Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

stangabriel

http://www.capital.ro/romania-are-nevoie-de-16-ani-pentru-a-si-proteja-autostrazile-de-inzapezire.html

În 2016 se vor planta doar 47 de hectare de perdele forestiere de protecție. Dacă ritmul se păstrează, România va avea nevoie de peste 16 ani pentru a finaliza cele 770 de hectare de liziere pe care și le-a propus în prima etapă pentru a împiedica blocarea autostrăzilor și drumurilor naționale din cauza zăpezilor și a viscolelor, reiese dintr-o analiză realizată de cursdeguvernare.ro


În mod normal, aceste "accesorii" ar fi putut fi incluse în toate contractele de construire a autostrăzilor și drumurilor naționale, mai ales că prețul lor nu înseamnă nimic pe lângă costul de milioane de euro ale unui kilometru de autostradă: un hectar de perdele forestiere ajunge la aproximativ 2.500 de euro.

adiarc

Plus inca minim 10 ani de la plantare,pt a ajunge la o dimensiune care într-adevăr sa protejeze partea carosabila.....

si asta daca aceste perdele vor fii întreținute si înnoite la nevoie,datorită unor posibile perioade de seceta,mai ales la scurt timp dupa plantare......
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

Cum naiba se reduce la doar 6.25? Acolo Sacel nefiind municipiu DN1 își păstrează rangul. Cum poate un DN de cel mai înalt rang sa se înguste la 6.5 metri?
În plus...chiar dacă e așa. ...modul de realizare e absolut execrabil.Trebuie alt unghi acolo la acele borduri...și cel mai probabil partea carosabila îngustat din marcaj pe tot parcursul localități.
Cat despre SCT...hmm. ...e o gluma proasta. Sunt în faliment demult. .Ai fac poate doar așa niște lucrări foarte foarte bănoase. ...ca de ex bordurile.  Management de trafic, marcaje.....alta data.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

#1398
Se pare ca  Strabag-ul executa ingustarea DN-ului aici .  Bordura inalta de 20cm, lata de 40cm (cu pavaj intre sensuri) pe o lungime de aprox 800m. O placere pe un DN cu o singura banda pe sens si daca ai "norocul" sa se defecteze o masina acolo. (Asta ca sa nu mai zic , ca toti riveranii sunt obligati sa iasa din curte doar la dreapta :) si sa intoarca unde pot in afara localitatii ).
Minti luminate in CNADNR ce sa mai zici......
Chiar rog colegii care parcurd DN-ul Cluj-Oradea sa pozeze "minunea", inca se mai lucreaza la ea.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

qsv

#1399
^^

E o masura de siguranta circulatiei menita in primul rand sa protejeze pietonii - sunt constrangeri fizice pentru reducerea vitezei. Genul asta de masuri de ingustare a carosabilului chiar la 3m s-a dovedit eficient in multe tari din europa.  Masurile sunt intradevar nepopulare pentru soferi, mai ales in contextul in care nu ai alta altenativa de traseu (autostrada). Cu totii suntem soferi si ne enervam pe lucruri dintr-astea, insa cat valoreaza viata unui om? E mai importanta oare decat enervarea noastra, sau in secolul sinelui in care traim, trebuie sa ne fie noua bine si "fraierii" aia de la tara pot sa moara?
Ingustarea carosabilului ar trebui sa se faca pe o lungime suficienta incat sa nu apara obstacolul in mod surprinzator pentru conducatori si de asemenea si semnalizarea lucrarilor pe timpul executiei...

qsv

#1400
@ciprebbe

Lucrurile nu sunt chiar asa cum spui tu, nici vorba de asemenea borduri... Proiectul e public se poate gasi in SEAP. Insula mediana e inalta de 4cm...

adiarc

Daca reduci toata Lățimea drumului e una ( cu marcaj corespunzător )...dar daca faci orice construcție in partea carosabila,dincolo de marcajul existent,e crima....efectiv inconstienta si miserupism românesc de tipul colectiv....las ca merge si așa.....e incalificabil.......si aceste lucruri,mai devreme sau mai târziu,vor ucide....si nimeni nu se va simți vinovat


O sa ma opresc cand trec prin zona sa fac poze si măsurători detaliate,dupa care si reclamație....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ciprebbe

#1402
Quote from: qsv on December 22, 2015, 10:33:44 AM
Lucrurile nu sunt chiar asa cum spui tu, nici vorba de asemenea borduri... Proiectul e public se poate gasi in SEAP. Insula mediana e inalta de 4cm...

