Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

redfury

#8775
Quote from: panzer on December 11, 2024, 09:36:07 AM@DragosCRespectul soferilor pentru pietoni era regula, de exemplu. La fel pentru reguli.(..) dar la noi e prea balcanic totul, prea are fiecare propriul cod rutier.
Scuze de off-topic.
Mergi in Italia sa vezi respect pt pietoni  :D Eu merg destul de des, locuind in Austria, si de fiecare data cand incetinesc si/sau opresc la trecere, in functie de situatie, ii vad pe italieni zambind , vad numarul si stiu ca sunt in siguranta  :D In calitate de pietoni, in aceeasi Italie era sa fim zburati de pe trecere de cel putin 2x. Moldova, ca regiune istorica este responsabila de circa 1/2 din mortii de pe sosele. La modul general cam 1/2 din decese sunt pietoni, ceea ce spune de fapt multe despre educatia rutiera inexistenta in Romania (ne) educata a unui Ficus de la Cotroceni. In Austria educatia rutiera se face de la clasele 1-4, au poligoane in care sunt invatati cum sa circule cu bicicleta sau ca pietoni. Astept sa vad din nou si in Romania, eu am prins in anii 70-80 educatia rutiera in scoli si celebra emisiune de la TVR Reflectii rutiere. Iar la modul general, chiar indisciplinati in trafic, romanii sunt mai soferi decat multi alti cetateni europeni. Cele peste 2,2 milioane de accidente din Germania, de ex, stau marturie. Sau numarul de accidente grave din Austria (cam 50.000) ce este ca cel din Romania dar cu o populatie la 1/2 si o retea de autostrazi mare. Sa nu mai zic de soferii fantoma (aia de merg pe dos) din Germania si Austria :)

DragosC

Da, pe langa necesitatile evidente ale drumurilor de mare viteza (transport marfa, deplasari in scopuri personale, etc.), probabil ca cel putin la nivel inconstient, majoritatea oamenilor intregi la cap ne dorim autostrazi pur si simplu pentru a nu fi ucisi de catre compatriotii nostri.

Cumva on-topic, de fiecare data cand circul pe Valea Oltului, si o fac de zeci de ani, de fiecare data vad cel putin 10 dementi care depasesc coloana (doar ca sa ii prind din urma dupa cateva minute), sau care nu dau dovada nici de cel mai elementar bun-simt.

De multe ori as fi preferat sa o iau intentionat pe DN-urile tarii, sa pot admira privelistile, sa vizitez diferite obiective ad-hoc, avem o tara atat de frumoasa ! si de la fel de multe ori am preferat autostrada acolo unde exista pentru a diminua riscul de a muri ca un idiot nevinovat din cauza altor idioti inconstienti.
Nu spera si nu ai teama

costash

#8777
@redfury
Nu știu ce statistici ai găsit, dar statisticile UE Link statistici arată că România are peste 80 de decese din accidente rutiere per milion de locuitori anual. La nivel UE rata e de 46 per milion de locuitori.

shift2rail

^numaratorul e, din pacate, extrem de fiabil, dar ce numitor foloseste UE pentru populatia RO? pentru ca aprox. 6 mil (estimare conservatoare) traiesc deja in Occident...

pasadia

Cu cat e mai mic numitorul, cu atat mai mult creste rezultatul si deci devine si mai nasoala situatia de la noi. Asa ca sincer, vrei sa intri in aceste detalii?

JohannDB

   Pentru ce și cum se întâmplă pe șoselele noastre, nu mai blamați drumurile....
 Omul și numai omul de la volan are toată responsabilitatea.....
 
Cel mai prost exemplu al zilei.... Cu 600 de cai sub el a dat jos cabina cisternei de pe șasiu, un mare și "prosper" pe undeva prin Germania, afacerist de/cu mașini.... Bine că nu i-a măturat pe ceilalți de pe drum de lângă el, că de familia lui nu i-a păsat...

https://stirileprotv.ro/video/o-masina-a-luat-foc-fara-ca-pasagerii-sa-poata-iesi-dupa-o-coliziune-cu-o-cisterna-pe-dn2-in-suceava/62507939/





Powered by API/PUM imgur uploader

dumbravaandrei

clar ca instinctul de autoconservare (nu auto conservare - transformarea masinii intr-o conserva de carne) a fost invins.

Si inca o dovada, ca la prost trebuie sa ii pui gard, nu sa-i desenezi limite pe asfalt.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

TVlad

Un descreierat ca asta e pericol pe orice fel de drum. Si pe autostrada ar fi provocat un accident poate la fel de grav chit ca (teoretic) nu ar putea sa se loveasca de vreun vehicul de pe sensul opus.

