Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

davyl

Exceptand zonele montane unde este evident ca vor fi probleme, vad ca la deszapezire sud-vestul si vestul Romaniei au cele mai putine sosele cu posibilitate de blocare in caz de ninsoare abundenta...

Da, interesanta harta: multumim ciprebbe!

radutm

^^
Esti foarte ingaduitor cu sud-vestul. De fapt ar fi doar vestul (Banat si Crisana). Un prim motiv este ca iernile sunt mai blande, iar un alt motiv ar fi ca in zona de campie din vest, agricultura s-a facut mai rational si nu s-au distrus in totalitate barierele de vegetatie care impiedica viscolirea. In Timis exista putine locuri unde sa fie doar campie, cat vezi cu ochii. Campiile sunt brazdate de parauri, canale de irigatii, drumuri, cai ferate, care pastreaza un anumit nivel de vegetatie inalta. In sud si in Baragan poti sa mergi zeci de km si nu vezi nici macar o tufa. Chestia a fost discutata "dincolo", unde s-a facut si o comparatie intre sudul Romaniei si nordul Bulgariei, diferenta fiind izbitoare. Sunt zone pe care agricultura comunista le-a terminat din punct de vedere al protejarii mediului si asta afecteaza pe de-o parte degradarea solului si pe de alta parte circulatia rutiera prin aparitia fenomenului de viscolire. Dupa experienta din iarna trecuta, ar trebui ca administratiile locale sa ia masuri pentru refacerea barierelor de vegetatie pe canale de irigatii, drumuri comunale si agricole, delimitari de hotar, pasuni, paduri etc. Asta nu ar implica niste costuri majore dar ar aduce in schimb beneficii importante pe termen mediu si lung.
cont inchis

Ionut

In zonele expuse se pot instala acele parapete contra zapezii, sunt niste cadre in forma de A, destul de inalte. Problema nu este doar pe sosele, ci si pe caile ferate... sunt foarte multe zone expuse, trebuie investitii serioase. Oricum, iarna trecuta a fost una exceptionala din punctul de vedere al caderii de zapada... sper sa nu fie si anul asta la fel pentru ca nu suntem pregatiti.

Ionut

Salutari baietilor si robotilor de la STS care au binevoit sa ne viziteze pe acest forum inca din primele zile de existenta ale acestei comunitati. :bye:

QuoteSTS a efectuat la Viena o demonstratie asupra sistemului care apeleaza automat serviciul 112 in caz de accident

Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) a fost prezent,in perioada 22-26 octombrie, la un Congres Mondial pentru Sisteme Inteligente de Transport, ocazie cu care a realizat o demonstratie asupra modului de implementare si operare in Romania a noului serviciu pentru apel de urgenta din vehicule, denumit eCall-112, potrivit unei informatii de presa furnizate de STS.Potrivit acesteia, STS a fost singurul invitat la acest congres mondial care a prezentat, printr-o demonstratie in direct, intregul flux al serviciului de urgenta eCall.

sursa: Hotnews

laurashgeo

Quote from: davyl on October 30, 2012, 03:19:51 PM
Eu ca si craiovean, am urmarit foarte bine, inca de la inceput, nasterea lui B-Max. Din toate articolele citite de mine pana acum din diverse surse, am inteles, asa cum spune si ionut mai sus, ca acest model nu este destinat numai pietei din Europa, urmand sa fie vandut si pe alte piete, inclusiv in SUA.

Deci, sa speram ca modelul va avea o viata lunga si vanzari mari, in ciuda morozitatii de pe piata auto, in ultima perioada.

In plus, am avut sansa sa il vad "pe viu" la Salonul Auto Paris (a se vedea in paginile anterioare) si mi s-a parut un model reusit. E drept ca, datorita pretului sau, modelul B-Max nu poate avea calitatea materialelor dintr-un SLK, insa mie la interior mi s-a parut decent. Mult mai buna calitatea materialelor de la interior decat la Dacia, spre exemplu...

Modelul vine si cu acea optiune de City Safe (franarea automata a masinii in caz de frana brusca a celui din fata (viteza pana la 30 km/h). Stiu ca multora dintre cei care citesc aceste randuri li se pare o prostie aceasta optiune, insa eu am beneficiat din plin de ea (pe un Volvo XC60) si nu de putine ori m-a ferit de un accident lejer ce puteam sa il fac din cauza imprudentelor celor care circulau in fata mea si de ce nu, si a neatentiei mele.

Inchei citand un bun prieten: "Este peremptoriu ca va fi un model de succes!" (pentru cei care n-au stiut cuvantul - ca si mine, de altfel - puteti sa il gasiti in DEX :))
Davyl, te-am mai intrebat o data despre sistemul city safe dar cred ca nu ai vazut intrebarea, asa  ca o reiau:
Daca la o intersectie semaforizata este rosu, iar coloana de masini se intinde pe 30m pana in apropierea unei bretele spre dreapta, iar tu vii cu masina cu 40km/h pe prima banda si vrei sa faci dreapta pe bretea cu 5m inainte de ultima masina din coloana, ce se intampla?
In fiecare dimineata sunt in situatia asta; de onicei coloana este pana in punctul A din link, iar ca sa intri pe bretea trebuie virat cu 2-3m inainte.https://maps.google.com/maps?saddr=50.608413,5.54382&hl=ro&sll=50.608461,5.544156&sspn=0.000982,0.002642&t=h&mra=mift&mrsp=0&sz=19&z=19

davyl

Quote from: laurashgeo on October 31, 2012, 12:15:07 AM
Quote from: davyl on October 30, 2012, 03:19:51 PM
Modelul vine si cu acea optiune de City Safe (franarea automata a masinii in caz de frana brusca a celui din fata (viteza pana la 30 km/h). Stiu ca multora dintre cei care citesc aceste randuri li se pare o prostie aceasta optiune, insa eu am beneficiat din plin de ea (pe un Volvo XC60) si nu de putine ori m-a ferit de un accident lejer ce puteam sa il fac din cauza imprudentelor celor care circulau in fata mea si de ce nu, si a neatentiei mele.

