News:

Video 18.06 Autostrada A0 A1-DN6, DN4-A2.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danutzu_1069

Cred ca nu m-am facut inteles... Daca cel care a ramas fara carnet, contesta in instanta si cere dovezile pe baza carora politistul a decis... asta din urma nu poate prezenta decat imagini (poze sau filmari) efectuate cu mijloace omologate... nu filmari cu camere de bord, sau alte dracii...
Autosesizarea declanseaza cercetarile, se cauta imagini (omologate), se cauta martori (care sa poata fi citati in instanta), etc...

alin2pas

Quote from: danutzu_1069 on September 20, 2023, 08:40:48 AMAccidentul a fost dimineata, cand, intradevar soarele este  in fata.... Nu este o scuza, dar este o realitate...
Soferul din autotrenul 2 nu era atent la drum. Se vede clar (pe ultima filmare postata) cum ca masinile din fata erau oprite, iar el nu schiteaza niciun gesst de franare...
Nu sunt șofer profesionist, dar am prins de mai multe ori răsăritul sau mai ales apusul soarelui exact pe direcția autostrăzii, astfel încât aveam soarele exact în față la orizont. Am reglat parasolarul și scaunul astfel încât să mă deranjeze soarele cât mai puțin, am redus viteza, iar după prima întâmplare de acest gen am avut grijă să-mi pun la îndemână în mașină ochelari de soare polarizați. Un șofer de camion nu se poate să nu se fi întâlnit cu asemenea situații mult mai des decât mine și ar trebui să fie mult prea bătut în cap sau mult prea inconștient pentru a conduce în asemenea condiții fără să-și asigure un minim de vizibilitate pentru a putea conduce în siguranță. Problema reală cred însă că a fost alta, nu că a fost orbit de soare. Oare de ce șoferul camionului din față nu a fost orbit de soare și a oprit la ambuteiaj, că a condus în aceleași condiții? Mulți șoferi am văzut pe autostradă mâncând la volan, bând din pahar, vorbind la telefon (chiar și cu telefonul ținut ca pentru un apel video) și unul chiar ținând volanul cu coatele și butonând intensiv la telefon. Oare câte secunde pierde din observație drumul un șofer care are astfel de activități în timp ce merge cu camionul cu 25 m/s pe autostradă?
Mă gândesc: la câte dotări mai mult sau mai puțin utile instalate pe mașini și mai ales pe camioane, nu ar fi utilă o cameră auto care să filmeze și ce face șoferul de pe camion când conduce (și eventual o cameră să filmeze și în față)?

P.S. Un polițist poate ridica un permis, dar verdictul definitiv îl dă instanța. Nu prea le convine polițiștilor ca procesele verbale întocmite de ei să fie anulate de instanță.

danutzu_1069

In alte tari, sunt implementate, mai ales de firmele care detin camioanele. desigur, soferul este avizat de faptul ca este filmat, dar filmarile nu sunt facute publice... (decat in cazuri exceptionale)

linucsu

În mod normal ar trebui efectuata o percheziție informatică pe telefonul șoferului de camion. Astfel s-ar putea vedea daca acesta folosea telefonul înainte de accident.
Un caz similar, cu un șofer român în Anglia.https://newsweek.ro/actualitate/video-un-sofer-roman-de-tir-a-omorat-trei-oameni-acum-regreta-ca-isi-cauta-jumatatea-pe-telefon

strainu

#8194
Quote from: pasadia on September 19, 2023, 04:40:25 PMStirile Digi spuneau ca ambuteiajul (caci masinile erau oprite pe firul spre Bucuresti) era creat de un alt accident. Initial avusesem impresia ca accidentul s-a petrecut pe banda de urgenta sau in preajma nodului cu DNCB unde avem masini in coloana pe nodul spre DNCB.

Și dacă nu erau oprite la accident ar fi fost oprite pentru coada de la ieșirea spre centură. În fiecare dimineață e coadă acolo, ăștia cu mașini mai mici taie frecvent fața tirurilor, oricând sunt șanse de așa ceva. Dar hei, MT face studii până la Pitești în loc să lărgească rapid până la Ciorogârla, chiar fără bandă de urgență. Singura problemă e la ieșirea spre Carrefour, probabil trebuie reconfigurată cumva și nu e simplu, dar ar fi o ocazie să scăpăm de cei care greșesc ieșirea și apoi dau cu spatele.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

TVlad

Ar trebui sa modifice cumva porcaria de giratoriu de la Hornbach. E inadmisibil ca tot traficul de marfa spre Bulgaria si Turcia sa fie trecut prin asemenea meschinarie.

