News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

   """Cică......, femeile ar fi mai prudente...""" Mda, ar fi dacă n-ar fi cu capu-n nori, de multe ori, deși unii/unele (??) zic că-s mai cerebrale ca bărbații.......  Și, chiar nu știi ce să zici...!! În cazul meu, la ceas de seară o opresc pe o splendidă reprezentantă a sexului opus, pardon, în trend "părinte x" că nu se știe cum o fi cu 1 și/sau 2...., că nu poate trece pe pod, pentru că pe pod intra deja un pufulete de 4,80 m lățime.... Și ce să vezi, în secunda în care am mai făcut un semn celor viteji din față, pentru STOP, "splendida făptură" se pune-n mișcare și "țusti pe pod".....Am strâns din buci gândindu-mă că poate avea gânduri sinucigașe și-și va lua capul încercând să treacă prin ce-ar mai fi liber pe lateral și pe sub piesă, de altfel o exterminatoare alegere..... Spre ușurarea mea, "splendida făptură" s-a trezit din "vreun vis al suprer femeii" și s-a oprit stupefiată și contrariată : "ea pe unde trece" ?? Și "a trecut" fain frumos la o manevră execrabilă de dat cu spatele cale de 50 + de metrii după care a trebuit să se oprească iar la.... mineeee !! Am cam trimis-o la "plimbare" fără multă considerație...... Nu mai puteam nici eu, mai ales că avusesem, la acel drum deja vreo 20 de tembeli...........

Și o nouă faptă de arme feminină, de data asat pe DN 10 la Crasna...... Priviți atenți la video și trageți concluzii singuri.......

 DIN ARTICOL      21 July 2024 by We Radio

""""" Duminică, în jurul orei 13:15, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Întorsura Buzăului au fost sesizați cu privire la un accident rutier care a avut loc pe DN 10, în afara localității Crasna.

Din verificările efectuate de polițiști a reieșit că o femeie de 31 de ani, din județul Brașov, a condus un autoturism pe DN 10, dinspre Buzău spre Brașov, iar la kilometrul 94 + 800m, a pătruns pe contrasens unde a intrat în coliziune cu două motociclete.
Conducatorii motocicletelor, doi bărbați de 42, respectiv 41 de ani, precum și o pasagera de 39 de ani, de pe motocicleta condusă de barbatul de 42 de ani, au primit îngrijiri medicale la locul evenimentului, iar ulterior au fost transportați la spital pentru continuarea investigațiilor de specialitate.

Toți conducătorii auto au fost testați cu aparatul alcooltest, iar rezultatele nu au indicat consumul de băuturi alcoolice. Ulterior, acestora le-au fost recoltate și probe biologice pentru stabilirea cu exactitate a alcoolemiei.

Cercetările continuă în cadrul unui dosar penal deschis pentru vătămare corporală din culpă, pentru a clarifica toate circumstanțele legate de producerea accidentului rutier.

Traficul la locul evenimentului a fost blocat, până la finalizarea activităților de cercetare, fiind reluat în jurul orei 14:45. """""

https://weradio.ro/accident-pe-dn10-in-judetul-covasna-o-masina-a-lovit-doua-motociclete-in-trafic-trei-persoane-au-ajuns-la-spital/

tom_sawyer

#8567
Demisia Pistol?


Încă un accident în care au fost implicați colegii noștri care lucrau în zona drumului.

Chiar în aceste clipe mai mulți colegi drumari sunt evaluați medical pe Varianta Brașov după ce autoutilitara în care se aflau a fost lovită din spate de un TIR.

Cu toate că mașina de la drumuri (care se deplasa cu viteză redusă) era semnalizată cu un panou de avertizare de mari dimensiuni cu LED-uri, a fost împinsă mai bine de 200 de m înainte ca șoferul autotrenului să reușească să oprească mastodontul.

Având în vedere că incidentele în care sunt implicate utilajele noastre de intervenție s-au înmulțit în ultima perioadă, vă rugăm să circulați cu prudență pe tronsoanele pe care se desfășoară lucrări și să respectați semnalizarea provizorie din zona șantierelor.


facebook.com/drdpbv















Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

TIR-istul ar trebui sa ramana fara carnet cel putin 3 ani... Poate se recalifica in fierar-betonist.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#8569
În țările civilizate administratiile drumurilor își protejează lucrătorii cu parapeți în zona de lucru.