Inchei citand un bun prieten: "Este peremptoriu ca va fi un model de succes!" (pentru cei care n-au stiut cuvantul - ca si mine, de altfel - puteti sa il gasiti in DEX :))
Davyl, te-am mai intrebat o data despre sistemul city safe dar cred ca nu ai vazut intrebarea, asa  ca o reiau:
Daca la o intersectie semaforizata este rosu, iar coloana de masini se intinde pe 30m pana in apropierea unei bretele spre dreapta, iar tu vii cu masina cu 40km/h pe prima banda si vrei sa faci dreapta pe bretea cu 5m inainte de ultima masina din coloana, ce se intampla?
In fiecare dimineata sunt in situatia asta; de onicei coloana este pana in punctul A din link, iar ca sa intri pe bretea trebuie virat cu 2-3m inainte.https://maps.google.com/maps?saddr=50.608413,5.54382&hl=ro&sll=50.608461,5.544156&sspn=0.000982,0.002642&t=h&mra=mift&mrsp=0&sz=19&z=19
laurashgeo, iarta-ma, dar cred ca mi-a scapat prima data intrebarea ta.
Evident ca in situatia ta, daca vii cu o viteza mai mica sau egala cu 30 km/h (mai nou Volvo a introdus 50 km/h) si nu franezi pentru ca nu esti atent, sistemul va frana brusc exact in spatele ultimei masini.

Insa CitySafe se declanseaza mai ales in situatiile cand esti neatent si esti surprins. Sa ma explic: eram cu masina in spatele unei dubite cu geamurile vopsite oprita la semafor. Dubita pleaca atunci cand se face verde, plec si eu si cam pe cand aveam deja 25 km/h, dubita pune o frana brusca deoarece altul ii pusese o frana brusca, iar eu din spatele lui mare si cu geamurile vopsite, nu puteam vedea ce se intampla in fata. Evident ca am vrut sa franez, insa CitySafe a franat inaintea mea (foarte brutal franeaza sistemul!) si m-am oprit la 3 cm de bara masinii din fata. Reactia mea ar fi fost mult mai intarziata si as fi lovit usor masina din fata. Asa, m-am oprit la fix.

CitySafe anticipeaza (urmareste si calculeaza) prin radarul laser orice situatie periculoasa inainte de a o face tu si in acel moment apropie foarte mult placutele de frana de disc, aproape de limita inceputului procesului de franare. Daca tu nu franezi, el preia controlul brusc, evitand coliziunea. Insa franarea se face foarte aproape de masina din fata. Trebuie sa ai efectiv incredere in sistem si sa il lasi sa isi faca treaba ca sa vezi cum functioneaza. Pentru ca in marea majoritate a cazurilor eu franez, nu il las pe el.

Sper sa te fi putut lamuri sau sa fi inteles bine intrebarea ta, despre cum functioneaza CitySafe. Acest sistem a fost inventat de Volvo, pentru ca in urma statisticilor a rezultat ca peste 60% din accidentele lejere se fac in trafic lent, din cauza neanticiparii situatiilor limita.


laurashgeo

Pai in cazul expus de mine eu imi fac probleme dacă nu cumva sistemul asta ar frana fara sa fie nevoie. Poate nu am fost foarte clar, sa dau un exemplu mai extrem: mergi pe strada si e un camion parcat pe prima banda, tu vii cu 30km/h tot pe prima banda si faci o depasire din scurt. Eu cred că ar fi f naspa sa-ti franeze.
In Bucureşti mi se întâmpla de multe ori sa schimb banda de mers f din scurt, agresiv ce-i drept, iar dacă City Safe franeaza atunci ar provoca un accident.
E un caz extrem dar pur si simplu sunt curios.

sebba

#339
Nu am mers pe asa ceva dar nu cred ca va frana ptr ca nu cred ca tu chiar ai 40 la ora cand incepi sa virezi.

Sau chiar daca ai 40, tu esti deja in viraj, la o distanta suficient de mare sa nu se activeze. Si sistemul trebuie sa stie daca tu mergi drept catre un obstacol sau esti in viraj...
Sailing away! S/Y Haimana

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Redox

Ai sunat la 112 ? Eu am prins asa ceva in vara asta intre Sebes si Sibiu pe DN7. Era un Peugeot inmatriculat in Italia, cred ca omul se intorcea in tara si a condus tot drumul si era obosit. Nu intelegeam de ce nu optreste sa se odihneasca pentru ca mergea foarte incet (30-40 km/h), era o coada destul de mare in spatele lui si m-ai si intra pe contrasens ca si in clipul de mai sus. Nu stiu cum de a scapat fara accident, cred ca sta bine cu ingerul pazitor  :). Uite un motiv bun pentru care avem nevoie de autostrazi, ori cat ai merge tu de regulamentar, daca iti apare o masina in fata un accident este aproape inevitabil !

ciprebbe

nu redox, nu e filmarea mea insa din reactiile si comentariile autorului acesta nu a sunat la 112
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

BoGDaN


ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe