Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

GrmmrNzi

Ultima intervenție pe tema. Zic și eu: înainte să căutăm soluții scumpe pentru limitarea efectelor (da, m-ați convins, punem parapete peste tot. Cu ce bani? De la ce furnizori?) nu e mai bine să cerem soluții mai accesibile pentru atacarea cauzelor? În cazul de față, dacă drumul era bine întreținut - rațiunea DRPD-ului de a exista, zic -, adică fără denivelări și cu drenaje cum trebuie, aproape singur nu se întâmpla nimic, cu tot comportamentul de zmeu al bizonului. Că pentru cealaltă măsură pentru evitarea accidentelor - eradicarea comportamentului agresiv în trafic - eu nu mai am nici o speranță.

Leo-Ph

daca se dadeau amenzi  si se ridicau permise in fiecare zi si ora pentru mersul pe acostament si condus agresiv (bizonii care dau flash-uri) poate acum mortii de pe  "DN 1.5 banda" erau mai putini.

TVlad

Parapetul median nu stiu daca ar fi putut fi montat in locul acela. Nu imi e clar daca sint doua benzi pe sens sau una plus acostament larg, locul e undeva in zona de tranzitie. Pe un drum cu o banda pe sens nu prea ai cum sa pui separatoare pentru ca depasirile devin imposibile. Se pot monta eventual in curbe unde in general depasirile nu sint permise si unde probabilitatea de patrundere pe contasens e mai mare.

tom_sawyer

#8613
S-au montat fără probleme parapeți cu role pe mijlocul DN2 în jud. Neamț, în Ialomița la Coșereni și pe DN28 (aceeași platformă) în jud. Iași.

Impactul în cazul accidentului de mai sus a fost pe zona de 2 benzi/sens, am dat link google maps + poză de la locul impactului frontal, a se vedea marcajul rutier (diferit de cel pentru bandă+acostament lărgit).

Rongu

Buna seara si bine v-am gasit. Este prima mea postare desi nu sunt chiar nou pe forum , citesc acest forum seara de seara chiar din septembrie 2011 , de cand a aparut. Buzoian fiind dar plecat de 21 de ani in Spania , cunosc zona foarte bine. Dupa umila mea parere solutia pentru a preveni astfel de evenimente nefericite ar fi foarte simpla dar totusi foarte greu de realizat in conditiile legislatiei curente.
 Radare fixe. asta ar fi solutia .
 Si aici voi veni cu un argument vazut/trait/experimentat in tara de adoptie - Spania,. Cam pana prin anii 2000 circulatia pe soselele si autostrazile spaniole era comparativ cu cea ce numim Vestul Salbatic. Dar odata cu introducerea radarelor fixe , atentie , in zonele cele mai predispuse accidentelor au diminuat foarte mult numarul accidentelor. Bineinteles , cand amenda vine,doare foarte tare la buzunar, si cand spun vine este ca suta la suta o platesti,
Nu vreau sa se confunde lucrurile dar radarele in general nu sunt puse ca sa stranga amenzi , sa cotizeze la nu stiu ce fonduri ci motivul principal este sa calmeze traficul.Si chiar il calmeaza. Ca sa nu fie motiv de interpretari sau de contestatii inutile in instanta aceste radare sunt anuntate prin panouri fixe sau electronice cu cateva sute de metri inainte sau chiar km. Rezultatul este fabulos , din momentul cand participantii la trafic intalnes acel panou , tot traficul ruleaza cu viteza legala pe acel tronson iar scopul a fost atins , in zona de risc tot traficul se potoleste subit reducand aproape de zero numarul evenimentelor nedorite.Cu riscul de a ma repeta spun foarte clar ca scopul lor este sa elimine accidentele  si nu sunt masini de facut bani.Dar bineinteles trebuie adaptata si legislatia. Si in momentul in care Bizonul/schumacher-ul/smecherul de la volan va baga mana in buzunar pentru a plati amenda / amenzile , o data , de doua ori de trei ori, a patra sau a cinci-a oara nu va mai fi pentru ca evident a invatat lectia. O seara buna va doresc

