Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

north

Quote from: aqualung on August 10, 2016, 10:35:27 AM
Exemplul de intersecție de drumuri naționale implementată cu giratoriu la care mă gândesc eu este cea de la Buzău, între DN2 și DN1B, două drumuri campioane la MZA, unde giratoriul pare să funcționeze. Eu am trecut pe acolo doar prin weekenduri (cel mult vineri seara) și atunci nu am văzut coloană mai lungă de 5 mașini pe DN1B, dar nu prea știu cum merge în timpul săptămânii.

Când este sfârșit de weekend și mai ales de weekend extins (gen sărbători) și DN 2 debitează constant spre sud, să vezi ce coadă se face pe 1B, că dacă este amurg sau seară vezi coada de faruri până unde nu mai poți să le distingi.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

slartibartfast

Ce-i drept, eu când plec dinspre Buzău spre București o iau aproape exclusiv pe DN2B pe la Spătaru, mai scurt și cu mai puține griji.

stangabriel

Ca tot ati vorbit pana acum de lipsa marcajelor pe asfalt dupa reasfaltare, mai e o zona proaspat asfaltata de peste o luna pe Dn1 la Balotesti, zona deja ingustata. E haos, cei cu frica de parapete si margini merg pe mijloc, iar pilotii de curse si-au incercat franele si mai ales bara fata , ca mijloc suplimentar de franare la trecerea de pietoni din zona Therme.

Nu se poate face o regula, nu lasi asfaltul negru mai mul de o noapte?

Si alt aspect, parca mai pregnant decat in oricare alta zona, pe centura Bucuresti, portiunea 4 benzi , toata lumea pe banda 2. In lege am citit ca se recomanda intoarcerea pe banda de langa acostament cand traficul o permite. Dar asta creste consumul de combustibil si necesita atentie, toate din bun simt, ca amenda nu poti lua.

yetiman

Din pacate marcajele lipsesc cam pe toate zonele reasfaltate, pentru perioade extrem de lungi.
E la fel si pe Turda - Alba, si pe multe altele unde s-au pus straturi noi de asfalt.

Eu as pune ca obligatie in contractul de reasfaltare si marcajul in termen de 24 de ore.

Iar daca se face in regie proprie, atunci procedura ar trebui sa contina asta, iar echipele sa fie fomate si cu echipa de facut marcaje. (dar cred ca asta ramane la stadiul de vise)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cristi5

Am vazut asfalt nou (negru taciune noaptea) pe o portiune de DN1 undeva intre Bucea (Bihor) si Poieni (Cluj). Or fi marcat acolo?

Dan74

Acum 3 saptamani am trecut si eu pe acolo noaptea, nu era marcat si in conditii de trafic destul de intens nu prea reuseam sa-mi dau seama unde ar fi mediana drumului, asa ca mergeam cat mai pe dreapta cu viteza redusa.

JohannDB

#1896
Nu vă faceți griji, colegi, de lipsa marcajelor pe DN-urile noastre, și la "case mai mari" se practică treaba asta, respectiv pe autostrăzile germane, unde aporoape două luni am văzut tratat aspectul reasfaltării și nu numai a acestuia, sub "logoul" WIR BAUEN FUR IHNEN (construim pentru dumneavoastră -  "deja vu, nu ? ; seamănă cu ceva de pe la noi, de acum ceva ani !! ). DAR, dar au avut bunul simț să instaleze semnul 101 (la ei) adica triunghiul cu ATENȚIE și sub acesta, o PLACĂ ADIȚIONALĂ cu "Markierung Fehlt" / "MARCAJUL LIPSEȘTE !! Se pare că au uitat (ai noștrii) ultima parte de procedură, dacă totuși și ei "fac ceva" pentru noi.....

yetiman

QuoteComunicat de presa 25.08.2016

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă că în data de 24.08.2016 a avut loc ședința de deschidere a ofertelor pentru acordurile cadru având ca obiect: "Lucrări de "Marcaje rutiere executate în strat gros - Produse plastice aplicate la rece" pentru rețeaua de autostrăzi și drumuri naționale: Lot 1 - DRDP  București; Lot 2 - DRDP  Craiova; Lot 3 - DRDP  Timișoara; Lot 4 - DRDP  Cluj; Lot 5 - DRDP  Brașov; Lot 6 - DRDP  Iași; Lot 7 - DRDP  Constanța".

Pentru această procedură au fost depuse următoarele oferte, în termenul limită, respectiv 23.08.2016, ora 14:00:



Lot 1 - D.R.D.P. București

1. ANDUNA SERVIMOB SRL

2. Asocierea PEZZELLA RAFFAELE IMPRESA INDIVIDUALE - GAMIDA EUROMARK SRL

3. METALBAC & FARBE SA

4. GEORGIOS MAIDIS & CO. PARTNERSHIP

5. Asocierea S.C. ASSODES ECO CONSTRUCT SRL - SC INFRA SYSTEM PROIECT SRL - SC BAU STARK SRL



Lot 2 - D.R.D.P. Craiova

1. TEO TRANS CONSULTING SRL

2. POLICOLOR EXIM SRL

3. Asocierea PEZZELLA RAFFAELE IMPRESA INDIVIDUALE - GAMIDA EUROMARK SRL

4. METALBAC & FARBE SA

5. GEORGIOS MAIDIS & CO. PARTNERSHIP

6. Asocierea S.C. ASSODES ECO CONSTRUCT SRL - SC INFRA SYSTEM PROIECT SRL - SC BAU STARK SRL



Lot 3 - D.R.D.P. Timișoara

1. Asocierea TEOMARG CONSULT 2004 SRL - ANDUNA SERVIMOB SRL

2. Asocierea SC ROSIGN SA - SC GIROD Semnalizare Rutiera SRL

3. Asocierea GAMIDA EUROMARK SRL - PEZZELLA RAFFAELE IMPRESA INDIVIDUALE

4. METALBAC & FARBE SA

5. GEORGIOS MAIDIS & CO. PARTNERSHIP



Lot 4 - D.R.D.P. Cluj

1. Asocierea TEOMARG CONSULT 2004 SRL - ANDUNA SERVIMOB SRL

2. Asocierea PEZZELLA RAFFAELE IMPRESA INDIVIDUALE - GAMIDA EUROMARK SRL

3. METALBAC & FARBE SA

4. GEORGIOS MAIDIS & CO. PARTNERSHIP

5. Asocierea S.C. ASSODES ECO CONSTRUCT SRL - SC INFRA SYSTEM PROIECT SRL - SC BAU STARK SRL



Lot 5 - D.R.D.P. Brașov

1. Asocierea ANDUNA SERVIMOB SRL - TEOMARG CONSULT 2004 SRL

2. Asocierea COLOGNENSIS SRL - GAMIDA EUROMARK SRL

3. METALBAC & FARBE SA

4. GEORGIOS MAIDIS & CO. PARTNERSHIP

5. Asocierea S.C. ASSODES ECO CONSTRUCT SRL - SC INFRA SYSTEM PROIECT SRL - SC BAU STARK SRL



Lot 6 - D.R.D.P. Iași

1. Asocierea TEOMARG CONSULT 2004 SRL - ANDUNA SERVIMOB SRL

2. Asocierea LOIAL IMPEX SRL & VESTA INVESTMENT SRL

3. Asocierea PEZZELLA RAFFAELE IMPRESA INDIVIDUALE - GAMIDA EUROMARK SRL

4. METALBAC & FARBE SA

5. GEORGIOS MAIDIS & CO. PARTNERSHIP

6. Asocierea S.C. ASSODES ECO CONSTRUCT SRL - SC INFRA SYSTEM PROIECT SRL - SC BAU STARK SRL



Lot 7 - D.R.D.P. Constanța

1. Asocierea ANDUNA SERVIMOB SRL - TEOMARG CONSULT 2004 SRL

2. VESTA INVESTMENT SRL

3. Asocierea GAMIDA EUROMARK SRL - COLOGNENSIS SRL

4. METALBAC & FARBE SA

5. GEORGIOS MAIDIS & CO. PARTNERSHIP



De asemenea, tot în data de 24.08.2016 a avut loc ședința de deschidere a ofertelor pentru acordurile cadru având ca obiect: : "Lucrări de "Marcaje rutiere executate în strat subțire" pentru rețeaua de autostrăzi și drumuri naționale: Lot 1 - DRDP Timișoara; Lot 2 - DRDP Cluj; Lot 3 - DRDP Brașov; Lot 4 - DRDP Iași; Lot 5 - DRDP Constanța"

Pentru această procedură au fost depuse următoarele oferte, în termenul limită, respectiv 23.08.2016, ora 14:00:



Lot 1 - D.R.D.P. Timișoara

1. Asocierea SC TEOMARG CONSULT 2004 SRL – S.C. ANDUNA SERVIMOB S.R.L.

2. Asocierea SC GIROD Semnalizare Rutiera SRL - SC ROSIGN SA

3. Asocierea SC GAMIDA EUROMARK SRL - FOTI CONTRACTOR SRL

4. SC METALBAC & FARBE SA

5. GEORGIOS MAIDIS & CO. PARTNERSHIP



Lot 2 - D.R.D.P. Cluj

1. Asocierea SC ANDUNA SERVIMOB SRL - SC TEOMARG CONSULT 2004 SRL

2. Asocierea FOTI CONTRACTOR SRL - COLOGNENSIS SRL - SC GAMIDA EUROMARK SRL

3. SC METALBAC & FARBE SA

4. GEORGIOS MAIDIS & CO. PARTNERSHIP



Lot 3 - D.R.D.P. Brașov

1. Asocierea SC COMPREST SA & SC VESTA INVESTMENT SRL

2. Asocierea SC ANDUNA SERVIMOB SRL - SC TEOMARG CONSULT 2004 SRL

3. Asocierea FOTI CONTRACTOR SRL - COLOGNENSIS SRL - SC GAMIDA EUROMARK SRL

4. SC METALBAC & FARBE SA

5. GEORGIOS MAIDIS & CO. PARTNERSHIP



Lot 4 - D.R.D.P. Iași

1. Asocierea SC TEOMARG CONSULT 2004 SRL – S.C. ANDUNA SERVIMOB S.R.L.

2. Asocierea SC LOIAL IMPEX SRL & SC VESTA INVESTMENT SRL

3. Asocierea FOTI CONTRACTOR SRL - COLOGNENSIS SRL - SC GAMIDA EUROMARK SRL

4. SC METALBAC & FARBE SA

5. GEORGIOS MAIDIS & CO. PARTNERSHIP



Lot 5 - D.R.D.P. Constanța

1. Asocierea SC ANDUNA SERVIMOB SRL - SC TEOMARG CONSULT 2004 SRL

2. Asocierea SC VESTA INVESTMENT SRL si SC ROM MARK&SIGN SRL

3. Asocierea SC GAMIDA EUROMARK SRL - FOTI CONTRACTOR SRL

4. SC METALBAC & FARBE SA

5. GEORGIOS MAIDIS & CO. PARTNERSHIP



Precizăm că în acest moment ofertele depuse sunt în procesul de evaluare conform prevederilor legale în vigoare

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

MarcoPolo

Poate sa ma lamureasca cineva legat de urmatoarele 3 probleme, foarte grave dpdv meu:

1. De ce legea permite inmatricularea in Romania a masinilor cu volan pe dreapta? Mi se pare un lucru extrem de grav pentru siguranta in depasiri. Acu vreo 2 zile a aparut pe aici o stire legata de un accident, in care soferul unei astfel de masini a fost spulberat cand a depasit axul drumului pentru a vedea daca poate depasi.