După ce au murit cei de la Craiova, au lansat licitația asta:

Achizitia de camioane echipate cu braț macara pentru ridicare/ tractare, atenuator de impact, sistem cu perie rotativă pentru curățare drumuri, adecvate pentru protejarea lucrătorilor care efectuează intervenții de urgență pe autostrăzi și drumuri naționale.

http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100180243


Nu e suficient. Trebuie delimitată zona de lucru cu parapeți.

Exact aceeași situație ca la Craiova. Sector de drum cu 4 benzi cu papapet New Jersey. Se putea închide prima bandă.

Quote from: tom_sawyer on April 25, 2024, 05:04:17 PMPe DN 6, în zona localității Răcari, colegii noștri de la SDN Craiova, District Ișanlița, în timp ce efectuau lucrări în zona drumului, au  fost accidentați extrem de grav de un autotren.
Acesta a lovit remorca de semnalizare care era atașată autoutilitarei de intervenții, deplasând ansamblul peste 30 de metri.
În acest eveniment echipa care efectua lucrări de decolmatare a fost acroșată iar doi dintre colegii noștri au fost loviți foarte grav.
O colegă și-a pierdut viața și un alt coleg este grav rănit.

facebook.com/Drdpcv













mircea

Dacă nu s-ar mai lăsa aiurea, cu anii sau chiar definitiv, indicatoarele temporare care avertizează că sunt lucrări, poate că șoferii le-ar respecta sau măcar ar fi mai atenți. Ce ziceți, stimabili din DRDP-uri? Faceți și voi curățenie de "gălbioare" pe drumurile patriei? Măcar acuma când vă intră sula camionul în coaste...

Hercule

@Cetatean (pagina anterioara)

Te invit sa urmaresti ultima filmare de pe A3 Chetani - Campia Turzii. Am fost impresionat de cum reveneau pe banda 1 cei care faceau o depasire. Acuma nu vreau sa zic ca in Transilvania sunt soferi sfinti, dar fata de cum se circula pe A2 e o mare diferenta.

Cu celelalte puncte sunt de acord. Mie nu imi plac soferii care pentru depasire se baga pana in fundul unui camion si apoi trec pe banda a doua fara sa se asigure (nu folosesc oglinzile, vorba ta).
Deșteaptă-te române!

Cipi

^^^
Mai spre primavara am trecut pe langa cei de la Brasov - inlocuiau ceva parapet de pe centura. Am fost oarescum placut suprins de modul in care semnalizasera zona de lucru (mai putin de presemnalizare, asta va trebui sa o mai exersam...).

Dar, strict vorbind de cazul accidentului asta, nu cred ca parapetii i-ar fi protejat. Pana la urma, si parapetii aceia trebuie instalati, timp in care tot la camioneta aceia cu sageata luminoasa se ajungea ca mijloc de protectie pana se instalau New Jersey-urile. Cred ca i-ar fi protejat sistemele de tip armonica (cele din licitatie).

Si tot vorbind strict de cazul asta, camioneta DRDP era in miscare (e drept - lenta intr-un sector care pare a fi dintre cele unde e limita 90km/h) si daca avea si semnalele luminoase (ca doar e ditamai sageata), oricat am cauta alti vinovati, strict pe accident pare totusi in exclusivitate vina camionagiului. E totusi una bucata zona de centura cu vizibilitate buna, cu doua benzi, parapeti...

Ma rog, putem discuta si despre eventuale cauze secundare, ca doar ajungi pe centura asta dupa ce ai pierdut ore admirand Bucegiul sau Ciucasul de aproape.

PS: Si da, e plina tara de semne galbene care ar putea fi refolosite in zone in care chiar se lucreaza. Ca sa nu mai fie platiti alti bani pentru unele noi.

Cetatean

Cu baietii astia de la un drdp din Alba cred,am patit-o si eu. I-am si apostrofat,atat pe ei cat si pe militienii sositi la fata locului.

Mergeam cam cu 130,depaseam un tir pe banda 2,intr-o curba la dreapta. Si ma trezesc cu 5-6 conuri in fata prin care se ingusta traficul de la 2 benzi la banda 1. Baietii de la drdp erau imediat dupa conuri,interveneau la un accident. Repet,conurile alea erau puse in 100 de m maxim. Am franat,am lasat tirul sa treaca si le-am bagat niste urari de bine...fara suparare,sunt situatii in care si-o fac cu mana lor.

