheie o amiabila si e nevoie doar de o bara reparata?
Si cum vine asta..intre accident si reparatie voi putea circula, si dupa ce o repar trebuie sa o duc pe platforma la ITP?
Sper sa aplice masura doar masinilor care sufera avarii la sistemul de directie si care nu se mai pot deplasa. Apoi, dupa ce sunt reparate sa poate circula 1 zi ca sa o poti duce pe roti la itp.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Strategie și Plan de acțiuni pentru creșterea siguranței rutiere până în 2020
și reducerea la jumătate a deceselor din accidente rutiere față de 2010


Guvernul a aprobat astăzi Strategia Națională pentru Siguranță Rutieră pentru perioada 2016-2020 și Planul de acțiuni pentru implementarea strategiei, având ca obiective majore creșterea siguranței rutiere și reducerea la jumătate a numărului de decese din accidente rutiere până în anul 2020 față de anul 2010. Asumarea de către România a acestor obiective este în concordanță cu orientările comunicate de Comisia Europeană pentru perioada 2011-2020 pentru un spațiu european de siguranță rutieră și reducerea deceselor cu 50% față de perioada anterioară.

Strategia pentru siguranță rutieră își propune mai multe direcții de acțiune, și anume: întărirea și coordonarea instituțională, factorul uman în siguranța rutieră, formarea în domeniul siguranței rutiere, îmbunătățirea evaluării medicale și psihologice, instruire și examinare, îmbunătățirea legislației și a controlului respectării legilor în domeniu, siguranța infrastructurii rutiere, transport și mobilitate, siguranța vehiculelor, cercetare și statistică în domeniul siguranței rutiere.

Planul de acțiuni pentru implementarea Strategiei Naționale pentru Siguranță Rutieră 2016-2020 prevede sarcini specifice pentru autoritățile publice cu atribuții în domeniul siguranței rutiere. Astfel, în ceea ce privește coordonarea instituțională, Planul de Acțiuni aferent Strategiei include măsuri pe termen scurt (1-2 ani) și termen mediu (3-5 ani) pentru îmbunătățirea sistemului de intervenție la accidente și a asistenței medicale de urgență, între care asigurarea funcționalității serviciilor specializate de urgență într-un spațiu comun, prin colocarea dispeceratelor de urgență, cât și prin unificarea dispecerizării resurselor pe domenii de intervenție (medical, ordine publică, etc.) și elaborarea unor scheme de intervenție mai clare. De asemenea, pentru dezvoltarea bazei materiale a unităților de intervenție este prevăzută, pe termen scurt, îmbunătățirea dotării cu autospeciale pentru descarcerare, ambulanțe, iar pe termen mediu, îmbunătățirea dotării serviciilor de urgență cu elicoptere. Tot la nivel instituțional, Strategia prevede consolidarea rolului Consiliului Interministerial pentru Siguranță Rutieră (CISR) ca organ principal în materie de siguranță rutieră, de coordonare între instituții naționale și departamentele Consiliului și între CISR și județe, municipalități și alte instituții locale.

În ceea ce privește factorul uman în siguranța rutieră, Strategia urmărește corectarea comportamentului pe drumurile rutiere, prin întărirea rolului educației rutiere și a campaniilor de sensibilizare și conștientizare. În acest sens, acțiunile propuse îi vizează pe toți participanții la trafic – șoferi, pietoni, bicicliști, motocicliști – indiferent de vârstă sau profesie. Se va pune accent pe identificarea soluțiilor de reducere a numărului de persoane decedate și al persoanelor grav rănite din categoriile de persoane cu risc crescut (pietoni, motocicliști, bicicliști, copii, tineri, persoane vârstnice). Pe termen scurt, este prevăzută reglementarea unui Plan Național de Educație Rutieră, Strategia punând în centrul atenției, după modelul european, participantul la trafic și cu un accent deosebit pe educația și formarea copiilor a tinerilor și a conducătorilor auto începători. Acțiunile sunt structurate pe trei direcții: educație rutieră în școală, campanii de informare în media și îmbunătățirea nivelului de pregătire a conducătorilor auto. Pe termen scurt, este prevăzută introducerea înregistrării video a examenelor pentru obținerea certificatelor și atestatelor profesionale, iar pe termen lung va fi amendată legea astfel încât școlile de șoferi să-și poată prelungi autorizația de funcționare cu condiția ca minim 50% dintre cursanți să promoveze examenul. Este prevăzută, totodată, crearea cadrului legal necesar pentru reabilitarea și consilierea conducătorilor auto cu abateri grave și repetate de la normele rutiere, mai ales în cazul șoferilor profesioniști.

Tinerii sunt vizați și ei prin această strategie, care prevede crearea de programe universitare, post-universitare și de formare în domeniul siguranței rutiere, aceste programe urmând a fi introduse de către universități, în parteneriat cu instituții având abilități și expertiza necesară în domeniu. Acțiunile vor viza și îmbunătățirea evaluării medicale și psihologice pentru obținerea permisului auto, prin actualizarea periodică a baremelor de evaluare și eliminarea posibilităților de obținere a avizelor în mod fraudulos. În plus, după o anumită vârstă, vor fi reduse perioadele de efectuare a controalelor medicale pentru conducătorii auto.

Planul de acțiuni stabilește, totodată, direcțiile de creștere a siguranței infrastructurii rutiere, ținându-se cont la elaborarea strategiei și a planului de acțiuni și de problemele majore identificate de studiul efectuat în vederea elaborării Master Planului General de Transport al României. Măsurile propuse vizează realizarea unei infrastructuri care să corespundă nevoilor de mobilitate și nevoilor de dezvoltare economică, prin creșterea capacității de transport (autostrăzi), fără scăderea gradului de siguranță, prin adoptarea pe termen scurt a unui Plan Național pentru introducerea pe scară largă a Sistemelor de Transport Inteligente, sancționarea administratorilor/executanților de lucrări de drumuri pentru nerespectarea normelor legale, realizarea de amenajări speciale destinate participanților la trafic considerați vulnerabili (separarea utilizatorilor motorizați de drum de bicicliști și pietoni, restricționarea construirii în zonele adiacente arterelor de tranzit și ocolitoare.

Alte acțiuni prevăzute în Strategie sunt introducerea inspecției tehnice de siguranță pentru repunerea în circulație a vehiculelor implicate în accidente rutiere, precum și responsabilizarea și sancționarea, de principiu, atât a conducătorului auto, cât și a operatorului de transport în caz de abateri.

În materie de sancțiuni și urmărirea executării sancțiunilor pentru nerespectarea legislației rutiere, strategia aprobată de Guvern mută accentul pe constatarea abaterilor cu ajutorul sistemelor automate, propunând analizarea și adoptarea modelului statelor membre UE care înregistrează procente maxime de încasare pe acest tip de constatare a contravențiilor.

Instituțiile cu responsabilități în domeniul siguranței rutiere vor elabora propriile documente necesare implementării sectoriale a acesteia. Instituțiile responsabile cu implementarea strategiei sunt stabilite atât prin prevederile legale după care este organizat și funcționează Consiliul Interministerial pentru Siguranță Rutieră (CISR), cât și prin Planul de Acțiuni.

Finanțarea necesară îndeplinirii măsurilor prevăzute în Planul de acțiuni prioritare se realizează în limita bugetelor anuale aprobate autorităților/instituțiilor publice implicate în siguranța rutieră.

Gov.ro

adiarc

Hai sa vedem si faptele....

Și pana una alta,Politia Rutiera poate sancționa abaterile tot mai dese...uneori majoritatea șoferilor merg așa, în dauna unei minorități  care merge cât de cât ok...și mă refer la chestii simple ca nesemnalizare la schimbarea direcției de mers (în orașele mari majoritatea practica acest stil ),nepăsatrarea distantei de siguranta,blocarea aiurea a intersecției,etc...

Daca reușim sa trecem de la statul în boscheti  la sanctionarea unor asemenea abateri .....atunci progresul e mare.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

... Trecerea pe lnga coloana oprita la semafor prin stanga statiei de tramvai, mai exact pe linia de tramvai...
"Vai ce smecheri suntem noi, dar ghinion - noi ne grabim mai mult ca voi...
Si ce daca am blocat si tramvaiul? Ca doar tramvaiul nu e X5... Masina mea este !.."

Si in general culoarea rosie a semaforului este "optionala"...
>:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovideatza

#1985
Quote from: Europiu on October 12, 2016, 04:45:41 PM
Pacat insa ca Guvernul si Parlamentul isi dau la gioale si in directia asta.
Proiect de lege al PSD: Limita de viteza in localitati sa creasca la 70 km/h (hotnews)>:(

Sper ca asta sa nu treaca.
Ar insemna ca toti sa circule cu 80km/h prin localitati, si mare parte cu 120km/h prin micile sate pe dn-uri.
Sau politia rutiera va impanzi intrarile de localitate cu indicatoare de limitare a vitezei la valorile actuale.

chr

La noi drumurile nationale si europene trec prin localitati. Este o situatie nedorita, dar care din pacate va mai dura destula vreme. Pana atunci, ar trebui sa intelegem ca e stresant, frustrant, dificil, si la urma urmei periculos sa mergi cu 50 km/h de la Iasi la Timisoara. Dar nici nu poti merge cu 100 km/h prin localitati, evident.
Din aceasta prisma, mi se pare ok o restrictie default de 70 km/h pe DN-uri in interiorul localitatilor. Evident ca in zonele cu probleme se poate pune restrictie de 50.

AlexIP

Cred că s-ar putea ajunge la un compromis la problema vitezei în localități, pentru că nici proiectul ăsta electoral nu e bun (diferența de viteză între camioane și mașini fiind, surprinzător, periculoasă), dar nici situația actuală cu semne puse aiurea nu e ok.

Nu de alta, mulți vă gândiți cu groază la vitezomani printre blocuri sau în localități gen Jegălia când eu mă gândesc la drumul de 4 benzi spre Hunedoara care e aproape integral limitat la 50 km/h, acei km de linie dreaptă de la Termocentrala Mintia spre Vețel, drumul spre Hunedoara sau faimoasa curbă de la Ilia unde singurul motiv pentru a păstra limita actuală e, well, cel care se vede: https://goo.gl/maps/LtRewiDYEeL2

Și ar trebui reglementată cumva situația, din păcate mai ales după apariția unei autostrăzi în zonă și scoaterea traficului greu din sate apar situații tragi-comice dacă li se lasă mână liberă celor de la rutiera județeană să-și mute "capcanele", după cum s-a întâmplat în județul Timiș (30 km/h în jumătate din Chizătău pe DN6, pentru că acum 3 ani un idiot a ieșit de pe o stradă fără să se asigure și tirul care l-a ocolit s-a răsturnat civilizație) și Sibiu (DN14, 30 km/h în afara localității la 2 benzi/sens pe urcare, pentru că siguranță).

nirolf

#1988
Dar pentru asta nu e nevoie de schimbarea legii. Cea actuală permite creșterea/scăderea vitezei în localități până la 70 km/h acolo unde hotărăște administratorul drumului. Vezi DN1 pe București - Predeal. Pe ce considerente e treaba lui, teoretic siguranța ar trebui să fie primul criteriu. Iar soluția pentru drumurile nesfârșite prin localități sunt autostrăzile și centurile ocolitoare, nu mașini care să vâjâie cu 80-120 km/h prin localități.

Creșterea generalizată ar fi evident o prostie într-o țară care conduce în topul mortalității din accidente la milionul de locuitori în Europa. Și, din câte știu, majoritatea accidentelor se produc în localități, cauzele principale ale accidentelor fiind pietonii care traversează aiurea și șoferii care accidentează pietonii pe trecerea de pietoni. De exemplu acest idiot:

ACCIDENT pe ŞOSEAUA de CENTURĂ a Bucureştiului. Un PIETON a fost lovit în plin de o maşină

QuoteUn accident grav s-a produs joi în judeţul Ilfov. Un bărbat a fost lovit în plin de o maşină pe o trecere de pietoni şi aruncat câţiva metri în aer. Şoferul a vrut să fugă iniţial de la locul accidentului. Victima a fost resuscitată în stradă şi dusă în stare gravă la spital.

lupualb

#1989
Legea s-ar putea pune in practica doar in conditiile in care se iau masuri de protectie a pietonilor de pe trotuare, mai ales acolo unde trotuarele sunt foarte inguste sau blocate de masini parcate si de asemenea daca trecerile de pietoni ar fi foarte bine semnalizate, semaforizate neaparat, etc. Fara masuri complementare de protectie, daca legea va fi aprobata va curge mult sange. In mod normal ar trebuii ca viteza in localitati sa scada, nu sa creasca, astfel incat pietonii, copii, biciclistii sa poata sa circule intr-o siguranta sporita. Daca se vrea cresterea mediei vitezei pe drumurile publice sa se construiasca autostrazi si drumuri expres nu sa se creasca pe toate drumurile publice din localitati, viteza la 70 km/h. Referitor la situatiile in care pe anumite drumuri viteza este prea mica, cu toate ca drumul ar permite viteze mai mari, vinovata nu este legea cu privire la limita de 50km/h ci faptul ca politia si consiliul local nu modifica viteza pe respectiva portiune de drum, mai ales ca legea le permite.

ovicor

De acord cu nirolf, doar ca eu stiu ca legislatia permite pana la 80 km/h. Administratorii drumurilor/ politia sunt rezervati in a aproba viteza de 80km/h in localitati. Eu as propune o viteza intermediara (60 sau 70km/h, dupa caz) pentru toate categoriile de autovehicule, in localitati. Astfel, se va reduce numarul de depasiri in localitati, deci, in consecinta, numarul de coliziuni frontale, depasiri pe treceri de pietoni rurale, adica exact acele accidente care genereaza decese si raniri grave. Poate gresesc, e doar o opinie !

pasadia

Intr-adevar, si eu cred ca e permisa circulatia cu 80km/h in localitate caci altfel nu imi pot explica acest panou. Si da, cunosc un caz in care cineva a fost prins cu 105 km/h in raza de actiune a acestui indicator si a primit amenda ca pentru depasirea cu 25km/h a vitezei legale.