2. De ce politia opreste masini pentru amenzi in conditii prin care ei insisi genereaza situatii grave. 3 exemple din weekendul trecut de pe drumul Orsova - Timisoara:
a. Pe portiunea cu multe segmente drepte intre Armenis si Buchin (inainte de Caransebes), masina de politie cu radar era oprita si oprea masinile pentru amenda exact in mijlocul unei intersectii cu un drum comunal.
b. In localitatea Jena (prima dupa Caransebes), politia oprea masinile pentru amenda in dreptul unei portiuni cu linie continua. Cand am trecut eu, au oprit chiar un tir, ceea ce facea ca toate masinile trebuiau sa depaseasca tirul oprit depasind complet axul drumului. In plus, la nici 5 metri dupa, era o trecere de pietoni, fiind aproape imposibil de vazut pietonii. Eu m-am oprit si i-am atentionat pe politisti, cerandu-le sa traga tirul in afara drumului. Au ramas perplecsi la cererea mea, insa dupa cateva secunde de confuzie au trimis soferul ce tocmai primea amenda sa mute tirul.
c. La nodul Topolovat de pe A1, masina de politie era oprita si oprea masini pe breteaua de iesire din nod!!! Mi se pare criminal, avand in vedere ca iesirea de pe autostrada se face la o viteza recomandata de peste 100 km/h.
Nu ar trebui si politia amendata pentru asemenea cazuri?!?

3. Am inteles de la un prieten instructor auto ca la scoala de soferi nu se fac ore de conducere pe autostrada deoarece masinile de scoala de soferi ... nu au voie pe autostrada!!! Ce aberatie mai este si asta?!? Cum sa stie apoi oamenii sa conduca in regim de autostrada? Ne miram apoi ca toti conduc super periculos pe autostrada, sau ca intra din curba de la nod direct in fluxul principal cu 50 km/h, fara a folosi banda de accelerare.

Nu stiu daca poate cineva sa ma lamureasca, insa eu le consider probleme extrem de grave. Stie cineva unde as putea reclama aceste aspecte, poate poate se vor remedia vreodata?

Merci,
Lau

cristi5

#1899
In legatura cu (1), strict la intrebarea ta nu am rspuns dar nu stiu sa fie interzise masinile cu volan pe partea "neobisnuita" undeva... In Suedia masinile de posta au volan pe dreapta sa poata baga postasul scrisorile fara sa se dea jos... La Vladivostok majoritatea masinilor au volan pe dreapta pt ca sunt aduse din Japonia...

Depasirea nu e cauza directa. Din pacate mesajul care explica asta pe "traficul in direct" a disparut. Oricum ii multumesc autorului. Vezi video si comentariile de pe trafictube...

Omul a pierdut controlul volanului si a intrat pe contrasens perpendicular pe axul drumului => impact lateral.

Cum a ajuns perpendicular pe drum? Probabil dupa un derapaj, cauzat de cauciucuri necorespunzatoare si/sau franare in timpul revenirii din depasire, care au dus la pierderea aderentei si fuga spatelui spre stanga pe asfalt ud=> supravirare dreapta. In consecinta, cand a vazut ca se indreapta rapid catre marginea drumului, s-a speriat si a tras prea tare stanga. Caz clasic de supravirari succesive, tot mai pronuntate.

Faptul ca avea volan pe dreapta are cel putin doua consecinte:
- s-a speriat mai tare pt ca marginea drumului e mai aproape
- impactul din dreapta a fost chiar langa el => mortal

Dar exista multe nereguli acolo:
- masina din fata (un Duster alb parca) intra in depasire fara asigurare cand deja Roverul era angajat in depasire
- Roverul nu renunta la manevra in ciuda greselii Dusterului, chiar daca urma curba. Dusterul are timp sa revina, Roverul poate mai putin, ceea ce duce la manevre pripite si gresite
- am vorbit de cauciucurile Roverului, pe fata cel putin par a fi de iarna. Oricum daca cele din spate sunt mai proaste decat cele din fata, spatele fuge mult mai usor!
- Honda care l-a lovit venea foarte tare, probabil voia sa depaseasca tirul de pe banda 1, in spatele caruia a avut loc impactul
- in Honda un copil de 4 ani nu era bine asigurat si a iesit din centura=>ranit grav
-  nici Dusterul nici cel depasit nu au oprit sa ajute. Dusterul putem zice ca n-a vazut in oglinda (desi impactul probabil s-a auzit la sute de metri distanta) dar cel rosu... Ce s-o fi gandit cand a vazut ca Roverul o ia brusc la stanga?

Asa sunt multe accidente, un lant de nereguli care din pacate isi fac efectul in acelasi timp...

Alta posibila cauza a intrarii ortogonale pe contrasens poate fi o accelerare brusca cu volanul intors spre stanga. In cazul asta ipoteza ar fi o depasire a Dusterului. Initial n-a vrut sa depaseasca (ca doar a revenit), apoi decide intempestiv sa depaseasca=> manevre bruste din volan si pedala de acceleratie. Dar nu toate Rover 75 au tractiune spate si m-as mira sa nu fie echipate cu ESP care limiteaza asta... Deci as inclina spre o manevra gresita din volan, ca mai sus...

Apropo accidentul a fost in 26 iunie nu 26 august, e gresit in video.

bond

continui eu:
(2) pentru ca nu le pasa/nu-i sanctioneaza nimeni
(a) pentru ca acolo aveau treaba...
(b) pentru ca atat ii duce capul
(c) pentru ca (b)

(3) asta nu stiam :) oricum, pana nu avem o retea densa de A-uri nici nu conteaza daca au voie sau nu. Conteaza ca regulile de circulatie pe autostrazi sunt specificate clar in lege, teoretic lumea trebuie sa stie cum se circula pe autostrazi. practic, functioneaza instinctul de turma

adiarc

daca noi nu ne civilizam ar trebuii Politia Rutiera sa faca preventie,chiar si prin avertisment la prima abatere si mergand pana la suspendarea DEFINITIVA ,pe viata a carnetului la abateri serioase si repetate.

dar,cand tii se cer cat mai multe procese verbale,e mai simplu sa le obtii stand la ciupeala in locuri semnalizate abuziv
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Quote from: yetiman on August 25, 2016, 04:36:11 PM
QuoteComunicat de presa 25.08.2016

[...]"Lucrări de "Marcaje rutiere executate în strat gros - Produse plastice aplicate la rece"

Ce tare, Metalbac&Fabre, producatori de vopsea fiind, sunt singurii care au licitat peste tot. Nu a reusit asta nici macar Vesta. Sunt curios care e valoarea ofertelor.

qsv

In legatura cu (1) - mi se pare ca in Emirate e interzisa intrarea in tara a masinilor cu volanul pe partea opusa...

Se pare ca au existat cateva tari din UE (Polonia, Lituania) care au incercat sa interzica inmatricularea vehiculelor cu volan pe partea opusa insa Curtea Europeana de Justitie s-a pronuntat ca asta ar incalca legislatia europeana:
"Such a measure goes beyond what is necessary in order to ensure road safety
........
Member States may not prohibit, restrict or impede the registration, sale, entry into service or circulation on the road of vehicles, components or separate technical units, on grounds related to either aspects of their construction and functioning or to their steering-equipment, where those aspects satisfy the requirements of Framework Directive 2007/461 and Directive 70/3112.
.........
Consequently, the Court holds that the position of the driver's seat, an integral part of the steering equipment of a vehicle, comes within the harmonisation established by Directives 2007/46 and 70/311, so that, in the context of the registration of a new vehicle in their territory, the Member States may not require, for reasons of safety, that the driver's seat of that vehicle be moved to the side opposite the direction of the traffic.
.........
According to the Court, it does not appear that the measures at issue may be considered to be necessary in order to attain the road safety objective pursued by Poland and Lithuania. The Court considers therefore that those measures are not compatible with the principle of proportionality.

The Court concludes therefore that Poland and Lithuania have infringed EU law."

Mai multe puteti gasi aici http://europa.eu/rapid/press-release_CJE-14-37_en.htm


nirolf

Quote from: Dan74 on August 24, 2016, 12:27:52 PM
Acum 3 saptamani am trecut si eu pe acolo noaptea, nu era marcat si in conditii de trafic destul de intens nu prea reuseam sa-mi dau seama unde ar fi mediana drumului, asa ca mergeam cat mai pe dreapta cu viteza redusa.
La fel era acum 2 săptămâni pe DN1 după Ploiești vrei 15-20 km până aproape de Bănești!  4 benzi fără niciun marcaj, doar niște piloți rari pe mijloc, mulți fără lumină, unii chiar dărâmați. Groaznic de condus, mai ales că am trecut noaptea. Am zis merci că am scăpat de porțiunea aia până a început furtuna.