Orice fel de actiune a lor sub trafic,pe autostrada e un real pericol atat pentru ei cat si pentru restul participantilor din n motive:
- in primul rand ei ar trebui sa se pazeasaca suplimemtar
- de nenumarate ori am vazut semne de circulatie din tabla,agatate cu sarma de balize...
- insitat pe protectia muncii si pe preventie
- imi pare rau de ei,sincer,anul asta cred ca au fost 3-4 accidente minim si au si murit destul de multi.
- m-am gandit ca poate nu au suficiente elemnte de siguranta,dar asta e o problema pe care directorii aia platiti sa nu fie la lucru,tre' sa le rezolva
- politia sa mai patruleze pe autostrada,nu doar sa stea in spatiile service, sa-i piste pe aia care merg cu viteza
- sau mai grav,cum stau la Cugir...dupa pasaj si te iau din spate. Cu oprire la Pianu,au clienti acuma de numa numa...

Pana la urma schema pe care o face militia la Pianu,cred ca e cam ilegala...cu restrictie provizorie doar ca sa te traga pe dreapta...


JohannDB

          """Pana la urma schema pe care o face militia la Pianu,cred ca e cam ilegala...cu restrictie provizorie doar ca sa te traga pe dreapta..."""
 Dragă coleg de forum, eu..., cel puțin, chiar că mă bucur "de pândă" LA MOMENTUL ACTUAL..... CRETINISMUL la volan, infatuarea și nesimțirea direct proporțională cu valoarea/puterea/prețul mașinii, a ajuns la un nivel la care și psihologii rămân MUȚI, în lipsa de argumente și explicații logice (( poate doar proteina Spyke să justifice procesele cerebrale "ireale" pentru un comporatment ce ține de instinctul primar de autoconservare a individului (teorie "conspiraționistă") )).....
   Și ca fapt (ușor divers) și pe "dincolo" se stă la pândă, se stă la "troacă", se fac măgării...... Și ghici cine-s cei mai mari "meseriași" ??? Normal esticii, printre care se numără și ai noștrii.... Văzut de mine prin țara lui Olaf; niciun neamț nu m-a înjurat/claxonat/blițuit/șicanat înafară de polonezi, cehi, .... români, până și ungurii sunt mai cu scaun la cap...........

JohannDB

      ..........ȘI nu pot trece fără să LAUD LA PROPRIU, echipajul poliției rutiere DOLJ pe care l-am avut zilele trecute.... Băieți tineri, dar "pe felie"... BRAVO LOR și celor care i-au învățat meserie și că "au stofă"...!!
 Am trăit să văd un echipaj care spune : """suntem coloană oficială""" și nu trece nimeni peste noi (dar turizmenarii nu achiesează la acest punct) !! Așa a și fost... S-au găsit "ciumpalaci" (din care prima, o ciumpalacă) care să forțeze. Au depășit, dar băieții i-au tras pe dreapta (deși am pus frână tot convoiul).... Cu "duhul blândeții" (totuși) ca să nu-i lase pietoni (din prima), i-au întors la coada coloanei și până la limita  lor de competență, am stat "cât de cât relaxat" la cât de relaxat poți fi la un "bau-bau... Pe undeva mi-a "crescut inima" când am văzut că am un sprijin real și sănătos al poliției rutiere... Bravo echipajului din acel moment....! Bravo DOLJ !!
 Prin intermediul vostru...., vă rog să respectați orice fel de convoi însoțit de poliție.... și nu numai, pentru că mai există o reglementare în care se cere respectarea semnalelor însoțitorilor/piloților de convoaie/etc.... Intercalearea în convoi cu poliție (dar și cel fără de poliție are același pericol) duce (cu polița) la măsuri extreme.... Dacă vedeți poliția în fața unui convoi, sau simplu camion, stați în banca voastră; E "CONVOI OFICIAL" și tinerii poițiști sunt muuult mai neiertători ai "păcatelor păctoase".... Le mulțumesc celor de la Dolj pentru profesionalism; chiar am simțit siguranță, în care eram după o naopte de nesomn, pe drum  !!

tom_sawyer

31/07/2024
În cursul zilei de ieri, la ieșirea din Garoafa spre localitatea Bizighești (DN2 E85) s-a produs un accident de circulație care doar datorită norocului nu s-a transformat într-o tragedie. Neatenția șoferilor și, mai ales, nerespectarea regulilor de circulație au fost factorii care au determinat producerea accidentului în care au fost implicate două autoturisme și o autoutilitară.

Din imagini se poate vedea cum o mașină care venea dinspre Garoafa a acroșat spatele autoturismului din fața sa care, la rândul său, a intrat pe contrasens și a lovit autoutilitara, aceasta din urmă răsturnându-se. Imaginile ilustrează perfect modul în care se conduce pe șoselele din România și atitudinea unora dintre conducătorii auto, parcă determinați de cineva să producă tragedii pe șosele.

Din fericire, de data aceasta nu au fost victime, însă doar gândiți-vă că din sens opus ar fi venit un TIR! Ce s-ar fi întâmplat atunci?


jurnaldevrancea.ro

pasadia

#8577
Sa fiu iertat, dar eu nu pot fi de acord cu ce spune ziaristul ala. EU vad un sofer care a dorit sa vireze la stanga (si manevra pare a fi permisa acolo, nexistand separatoare de benzi sau marcaj dunga continua) si care pentru a face aceasta manevra:

- trebuie sa acorde prioritate la doua benzi de circulatie (masini care ii vin din fata - si da, stiu, e o banda +acostament)
- asteptand in banda 2, neexistand nici un refugiu special pentru cei care vireaza stanga.

Prin urmare acel sofer a oprit in B2 si a fost lovit din spate de un sofer ce, probabil, mergea in viteza legal permisa sau peste aceasta si care nu a avut vizibilitate si spatiu suficient pentru a opri sau a ocoli.

Prin urmare voi consider ca administratorul drumului (CNAIR probabil) e principalul vinovat pentru ca NU identifica punctele in care prin amenajari simple ar putea reduce considerabil riscul unor accidente grave. Acel amenajari pot fi foarte multe (interzicerea virajului la stanga, separatori mediani, amenajarea unui refugiu special pentru cei care vireaza, etc...).

Lenea celor din DRDP-uri in a face ceea ce e corect e deja proverbiala din punctul meu de vedere. Va dau un exemplu simplu, unde chiar exista spatiu necesar pentru a face manajari (buzunare speciale pentru virajul la stanga) dar unde nu se ia nici o masura. Un simplu indicator de interdictie nu opreste virajul la stanga atat pentru cei care intra cat si pentru cei care ies din aceasta benzinarie (vedeti urmele de pe asfalt).

LE- si sa fie clar - constructia autostrazii in acea zona nu rezolva lipsa acestor amenajari. Riscurile vor continua sa existe, poate usor reduse datorita scaderii volumului de trafic (desi fiind in zona peri-urbana, cred ca tot vor fi volume mari de trafic acolo, in apropiere de Focsani)

JohannDB

#8578
  NICIUN "ciumpalac" sau "driver" de linie dreaptă nu vrea să achieseze la ceea ce OFICIAL s-a bătut în cuie despre DN 2, și anume că este un DN cu 1+1 (adică o bandă pe sens) și ACOSTAMENTUL larg, nu este nicicum "prima bandă"...
Câte plăci suedeze nu mi-am luat, când m-am făcut "pe al dracului" și am rulat numai pe bandă și nu pe "acostament", și mai dureros e că mi-am "luat-o" și de la "profesionoști", probabil acei profesioniști, care abia au ieșit de pe o amărâtă de Buceagă, pe două axe, de 3,5 tone, de la turnătorie, ce făcea ture între secții, să nu mai spun de mucoșii care abia s-au urcat pe "tir"........... Ce vă mai mirați ??  Ahhh, nu mai vorbim de "prioritățile" zilei pentru BMW, Bentley, etc, cu pretenții direct proporționale cu pretul/puterea/valoare mașinii.... "Dumnezei" pe drumuri !!
  Siguranța proprie ?? O siguranță bazată NUMAI și numai pe propriile reflexe, pe anticipație, pe o rezervare în manevre, pe o radiografiere (e adevărat foarte, foarte obositoare și consumatoare de energie) a tuturor vehiculelor din preajma ta și la urmă pe o mașină stăpânită care să-ți răspundă la o simplă ciupeală de accelerație care te scoate din căc..., scuze..., rahat.... Asta m-a salvat de multe ori; un zvâc de accelerație salvator, în situația în care o frânare este fatală; dar trebuie și-o intuiție fulger, pentru a discerne soluția salvatoare.... Ca morală : NU ALERGA MAI REPEDE DECÂT ÎNGERUL TĂU PĂZITOR....!! Altefel dai de dracul....!!

TVlad

Cred ca s-a mai discutat:

1. De ce au construit acel acostament supradimensionat daca el, prin definitie, nu e destinat circulatiei? Doar pentru oprire in caz de urgenta? Era suficient atunci sa il lase inierbat.

2. Marcajul lateral ar trebui facut continuu. E foarte simplu, ieftin si nu mai lasa loc la nici un dubiu. Ce mai asteapta? Asta cred ca e singurul drum din tara cu astfel de marcaj exterior discontinuu.