Nu stiu citi dintre voi isi mai amintesc insa Carrefourul de pe partea cealalta a fost construit primul, dincoace la Hornbach era cimp si o iesire clasica din autostrada. Conectarea Carrefourului la breteaua existenta a condus la citeva ambuteiaje si dupa vreun an au construit subtraversarea actuala in viraj.

Ulterior a aparut dincoace Hornbach-ul si restul magazinelor pe care au gasit de cuvinta sa le conecteze cu acel jalnic giratoriu. Tineti cont ca subtraversarea de la Carrefour s-a facut in conditiile traficului din 2004-2005!

miahi

^ Se poate face aceeasi solutie cu subtraversare  si pe partea cu Hornbach-ul . De multa vreme e ceruta, dar DRPD Bucuresti nu e in stare sa asfalteze o bretea, dar sa coordoneze o subtraversare.

Toata lumea asteapta sfantul A0 sa ii "scape" de toate bataiile astea de cap cu DNCB-ul si de plebeii care tot cer sa puna mana pe munca.

alexandru_m

Quote from: dumbravaandrei on September 20, 2023, 07:54:02 AMTirul ala nu trebuia sa aiba AEB? Ca pare facut dupa 2012...


Ba da, avea mai mult ca sigur.

Exista un curent puternic intre "profesionistii" astia cu permisul luat de la librarie care sustin dezactivarea sistemului de asistenta ba fiindca da erori pe ploaie/ceata/etc., ba fiindca le tot pune frane si lor nu le place. Uneori franarile acelea vin din cauza autoturismelor care depasesc si revin repede pe banda, sistemul fiind setat sa tina vreo 50 de metri liberi in fata. Realitatea este ca daca au AEB activ nu pot sa mai mearga "la aspiratie", nu pot sa mai preseze masinile din fata si in general sa se simta zei. Fiindca fii sigur ca ei se cred niste zei. Am vazut discutie unde il faceau albie de porci pe Titi Aur ca isi da cu parerea la TV. Argumentul principal fiind "nu stie el ce stress mancam noi, sigur nu stie sa dea cu spatele la rampa."

dumbravaandrei

A rasarit si primul zmeu pe tronsonul nou inaugurat...
211 km/h

danutzu_1069

#8199
Prost sa fi sa nu te astepti la radar pe aliniamentul asta care te imbie sa dai talpa....  :lol:  :lol:

Liviu M

#8200
^^Fără să fiu zmeu, când am prins o bucată de drum liber, lat, drept, uscat, cu vizibilitate bună, am testat și eu dacă masina chiar poate cât scrie in cartea tehnică.
E drept, circulam legal.  :D

Liviu M

A apropos, că de fapt asta voiam să zic mai sus da' m-am pierdut în detalii.
Nu văd prea multe luări de poziție contra pozelor din mână în timpul mersului.
Mie *) mi se pare mai periculoase/deranjante decât un zmeu care merge cu 200 la oră pe o autostradă pustie.

*) Există studii care arată că activitățle "colaterale" (inclusiv vorbitul la telefon cu mâini libere) sunt cel puțin la fel de periculoase ca condusul beat. E drept, nu mai știu cât de beat.  :lol:

dumbravaandrei

Chiar daca imaginea e din 2022, sambata dimineata, la Apoldu am asistat la o faza similara...

Noroc ca pana acum n-a murit vreun politist, dar la 3 masini de politie cat erau la oprire, cu siguranta puteau sa actioneze mai elegant, sa restranga traficul la o banda sau sa mearga niste km pana la urmatoarea parcare sa il scoata pe contravenient de pe banda... nu sa ii sara in fata si sa il opreasca in 50m cand ala vine cu 140km+...



Si tot asa ii vad si pe A3 la nodul de la Moara Vlasiei...

Liviu M

Sunt curios dacă tot așa l-au oprit și pe ăla cu 210 km/h.  ???  :lol:
Si mai sunt curios dacă s-au autosesizat și și-au dat amendă pentru oprirea/stationarea ca niște pixuri.   >:(

oneLess