pasadia

Nu prea sunt de acord cu ideea ca "o singura solutie rezolva tot", dar da - si eu imi doresc aceste radare fixe si amenzi date pentru mai multe infractiuni strict pe baza inregistrarilor automate de pe camere fixe. Insa vezi tu, cand apare legislatia in acest sens se gasesc multi sa o conteste pe diverse argumente. Asta ca sa nu mai spun ca e lasata in seama autoritatilor locale (si a CNAIR) partea de creare a sistemului de camere fixe necesare pentru urmarirea traficului.

LE - bun venit, apropo!

TibiV

Quote from: pasadia on August 09, 2024, 10:58:54 AMNu prea sunt de acord cu ideea ca "o singura solutie rezolva tot"...

Absolut!
Dar trebuie inceput de undeva: de la parapete median (pe unde este loc) si benzi dedicate virajului la stanga, pana la radare fixe - cu legi actualizate, nu de genul celor dorite de parlamentari cunoscuti sub numele de "mitraliera"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Rongu

Bineinteles ca o singura solutie nu rezolva toate problemele, in cazul prezentat de mine - radare fixe . Bineinteles ca trebuie umblat un pic la legislatie. Spun de Spania pentru ca cunosc foarte bine ce se intamla, ai primit o amenda ? Daca ai primit o amenda ai primit-o pe buna dreptate, vrei sa o contesti ? O poti contesta dar este pierdere de timp si de bani din partea afectatului de amenda . Statul iti va demostra corect si legal ca are dreptate. Nu platesti amenda ? Nu-i nici o problema , statul spaniol nu-ti baga mana in buzunar cu forta dar va veni momentul in care persoana respectiva se va duce singur cu coada intre picioare ca sa plateasca singur amenda respectiva ( amenda respectiva neplatita va intra in sistemul informatic al tuturor institutiilor statului ceea ce va duce automat la o blocare o oricarui demers , platit impozit, operatiuni bancare , solicitari oficiale si multe alte operatiuni .
Bineiteles ca trebuie inceput de undeva iar la intrarea in Buzau , parerea mea de buzoian este ca trebuia largit drumul la 2 plus 2 si pusi parapeti NJ nu de ieri ci de acum 20 de ani.Accidente au tot fost in acel loc si probabil daca nu vor pune parapeti tot vor fi.Simpla prezenta a benzinariei colaborata cu lipsa parapetilor, colaborata cu incostienta si nepasarea unor conducatori auto pentru care legislatia rutiera nu reprezinta nimic invita la accidente.
Deci de undeva trebuie pornit la drum , stiti cum e , cel mai lung drum a fost inceput cu primul pas.

qionescu1

Pe DN 1, Turda-Cluj, este un pericol mare de acvaplanare atunci cand ploua. Pantele drumului fac, la o ploaie mai serioasa, ca apa sa se scurga de pe o parte pe alta a drumului. Nici scurgeririle parapetilor mediani (banuies ca pt asta sunt acele orificii) nu sunt foarte eficiente. Aici e doar o rasturnare dar zona este periculoasa pe timp de ploaie mai mult decat alte sectoare.

https://actualdecluj.ro/o-masina-s-a-rasturnat-azi-intr-o-localitate-din-cluj-doua-persoane-au-fost-ranite/

danutzu_1069

Ce inseamna un atenuator de impact si cum isi face treaba.
https://www.facebook.com/share/r/NeGx1uzG6kF7iYu9/

Nu am inteles ce a vrut sa faca soferul , dar asta e alta treaba...

danutzu_1069

Ce ne facem cu astfel de specimen??
Il lasam fara carnet?

Dobitoc, prima oara


Acelasi dobitoc, a doua oara (aceiasi schema)


Imagini preluate de pe ultima filmare a lui @adix de la A0 cu A2

TVlad

Ce a facut, s-a bagat in scurt in fata altora taind linia continua?

Eu am o problema cu aia care ies prea devreme din spatele tau de pe banda de accelerare, aceelereaza in paralel cu tine si nu te mai lasa sa te incadrezi pe prima banda dupa ce ajungi la marcajul discontinuu si viteza potrivita.

danutzu_1069

Da, asta a făcut, chit ca era o  mașina pe banda... s-a băgat in fata ei...
Se vede mai bine pe filmare...

tom_sawyer

#8623
Accident cu trei maşini pe DN2, la ieşirea din Buzău spre Ploieşti. O persoană este rănită grav
10 August 2024

"Pe DN2 – Centura municipiului Buzău, judeţul Buzău, s-a produs un accident rutier în care au fost implicate 3 autovehicule. În urma impactului a rezultat rănirea unei persoane, care este inconştientă, resuscitată", anunţă Centrul Infotrafic din IGPR.

Accidentul a avut loc la câţiva metri de locul în care, în urmă cu o săptămână, doi tineri şi-au pierdut viaţa într-un accident similar.
g4media.ro

Accident grav în același loc în care au murit cei doi tineri

Același loc, zona benzinăriei Lukoil, tot o mașină galbenă implicată, de astă dată un taxi de Buzău și un BMW de Bacău.

UPDATE: Șoferul taxiului BZ 48 GAB a decedat (50 de ani) din Buzău.

Conform IPJ Buzău, taxiul rula dinspre Hanul lui Țintă către Buzău. Loganul galben a ajuns pe contrasens unde s-a izbit de un autoturism BMW de Bacău care circula regulamentar.






buzoienii.ro


@Vol @GrmmrNzi @Leo-Ph  N-are drumul nicio vină, inconștienții care se ciocnesc taman în zona aia cu multe cruci sunt vinovați...

E și punct negru acolo:



(nu mai știu sursa tabelului de mai sus, îl am de mult în calculator)


Astăzi, 09.08 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Ordin al minitrului transporturilor și infrastructurii pentru completarea articolului 4 din anexa la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 358/2012 pentru aprobarea Liniilor directoare cu privire la măsurile de îmbunătăţire a siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, în vederea aplicării Directivei 2008/96/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind gestionarea siguranţei infrastructurii

Scurtă descriere

În legislația specifică a fost reintrodusă definiția punctului negru, astfel cum a fost prevăzută inițial la art. 3 alin n) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră (ulterior abrogată prin Ordonanţa Guvernului nr.3/2022), respectiv: "punctul negru - segmentul de drum public care prezintă o rată mai mare de accidente rutiere decât rata medie a accidentelor înregistrate pe unitatea de distanță a drumului respectiv şi pe o perioadă de timp istorică, stabilite de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.". Legea nr. 131/2024 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 3/2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră a intrat în vigoare la data de 16 mai 2024.
Grupul de lucru pentru infrastructură și semnalizare rutieră din cadrul Delegaţiei Permanente Interministeriale Pentru Siguranţă Rutieră a recomandat introducerea unei definiții complementare a punctului negru în legislația secundară (OMTI nr. 358/2012) pentru clarificarea aspectelor referitoare la perioada istorică și unitatea de distanța, respectiv: ,,stabilirea punctelor negre se va face utilizând metoda densității Kernel aplicate cu ajutorul tehnologiei GIS, ținând-se cont de atributele datelor accidentelor înregistrate iar perioada de timp istorică luată în considerare este de 5 ani."

MT

TVlad

Daca acel loc e deja clasificat drept "punct negru", ma intreb ce anume fac autoritarile pentru a reduce numarul accidentelor? Nu e normal sa analizeze cauzele si faca modificarile necesare pentru a elimina posibilitatea producerii altor accidente?


Sau, te pomenesti ca instaleaza pur si simplu un indicator cu bulina neagra (ca in multe alte locuri) prin care soferii sint informati ca acolo e o zona mai dificila unde ii pîndesc niste pericole misterioase?