Te invit sa treci prin zona si sa o vezi. 4 cm ii poti trece cu orice masina insa ce e acum acolo e un obstacol si pt 4x4 . Imi pare rau ca nu mai am inregistrarea de pe dashcam (pt asta am cerut colegilor sa faca poze sa se vada inaltimea).
Te rog mult sa imi dai nr de licitatie din SEAP sa vedem ce se prevede acolo pt ca realitatea e alta. Ms.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

qsv

Anunt de participare numarul 134437/31.03.2012

horatiu.cosma

E mai mult de 4 cm inaltime. Am fost si eu si retin ca era destul de inalt, dar nu am poze.

ciprebbe

#1405
Vin si pozele astazi de acolo. S-a luat si ruleta.
Urmeaza sa se construiasca insule de calmare a traficului ( cum sunt pe Oradea-Arad.... )Acum inteleg de ce se lucra la extinderea carosabilului in Floresti, Gilau (Speram sa se faca parcari).... Urmeaza distractia......

LE: Daca se reasfalteaza toata zona( undeva prin 2016) si se va ajunge la 4cm chiar nu inteleg de ce se cheltuiesc atatia bani pt o solutie care nu face si nu ajuta cu nimic ( e o zona cu limita de 30 km / ora si marcaj hasurat continuu pe 1 km basca nu e nici punct negru). Se mai fac si zone de intoarcere la intrarea/iesirea din localitate.....in panta....

QuoteModernizarea infrastr. sig. circulatiei: Tureni, Valcele, Floresti, Gilau, Paniceni, Osorhei
Valoarea estimata fara TVA: 33,649,105 RON
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Pozele promise

Bucla de intoarcere pt localnici , in panta, (un tir nu are cum intoarce acolo )







Urmeaza o "zona de acomodare" cu bordura joasa



4 cm  :)))



Si minunea lunga de peste 500m









Tot 4 cm?



Toata lucrarea realizata pe DN cu limita de 30km/k . O placere daca prinzi in fata o masina care se defecteaza acolo.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

MNU

Dar, ala e stratul de uzura? Nu mai astern un strat peste?

JohannDB

#1408
Imaginile de mai sus ale colegului "ciprebbe", arată "la fața locului" cum se gândește, cum se proiectează, cum se pune-n operă...spre "binele tuturor" (nu vreau să fiu malițios).
   Imaginile sunt pe DN1, între Gilău și Huedin, pe "teritoriul" localității Păniceni.
   De multă vreme cei ce lucrează la capodoperă se "chinuie" cu acea buclă de întoarcere și ar fi interesant dacă respectă prescripțiile tehnice de rază minimă pentru înscriere în viraje a unui vehicul articulat/ansamblu; plus zona în care-i pusă, între două curbe (una-n vârf de deal și una-n vale) și pe un plan înclinat față de planul DN-ului; și DN-ul în sine este în rampă/pantă, depinde de sens....

stangabriel

Da, si centura Bucuresti are 2 Zone de "intoarcere". Zona strada Garii,Luk-oil Otopeni, fix la capatul podului peste Calea ferata https://www.google.ro/maps/@44.5379414,26.0839048,198m/data=!3m1!1e3?hl=ro
si pe la Jumtatea distantei dintre DN1 si Dn1A https://www.google.ro/maps/@44.5239777,26.0348296,248m/data=!3m1!1e3?hl=ro

Cine a proiectat asa ceva? Macar faceau parcari...