Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

MRS

Noi aici visam INFRASTRUCTURA MODERNA si realitatea este urmatoarea:

Bucuresti - Podul Constanta - Calea Grivitei/Sos Chitila/Bucurestii Noi - una din cele mai aglomerate intersectii din oras, 2016 IULIE 08
  :shootme:


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

adiarc

Observ ca pe A2 sunt zilnic accidente in lanț.....astăzi 2 .....cu 7 respectiv 9 mașini implicate

poate,poate Politia Autostrazi începe sa-si faca datoria si pt inceput sa-i ardă la buzunar pe cei care nu respecta distanța in trafic......
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Cristi N

#1787
S-a finalizat montarea parapetelor metalice pe DN1 portiunea Baneasa - Otopeni. 

Au trecut la turnarea de beton intre sensurile de mers pe locul unde inainte erau bordurile. Azi dimineata turnasera de la pasajul Baneasa pana in dreptul Bricostore.






adiarc

Ma bucur sa vad ca sunt catadioptrii....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

Probabil au fost puse mai tarziu. Oricum, si betonat arata mai bine.  Vedem pentru cat timp, pentru ca vor fi curand "indreptati".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

yetiman

#1790
Pun aici o mica selectie din articolul al carui link e pus de mariansb pe A1.
(pentru ca nu toata lumea citeste linkurile, iar cifrele din articol spun totul)

E vorba de portiunea inchisa de pe A1 si dinamica accidentelor de pe DN (si A1) in perioada de 9 luni in care s-a circulat pe autostrada:
QuoteNiciun eveniment rutier mortal nu s-a semnalat pe acest tronson și nici pe segmentul de drum național paralel. Cele 4 accidente ușoare care au avut loc pe DN1 sunt cu mult sub cifrele din anii anteriori deschiderii autostrăzii.

In schimb, iata ce s-a intamplat dupa inchidere:
QuotePotrivit IPJ Sibiu, "începând cu data de 15.09.2015, având în vedere închiderea Autostrăzii A1, pe segmentul cuprins între orașul Săliște și limita cu județul Alba, gradul de risc rutier înregistrat pe DN1, pe acest tronson, a revenit la cotele anilor anteriori, fiind produse 17 accidente de circulație, soldate cu decesul a 7 persoane și rănirea altor 37 de persoane".

Comentarii cred ca sunt de prisos. CIFRELE SPUN TOTUL. Sublinierile cu rosu imi apartin.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Io

Perfect, avem date clare.
Totusi, o atitudine normala a Politiei ar fi (fost) prezenta 24/24 pe tronsonul acela. Cu radare si tot tacimul. Rau am ajuns, sofer sa cer radare, pacatele mele...
Dar nici asa, sa nu fie saptamina fara accidente grave si tu sa nu faci nimic? Tu, Politie Circulatie Sibiu, zic! Bine ca ma vinezi pe Centura dade dade mi-i lua banii.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Dan74

In week-endul trecut am facut un drum Oradea - Baile Govora si intre Targu Jiu si Horezu vineri la pranz fiecare circula dupa puterea masinii si (ne)indemanarea soferului, nefiind radare.
Sambata pe portiunea dintre Saliste si Cunta am vazut 2 depasiri ale unor soferi cretini dar nici urma de un echipaj de politie. Politia Romana mai exista oare, mai face pe undeva actiuni de preventie? Am facut peste 900 km in 2 zile dar nu stiu daca am vazut 2-3 masini de politie.

Cosminescu

Salutare tuturor,

   Din nou accident pe legatura dintre A1 si A6:
     http://redesteptarea.ro/accident-grav-pe-autostrada-care-leaga-lugojul-de-timisoara-doi-morti-si-trei-raniti-pe-lista-victimelor/

   De data asta, 2 morti si 3 raniti! Vina apartine 100% unui sofer care a depasit pe linie continua, nu e niciun dubiu. Dar din nou... In momentul in esti pe jonctiunea dintre 2 autostrazi, instinctul iti spune ca ai in continuare 2 benzi, si ca nu ai intrat pentru 100-200m pe un drum cu dublu sens. Este foarte prost facuta acea jonctiune! Chiar nu se poate face nimic? Niste separatoare de sens similare cu calmatoarele de trafic? care pana la urma nu incurca la nimic in caz de ceva... Totusi, e mai bine sa prevenim in loc sa aruncam justificat vina pe un sofer care a curmat alte vieti total nevinovate!


dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

Nu-i bai...daca nu e un tufis si limita de 30,Politia nu are treaba cu șoferii....chiar si cu cei care uita sa aprindă farurile...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

#1796
Quote from: Cosminescu on July 19, 2016, 10:32:06 AM
   Din nou accident pe legatura dintre A1 si A6:

S-a discutat aici

cristi5

(propun sa mutam aici discutia)

Quote from: adiarc on July 19, 2016, 05:22:35 PM
Așadar multa lume are partea ei de dreptate...se impun 2 chestii majore
1 .Politia Rutiera sa-si schimbe radical mentalitatea -  din una comunista (" vrem cat mai multe procese verbale " ) in una practica de a face educație Rutiera si a sancționa tot ceea ce spune Florin 74, plus altele .....
2.Este nevoie ca de aer de - Corectarea punctelor negre de pe DN-urile intens circulate,centuri,autostrazi,etc.Atunci cand intr- un loc se produc numeroase accidente e evident ca trebuie luate măsuri.

