Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

afreddyapp

#840
Sunt aproape sigur ca nici macar nu s-au oprit pe banda de urgenta.
Ma tot uit pe google maps si cred ca in acea zona, ori e bretea de iesire de pe autostrada,ori e o zona cu 3 benzi.Nu cred ca la acel loc este banda de urgenta.
De fapt se vede in link ca e o 3-a banda:

http://www.vecer.com/galerija/201507136128858

Dumnezeu sa-i odihneasca.

TibiV

#841






Da, clar... Nu era bandă de urgență.
De ce or fi oprit ?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

afreddyapp

Calatoresc cam de 2-3 ori pe an "afara" si se intampla foarte des sa observ conationali ce calatoresc in grupuri de cateva masini,unul dupa altul.
Nu odata am asistat chiar si la tamponari intre ei!
De ce o fi oprit?Doar supravietuitorii din cea de a 2-ua masina pot spune.Probabil ca nu erau familiarizati cu regulile de circulatie pe autostrada,caci altfel nu cred ca erau atat de inconstienti.

vancouver

Si la noi a avut loc un accident groaznic oarecum asemanator, pe o astfel de zona CRIMINALA fara banda de urgenta. Si anume pe A2 aproape de Constata, TIR oprit noaptea in pana pe aceasta banda suplimentara de urcare, fara triunghi si neluminat (soferul dormea in masina, astepta ziua sa sune dupa depanare). Microbuz cu 2 tineri nu a observat camionul decat cand era prea tarziu, fata din dreapta a murit pe loc, soferul ranit, dar a supravietuit (era prietenul fetei).

Sigur ca si camionagiul are o vina, dar repet: CRIMINALII sunt proiectantii drumului, care sunt atat de inconstienti incat nu inteleg necesitatea benzii de urgenta PESTE TOT pe unde se poate circula cu mai mult de 100km/h.

Din pacate aceeasi ideea exista in toata Europa, si in Franta printre altele. Nu si in Germania, unde de obicei exista si banda de urgenta acolo unde apare o banda suplimentara de urcare a vehiculelor lente.

Numai daca ne gandim ca este chiar mai probabil ca vehiculele sa intampine probleme la o urcare mai mare...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Kidu

Da si nu. Nu e prima autostrada care are banda de urgenta transformata in banda suplimentara de urcare pentru camioane. Si in Ungaria sunt cateva din astea pe M1.

Din pacate nerespectarea regulilor si lipsa unei culturi rutiere in special la circulatia pe autostrazi face victime. Din punctul meu de vedere vina este clara a victimei care a platit un pret prea mare cu toata familia.

Nu e prima data cand vad romani opriti aiurea. La fel sunt si cei ce opresc pe benzile de urgenta pentru necesitatile fizioligice sau pentru a fuma. Inconstienti!

TibiV

Auzisem ca in alte tari oprirea pe banda de urgenta doar ca sa te dezmortesti sau pentru o tigara se pedepseste sever.
Mai ales in Statele Unite.
Stie cineva daca e adevarat ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

acum am observat...ca intradevar, chiar acolo banda de urgenta se transformase in a treia banda. Cu atat mai mare greseala soferului roman. of, of.

In alte tari (stiu Spania) nici nu ai voi sa iesi din masina, daca chiar ai probleme tehnice. De asemenea mai stiam de chestia ca pana se asteapta masina de interventie trebuie obligatoriu sa treci dincolo de parapet.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Earthchild

Tin minte un filmulet cu o masina oprita pe banda de urgenta pentru necesitati fiziologice. O masina de politie a aparut dupa cinci minute. In Cehia, am impresia.

iuli

Quote from: TibiV on July 15, 2015, 11:19:11 AM
Auzisem ca in alte tari oprirea pe banda de urgenta doar ca sa te dezmortesti sau pentru o tigara se pedepseste sever.
Mai ales in Statele Unite.
Stie cineva daca e adevarat ?...

Da, in State Highway Patrol te inhata imediat daca opresti fara niciun motiv pe banda de urgenta. Dar chiar si asa vin si te iau in masina lor si te scot din zona si te duc intr-un loc safe, apoi masina avariata este transportata la primul service. Totul pe banii tai, of course!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


vancouver

Oamenii sunt diferiti, unii se orienteaza mai bine in spatiu, altii mai putin bine. Unii au mai multa cultura a autostrazilor (adica au auzit de alte cazuri mortale sau de amenzi si nu opresc aiurea), altii vad pentru prima data o autostrada in viata lor. Cu totii mai gresesc mai mult sau mai putin.  Asta nu se va schimba nici azi, nici maine. Vor veni din ce in ce mai multi oameni din Ucraina sau Rusia cu masina prin Romania sau Slovenia sau Franta.

In alta ordine de idei, oricat ar fi de mare cultura si civilizatia, TOT se poate intampla ca cineva sa ramâna in pana. MAI ALES PE URCARE. Si tot ii trebuie cateva minute sa iasa din masina sau poate este pensionar(a) si nu poate sari peste balustrada sa iasa in afara partii carosabile. Si este posibil sa vina mai multe camioane, unul se retrage in ultimul moment pe banda 1, cel de dupa el nu mai are timp sa reactioneze, ca nu vede obstacolul si intra in plin in vehiculul de pe banda 0, cea speciala de urcare pentru camioane.

Sau, varianta 2, camioanele care intra brusc de pe banda speciala pe banda 1, forteaza un alt participant la trafic la o manevra brusca si se produce un alt accident (in conditii de trafic aglomerat).

Este simplu, este logic, si se intampla. Nu trebuie sa fii geniu sa te gandesti la asta. Asa cum banda de urgenta se face in general pe toata lungimea unei autostrazi, ESTE NORMAL SA SE FACA SI PE URCARI !!!! Cei care au suprimat aceasta banda pe urcari au economisit 0,01% din costul intregii autostrazi sau mai putin... dar sunt niste CRIMINALI. As putea formula si altfel: cine le da dreptul sa renunta la banda de urgenta?


As promova de urgenta o initiativa de adaugare a banzii de urgenta acolo unde s-au facut 3 benzi fara banda de urgenta in Romania: pe A2 in Dobrogea, pe A3 Gilau-Turda, pe A1 la urcarea spre tunelul Saliste. Iar daca relieful nu permite, atunci mai bine sa se renunte la banda a treia, care sa redevina de urgenta. Alternativ, din 200 in 200 m de pot face alveole pentru oprirea de urgenta (cu lungimea de minim 40-50 m, ca sa incapa un camion)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Mai ales ca avem probleme de absorbție.  Propun o adresa API mai ales ca acum e în revizuire normativul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Quote from: vancouver on July 15, 2015, 02:06:12 PM
As promova de urgenta o initiativa de adaugare a banzii de urgenta acolo unde s-au facut 3 benzi fara banda de urgenta in Romania: pe A2 in Dobrogea, pe A3 Gilau-Turda, pe A1 la urcarea spre tunelul Saliste. Iar daca relieful nu permite, atunci mai bine sa se renunte la banda a treia, care sa redevina de urgenta. Alternativ, din 200 in 200 m de pot face alveole pentru oprirea de urgenta (cu lungimea de minim 40-50 m, ca sa incapa un camion)

Absolut corect.
Altfel o sa vedem cum numarul de astfel de cazuri creste direct proportional cu numarul de kilometri de autostrada in functiune... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

filippasteur

Buna seara!

Am o intrebare referitoare la utilitatea unui element din legislatia privind circulatia pe drumuri publice: cat este de utila/importanta circulatia cu "faza mica" in coditii de vizibilitate buna pe soselele unde cele doua sensuri sunt separate "fizic" prin ziduri/bare/separatoare New Jersey/etc - in principal pe autostrazi)?
Credeti ca va fi afectata siguranta circulatiei daca aceasta obligativitate va dispare din legislatie?
Personal vad doua motive care ar pleda pentru renuntarea la mersul cu faza mica:
- cred ca ar implica o reducere a consumului de carburant pentru fiecare autoturism si implicit al poluarii; evident pentru un singur autoturism reducerea este probabil nesemnificativa, dar daca inmultim cu numarul mediu de km parcursi de autoturismele din EU intr-o zi, probabil ca se obtine o valoare importanta;
- reducerea poluarii determinate de procesul de fabricatie al becurilor de far si pentru distrugerea celor
care s-au defectat;

S-ar putea ca cele doua motive sa fie fictive, dar se pare ca exista avantaje in a nu mai obliga soferii sa mearga cu faza mica pe timpul zilei (mi s-a spus ca in Austria nu mai exista aceasta obligativitate - nu stiu daca aceasta informatie este corecta...).

adiarc

Riscul ca șoferii sa uite sa aprindă farurile in condiții de vizibilitate scăzută este prea mare...așa ca sunt aproape sigur ca nu se va renunța la aceasta măsura....tocmai de aceea majoritatea mașinilor de noua generație au DLR ( Day Light Running ) - lumini de zi si opțiunea Auto la faruri ( de ex cand este pe auto si se innoreaza brusc sau intri intr-un tunel , ele se aprind singure ) ...in rest sunt suficiente luminile de zi....iar majoritatea vor fii in curând cu Led si intr-un viitor destul de scurt chiar cu tehn laser , adică super , super economice.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura