Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Vol

Quote from: tom_sawyer on August 08, 2024, 03:22:38 PMOricum nu asta e important. Ci atitudinea asta: "unii care gasesc o vina altcuiva "da, dar si ala bla bla bla, dar drumul, dar astrele".
Înțeleg că nu consideri drumul principalul vinovat.

Nu e nimic de analizat, doi berbeci se urca pe un sofer care mergea jumate pe acostament jumate pe banda de circulatie. Analizam doar daca vrem sa gasim nod in papura.
Cu ce e de vina drumul in cazul de fata? Are o banda de circulatie corect trasata, fara gropi sau obstacole. Acum te rog sa ne argumentezi tu, ca doar tu sustii ca drumul e vinovat.

tom_sawyer

#8596
Dacă citeai cu atenție pe pagina anterioară, nu mai întrebai. Am spus: lipsește parapetul median în perlungirea celui de pe pasaj pe segmentul unde încă sunt 2 benzi/sens. Exact unde s-a produs pătrunderea pe contrasens.





Powered by API/PUM imgur uploader

Vol

Quote from: tom_sawyer on August 08, 2024, 04:20:31 PMDacă citeai cu atenție pe pagina anterioară, nu mai întrebai. Am spus: lipsește parapetul median în perlungirea celui de pe pasaj pe segmentul unde încă sunt 2 benzi/sens.

E reglementata undeva obigatia de a avea parepet median? Daca da, are si drumul o parte de vina. In caz contrar e exact ce am scris eu : "ala e vinovat, da si ......".
Nu poti face drumuri "idot proof" care sa previna orice le trece prin cap unor nebuni. Dupa ce va fi gata A7 accidentele in zona asta o sa continue, aici e vorba de mentalitate nu de drumuri. Vor gasi motive sa se calareasca/depaseasca prin dreapta si pe autostrada.

GrmmrNzi

Quote from: pasadia on August 08, 2024, 10:40:05 AMIn alta ordine de idei, zilele astea am avut ocazia sa discut cu o ruda (mai indepartata), plecata inca din adolescenta in Germania. A luat permisul acolo, a condus multi kilometri prin Germania, Elvetia, Italia s.a., iar acum a avut parte de prima experienta de condus in Romania (Timisoara - Cluj - Iasi - Brasov). Este absolut ingrozita de modul in care se conduce in Romania.
Eu am luat carnetul în România, am condus ceva prin Bucureștiul "dintre milenii", și cu toate acestea sunt și eu îngrozit, atunci când revin ocazional, de cum se conduce în România.

Mă rog, sunt îngrozit și de cât de prost și de periculos e proiectată infrastructura de transport, dar asta e o altă poveste. Nu vorbesc numai de "A1xA6 et co", benzi de accelerare claustrofobe (sau absente la DN-uri 2x2) sau de giratoriile multi-benzi din orașe, cât mai ales de principiul "șoferul are prioritate" (în afara cazului când trebuie se dea la o parte din fața șoferului vitezoman)... Trist este că atunci când cineva critică obiectiv asemenea aspecte, e taxat - chiar și aici, ocazional - ca fiind "anti-infrastructură".

tom_sawyer

#8599
^^ "Nu poti face drumuri "idot proof" care sa previna orice le trece prin cap unor nebuni."

Ba sigur că poți și încă cu relativ puțini bani. Separarea sensurilor e un exemplu de "idiot proof". Dar după ce ni s-a repetat de atâtea ori că cutare accident a fost din cauza "nerespectării regulilor de circulație" am ajuns să ne însușim ideea asta fără să mai raționăm.

Ca să răspund și la întrebare:


CNAIR


Nu e vorba de nicio mentalitate (oameni care să greșească vei avea mereu, chiar cu cea mai sănătoasă mentalitate), e vorba de lipsa elementelor de siguranță pe drumuri.

TVlad

Quote from: tom_sawyer on August 08, 2024, 03:22:38 PME adevărat că încă mai sunt prezente pe carosabil, deși cam șterse, săgeți oblice care obligă la părăsirea acostamentului și la încadrarea pe banda de lângă ax. A existat și indicator de drum alunecos, dispărut între timp.

Constat cu regret că se bagatelizează ideea că drumul e principalul vinovat.

Eu nu pricep care e rostul sagetilor care indeamna la parasirea acostamentului cita vreme exact din acel loc acostamentul se largeste la o banda in toata regula.

Mizerabil marcajul, mizerabila acea zona laterala "no man's land", pe masura gibonilor care circula pe acolo dupa cum ii taie capul.

Parerea mea este ca minunatul administrator al drumului ar trebui sa aplice marcaj continuu intre banda de circulatie si acostamen, sa nu mai fie nici un dubiu iar Politia sa sanctioneze circulatia neregulamentara pe acostament.

tom_sawyer

Dar nu e mai simplu să dăm vina pe vitezomani și să trecem mai departe? ??? Pe principiul "au meritat-o".

GrmmrNzi

Ai dreptate, dacă era parapete colo, nu intra dobitocul pe contrasens. Dar unde "tragi linia"? Dacă mai erau 50m de median acolo, și accidentul era la 100m mai în spate, discutam la fel, nu? Sau dacă cel cu mașina neagră se înfigea în capătul lui (sau decola)? Concluzia: mno, peste tot trebuie separator anti-tanc. Bun, chiar și dacă toți eram de acord, și se începea acum 20 de ani cu apartheidul de sensuri, tot nu erau gata toate drumurile acum. Iar la un accident simular discutam iar: "păi de ce s-a pus întâi altundeva și nu tocmai aici"?

Dacă vrem să ne luăm de administrator pentru starea drumului din locul accidentului, avem motive mult mai la îndemână. De exemplu: gropi și bălți. Marcaje.

tom_sawyer

Dacă vrei cu orice preț să nu tei iei de administratorul drumului, reușești. În zona aia sunt mai multe cruci. Mâine poate intră unul cu infarct pe contrasens.

Tot s-a pomenit de mentalitate mai sus. De ce la un accident de genul ăsta prima reacție e de a găsi șoferul vinovat și nu a ne întreba "de ce e configurat drumul așa acolo?", "ce lipsește acolo?", "hai să propunem o îmbunătățire acolo".

Liviu M

^^Nu tragi linie, tragi să rezolvi cât mai multe probleme. Nu le rezolvi pe toate instantaneu, dar te apuci de treabă și te ții de ea.
Faci eventual o prioritizare in funcție de statisticile despre accidente și gravitatea lor.
Noi nu facem nimic, că vine A7...

TibiV

Quote from: GrmmrNzi on August 08, 2024, 06:05:16 PM... dacă toți eram de acord, și se începea acum 20 de ani cu apartheidul de sensuri...

Asta cu apartheidul este de noaptea mintii...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vol

#8606
@tom_sawyer
Oricat ai incerca sa sustii altceva, a meritat-o (soferul). Nu poti sa conduci in halul asta si sa dai vina pe infrastructura, care e mai mult decat decenta de altfel.
Mai exista drumuri cu acostament de genul, Bistrita-Cluj, de ce nu merge aproape nimeni pe acostament si nu se tripleaza sau circula 4 deodata daca nu mentalitatea e de vina aici?
Apropo, vorbesti de atitudinea mea, ca mortul e de vina. Ceea ce faci tu e mai rau, absolvi de vina pe toti inconstientii doar pentru ca un drum ar putea fi inbunatatit. Orice poate fi inbunatatit!

Ionut

Nu e vorba de absolvire de vină.
Încearcă să înțelegi.

Asta cu meritatul e iar o gândire aiurea. Cum poți zice că merită cineva să moară? Gen.

Leo-Ph

Poate nu este cea mai fericita expresie : merita sa maora..dar ala chiar a cauta-o

Ionut

Că a căutat-o e altceva...
TOCMAI.

Ăla care o caută trebuie disciplinat. Învățat. Adus pe calea cea bună. Și luat taxe de pe munca lui.

Nu omorât...

Bașca, mai ia și pe altul cu el în mormânt.

ASTA poate fi eliminată prin parapet, de exemplu. Prin infrastructură. De acord, nu poți face infrastructura 100% idiot-proof, bizon-proof. Dar la noi sunt muuuuulte chestii de infrastructură care pot ajuta mult la a limita daunele cauzate de cretini și bizoni.