Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

adiarc

F.utile precizările cu distanța.Mersi Vancouver....

Așteptam ca mai marii Poliției Rutiere sa înceapă sa le impună agenților de circulație sa iasă din boscheți si sa faca preventie adevarata,cum ar fii respectarea distantei si multe altele.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

@gruiaview...Ma refeream doar la extinderile satelor din ultimii 30 de ani, cand majoritatea s-au facut in lungul DN-urilor si DJ-urilor pentru ca doar acolo exista asfalt/piatra.
Nu m-am referit la ce s-a intamplat acum sute de ani.

Chiar nu cred ca, in cazul in care s-ar face centuri ocolitoare, s-ar umple imediat de case; Acum sunt din ce in ce mai multe localitati unde stazile principale au asfalt. Chiar si mentalitatea s-a mai schimbat putin...din "buricul targului" am inceput sa cautam colturile mai linistite.

Bineinteles ca pe aceste centrui vor aparea tot felul de constructii, benzinarii, depozite, vulcanizari, restaurante....dar acestea sunt binevenite, atat timp cat legatura cu drumul se va face printr-o bretea si nu perpendicular. Sunt sigur ca exista un standard pentru asta, altfel nu ar fi investit ei in asemenea accese, pe care deja le intalnim mai la toate benzinariile!


Statul ar trebui sa exproprieze si cativa metri in afara rigolelor, unde nimeni sa nu poata construi nimic, decat drumuri de acces avizate de cnadnr/cj si politie
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: dr4qul4 on February 23, 2016, 04:18:02 PM
Statul ar trebui sa exproprieze si cativa metri in afara rigolelor, unde nimeni sa nu poata construi nimic, decat drumuri de acces avizate de cnadnr/cj si politie

Asta am spus şi eu acum vreo două pagini...
Altfel o să ajungă toate DN-urile niște străzi pe care panoul de intrare în localitatea Y va fi lipit de cel de ieşire din localitatea X.
Aşa cum deja se întâmplă în multe locuri, din păcate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

qsv

Din pacate la noi inca exista impamantenita ideea ca acel indicator de intrare in localitate e totuna cu limita intravilanului. E greu sa schimbi menatlitati dar cu un efort neobosit poate o sa reusim.

Mai jos un extras din "catalogul de masuri privind siguranta circulatiei in satele lineare":

"Indicatorul cu denumirea localitatii trebuie amplasat unde apare prima cladire din grupul compact de cladiri. Se poate spune ca un grup compact de cladiri incepe cand, pe mai mult de 30% din terenul de pe ambele parti ale drumului, exista case sau alte obiective care atrag trafic pietonal (50% daca consideram terenul numai de pe o parte a drumului).
Daca la intrarea intr-o localitate exista un segment de drum fara locuinte mai lung de 300 – 400 m se poate lua in considerare o limita de viteza de 70 km/h pe aceasta portiune de drum.
Daca indicatorul cu numele localitatii este amplasat cu mult inainte de inceperea zonei construite, acesta trebuie mutat unde incep efectiv cladirile. Daca este necesara o limitare a vitezei inainte de zona construita mai mica decat cea propusa pentru zona de tranzitie (adica mai mica de 70 km/h), atunci este necesara amplasarea unui indicator de limitare de viteza la 50 km/h (cu conditia ca acesta sa fie precedat la randul sau de un indicator de limitare a vitezei la 70 de km/h)."

yetiman

#1609
"Bonus" la pozele despre A10- Langa Teius (chiar daca intr-adevar nu venea nimeni din fata):




La volan, o domnisoara din Sibiu, tare grabita.

PS: Chiar daca nu reiese din poza, eu m-am repliat pe banda mea exact unde incepea linia continua. :D (asta pentru eventualii carcotasi care ar putea crede ca si eu eram pe sens opus).
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adiarc

Daca tot am inceput continuui eu cu un domn intr-un Audi de Politie....un kamikaze pt el,dar mai ales pt cei din jur

acesta conducea in Sibiu,unde ii permitea drumul cu 90-+100,.....ba chiar la un moment dat a trecut cu +100 pe langa un pieton aflat pe trecerea la viteza de +100,la giatoriul dintre strazile M.Viteazu cu Iorga,in deplasare spre Rahovei

nu era in misiune,neavand semnalele acustice si luminoase ,drept pt.care am trimis o sesizare si la MAI
MAI 42305



bonus......
astazi se schimbau parapeti in apropiere de sp.de servicii Cristian, la km 258....semnalizarea ( daca se poate numi asa ),e la fel de absenta ca si in trecut

