Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

igorashu

Quote from: dr4qul4 on August 18, 2015, 10:02:43 AM
Aici nu ma bag in depasire nici macar daca am motocicleta din sens opus.
Nici nu trebuie să te bagi dacă ai motocicletă din sens opus, depășirea fiind interzisă în astfel de cazuri.
Quote
Art. 152. - (1) Se interzice depasirea vehiculelor:
...
j) în situatia când din sens opus se apropie un alt vehicul al carui conducator este obligat sa efectueze manevre de evitare pentru a nu intra în coliziune;
...

horatiu.cosma

Multe din problemele de pe drumurile noastre au radacini adanci(cei 7 ani de acasa, anturaj, vazut cum conduc altii etc). O sa dureze foarte mult pana sa putem spune ca suntem un stat civilizat in trafic. Poate ar trebui sa invatam de la doamne si domnisoare, ele stau mult mai bine decat noi la acest capitol. Un prim pas a fost facut in Arad, unde colegii ne spuneau ca pot trimite filmari cu ilegalitati din trafic politiei, iar aceasta se autosesizeaza. Ar fi o varianta buna sa dezvoltam la scara nationala. Probabil ca e nevoie si de o baza legala pentru asa ceva, dar se poate rezolva la o adica. Apoi trebuie sa dam noi exemple, nu sa gasim scuze si justificari in comportamentul majoritatii. Legea e lege, punct. Decat sa ne frustram ca pe Sibiu-Sighisoara sunt limitari tembele care nu pot fi respectate, mai bine pistonam autoritatile sa rezolve astfel de probleme. La orice problema trebuie sa existe o rezolvare legala(si de cele mai multe ori anevoioasa) sau mai putin legala(dar mai rapida). Depinde de noi ce alegem.

igorashu

Baza legală există deja, altfel Poliția Arad nu putea da sancțiuni.

dr4qul4

cu totii incalcam legea. Acum difera cat de mult o facem. Nu am pretentia ca ceilalti participanti la trafic sa respecte si ei legea, nici macar in aceeasi masura ca si mine, dar am pretentia sa ma respecte, sa nu ma forteze sa gresesc. Iar daca eu ii pot face loc sa ma depaseasca, atunci o voi face, pentru ca nu ma deranjeaza cu nimic. Nu suntem la curse sa ajung eu primul.

Iar cand sunt prins, recunosc ca am gresit, si platesc amenda, chiar daca mi se pare absurda acea limita de viteza.

As fi cu adevarat surprins sa existe un sofer cu peste 100.000 de km la bord, care sa nu aiba nici o amenda, si nici sa nu fi produs un accident din vina lui.

DN2 este un drum care "indeamna" la incalcarea regulilor, avand o latime mare si linii drepte extrem de lungi. Doar ca este atat de lung si de aglomerat incat te face sa obosesti repede. Iar pe ploaie devine criminal. mai ales in curbele de 90 de grade ce urmeaza dupa liniile drepte.

Singura solutie pt acest DN (2 + 28) este dublarea de Autostrada/DX cat mai repede posibil. Orice alta solutie (parapete, latire la 2 benzi, insule de calmare), va avea un efect limitat in timp. Atat de limitat, incat se vor dovedi ineficiente inainte sa apuce sa le aplice pe toata distanta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dan74

@dr4qul4 sunt de acord cu tine in totalitate, acum 3 saptamani cand am fost prin Moldova am evitat DN2 tocmai pentru ce s-a scris pe forum despre acest DN, dar am mers pe DN28 (situatie identica cu DN2 zic eu) si ceea ce spui chiar se intampla, am mers Sabaoani-Iasi duminica si Iasi-Targu Frumos luni si in ambele zile a fost destul de stresant sa conduc pe acele portiuni.
Disciplina pe DN2 posibil sa fie doar in situatia in care tot DN2 ar fi supravegheat video, dar inclin sa cred ca si asa s-ar gasi destui soferi care sa nu respecte regulile.

icristian

Pe DN2 din cate stiu eu politia e destul de prezenta.
O infrastructura buna nu-ti permite sa gresesti sau daca gresesti sa iti pui cat mai putin in pericol viata ta sau a celorlalti participanti.
M-as mira ca o supraveghere video sau mai multa politie sa rezolve problemele aici.
Trebuie construita cat mai repede autostrada /drum expres, sau parapeti mediani. Din cate stiu API a facut deja demersuri in privinta asta.


laurashgeo

#981
^

Am fost si eu in Romania weekendul asta, dar nu m-am bucurat de noua infrastructura. Din doua zile, am stat 11 ore in masina, dus-intors Otopeni-Comanesti.
Am trecut si eu ieri pe langa accidentul de pe DN2 la poarta Pionier. A fost horor!!! Soferul tirului se tavalea intr-un sant plangand disperat de ceea ce a facut, iar la cativa metri, am ajuns langa masina descarcerata de sub TIR langa care erau acoperite cu ceva staniol cele doua cadavre.
Sotia a plans vreo 5 minute dupa!

Ca o completare, va mai spun ca luna asta m-am plimbat 2 saptamani prin Thailanda si cu durere in suflet va zic ca suntem la minim 20 de ani in urma lor dpdv al infrastructurii!

Sargon1806

Quote from: MNU on August 18, 2015, 11:52:07 AM
Pe autostrada mergi pe banda de urgenta?... ca sa conduci preventiv?

Eu am terminat... conduceti cum vreti ca sa ajungeti cat mai repede la destinatie, in felul asta aratand autoritatilor ca e OK, ca "merge si-asa", deci nu e nevoie sa schimbam nimic.

Omule... Am avut cel putin 6 morti intr-o singura zi pe DN2. Zic cel putin pentru ca nu stiu daca au aparut toti in presa. Eu am facut duminica Bucuresti-Iasi si ieri Iasi-Bucuresti. Am filmat tot drumul, inclusiv o duba rasturnata si o masina in camp pe la Adjud. Am prins ploaie torentiala pe 50% din drum si am numarat mai multe ambulante din sensul opus. Daca toate aceste lucruri nu conving autoritatile sa faca ceva, crezi ca o sa-i convinga faptul ca pierd eu o ora in plus pe drum din cauza ca unii nu se dau la o parte?

Eu nu mai continui discutia asta ca nu duce nicaieri. Vreau doar sa te asigur ca mesajul tau nu va ajunge la autoritati niciodata. Deci, daca vrei sa mergi 100% corect, fa-o pentru tine (si pe riscul tau, mai adaug), nu pentru a trage vreun semnal de alarma. E degeaba.

mns

http://www.zoso.ro/romania-devenit-mare-carnagiu/

Partea cea mai proasta din toata treaba asta e ca:

Quotevineri – 27 accidente, 3 morți, 27 răniți,
sâmbătă – 35 accidente, 8 morți, 43 răniți,
duminică – 24 accidente, 13 morți, 22 răniți,
luni – 30 accidente, 10 morți, 38 răniți.

Probabil intr-o saptamana avem mai multi morti pe sosele decat intr-un accident aviatic major, dar asta conteaza mai putin pentru CNADNR si Ministerul Transporturilor care nu dau doi bani pe vietile oamenilor, pentru ei e important sa castige cine trebuie licitatiile, iar noi sa ne certam aiurea pe aici nu are rost, mai bine ne-am concentra sa punem presiune pe ei si sa schimbam ceva in bine.

Ionut

Pai ca sa punem presiune trebuie:
1. bani pentru filmari & actiunile API
2. oameni cu putere de munca (voluntari)
3. camere pe bord => filmari
4. fotografii zone periculoase
5. promovarea actiunilor API oriunde puteti

... go Planet. :)

Si nu doar pentru siguranta rutiera. Cand eu ma zbateam pentru A7 Ploiesti-Bacau pe-aici, voi ce faceati? O sa moara multi oameni in continuare, prieteni. Multi. Cred ca ne-am enervat si indurerat destul, tot ce ramane de facut este sa actionam.

pasadia

Mai intai poate ar trebui sa ne decidem "in-house" ce solutie preferam sa prezentam in public pentru a fi implementata. Caci sunt destui aici (printre care ma numar si eu) care ar prefera 2+1 alternativ pe DN2 + DN28 (ba si pe DN1C, Cluj - Dej), dar totodata sunt cateva voci care se exprima clar impotriva acestei solutii.

Eu asa vad procesul: stabilim solutia pe care ne-am dori sa o vedem implementata, estimam un cost (durata de executie, beneficii rezultate) si apoi prezentam public avantajele incercand sa obtinem suportul necesar aprobarii solutiei. Dar daca nu trecem nici de primul pas...

horatiu.cosma

Hai sa votam :). Nu o sa fie niciodata unanimitate. Si eu sunt pentru 2+1 alternativ, tot la 2-3 km.

dr4qul4

eu votez pentru:

1. DN2+28 - 2+1 doar in afara localitatilor (in localitati ramane ca acum). Poate fi si fara parapete. Important e sa aiba acea linie continua dubla si politisti care sa ridice carnete.

2. grabit primul segment din A7, sau macar legatura A3-DN1B
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

igorashu

E o vorbă la români: "suntem prea săraci ca să ne permitem lucruri ieftine".
De ce să o scăldăm cu soluții de compromis când putem face o autostradă cap-coadă în 2-3 ani chiar și cu bani de la buget?
Bani sunt din moment ce mocofanul ăla își permite să stea pe un miliard de euro după primele 6 luni.

MNU

Intr-adevar asta er fi rezolvarea. Dar daca nu se face autostrada pe Valea Prahovei din banii aia... fii sigur ca n-o sa finanteze o autostrada ce se poate finanta din fonduri UE. Iar la capitolul asta, A7 trebuie sa stea "la coada" dupa alte prioritati.

2+1 alternativ e rezolvarea de compromis, dar posibila imediat.