Pentru corectarea punctelor negre e nevoie de o analiza a accidentului (sau mai multe accidente similare, de ex la un punct negru) centrata pe factorul uman, nu pe stabilirea vinovatiei. Concluziile cuprind de obicei propuneri pt schimbari de norme si infrastructura. Asa ceva se face de catre specialisti in ergonomie (human factors), nu de catre politisti si procurori. Dar poate are procuratura asa ceva... Sigur exista un organism care investigheaza accidente feroviare si unul care investigheaza accidente aviatice. La ce minister sunt? Exista asa ceva si pt rutier? In CNADNR?

nirolf

ARR se pare că ar trebui să se ocupe cu așa ceva.

OUG 22/2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 265/2008 privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutier.

Quote14. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10
(1) Evaluarea de impact asupra sigurantei rutiere este parte integranta a studiului de prefezabilitate sau, dupa caz, a studiului de fezabilitate al unui proiect de infrastructura rutiera care se construieste sau se modifica substantial, se realizeaza potrivit prevederilor cuprinse in anexa nr. 1 si se concretizeaza intr-un raport de evaluare de impact asupra sigurantei rutiere.
(2) Raportul de evaluare de impact asupra sigurantei rutiere trebuie sa indice considerentele in materie de siguranta rutiera care contribuie la alegerea solutiei propuse si sa furnizeze toate informatiile relevante necesare realizarii unei analize costuri- beneficii a diverselor optiuni evaluate.
(3) Auditul de siguranta rutiera este parte integranta a unui proiect de infrastructura rutiera, se concretizeaza intr-un raport de audit de siguranta rutiera si se executa obligatoriu pe capitole, corespunzator pentru fiecare dintre urmatoarele stadii, cu respectarea prescriptiilor prevazute in anexa nr. 2:
a) studiul de fezabilitate/documentatia de avizare a lucrarilor de interventii;
b) proiect tehnic si detalii de executie;
c) anterior receptiei la terminarea lucrarilor la drumul public;
d) imediat dupa darea in exploatare a drumului public, in trafic.
(4) Raportul rezultat in urma evaluarii de impact/auditului de siguranta rutiera are anexat un set de recomandari privind remedierea eventualelor deficiente constatate.
(5) Inspectia de siguranta rutiera se realizeaza obligatoriu pentru fiecare drum public al retelei rutiere care face obiectul prezentei legi, din 2 in 2 ani, se concretizeaza intr-un raport de inspectie de siguranta rutiera si cuprinde verificarea periodica a elementelor care influenteaza siguranta rutiera in conformitate cu listele-cadru de verificare si, dupa caz, analiza posibilelor efecte ale lucrarilor rutiere in curs de executie asupra sigurantei traficului si identificarea aspectelor legate de prevenirea accidentelor.
(6) Raportul rezultat in urma inspectiei de siguranta rutiera are anexat un set de recomandari si/sau un set de dispozitii privind remedierea eventualelor deficiente constatate.
(7) Dispozitiile din raportul de inspectie de siguranta rutiera privind remedierea eventualelor deficiente constatate sunt obligatorii pentru administratorul drumului inspectat, in termenele stabilite conform prevederilor alin. (8).
(8) Setul de masuri care pot fi dispuse de raportul de inspectie de siguranta rutiera, prin lucrari de interventii generale executate de administratorul drumului, precum si termenele de punere in executare a acestora se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor.
(9) Evaluarea de impact asupra sigurantei rutiere sau auditul de siguranta rutiera se realizeaza de un auditor sau de o echipa de auditori, dupa caz, in functie de complexitatea lucrarii.
(10) In cazul unui accident rutier soldat cu persoane decedate, inregistrat pe un drum public, organele de politie care ancheteaza cazul notifica in termen de 15 zile Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. cu privire la accident, furnizand datele prevazute in anexa nr. 4.
(11) In termen de 90 de zile de la notificarea prevazuta la alin. (10), Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. efectueaza o inspectie de siguranta rutiera suplimentara la locul accidentului cu scopul identificarii eventualelor cauze legate de infrastructura care au favorizat sau au cauzat producerea accidentului.
(12) Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. efectueaza, de asemenea, inspectii de siguranta rutiera suplimentare pe tronsoanele anterior inspectate, dupa expirarea termenelor prevazute la alin. (8), pentru urmarirea modului de respectare a dispozitiilor cuprinse in raportul de inspectie de siguranta rutiera.
(13) In raportul de inspectie de siguranta rutiera suplimentara, efectuata in conditiile prevazute la alin. (11), un punct distinct il va constitui analiza eventualelor dispozitii din rapoartele de inspectie periodice/suplimentare anterioare, care nu au fost rezolvate in termenul stabilit conform alin. (8) pana la data accidentului si care, eventual, au constituit cauza accidentului."

Am trimis o solicitare la Poliția Autostrăzi Vest cu întrebarea dacă au notificat ARR conform punctului (10).

adiarc

#1799
^^
Eu cred ca se poate face mult mai simplu pe baza unei statistici a Poliției Rutiere si nu sunt necesare expertize costisitoare

Exemplu concert - cel putin 2 curbe care necesita corectare pe DN 14 ....una la 90 grade la coborârea din Slimnic spre Ruși si una înainte de intrarea in Târnavă spre Medias ( mai strânsă de 90 grade ).Aici nu e nevoie de nici o expertiza...cel putin la cea de la Tarnava aproape nu exista saptamâna sa nu fie accident iar in sezonul rece aproape zilnic.Culmea e ca relieful permite destul de ușor o relocare si ea se putea face simplu la reabilitarea drumului,probabil si fara exproprieri....

Nu ma înțelege greșit...la nivel de principiu ai dreptate,dar cand se fac prea multe expertize,comisii,SF-URI,etc.....rezulta tergiversarea si apoi ingroparea ideii.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura