Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

CDV07

Anul trecut a mai fost o situatie la Boita cu acel sofer care a sarit parapetul pe pod si a murit. Stie cineva daca s-au mai luat acele masuri de montare a grilajului metalic? Îmi amintesc ca API a cerut public catre CNAIR sa implementeze, dar... nu s-a mai anuntat nimic ulterior.

Hercule

^^^ @danutzu_1069 "Nu vreau sa ma gândesc, daca ar fi fost tunel.... Măcel ieșea..."

Daca ar fi fost tunel ar fi fost ud dar nu era zloata.
Deșteaptă-te române!

danutzu_1069

Ma refeream la reactii, nu la cauzele care au condus la primul accident, cu derapajul aluia..

tom_sawyer

#8358
Publicat în data de - 29.03.2024
Proiectul ordonanței de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea unor acte normative în scopul creșterii siguranței rutiere

https://webapp.mai.gov.ro/frontend/documente_transparenta/641_1711724971_1.%20Proiect%20OUG_22.03.2024.pdf
https://webapp.mai.gov.ro/frontend/documente_transparenta/641_1711724971_2.%20NF%20proiect%20circulatie%2022.03.2024.pdf
https://www.mai.gov.ro/informatii-publice/transparenta-decizionala/

Printre multe alte reglementări:

Art. I - Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

30. După articolul 1091 se introduc două noi articole, art. 1092 și 1093, cu următorul cuprins:
,,Art. 1092 – (1) Poliția Română are dreptul de a prelucra, în condițiile prezentei ordonanțe de urgență, datele de monitorizare a traficului rutier, colectate de administratorii drumurilor publice de interes județean și local cu ajutorul unor mijloace tehnice instalate pe drumurile pe care le administrează.
(2) Poliția Română primește de la administratorii drumurilor publice de interes județean și local, automat, prin intermediul unor sisteme de comunicații securizate, semnalări și datele de monitorizare a traficului aferente acestora care privesc posibila:
a) încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice;
b) prezență în trafic a unor vehicule supuse confiscării, căutate potrivit legii, sau care pot fi utilizate ca probă într-o procedură judiciară.
(3) Posibila încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice vizează:
a) limita maximă admisă de viteză pentru categoria de vehicul pe un anumit sector de drum;
b) interdicția sau restricția de a conduce un vehicul pe o bandă a sensului de deplasare;
c) semnificația culorii roșii a semaforului;
d) trecerea la nivel cu calea ferată;
e) interdicția de a adopta un comportament agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice;
f) depășirea coloanelor de vehicule oprite la culoarea roșie a semaforului sau la trecerile la nivel la calea ferată.
(4) Cerințele de compatibilitate și interconectare cu platformele software ale Poliției Române, inclusiv formatul semnalărilor și al datelor de monitorizare a traficului aferente acestora, se stabilesc, la nivel național, prin ordin al ministrului afacerilor interne.
(5) Administratorii drumurilor publice au următoarele obligații:
a) de a se asigura că mijloacele tehnice destinate măsurării vitezei care furnizează date către Poliția Română sunt omologate și verificate metrologic, potrivit normelor în vigoare;
b) de a informa public, pe pagina de internet proprie, cu privire la existența mijloacelor tehnice fixe și scopul prelucrării datelor de monitorizare a traficului rutier;
c) de a asigura capabilități și/sau servicii de imprimare masivă și comunicare a documentelor întocmite în legătură cu încălcarea normelor de circulație pe drumurile publice;
d) de a implementa cerințele prevăzute la alin. (4).
(6) Prelucrarea potrivit alin. (1) se realizează în raport de capacitatea tehnică și operațională a Poliției Române și numai în măsura în care sunt respectate obligațiile prevăzute la alin.(5).
(7) Poliția Română prelucrează automat semnalările și datele de monitorizare a traficului aferente acestora primite conform alin.(2) prin intermediul unor platforme software proprii, interconectate cu sistemele și bazele de date prevăzute la art. 7 alin.(1) din Legea nr. 383/2022 privind unele măsuri de eficientizare a monitorizării traficului rutier.
8 Rezultatul prelucrării automate prevăzute la alin.(1) se procesează manual de către polițiștii rutieri în cadrul dispeceratelor de monitorizare aparținând Poliției Române.
(9) Pentru dispeceratele de monitorizare prevăzute la alin. 8, posturile necesare efectuării prelucrării manuale sunt asigurate prin suplimentarea numărului de posturi aprobat Poliției Române din numărul total de posturi aprobat Ministerului Afacerilor Interne.
(10) Dispozițiile art. 11 alin. (3) – (7), art. 13 – 18 și ale art. 20 alin. (2) și alin. (3) din Legea nr. 383/2022 se aplică în mod corespunzător. Administratorii drumurilor publice de interes județean și local precum și structurile Poliției Române au calitatea de operatori de date cu caracter personal pentru prelucrările efectuate potrivit prezentului articol.

Art. 1093- (1) Prin excepție de la prevederile art. 109 alin. (1), polițistul rutier poate constata contravenția de adoptare a unui comportament agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice, astfel cum este prevăzută la art. 100 alin. (3) lit. i), și cu ocazia verificării sesizării formulate de un participant la trafic ce a perceput în mod nemijlocit și întâmplător efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul unui vehicul, a oricăreia dintre manevrele prevăzute la art.541 alin.(2) și a surprins aceste manevre agresive într-o înregistrare audio-video sau video, după caz.
(2) Sesizarea participantului la trafic trebuie să conțină în mod obligatoriu datele acestuia de identificare - nume, prenume și cod numeric personal sau codul unic de identificare, datele de contact - număr de telefon și adresa de corespondență, declarația pe propria răspundere cu privire la veridicitatea aspectelor percepute și a înregistrării audio-video sau video, data, ora, locul sau orice elemente de natură să conducă la identificarea locului unde a fost percepută și surprinsă posibila faptă contravențională, precum și semnătura, și să fie însoțită de înregistrarea audio-video.
(3) Comunicarea sesizării prevăzute la alin. (1) se realizează prin platforme informatice destinate furnizării de servicii electronice.
(4) Competența de verificare a sesizării prevăzute la alin. (1) aparține poliției rutiere pe raza căreia a fost percepută și surprinsă posibila faptă contravențională. Sesizarea greșit îndreptată se trimite poliției rutiere competente, considerându-se valabilă dacă a fost trimisă în termen.
(5) Înregistrarea audio-video sau video trebuie să cuprindă următoarele elemente:
a) extrasul cadrului din filmarea audio-video sau video care surprinde manevrele agresive
percepute de participantul la trafic;
b) data și ora când au fost surprinse manevrele agresive;
c) locul ori elemente de natura să conducă la identificarea locului unde au fost surprinse manevrele agresive;
d) vehiculul implicat și numărul de înmatriculare ori înregistrare al acestuia, după caz;
e) semnalizarea rutieră a sectorului de drum public pe care au fost surprinse manevrele agresive, relevantă pentru constatarea contravenției;
(6) Sesizarea prevăzută la alin. (1) se clasează de către poliția rutieră competentă, fără altă formalitate, în oricare dintre următoarele situații:
a) se constată că aceasta nu este formulată de un participant la trafic;
b) persoana care a formulat sesizarea nu a perceput în mod nemijlocit și întâmplător manevrele agresive;
c) aceasta nu cuprinde elementele prevăzute la alin. (2);
d) aceasta a fost transmisă după o perioadă mai mare de 30 zile de la data surprinderii manevrelor agresive;
e) înregistrarea audio-video sau video lipsește ori nu cuprinde toate elementele prevăzute la alin. (5);
(7) Se consideră că persoana care a formulat sesizarea nu a perceput în mod întâmplător manevrele agresive atunci când:
a) aceasta a sesizat, cu privire la același autovehicul, mai mult de o posibilă faptă contravențională săvârșită într-un interval de 24 de ore sau mai mult de trei posibile fapte contravenționale săvârșite într-
un interval de 15 zile;
b) aceasta a sesizat, cu privire la același loc, mai mult de trei posibile fapte contravenționale săvârșite într-un interval de 24 de ore sau mai mult de șapte posibile fapte contravenționale săvârșite într-un interval de 15 zile.
8 Înregistrarea audio-video sau video, împreună cu sesizarea prevăzută la alin. (1), se păstrează pentru o perioadă de 1 an de la data sesizării, cu excepția situațiilor în care sunt utilizate în cadrul unei proceduri judiciare, caz în care acestea urmează regimul probelor. La împlinirea acestui termen înregistrările se distrug, prin proceduri ireversibile.
(9) În cuprinsul procesului-verbal de constatare a contravenției, întocmit ca urmare a verificării sesizării prevăzute la alin. (1), se consemnează obligatoriu împrejurările în care a fost constatată aceasta, inclusiv numărul de înregistrare al sesizării participantului la trafic ce a perceput cum s-a petrecut fapta contravențională și a surprins-o în înregistrarea audio-video sau video.
(10) Poliția rutieră asigură confidențialitatea datelor cu caracter personal ale participantului la trafic ce a formulat sesizarea prevăzută la alin. (1), acestea urmând a fi puse la dispoziție, la cerere, exclusiv organelor de verificare și control sau organelor judiciare, după caz.
(11) În cazurile prevăzute de prezentul articol, procesul-verbal de constatare a contravenției se poate încheia și în lipsa contravenientului, după stabilirea identității conducătorului de vehicul, menționându-se aceasta în procesul-verbal, fără a fi necesară confirmarea faptelor de către martori.
(12) Măsurile organizatorice și cerințele tehnice privind utilizarea platformelor informatice destinate furnizării de servicii electronice în scopul primirii și verificării sesizării prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne.
(14) Structurile Poliției Române au calitatea de operatori de date cu caracter personal pentru prelucrările efectuate potrivit prezentului articol.
(15) Dispozițiile art. 13 și ale art. 16 – 18 din Legea nr. 383/2022 privind unele măsuri de eficientizare a monitorizării traficului rutier se aplică în mod corespunzător."

