Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

JohannDB

#8310
REFERITOR LA......... https://www.hotnews.ro/stiri-esential-26845314-video-accident-grav-6-olt-unde-camion-lovit-limitator-inaltime-iar-aceasta-cazut-peste-autoturism-femeie-murit-alti-doi-oameni-raniti.htm
  Am trecut prin zonă și am trecut cu "lucruri după mine".... Nefericitul eveniment de la Stoenești - Pestra, de pe DN 6, KM 160, după ce treci podul peste Olt la Stoenești, spre Pestra - Roșiorii de Vede, chiar la portalul de protecție (a dracului grindă, iar a căzut peste cineva !!...!!...!!, oare de ce sunt "mobile" ??...??...??.... și le poți sălta de pe stâlp ??... ??...???), după cele pățite de mine și constatate în aproape 20 de ani de "bau-bau", mai are o cauză, determinată de rulajul în cu"x"ul/dosul celui din fața ta....Nimeni, dar ABSOLUT NIMENI, când vede o încărcătură mai deosebită, ca să nu-i zic "sărită de pe fix", rulează de parcă ar putea frâna sau preveni orice pe lumea asta stând lipit de "bucile  tale" (scuze de expresie, dar asta-i realitatea) și ceea ce-i pe trailer este o glumă, care e o "petardă" , un "fâs" care nu-l poate afecta............
  Și la mine, în convoi, nu găsesc la nicio deplasare pe vreunul care să "țină distanța" cât-de-cât... Am avut situații când o "simplă explozie de anvelopă" i-a plasat la primul autoturism din spate o ditamai "halca" de anvelopă, de i-a spart  un far și îndoit capota, "turizmenarul, normal lipit fiind de pilotul din spate/încheietorul de pluton - pentru cine a fost și soldat, vreodată..... La gargara făcută în fața poliției, cum că și că...că, a primit replica organului, că de ce nu a ținut distanța, care exact aia contase.... Dar nahhhh....
  Și-n cazul de față, ar trebui să te ducă mintea că stând în bara celui din față, "DACĂ apare NEPREVĂZUTUL", tu ce rezerve mai ai ?? Apropierea asta a însemnat exact lipsa secundelor în care traversa a fost săltată s-a ridicat grație impulsului din suporți și a aterizat pe cel "din bara din spate".....
  ATENȚIE !!....!!...... NU SCUZ eventuala lipsă de preocupare în a verifica ce înălțime finală are piesa pe care-o "târâi" după tine... Și TOT LA FEL, nu scuz mersul ÎN BARA CELUI DIN FAȚĂ, că dacă ăla pățește ceva, ești în budă cu scândurile surpate/rupte (așa, mai plastic).....

Șiiiii, pentru că nici eu nu sunt "mafalda zilei" cu măsurătorile, darămite cei de la "hautoritatea rutieră", aveți, pentru cine are nevoie niște măsurători de acum, în vara asta se fac, 4 ani, cu zona "împricinată"....... Și în ce privește pe ceilalți participanți la trafic, am un mare OFFFFFFF, la modul în care te sufocă stând în bara ta..... De aici și multe dezastre, printre care, în oarecare măsură, și cel prezent în discuție.... Pentru cei care suferă, nu știu, cât îi poate ajuta compasiunea mea, deși prin ceea ce fac încerc să-i ajut să ajungă teferi acasă, dar mă "scuipă la greu" și mă șicanează, că ei nu..... știu nimic altceva......!! E tare trist !! Câteodată, parcă am "paharul plin"...!!!




Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

Îmbunătățirea siguranței rutiere este un obiectiv principal al politicii de transport la nivel european, scopul principal fiind reducerea deceselor, accidentelor și tragediilor.

Tendințele arată că numărul deceselor cauzate de accidente rutiere în 2022 a crescut cu 3% față de anul precedent, iar clasamentul general al ratelor de deces din cauze rutiere nu s-a schimbat semnificativ, România raportând cele mai ridicate rate de decese în 2022 – 86 per milion.

Pentru acest motiv, astăzi, am votat Directiva privind decăderea din dreptul de a conduce – care are un singur scop: reducerea tragediilor și a pierderii de vieți omenești pe drumurile publice.

Prin această Directivă se stabilește un sistem de cooperare și transfer de informații între statul membru în care a fost săvârșită o încălcare și statul membru care a eliberat permisul de conducere. Se stabilesc proceduri și obligații concrete pentru cele două țări implicate.

Practic, în situația în care un șofer dintr-un alt stat membru săvârșește o contravenție gravă pe teritoriul României, autoritățile române vor putea să-i aplice sancțiuni privitoare la dreptul de a conduce.

Printre încălcările prevăzute de directivă se numără: viteza excesivă, conducerea sub influența alcoolului, conducerea sub influența stupefiantelor și cauzarea decesului sau a vătămării corporale grave a unei persoane, ca urmare a oricărei încălcări a normelor de circulație.

Astfel, Directiva va pune capăt situației în care un șofer care a săvârșit o încălcare într-un Stat Membru UE și i s-a suspendat permisul de conducere, să poată conduce în continuare în toate celelalte State Membre.

Această Directivă reprezintă un pas înainte în atingerea obiectivului UE de a reduce cu 50% decesele cauzate de accidente rutiere până în 2030.

facebook.com/EUCorinaCretu

alin2pas

E o măsură bună, dar pentru a funcționa trebuie unificată legislația rutieră. Dacă ne gândim doar la un aspect: alcolul la volan (care poate aduce suspendarea permisului de conducere) există diferențe între statele membre UE și se poate ajunge la situații absurde în care să-i fie suspendat permisul și în propria țară pentru o abatere care e săvârșită în altă țară, dar care nu e considerată abatere în țara lui.

oc7avian

Argumentul tip nu știam șefu', nu sunt de aici :lol: Ai obligația să te interesezi, nu? Că nu e singurul lucru legal într-o țară și interzis în alta. Noroc că UK nu mai e în UE, că aș fi condus pe dreapta...

dr4qul4

@alin2pas,  asa cum aveam restrictii de viteza diferite, asa putem avea si altfel de restrictii, cum este cantitatea de alcool consumata.

Daca vine un german in Romania, nu i se "ia permisul" daca merge cu 200 pe autostrada? Sau schimbam limitele peste tot si umplem drumurile de semne de limitare cu 90/120/130 km/h?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin2pas

Nu am circulat cu mașina prin Germania, dar din câte am înțeles nici acolo nu se circulă fără limită de viteză pe toate autostrăzile. Asta înseamnă că ar trebui să fie niște indicatoare pentru limitele de viteză. La noi și în alte țări sunt niște indicatoare imediat după punctele de trecere a frontierei care indică limitele de viteză urban / interurban / autostradă. Ca de exemplu aici:
https://www.google.ro/maps/@46.2109635,20.7675218,3a,75y,92.5h,95.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMeRUVDcsLJ9dFzN7_lSRBA!2e0!7i16384!8i8192?hl=ro&entry=ttu
În plus, limitele de viteză pe autostradă apar și la noi în multe locuri, mai ales în zone unde sunt și restricții de viteză.
În Grecia de exemplu sunt foarte frecvente schimbările de limite de viteză. Toate aceste limite apar pe indicatoare amplasate pe drum și pot fi observate, dacă șoferul nu are ochi pentru ele nu e vina statului. Concentrația de alcool în sânge permisă nu apare pe nici un indicator și trebuie să fie căutată dinainte în alte surse. De exemplu pe site-ul ministerului de externe:
https://www.mae.ro/travel-conditions#815
apar limitele de viteză și alte condiții pentru circulația auto, dar pentru consumul de alcool nu apar decât în unele cazuri (de exemplu Franța - 0,25mg/l, cu obligația deținerii unui etilotest chimic sau electronic la bordul mașinii). Dacă aș vrea să parcurg un traseu cu mașina în jurul Europei, cred că aș avea nevoie de cel puțin o zi pentru a căuta reglementările specifice fiecărei țări prin care voi merge (pentru alcool, anvelope, dotări ale mașinii cu vestă reflectorizantă, etilotest, lanțuri etc), pe când cele pentru viteză sunt ușor de aflat (din indicatoare sau de pe site-ul MAE).

Deutschländer

Si fix asta este obligatia ta, sa te informezi inainte sa pleci in alta tara.
Nu este vorba doar de limita de viteza sau de consum de alcool.
Sunt foarte multe restrictii de emisii in multe orase de Europa de vest, care au tot feluri de mecanisme, un sticker, inregistrare online. Trebuie stii pentru fiecare oras unde te duci, ce aplice. Aceeasi povestea este ai cu taxe drum.

La ce s-a referit @dr4qul4: Ai un permis european. permisul european spune ca esti apt sa mergi pe drumuri europene. Si daca au aratat nemtii sau italienii ca nu ai fost in stare, atunci merite sa nu te plimb pe niciun drum. Trebuie sa fii in stare sa intelegi regulile de fiecare drum, indiferent daca e drum judetean, Autostrada din Romania, Bundesstraße sau Autopalya. Din momentul te-ai bagat pe un drum, iti asumi responsabilitatea.

alin2pas

Limitele de viteză le respect strict în alte țări, nu beau alcool când urmează să merg la drumuri lungi nici dacă știu că e permis. Detector de radar nu folosesc. Centura o pun înainte de pornirea de pe loc din reflex. În SUA am condus maxim 50 de mile după ce am băut o doză de bere de 330ml, dar acolo e în limitele permise. Mai problemă e cu alte reglementări, pe care nu le poți afla atât de ușor, în privința unor dotări care pot fi obligatorii: vestă reflectorizantă (oricum am tot timpul în torpedou), lanțuri pe timp de iarnă sau altele care sunt mai greu de găsit. Chiar și pe site la MAE apar puține informații și nu sunt link-uri unde să se poată afla informații detaliate. Ar fi bine dacă toate aceste reglementări specifice care diferă de la o țară la alta să poată fi găsite într-un singur loc, poate chiar pe un site al UE, cu versiuni în mai multe limbi.


alin2pas

Nu știam de ea. E perfectă pentru călătoriile în străinătate cu mașina. Mulțumesc!

tom_sawyer

Un pas înainte pentru consolidarea siguranței rutiere la nivel european

🗳Astăzi a avut loc votul Directivei privind permisele de conducere - un dosar extrem de important pentru ambiția Uniunii de a-și atinge obiectivul "0 tragedii mortale rutiere până în 2050."

📊În ciuda faptului că numărul de persoane care au murit în accidente rutiere a scăzut de la 51,400 în 2001, la 19,800 în 2021, obiectivul UE de reducere cu 75% a tragediilor pentru această perioadă nu a fost atins.

🛑După cum știm, România ocupă în continuare primul loc din Uniunea Europeană la mortalitatea pe șosele, cu 86 de victime la milionul de locuitori.🛑

✅Astfel, noile reguli introduse de această Directivă sunt inspirate din cele mai bune practici ale Statelor Membre și presupun:
➡ introducerea unor controale medicale obligatorii în toate Statele Membre la eliberarea sau reînnoirea permisului; 14 State Membre au deja implementată această vizită medicală;
➡introducerea unei valabilități de 15 ani a permiselor de conducere pentru motociclete, mașini și tractoare, iar pentru camioane și autobuze vor fi valabile timp de cinci ani.
➡ statele membre pot impune sancțiuni mai stricte, dar proporționale, aplicabile comportamentului periculos pe șosele, în special toleranță 0 pentru conducerea sub influența alcoolului sau a drogurilor, cu atenție deosebită șoferilor începători;
➡ eliminarea obstacolelor cu care se pot confrunta solicitanții sau titularii permiselor de conducere din Statele Membre, prin introducerea unui permis de conducere digital care să fie echivalent cu cel fizic;
➡ pentru a face față penuriei de șoferi calificați, se introduce posibilitatea ca persoanele de 18 ani să obțină un permis de conducere pentru camioane sau autobuze cu până la 16 pasageri, cu condiția deținerii unui certificat de competență profesională.
➡dacă nu se deține acest certificat, limita este ridicată la 21 de ani. În plus, persoanele cu vârsta de 17 ani ar putea fi eligibili pentru un permis de conducere pentru camioane dacă sunt însoțiți de un șofer experimentat.

facebook.com/EUCorinaCretu


Aproximativ trei milioane de persoane ar putea beneficia de creşterea valabilităţii permiselor de conducere din categoriile AM, Al, A2, A, B, Bl şi BE de la 10 ani la 15 ani, în scopul reducerii costurilor şi a timpului alocat pentru reînnoirea permiselor, potrivit unui proiect iniţiat de Guvern, adoptat marţi de Senat, prima cameră sesizată în acest caz.

Proiectul pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice mai prevede creşterea siguranţei rutiere prin scăderea valabilităţii administrative a permiselor de conducere eliberate pentru vehiculele din categoriile AM, Al, A2, A, B, Bl şi BE, deţinute de persoane cu vârtsa de 70 de ani şi peste această vârstă de la 10 ani la cinci ani, scrie Agerpres.

Potrivit unui amendament admis la proiectul de act normativ, valabilitatea administrativă a permiselor de conducere eliberate pentru toate categoriile, deţinute de persoane cu vârsta de 80 de ani şi peste această vârstă, este de doi ani.

O altă modificare la proiect însuşită de plenul Senatului stipulează că permisele de conducere eliberate pentru toate categoriile, anterior publicării prezentei legi, îşi păstrează valabilitatea administrativă înscrise pe acestea.

economica.net

rota

#8321
Pana nu introducem radare fixe peste tot in Romania, mare lucru nu se schimba. Mai jos, interventia completa în cazul unui accident:

"Am decis să public acest clip, cu riscul să fiu acuzat că postez conținut prea explicit (deși nu sunt de acord, totul fiind extrem de atent blurrat, verificat si reverificat), pentru a atrage un semnal de alarmă față de toți: parlamentari, primari, consilieri locali, oameni cu capacitate de decizie si care pot influența mai mult lucrurile, dar mai ales șoferilor, oamenilor care se urcă la volan în fiecare zi. Avem nevoie de drumuri mai bune, de legi mai aspre pentru cei care conduc sub influența drogurilor sau alcoolului și care ajung să producă accidente (lucrul acesta trebuie descurajat intens), dar în primul rând avem nevoie să fim mai responsabili fiecare din noi. "

tom_sawyer

#8322
D.R.D.P. Constanța a demarat proiectul "Lucrări de amenajare la treceri de pietoni, a refugiului (insula denivelantă) și montarea parapetului pietonal de protecție" pe drumul european cu patru benzi, DN 39 (E87) în localitățile liniare în vederea asigurării pietonilor și a participanților la trafic.
facebook.com/DRDPCT




Sper ca după montarea parapetului să se ajungă la așa ceva:




Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

Fara suparare, dar banda aia din mijloc, ingustata in halul asta, mai e cazul sa fie numita banda de circulatie? Daca nu sunt in stare sa largeasca drumul pe lateral astfel, atunci ar trebui redus drumul la o banda pe sens. Dar cel fac ei acolo pare a fi cauzator de accidente in viitor.

Sorinus