Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Sunt curios daca se gandeau la tirul de pe A1...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

#8206
Ce misiune nene, că e sănătatea lor in joc.
Am tot văzut și la nemți și la francezi reportaje despre echipaje făcute praf pe autostrăzi. Și ăștia sunt de obicei cuminți, pe margini, pe lângă mașini cu probleme, cu girofare pornite... Nu sare nimeni peste benzi să oprescă Schumacheri.

LE Și da, mi se pare că încalcă flagrant legea și trebuie să-și dea amenzi. Ei trebuie să fie primii care să respecte regulile.


danutzu_1069

Partea din articol care este de interes...

"....
Poliţiştii ar putea da sancţiuni pe baza imaginilor de pe camerele de bord din mașini
Printre modificările legislative care ar urma să fie făcute se numără și posibilitatea ca poliţiştii să poată aplica sancţiuni pe baza imaginilor înregistrate de dispozitivele deţinute de persoane fizice în autovehicule.

,,Valorificarea resurselor tehnice deţinute de către administraţiile publice locale (...). Există un act normativ adoptat în Parlament, este în vigoare şi ne pregătim să operaţionalizăm anumite sisteme. Prin folosirea acestor sisteme stradale ale administraţiei publice locale vom veni cu un plus din punct de vedere al siguranţei rutiere în zonele urbane.
De asemenea, vrem să utilizăm dispozitivele deţinute de persoane fizice în mijloacele auto. Bineînţeles, atât cele din administraţia publică locală, cât şi cele deţinute de persoane fizice, vor avea o aplicare pe anumite genuri de fapte, fapte cu grad de pericol ridicat. Toate sancţiunile vor fi aplicate în cadru legal, cu respectarea tuturor garanţiilor procedurale şi numai de poliţişti", a spus Bogdan Despescu."

alin2pas

Ar fi și cazul să se modifice legea. Sunt localități în țară unde primăriile au amplasat un număr mare de camere de supraveghere, care au înregistrat un mare număr de încălcări grave ale legii (de exemplu trecerea pe roșu, neacordare de prioritate etc), dar nu pot fi luate măsuri, pentru că abaterile nu sunt constatate de agenți de circulație sau înregistrate de camere video omologate. În plus, posibilitatea de a fi utilizate și înregistrările camerelor de bord (care sunt prezente aproape peste tot în trafic) ar reduce mult agresivitatea la volan, șicanele în trafic, conducerea agresivă și manevrele periculoase. Sunt lucruri mult mai periculoase în trafic decât de exemplu depășirea vitezei legale cu 11-20 km/h și care nu sunt sancționate pur și simplu pentru că poliția rutieră nu poate fi prezentă peste tot, oricât ar încerca și oricât ar vrea.
Unii ar spune că dacă am circula legal nu am mai reuși să ajungem la destinație, transportul rutier s-ar bloca. Eu cred că ar ajunge mai mulți la destinație (că nu ar mai fi atâția implicați în accidente), mai târziu, dar mai relaxați. Posibilitatea utilizării imaginilor și de pe camerele neomologate nu ar permite sancționarea pentru viteză peste limita legală, dar ar permite sancționarea celor care trec pe roșu, depășesc pe linie continuă sau a celor care lasă mașina pe avarii în mijlocul drumului, că nu au găsit loc liber de parcare când vor să-și cumpere țigări.

gruiarew

Numai să nu deschidă calea spre alte abuzuri... zic și eu
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

danutzu_1069

Tot un agent de politie va constata fapta, numai ca în loc sa o vadă pe viu, o vede pe monitor.
In mod normal, daca are dubii / îndoieli, cauta și alte filmari, cauta martori, merge la fata locului... E totuși o munca, nu sta cu c_ru pe scaun și emite amenda... Pe undeva asta se întâmplă și pana acum, numai ca nu putea merge în justiție cu filmarea... Acum se creeaza cadrul legislativ pentru asta.
Ma aștept ca o condiție pentru a fi folosite filmările, este ca sa nu fie alterate, in sensul de a fi scurtate saubschimbata denumirea, etc. Sa fie exact asa cum a fost înregistrată...
Am avut un caz în care rezista suspiciune ca cel lovit (din dreapta) ar fi plecat înainte sa se facă verde, fiind primul la semafor... numai ca filmarea a arata clar, ca s-a plecat pe verde, iar cel care a lovit a trecut pe rosu....