alin2pas

Articolul 1092 alineatul (3) cred că mai trebuia să cuprindă în lista de abateri și circulația fără RCA sau ITP (eventual și rovinietă) valabile. În multe localități primăriile au amplasat camere de supraveghere care pot fi folosite pentru așa ceva, iar camerele CNAIR pentru rovinietă pot fi folosite și pentru depistarea celor care nu au RCA sau ITP valabil (pentru că numerele de înmatriculare oricum sunt citite automat).

Feri

^^ Un nou semn de circulație și marcaj rutier:



Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

23 Apr 2024
Centrul Infotrafic informează că circulația este oprită temporar pe a doua bandă a autostrăzii A1, sensul Pitești către Capitală, în urma producerii unui accident la kilometrul 82, în zona localității Rătești, Argeș.

Șoferul unui autoturism a fost declarat decedat după ce a intrat în parapeții despărțitori dintre sensuri.
antena3.ro














Powered by API/PUM imgur uploader

dumbravaandrei

urat a mai luat parapetii aia. Daca nu ma insel, acolo erau "culcati" parapetii de cel putin o luna...

TVlad

Daca parapetul a fost deteriorat si nereparat la timp, normal ar fi sa raspuna penal cineva pentru ucidere din culpa. Astfel de capcane ucigase nu au ce cauta pe sosele.

alexV

Titi Aur cere autorităților un plan urgent pentru limitarea accidentelor rutiere

Titi Aur a menționat că o analiză "corectă" și "realistă" ar trebui să se facă raportând numărul de morți, răniți grav, respectiv răniți ușor, la numărul de kilometri parcurși. "Conform acestui criteriu, situația europeană este următoarea: țările nordice au 22 - 25 morți la 10 miliarde kilometri parcurși, media europeană este de 70 morți, penultima țară, Bulgaria, are 180 morți, iar România are peste 300 morți la 10 miliarde kilometri parcurși. În același timp, în Statele Unite ale Americii, sunt 30 - 35 morți la 10 miliarde kilometri parcurși, valoare comparabilă cu țările nordice și mult sub media europeană", se explică în comunicat.

Iese mai rau un astfel de raport.

TVlad

#8365
Cind om avea si noi reteaua rutiera ca in SUA, atunci sa avem pretentia la un numar mai mic al mortilor. Ce au putut sa construiasca americanii inca din anii '50 nici nu se compara cu ce scremem noi acum, citeva autostrazi ingramadite sau puzderia de giratorii pe post de panaceu.

Si a propos de parapete, vezi discutia aflata cu citeva pagini in urma: de vreo 60 de ani ei au renuntat la varianta cu capat ingropat ce a inlocuit-o pe cea "coada de peste", ambele la moda la constructiile noi din Romania. As zice ca procesomania americanilor are si citeva rezultate pozitive.

mns

Nu poti da vina intotdeauna pe infrastructura. Asta e doar obiceiul romanesc de a da vina pe orice altceva decat propria lipsa de orice fel de bun simt si orice fel de instinct de conservare. La noi e ca in orientul mijlociu, daca porti centura esti fatalau, lumea are mai mare incredere in iconitele ce atarna de retrovizoare decat de centuri de siguranta. Ce sa mai vorbim de limitele de viteza, condus preventiv, adaptarea la situatiile de pe drum si la vreme, rabare si multe altele. Cat timp politia e corupa, nu exista nici un pic de respect fata de autoritatea lor, pedepsele sunt simbolice (vezi politicianul din Tg. Jiu prins deja d evreo 5 ori circuland cu permisul suspendat), nu se va schimba nimic. Suedia are dublu km de autostrazi fata de noi, la o suprafata dubla, Norvegia e sub noi, Danemarca are ceva mai mult, dar acolo se poate sa aiba de 10 ori mai putin morti pe sosele. Putem sa avem si 5000km de autostrada. Cat timp regulile nu sunt respectate, nu poti face nimic. Ca un exemplu recent dintr-un oras din Romania, la noi mor oameni in oras cand circula pe ploaie si 0 grade afara pe un pasaj cu 100km/h cand limita e 50 si pierd controlul si mor toti pentru ca nu poarta centura. Ce sa-i spui unui destept de genul asta ce se crede mare sofer, majoritatea romanilor nu sunt in stare sa faca o parcare paralela, cum sa-i ceri sa nu conduca noaptea pe pod la 0 grade cu asa viteza.

TVlad

Nu e doar obicei romanesc, lipsa de responsabilitate si pasarea vinovatiei intotdeauna la altii e boala universala. Mai nou a capatat amploare si in vest, sub alte forme.

La noi cele mai multe accidente au loc in mediul rural, noaptea, cu pietoni (mai mult sau mai putini treji, mai mult sau mai putin vizibili in bezna ce invaluie satele noastre strabatute de drumuri importante).

Infrastructura - daca exista - si daca nu poate preveni un accident, macar sa nu il agraveze (parapete, capete de pod, santuri supradimensionate si neacoperite, stilpi prost amplasati, etc).

tom_sawyer

#8368
@mns: pe acest forum se încearcă să se schimbe prejudecăți de acest fel:

"Cat timp regulile nu sunt respectate, nu poti face nimic."

Poți face infrastructură care să reducă consecintele nefaste, dar ne complacem în lamentări interminabile de cum nu se respectă regulile.


LE: uite mai jos, lipsă parapet median pe un drum cu 4 benzi => accident mortal; chiar dacă e pod, se poate monta un parapet ușor.

tom_sawyer

#8369
25.04.2024
Traficul rutier pe Drumul Național de Centură București (DNCB), pe sensul de circulație de la Bragadiru către Chitila, este grav afectat în urma unui accident produs în zona localității Dragomirești-Deal, județul Ilfov. 

Centrul INFOTRAFIC anunță că un autoturism, care a încălcat marcajul dublu continuu, a fost lovit de o autoutilitară venind din sens opus.

În urma impactului devastator, șoferul mașinii a fost supus manevrelor de resuscitare, însă, din nefericire, a decedat la scurt timp. Pasagerul din dreapta față, un minor în vârstă de 11 ani, este în prezent supus manevrelor de resuscitare, luptându-se pentru viața sa. Șoferul autoutilitarei, în vârstă de 47 de ani, a fost testat și s-a constatat că nu se afla sub influența alcoolului.

stirileprotv.ro

Aici este locul.




facebook Info Trafic 24

Powered by API/PUM imgur uploader

+ de ieri:

Pe DN 6, în zona localității Răcari, colegii noștri de la SDN Craiova, District Ișanlița, în timp ce efectuau lucrări în zona drumului, au  fost accidentați extrem de grav de un autotren.
Acesta a lovit remorca de semnalizare care era atașată autoutilitarei de intervenții, deplasând ansamblul peste 30 de metri.
În acest eveniment echipa care efectua lucrări de decolmatare a fost acroșată iar doi dintre colegii noștri au fost loviți foarte grav.
O colegă și-a pierdut viața și un alt coleg este grav rănit.

facebook.com/Drdpcv













18.04.2024
În jurul orei 04.00, pe raza localității Peretu s-a produs un eveniment rutier rezultat cu trei victime, dintre care doi bărbaţi și o femeie, cu vârste cuprinse între 43 și 57 de ani.
Persoanele rănite, conștiente și cooperante, cu diferite traumatisme, au primit primul ajutor calificat și au fost transportate la spital.





antena3.ro

E plin de țepe din astea în Peretu:
https://www.google.ro/maps/@44.0395776,25.1024128,3a,39.9y,96.07h,77.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDZItNJWWO-f1yoYoZABjWg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu