Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

M_Z

Treaba cu ratiunea militara mi se pare adusa in discutie fortat. o diversiune de la motivul adevarat.

problema e fala taranului de a fi fruntas la strada nu codas in fundul satului sa ii bata porumbul in geam.
si cu colaborarea tacita si lipsa de raspuns a autoritatilor s-a ajuns sa avem n sate intinse pe kilometri intregi cu cate un rand de case pe fiecare parte a drumului. asa ca viteza medie a scazut dramatic din cresterea ponderii limitarilor de viteza din localitatile de pe traseu. nu mai zic de intrari iesiri, masini parcate si betivi pe bicicleta la drum seara fara elemente reflectorizante.

n zone de drum european unde in teorie nu se da acces direct si e obligatorie realizarea de drumuri colectoare. In practica? accese unul langa altul, depozite , curti etc.

urbanismul haotic condus de interese mici de taraba a distrus reteaua de drumuri nationale de am ajuns sa ne taram ca melcii pe DN-uri si sa poftim la "drumuri de mare viteza". de fapt nu poftim la viteza ci doar la un condus cursiv, linsitit si implicit mai sigur dat de limitarea accesului in drumul principal, limitarea intersectiilor si lipsa localitatilor pe traseu.

asta ne ofera acum centurile dar nu era bine sa ne dezvoltam astfel incat sa nu fie nevoie? platim acum mai mult pentru prostia de dinainte. si prostia asta nu a aparut dupa Ciolos cum zice nea, e mult mai dinainte. de pe vremea cand dl Botu si colegii lui de generatie erau in pozitii de decizie . acum se plang ca nu ii mai baga nimeni in seama sa le ceara parerea de experti dar cand erau au facut sau au stat cu mainile in san? reviziile la podurile vechi s-au facut pe vremea lor? parapete s-a montat? O privire in curtea celor mai avansati sa mai actualizeze niste normative si standarde? NU! le pasa cu adevarat de starea infrastructurii? NU! Nici atunci si nici acum. acum le pasa doar sa mai aiba o intrare sa prinda ceva lucrari pe persoana fizica.

si oare cat o sa dureze pana cand se va da drumul la accese si in noile centuri si vor deveni si ele fara fluenta si nesigure?
 
DN-urile au fost planificate atat de bine incat acum am ajuns sa ne scarpinam invers si sa facem autostrazi care le dubleaza si au trasee mai lungi. sa crosetam traseele printre arii protejate si prin cine stie ce zone instabile, inundabile si cu alte riscuri ce cresc costurile exponential.

cateodata ma gandesc la rece de ce naiba nu ne punem pe demolat? ca e mai ieftin sa razi 20 de case si sa le reconstruiesti in alta pozitie decat sa faci un pasaj sau un tunel. muuuult mai ieftin. de ce frica asta de remodelat? de ce trebuie sa avem o infrastructura din carpeli si compromisuri? cocoasa de la Focsani e mic copil fata de A4. Minunata autostrada Ovidiu - Lazu. atat de bine gandita ca traficul de camioane ce vine pe A2, trece pe A4 si ca sa ajunga in zona industriala are acelasi traseu prin oras ca inainte. era greu sa treaca A2 de A4 si sa se lege direct de zona industriala.

si apoi imi raspund singur: schimbarea deranjeaza votantii. voturile conteaza. politicul dicteaza.

prostul plateste. si cu banii si cu viata.


shift2rail

In anii '70, '80, la care face referire acea doctrina militara nelipsita complet de utilitate, nu se mai putea construi absolut nimic in satele rom ptr simplul motiv ca acestea erau programate la asa-zisa sistematizare=demolare sistematica pt a reda terenul agriculturii, cu taranii stramutati in blocuri P+4, incalzite cu lemne! langa...DN-uri. Vezi, de ex,  Bragadiru, Cornetu, langa Buc.

qionescu1

Accident pe VOCE. Zona spre Valcele unde frecvent avem accidente datorita vitezelor foarte mari la coborare. Ba se intra pe contrasens ba in parapeti.

https://actualdecluj.ro/inca-un-accident-pe-centura-valcele-apahida-o-tanara-a-fost-ranita/

MARIVS

Eu nu inteleg de ce in tara asta Politia nu e in stare sa puna cate o masina in "civil" sa se plimbe pe fiecare autostrada, cu camera si radar. Si-ar mari considerabil bugetul! Mergi pe banda 2 cu 130-140 km/h si vine vericu' cu 180 si-ti da flashuri de la 500 de metri distanta? Tras pe dreata, amendat usturator si lasat pieton 3 luni!

Quote from: Dragoș295 on January 10, 2025, 07:50:52 PME groaznic drumul intre Mizil-Buzau, a devenit micul E 85, depasiri riscante, viteza mare, coloana de masini. De A3 nu mai zic, se urca pe tine pe banda 2.

M_Z

Parapete imeva h1 w3. Destul de rigid și f bine făcut. Pe tronsoanele de capat are platbandele acelea suplimentare. Un plus fata de alte sisteme. Amortizor ca la carte.
Dar totuși accidentul arată nasol și parapetele intra în mașină. De ce? Pentru că nu era montata și o terminație certificata pe en 1317-4. Și atunci un parapete f bun la impact lateral devine un coșmar la impact frontal.
Un terminal certificat de la imeva arata așa:



 In zona era instalata clasica laba de urs și din ce am văzut pe streetview nu era nici coborâtă și nici evazată spre exterior.

Și iar se poate trezi cnair cu un proces din cauza parapetelui. Bine că de data asta nu a mai amputat nimic nimănui.

O sa se apuce oare cineva din AND mâine de actualizat normativul de parapete? O sa ceara antreprenorilor documente complete pentru întreg sistemul? Probabil încă nu. Trebuie să o pateasca cineva foarte important sau sa ii oblige madam Ursula.

FakeML

#8810
@MARIVS
@Dragoș295

Pot sa intreb ce cauti sa mergi pe banda 2?
Banda 2 trebui folosita doar pentru depasiri.
Asa se circula in tarile cu apa calda pe autostrada.
Mergi cu 130-140 km/h mergi pe banda 1.
Ai o masina care merge mai incet in fata ta, schimbi banda si dupa depasire revii pe banda 1.
Nu incurajez mersul cu 180, nici decum, dar nici tu nu ai ce cauta sa mergi constant pe banda 2.
Din pacate nu prea am vazut treaba asta la noi. Poate pe viitor cand se mai obisnueste lumea cu A-urile si Dex-urile sa fim si noi civilizati si sa circulam pe banda 1.

La noi din pacate lumea nu stie sa fie civilizata si sa nu ne mai pese de capra vecinului.
Exact si cazul de fata. Va plangeti ca se urca lumea pe voi pe banda 2. Nu prea aveti ce cauta acolo. Va suparati cand vedeti ca merg cu viteza mai mare decat este permis.
Intrebarea mea este de ce? De ce va intereseaza? Le platiti voi amenda?
Fiecare apasa pe acceleratie pe propria raspundere (exlud aici cazurile de inconstineta gen 200 km/h pe ud sau anvelope uzate, etc)

Eu personal recunosc ca mai am momente in care ajung la 150-160 sau chiar si peste rareori dar de fiecare data dar de fiecare data am mers pe banda 1, am folosit banda 2 doar pentru devansari dupa care am revenit pe 1, nu am flash-uit pe nimeni, nu am semnalizat pe nimeni si nici nu m-am urcat pe nimeni, desi unii merita cu varf si indesat.

Si da, se poate merge pe banda 1 cu 160 la ora fara probleme, deci cei care merg cu 130-140 de ce nu o pot face?

danutzu_1069

Da, mergi tu pe A1 (Bucuresti - Pitesti) pe banda 1,  si mai discutam... Sau pe A2.

Bun, si eu daca sunt intr-o devansare, cu viteza de 150km/h, iar pe banda 1 sunt masini (5 maasni, de ex), cu distanta mare intre ele, dar care merg cu viteza mai mica, eu ce ar trebui sa fac daca vine un gibon cu 200km/h si da flash-uri, sta agresiv in spatele meu?