Oricum mare diferenta nu face. Acea distanta de 9,5km o parcurgi cu mai putin de un minut mai repede daca mergi cu 80 si nu cu 70 km/h.

AlexIP

Diferența e că limita de 50 din cazurile menționate de mine e respectată în uz normal de 1-2 din 10 șoferi, fix ăia care atunci când văd că țin o coloană de 20 de mașini în spate și au la 1 metru în spatele mașinii un tir cu faza lungă se pierd și fac câte o nefăcută. Restul merg cu 70-80 oricum.

Și e nevoie de o schimbare de lege la nivel național, cu niște specialiști implicați nu doar cu numele, altfel dacă le dai voie la toți să-și pună restricții o să ne dăm prin sate cu 30 km/h ca să poată face copiii băștinașilor liniuțe cu bicicleta în paralel cu traficul.

nirolf

#1993
Faptul că majoritatea merg cu 70-80 km/h prin localitate nu înseamnă că trebuie schimbată legea. Facem și noi ca Dl. Severin cu corupția?  :lol:

Iar despre implicațiile vitezei, hai să vedem niște distanțe de frânare care includ și timpul de reacție:

- 50km/h: 26 m
- 60 km/h: 35 m
- 70 km/h: 44 m
- 80 km/h: 54 m

Deci poate acum înțelegem de ce zmeii care circulă cu 80 prin localitate nu pot să oprească la trecerile de pietoni și iau oamenii pe capotă.

lupualb

#1994
Sunt stupefiat de modul cum pune-ti problema in ceea ce priveste viteza pe drumurile din Romania. Luna trecuta am condus doar in Romania 9500km si in general lunar conduc in jur de 7000km in Transilvania si Vestul tarii, deci pot spune ca va vorbesc din punct de vedere a cuiva care circula peste media a celor mai multi romani. Nu sunt un sofer de weekend sau de ruta fixa.

@AlexIP Faptul ca majoritatea merg cu 70-80 km/h este datorata faptului ca la aceasta viteza in localitate nu raman fara permis si au sanse mari, daca sunt atenti sa franeze si sa pacaleasca si radarul, ajutati de bliturile colegilor de trafic. Am un coleg care a fost amendat pt ca in localitate a fost prins cu 63/km/h. Acest coleg era stupefiat pentru ca: '' am depasit doar cu 3 km/h viteza! ''. Intelegi unde bat? Una este limita de viteza si alta este limita de la care te prinde radarul. Cum la noi legile sunt facute pentru a fi incalcate, odata viteza maxima crescand la 70/km, de fapt a fost crescuta la cel putin 80km, iar pentru ca 2 puncte sunt doar doua puncte, atunci foarte multi vor circula si intre 80-90 km/h.

@"...altfel dacă le dai voie la toți să-și pună restricții o să ne dăm prin sate cu 30 km/h ca să poată face copiii băștinașilor liniuțe cu bicicleta în paralel cu traficul."  Afirmatia asta indica foarte mult respectul si grija pe care o au romanii pentru copii lor. Din pacate in acest moment aici e nivelul nostru. In Germania mergeam cu un coleg prin localitate (Greffen) cu 40-50km/h, iar in fata noastra  o doamna s-a oprit sa coboare copiii la gradinita, iar noi si alte masini am stat cuminti pana ce copiii si-au sarutat mama si i-au facut cu mana apoi s-au indepartat. Am plecat doar dupa ce masina cu respectiva doamna a plecat, nu am depasit cu toate ca era liber din fata. Da veneau si copii la scoala cu bicicleta si faceau si liniute, insa cei maturi inteleg rostul mersului pe bicicleta, inteleg tineretea si copilaria si de asemenea inteleg responsabilitate in plus pe care o au. Aici trebuie sa ajungem, nu sa crestem viteza si sa producem tragedii prin orase sau sate.

Cu toate ca ma enerveaza traficul si pierd o gramada de timp prin localitati eu sunt din contra pentru scaderea vitezei in localitati si pentru grabirea construirii de infrastructura.