dr4qul4

UN agent de politie locala? S-ar putea sa nu stie sa dea playback. De recunoscut un montaj, nici macar.
Daca vorbim de camere, montate de primarii, dar la care sa aiba acces direct IJP-urile, care sa fie si cei care decid amenzile, atunci e ok.
Dar sa nu ne trezim iar cu 3 camere montate in Insuratei, din care 1 ascunsa dupa copaci, in plin camp, iar alta la o trecere langa "postul" principal de radio-sant, pe unde nu prea se traversa, ci mai mult se servea  "o cinzeaca"
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

misiekwas

#8213
^As spune ca nu-i nimic în neregula cu polițist local sa treacă prin materiale. Oricum e deficit de rutiera și lucruri de genul asta ar fi putut sa fie făcute de locala, ca nu-i chiar asa de mare lucru.

alexandru_m

Acum inteleg ca mai sunt si uscaturi prin Politia Locala, dar nu cred ca ai nevoie de 2 facultati ca sa constati ca o masina a trecut pe rosu sau a intors peste o dubla continua.

dr4qul4

#8215
Dar ai nevoie macar de un BAC luat pe bune pentru a identifica corect articolul de lege la care se incadreaza.
Si obligatoriu sa poata identifica corect un numar de inmatriculare.
Prin orasele sunt politisti locali care nu au folosit in viata lor un calculator.
In timp ce voi va ganditi la contraventii clare, eu ma gandesc ce se va intampla cu situatiile care nu sunt surprinse perfect pe camera.
Sau mai rau, de atitudinea aia "lasa ma ca ii dau amenda ca nu e din judetul nostru. Sa piarda timp sa o conteste".
Dau un singur exemplu: Pietonul aflat la 2m de trecere iti face semn sa treci. Treci sau nu? Politistul poate sa interpreteze dupa bunul plac situatia.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Leo-Ph

Dau un singur exemplu: Pietonul aflat la 2m de trecere iti face semn sa treci. Treci sau nu? Politistul poate sa interpreteze dupa bunul plac situatia.

Pietonul nu este politist sa iti faca semn sa treci..daca ai trecut o faci pe riscul tau..poti sa devii pieton

alexandru_m

Deci lasam jungla in toata tara si nu folosim camere functionale cu legislatie care ne permite sa le operationalizam de teama ca in Tecuci poate fi amendat un numar de Ag ca face un pieton cu mana?

Din cate stiu Rutiera se plangea ca nu face fata dpdv al personalului, deci solutia este sa le mai punem in carca inca niste munca?

Daca tot ai Locala existenta si platita ce ar fi sa o si operationalizezi?

Cei care sunt in stare (si cu siguranta exista o parte) sa stea la computer, cine nu in intersectie.

alexandru_m

Quote from: dr4qul4 on September 30, 2023, 11:22:14 AMDau un singur exemplu: Pietonul aflat la 2m de trecere iti face semn sa treci. Treci sau nu? Politistul poate sa interpreteze dupa bunul plac situatia.

Au fost sistate examenele de dobandire / redobandire permis din cauza asta?

horatiu.cosma

Avem un mare talent să nu vedem pădurea de copaci. În România astăzi mor 5 oameni zilnic pe drumuri, încă vreo 10 răniți grav care rămân cu sechele pe viață. Cei mai mulți din UE, de vreo 4 ori mai mulți raportat la populație comparativ cu campioanele la siguranță rutieră. Și noi dezbatem despre cum polițiștii poate nu ar fi în stare să își dea seama dintr-o filmare dacă cineva a trecu pe roșu, a depășit pe dublă continuă sau a călcat un om...