Ar trebui sa priceapa ca acei citiva centimetri patrati suprafata de contact intre masina si sosea nu pot asigura in orice conditii stabilitatea.

Masina nu iti poate asigura cine stie ce protectie. Corpul uman ajunge un biet obiect supus legilor fizice in cazul decelerarii. Si deformarii...plastice. Eu la virsta de 14 ani am vazut intr-un atlas de medicina legala niste fotografii foarte "convingatoare", suficient cit sa imi treaca orice atractie catre acest tip de teribilism.

Nu e in "spiritul timpului" dar poate ca nu ar trebui ascunse atit de bine imaginile rezultate din aceste accidente. Ca sa nu socheze pe toate lumea, aratate eventual tinerilor soferi cu ocazia dobindirii permisului, sa priceapa care este rostul regulilor pe care le invata.


shift2rail

^^ exact asta sugeram, statistica fatalitatilor in Ro e mult cosmetizata fata de un numitor real...dar tu pricepi greu (ca sa nu spun deloc).

dumbravaandrei

#8784
@shift2rail esti sigur ca ai numarat bine "^"? (Nu imi dau seama ce pricep greu in contextul celor scrise aici)
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

TVlad

Cred ca vorbeau de numarul victimelor raportate la populatia tarii, populatie care nu e precis cunoscuta: daca ea cuprinde sau nu cetatenii emigrati.

tom_sawyer

Pentru ce și cum se întâmplă pe șoselele noastre, nu mai blamați drumurile....
 Omul și numai omul de la volan are toată responsabilitatea.....


Nici nu mă mir că ai primit like de la unul care susține aceeași idee.

De azi:

VIDEO+FOTO Accident rutier cu 5 victime în apropiere de Adjud, pe DN2 E85. Doi tineri și-au pierdut viața

I.P.J Vrancea, 27.12.2024, ora Astazi, ora 11.01, Dispeceratul IPJ Vrancea a fost sesizat prin apel 112 cu privire la producerea unui eveniment rutier în afara municipiului Adjud, pe DN2 E85. Din primele cercetări efectuate la fața locului rezultă că accidentul, în care au fost implicate două autovehicule, dintre care o ambulanță privată ce aparține unui spital din București, s-a produs pe fondul neadaptării vitezei la condițiile de drum, derapare și pătrunderea pe contrasens. Din nefericire, a rezultat decesul pasagerului dreapta față din autoturism, rănirea gravă a pasagerului stânga spate din autoturism și rănirea ușoară a altor trei persoane, dintre care două cadre medicale din ambulanța privată și una din autoturism - conducătorul auto al acestuia.

https://www.ziaruldevrancea.ro/actualitatea/stiri-locale/accident-rutier-cu-4-victime-dintre-care-2-inconstiente-pe-dn2-e85-in-apropiere-de-adjud

TVlad

Nu stiu de ce trebuie vazute lucrurile in mod binar: sint unele cazuri in care e evidenta vina exclusiva a soferului (cum e cazul de ieri cu BMW-ul din Suceava) si alte cazuri unde lucrurile sint mai nuantate.

Ce inseamna "neadaptare a vitezei la conditiile de drum"? Poate sa apara la un moment dat o zona cu sleauri si apa baltita si viteza pe care o aveai pina atunci, perfect adaptata conditiilor de asfalt neted, brusc devine prea mare. Dar nu mai ai timp sa o reduci ca sa o adaptezi la noile comditii, derapezi si mori. Cine e de vina? Trebuia sa visezi ca urmeaza portiunea aceea periculoasa?

jonny


TVlad

#8789
Referitor la accidentul din Suceava (sat Rosiori), am avut curiozitatea sa estimez viteza: bezmeticul cu BMW avea aproximativ 130km/h dar ceilalti pe care i-a depasit aveau ~85 km/h, ambele viteze absolut inadimisibile in localitate. Acolo limita legala e de 60km/h.

Judecind dupa imaginea din octombrie 2023, nu vi se pare ca asfaltul din locul unde a derapat meseriasul cu BMW are sleauri? Sau sa fie imaginea inselatoare? Poate ne confirma colegii forumisti din zona. Departe de mine ideea de a-i gasi scuza dar in conditii nefavorabile astfel de denivelari pot sa iti vina de hac si la viteze mai mici:





Powered by API/PUM imgur uploader

PS: in centrul imaginii se vede un vechi radar fix :) Nu degeaba l-or fi amplasat acolo...