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dhm

A mai mers cineva (retorica intrebarea) pe Dealul Negru (DN7) in ultimele zile? Doar eu am impresia ca asfaltul (si implicit soseaua) cam pleaca la plimbare? In zona Dedulesti si nu numai am observat cam multe astfel de noi/pronuntate 'alunecari', si nu ma refer la bucata deja inchisa pe urcarea spre mititei dinspre Valcea.

adiarc

Le-am scris de viteza si atunci cand mergi cu 50-60...si cineva trece racheta pe langa tine...nu poate avea 70.....bine ca M-am asigurat la schimbarea benzii...altfel era urat.....

Lucrurile s-au intamplat in jurul orei 08:20....atunci cand exista un mic respiro dupa coloanele de la prima ora,iar masina in cauza este una care permite 100 de km la ora in cateva secunde.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Quote from: dhm on February 24, 2016, 08:54:18 PM
A mai mers cineva (retorica intrebarea) pe Dealul Negru (DN7) in ultimele zile? Doar eu am impresia ca asfaltul (si implicit soseaua) cam pleaca la plimbare? In zona Dedulesti si nu numai am observat cam multe astfel de noi/pronuntate 'alunecari', si nu ma refer la bucata deja inchisa pe urcarea spre mititei dinspre Valcea.

Am fost eu ieri si da, asfaltul pleaca la plimbare in zona Dealul Negru. Evident ca zona nu e semnalizata corespunzator.

horatiu.cosma

#1614
Am citit ieri cartea lui Marian Godina. Dupa ce am terminat-o, aveam un sentiment destul de puternic ca lucrurile in politie o sa se schimbe radical in 2-3 ani. Am zis sa reiau in capitol din carte, discutat de noi in trecut.

Citez:

" O alta intrebare care mi se pune des: Aveti un plan de amenzi, trebuie sa dati un anumit numar de amenzi pe zi? La aceasta intrebare nu pot raspunde cu un simplu da sau nu. Eu am considerat intotdeauna ca rolul politiei rutiere este mai intai de a preveni, si nu de a sanctiona. Nu si sefii mei. Niciodata nu am stat prea bine la numarul de amenzi si nu exista sedinta in care sa nu mi se atraga atentia ca am prea putine amenzi si prea multe avertismente. Ca sa ma faca sa nu mai dau avertismente, mi se insinua ca dau avertismente cu un motiv, ca primesc eu ceva favoruri de dau avertismente. Era o tehnica menita sa ma faca sa renunt la a avertiza si sa aplic doar amenzi. Am invatat sa vorbesc mereu doar in numele meu, insa nu cred ca exista vreun agent de politie rutiera care sa nu fi fost certat pentru ca nu a dat multe amenzi. La sfarsitul unei zile, intocmeste un raport de activitate. Nu conteaza ca ai dirijat 4 ore, ca ai fost la 2 accidente, ca ai indrumat zeci de persoane sau ce ai mai facut. Conteaza cate amenzi ai dat si cam atat. La sfarsit de an, acordarea calificativului, la fel. Cate amenzi ai dat anul asta? Asadar, exista plan de amenzi?
Referitor la aceasta presiune de a da mai multe amenzi, imi aduc aminte de o zi de vineri. Era Vinerea Mare, inaintea Pastelui. In oras era forfota mare, agitatie si aglomeratie. In acest timp, ni se ceruse sa stam cu radarul pe soseaua ocolitoare. Adica omul scapa cu greu din aglomeratia orasului, si, cand, in sfarsit, avea ocazia sa circule, dadea de noi cu odiosul radar. Am oprit un sofer si l-am amendat pentru fabuloasa viteza de 81 km/ora pe sector de drum cu 70. I-am dat amenda pentru ca eram certat pentru fiecare avertisment si eram cam satul. Omul a luat procesul-verbal si mi-a zis sa ma uit in ochii lui: Abia am avut bani sa cumpar ceva de Paste si acum am primit amenda asta de la tine...Sa-ti dea Dumnezeu un Paste negru!.
Mi se intampla des sa fiu injurat sau blestemat. Numai un om dobitoc recurge la astfel de mijloace, dar pe nenea asta ma chinuiam sa-l inteleg si parca ii dadeam dreptate. Eu ma facusem politist ca sa ajut oamenii, nu sa le fac rau. Incalcase legea, intr-adevar, dar strada aia arata aproape ca o autostrada si ma facea sa cred ca aceia care au fixat limita aia de viteza acolo au facut-o pentru ca noi sa putem sta cu radarul si bugetul local sa creasca.
L-am sunat pe seful meu si i-am spus ce patisem, ca un om m-a blestemat si ca eu nu mai vreau sa stau cu radarul pe strada aia, mai ales in Vinerea Mare si mai ales in conditiile de trafic care nu reprezentau un pericol pentru nimeni. Mi-a raspuns ca imi pot gasi altceva de munca daca nu-mi place, iar daca imi e mile, sa ma fac preot. Am inteles atunci ca sunt un simplu pion, dar m-am gandit ca, uneori, cu pionii se poate da sah mat.
Dupa tot balamucul cu condamnarea sefului Politiei Rutiere, lucrurile s-au schimbat enorm. Nu am mai intalnit vreun sofer care sa scoata arogant telefonul si sa sune pe cineva. Si daca ar suna, nu cred ca si-ar mai permite cineva sa intervina."

Concluzia e ca se poate. Cei de jos rationeaza corect, dar inca nu se pot exprima datorita sefilor cramponati intr-un sistem comunist. Godina dadea exemplu pe seful de la IPJ Hunedoara, un tip tanar, care chiar face treaba buna. Incet, dar sigur, astfel de sefi vor ajunge sa fie majoritari, iar cu tot mai multe voci de tip "Godina", impulsionate de exemplul originalului, care sa rascoleasca putin putregaiul din fiecare colt al tarii, o sa vedem o alta fata a politiei romane in cativa(sper putini) ani.

Eu cred ca intr-un timp si mai scurt, API ar putea incepe un dialog foarte productiv cu Politia Romana, pe tema radarelor pe autostrazi sau pe DN-uri cu limitari prostesti, a prevenirii inaintea sanctionarii etc.

cristi5

Pai un prim pas ar fi sa ne dea numarul de morti si grav raniti pe segment de drum, nu pe tara. Si cifre de trafic, chiar daca nu le au complete, sondaje cred ca totusi fac...

Interesant aici e ca fara Facebook miscarea grassroot bottom-up generata de Godina nu s-ar fi intamplat. Fb castiga si alegeri, etc. Manipularea in masa cu care sunt obisnuiti securistii nu mai merge. Ma gandesc cum ar fi fost la revolutie cu psihoza teroristilor daca aveam fb...

adiarc

Se detaseaza mai multe aspecte clare,pe care le stiam cu totii ,dar pt care avem confirmarea din interior:
- posibilitatea de a da avertisment.E cu adevarat preventie,daca am avea si o baza de date.Ai primit odata avertisment ,dar daca gresesti la fel in termen de 6 luni ,nu mai iei avertisment....nici macar amenda minima
- semnalizarea abuziva a multor drumuri asa zis modernizate.....eventual semnalizate pt a creste nr de procese verbale.Exemplul DN 14 este elocvent.......
- intradevar,in mare parte Politia Rutiera NU are nici o treaba cu preventia ......si asta din cauza faptului ca majoritatea celor din conducerea IPJ-urilor si cei de la centru sunt orice....dar nu politisti.....eventual militieni
Il felicit pe Marian pt atitudinea sa......cand asemenea oameni vor deveni o masa critica,vom putea scbimba lucrurile....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

#1617
Si ca sa fie clar pentru toti la ce sector de drum (probabil) se refera Godina.

Politistii stateau in acea semiparcare de pe stanga. Toamna trecuta insa a aparut acolo un giratoriu care face legatura cu o asa numita "centura de shopping" (un drum in mare masura inutil asa cum a fost construit). In zona respectiva au fost nenumarate accidente datorate incalcarii liniei continue (viraj spre acel drum pietruit sau intoarcere pe loc - intr-un asemenea accident, soldat cu moartea unui motociclist, am avut implicat un fost coleg de munca; eu am ajuns acolo la 10 minute dupa accident, pompierii inca dadeau cu spuma pe trupul carbonizat si mort al motociclistului. sunt absolut convins ca motociclistul avea peste 120 km/h, urma lasata de el in caroseria Crafterului fiind adanca de aproape un metru).

Politia trebuie sa stea pe strada si trebuie sa dea amenzi. Dar in primul rand e sarcina administratorilor drumului de a asigura conditii cat mai sigure de drum. Inclusiv prin separarea sensurilor in orice zona de drum care indeamna la mai mult de 70km/h, zone de drum in care orice manevra ilegala duce la consecinte nefaste.