Sa măresc viteza? N-am chef
Sa frânez (pentru adaptarea la viteza de pe B1) ca sa intru printre mașinile de pe B1? Niciodată

Iti spun eu ce fac, merg cu viteza mea si il las pe ala sa facă spume... si ma retrag pe B1 cand am condițiile necesare, nu cand vrea gibonul.
A, si salvez filmarea pe camera de bord, si o trimit unde trebuie.

Ideea este ca nu trebuie sa ma tragi tu la răspundere că ce caut eu pe B2, si cu atat mai mult sa fi agresiv.

A, apropo, stii ca ăștia de conduc agresiv / cu viteza maare, doar pe B2 merg?

MARIVS

#8812
Ce caut pe B2? Simplu, depasesc tiruri care circula pe B1 cu 90-100 km/h. Iar fix atunci vine unu' d'asta lansat cu 180 km/h si vrea sa ma dau din drum fix atunci! Si ce fac daca am pe B1 cate 3-4 tiruri, 2 dube si un "melc" ce merg cu 100? Nu mai intru pe B2? Nu stau pe B2 de prost sau ca imi place sa ma cred zmeu, insa nu ma repliez decat atunci cand pot, in niciun caz fix atunci si nici nu ma bag fortat intre doua tiruri ca sa mearga tare vreun lipsit de neuroni! Ah, si nici nu ma apuc sa accelerez si eu la 180 ca el!

dr4qul4

FakeML, cand vin de la mare, eu nu reusesc sa merg cu 130km/h nici pe B2. M-as da pe B1, dar e coloana si ar tb sa franez exact la 90 ca sa ma incadrez corect in spatele cuiva.

Daca am masina in fata (pe B2), dar nu incerc sa o fortez sa se dea pe B1, si merg cum merge coloana, mai sunt obligat sa ma bag pe B1?

Nu vorbim de cazuri de adormiti pe B2. Ci de cazurile care au devenit regula Pitesti-Constanta.... Rareori te poti baga pe B1 in siguranta fara a scoate masina de pe pilotul automat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

Poate mi se pare doar mie, dar parca gibonii mai sus descriși parca s-au mai calmat de cand cu noile reglementări (conducere agresiva), nu mai dau flash-uri, poate doar semnal stanga.. (caz in care pun si eu semnal de stanga...  :lol:  )

FakeML

#8815
Este foarte adevarat ca sunt si momente in care autostrada A2 nu face fata cu cele 2 benzi ale sale. De A1 nici nu mai vorbim, dar avem si alte A-uri. @dr4qul4
A1 / A2 nu poate oferi in permanenta o banda superioara pentru devansare. Am prins si eu de cateva ori situatia mentionata de tine.
A1 nu prea circul dar A2 are momente cand este ok.
Dar da, atunci cand este aglomerat nu ai ce face si da te adaptezi.

Iar despre repliere este o interpretare a fiecaruia cand si cum se face.
Daca sunt 3 tiruri lipite clar nu te repliezi intre ele, iar gibonu cu 180 poate sa faca flash-uri pana maine.
Dar daca distanta intre tiruri este de 150-200 de metri, te poti replia.
Din pacate sunt multi care intepenesc pe banda 2. El si-a luat banda 2 si o tine ocupata ca asa vrea el, ca lui i se pare normal sa circule cu 130 pe banda 2 chiar daca banda 1 este libera. Ca doar limita de viteza este 130. Si el este legal. Asta ar fi o situatie in care trebuie sa ne civiliza.
@MARIVS scz, nu a vrut sa fie atac la persoana. Dar cumva am interpretat mesajul tau. Ca tu mergi cu 130-140 pe banda 2 si se urca pe tine. (eu am dedus ca banda 1 este goala in exemplul dat de tine)
Daca faci depasire, da nu are decat sa astepte, te repliezi, trece si toata lumea e fericita.
In opinia mea si in ce am vazut prin alte tari, soferii revin pe B1 dupa fiecare depasire, chiar daca nu vine nimeni din spate. Si asa mi se pare normal, eu unul aplic replierea si devanzarea pe cat de mult posibil. Asa mi se pare civilizat. Chiar daca nu vine nimic din spate. Pentru mine este regula de aur si m-as bucura daca as vede-o aplicata de mai multa lume. Plus pe banda 1 esti mai safe. Nu risti sa primesti pietre in fata de pe contrasens. Ai in dreapta spatiu ai in stanga spatiu.
Intelegi ce vreti din mesajul meu si conduceti asa cum considerati ca sunteti safe.  :D 

dr4qul4

Hai sa te intreb alfel:
Daca B1 e liber 4-500m, dar in fata ta pe B2 mai sunt 2 masini si tu vrei sa mergi chiar mai tare, iar din spate vine cineva si mai tare, ce faci? Te dai pe B1 sa-i faci loc? Daca nu franezi ai toate sansele sa ajungi paralel cu cei din fata ta, sau chiar sa-i depasesti pe dreapta si te pui intr-o situatie periculoasa.


Cand e aglomerat esti nevoit sa-ti adaptezi viteza in functie de ceilalti participanti la trafic.
Ori cu 90 pe B1, ori cu viteza coloanei pe B2. Dar nu incepe sa "crosetezi" pt ca nu faci decat sa creezi coloana la revenirea pe B2.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

FakeML

#8817
Deci in situatia data de tine eu sa zic ca merg cu 160, B1 libera,eu clar o sa fiu pe B1. Cand ma ii ajung din spate pe cei din fata de pe B2 semnalizez si ma bag in B2 daca nu voi impiedica pe nimeni, adica nu am masina in costa mea. Daca am. Iau picioru din gaz si trec pe B2 in conditii de siguranta. Si da foarte posibil sa intru pe B2 in spatele masinii "C" adica cea care vine din spate mai tare. Eu unul imediat ce am trecut de o masina trec pe B1 si la B2 libera.
Prin dreapta nu depasesc niciodata. Acum am citit din nou si mi-am dat seama ca tu vorbeai de masini care sunt adormiti pd B2. Depinde ce distanta am de ei.
Daca sunt aproape pe ei o sa fiu pe B2 daca sunt departe pe B1. Oricum nu pream am avut situatii de genul.
Ideea era alta. Ca multi dintre noi, si aici ma refer la romani nu la forum nu stim sa circulam pe autostrada si nu suntem civilizati.
- multi adormiti pe banda 2
- multi care se suie pe tine cand faci depasire ( cazuri care sunt previzibile)
- multi care iti intra in fata de pe B1 pe B2 fara sa se asigure (chiar si TIR)

dr4qul4

pe Pitesti-Constanta nu prea sunt adormiti. Ce vezi tu adormiti, s-ar putea sa fie doar unii care incearca sa respecte regula celor 2 secunde.

Iar aceste situatii sunt la ordinea zilei pe A1 si A2. Cand merg pe A3, A0 sau DX12 mi se pare ca sunt foarte departe de Bucuresti.
In schimb pe A1 si A2, parca e acelasi trafic ca in Bucuresti in timpul saptamanii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

              """ Plus pe banda 1 esti mai safe. Nu risti sa primesti pietre in fata de pe contrasens."""
    Oooooo, nu pietrele de pe contrasens, ci doar cele de pe sensul tău..... Și sunt de ajuns...!!
    Și din a mea experiență, ți-o spun CLAR că nu ești absolut deloc "mai safe"...., de la șleauri cu tendințe de pierdere de direcție, la găuri în asfalt, la petece proaste care-ți elimină pietrele de la rinichi, la diverse vietăți ce-ți pot sării sub roată (în cel mai fericit caz, de sunt de statură mică, sau mai amri și-ți bubuie radiatorul, cel puțin) pentru că nu-i așa plasele de protecție sunt infailibile, la turizmenari băutori de cafea și care fac pipi pe bada de urgență, dar opriți la centimetrii de prima bandă și la foarte multe alte situații de rahat (să nu zic altcumva)....
    Ce să mai zic ?? Că devin "retrograd" - la dracu, că săptămâna trecută am făcut 4000 de kilometrii, așa de-nceput de an, când chefuiați voi pe 4 ianuarie, eram pe drum și m-am bucurat de șosele libere și fără proști pe ele..... Și nu m-am plimbat cu turismul, ci numai cu peste 4 metrii lățime....... Asta e , fiecare cum și-o așterne și ce poate face, pentru ce e dedicat !!
 Să fiți sănătoși, cerebrali, analitici; gândiți de două ori și mai apoi acționați...!!