Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mariusbalasa

Ar fi timpul ca in Romania si mai ales pe autostrazi sa se investeasca in radare de tronson...

Daca astfel de radare ar fi instalate sa zicem intre Bucuresti si Pitesti,
 toate vehiculele care ar realiza depasiri a timpului necesar pentru a efectua aceasta distanta... ar fi amendate si puncte retrase pe permis ... tata lumea va respecta legea si multe accidente ar fi evitate...

Cat despre profesionistii de pe Tiruri ...habar nu aveti de cate smecherii uni se folosesc pentru a nu respecta legea...
Soferul profesionist care a omorat 5 oameni azi pe A1...facea orice ...dar nu conducea camionul sau.

Daca avem asteptari de la educatia si comportamentul conducatorilor amatori s-au profesionisti ... vom continua sa fim pe 1 loc en EU la a numara morti si raniti...

alin2pas

,,toate vehiculele care ar realiza depasiri a timpului necesar pentru a efectua aceasta distanta"
Presupun că voiai să spui ,,toate vehiculele care ar înregistra un timp prea scurt pentru a efectua aceasta distanta". Adică viteza lor medie ar depăși limita legală.
Cât despre șoferul din camionul ucigaș și justificarea lui că nu a văzut mașinile oprite din față pentru că a fost orbit de soare, același soare îi bătea în ochi și șoferului de pe TIR-ul din față, care nu s-a înfipt în ambuteiajul din față. Indiferent cât va primi pedeapsă pentru accidentul produs și pentru cele 5 vieți spulberate, șoferul camionului din spate nu ar mai trebui să fie lăsat vreodată să conducă pe drumurile publice, iar pentru justificarea lui penibilă ar trebui să primească maximul de pedeapsă posibil.

mariusbalasa

@alin2pas ... DA a-i dreptate, m-a luat viteza !  O:-)
Rog un administrator sa corigeze fraza mea. Merci d'avance.

Exista si alte solutii si mai eficiente decit radarele de tronson...
zilele trecute doar citisem un reportaj despre situatia desfasurarii radarelor imbarcate pe masini banalizate si deservite de societati civile cu contract cu ministerul de interne in Franta.
Il voi traduce si pune pe forum pentru cultura generala ... poate , poate cineva va face ce trebuie si pe drumurile din Romania.

Solutie miracol nu exista, dar mai multe solutii care se completeaza entre elle exista si dau chiar rezultate.

dragos76

Păi viteza prea mare a fost cauza aici, sau mai degrabă neatenția la volan?
Eu cred că pe autostrăzi sunt multe alte cauze care duc la accidente, în special aș zice comportamentul agresiv al unora (condus la aspirație, flashuri, depășiri pe dreapta etc), intrarea pe contrasens etc. Nu zic că la viteza excesivă trebuie să închidem ochii, dar cred că alte topicuri ar trebui să fie prioritate mai mare. Ca să nu mai zicem că atenția și mai mare trebuie îndreptată spre drumurile naționale și județene, și spre traficul din localități.

mariusbalasa

Mașinile radar se înmulțesc pe drumurile franceze.
Iată regiunile în care este cel mai probabil să întâlniți aceste vehicule.
De Solina Prak
Publicat pe 08/09/2023 la 15h44
Ați primit o contraventie rapid și totuși nu aveți idee unde ar fi putut avea loc această infracțiune? Probabil ai fost verificat de o mașină radar. Aceste vehicule nemarcate care poartă un bliț radar în mod invizibil atunci când depășesc viteza maximă autorizată, chiar minimă. Iar acestea din urmă sunt din ce în ce mai numeroase pe drumurile franceze.

9 modele de mașini radar au fost încredințate companiilor private pentru a controla automobilistii și circulă în prezent în 8 regiuni, spune Ouest-France, joi, 7 septembrie.
Aceste vehicule sunt astfel dislocate în 9 regiuni : Normandia, Bretania, Pays-de-la-Loire, Centre-Val-de-Loire, Grand-Est, Nouvelle-Aquitania, Bourgogne-Franche-Comté și Hauts-de-France.
La 31 decembrie 2022, aceștia erau 223 în serviciu.
Acest număr ar trebui să crească la 450 în viitor, au spus confrații noștri.
În restul țării, vehiculele forțelor de securitate, echipate cu radare încorporate, controlează viteza. Există 162 în circulație. Dar acestea vor fi înlocuite treptat de mașini radar private din Ile-de-France, Auvergne-Rhône-Alpes, Provence-Alpi-Coasta de Azur și Occitanie.

Cu toate acestea, chiar dacă numărul acestora crește, mașinile radar private și publice au reprezentat puțin sub 9% din cele 4.422 de radare în serviciu în Franța, în 2022, și 5,9% din contraventiile de viteză.
Apropo, există puține modele de mașini radar. Se folosesc nouă tipuri de vehicule: Ford Mondeo, Citroën Berlingo, Peugeot 508 și 308, Volkswagen Passat 7 și 8, Seat Leon, Skoda Octavia, precum și Golful.
https://www.capital.fr/auto/dans-ces-regions-les-voitures-radars-circulent-de-plus-en-plus-1478641

JohannDB

   Citat : """.....de mașini radar au fost încredințate companiilor private pentru a controla automobilistii """   Hmmmmmm, ce-mi sună cunoscut; asemănător cu "afacerea"... "radarelor particulare" de la noi, ale acelei firme din Cluj, în aranjament cu primăriile pe teritoriul cărora se instalau acele radare, la nivelul anilor 2005...., până când prin hotărâre a Î.C.C.J. au fost declarate ilegale și scoas din uz din aprilie 2009 și până...azi...!!

dr4qul4

ce treaba are viteza? Tirurile merg constant cu viteza legala. Cel putin pe autostrada.
Problema e de oboseala si de atentie.
Sunt soferi de tir care vorbesc non-stop la telefon (cu casti, dar totusi), la statie, fac videoconferinte si live-uri pe fb, se uita la filme sau chiar se joaca jocuri video!

Daca il orbea soarele, frana macar cu 100m inainte. Nu cumva accidentul a fost pe la pranz? Soarele era destul de sus. Sau nu avea parasolar?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

Tirul ala nu trebuia sa aiba AEB? Ca pare facut dupa 2012...

danutzu_1069

Accidentul a fost dimineata, cand, intradevar soarele este  in fata.... Nu este o scuza, dar este o realitate...
Soferul din autotrenul 2 nu era atent la drum. Se vede clar (pe ultima filmare postata) cum ca masinile din fata erau oprite, iar el nu schiteaza niciun gesst de franare...

survola

Mașinile erau oprite pe banda I, fără semnalizare, probabil și aici se putea face ceva.


Sorinus

Inteleg ca se poate lua permisul daca trimiti inregistrarea? Nu e nevoie de camere omologate and all that shit?

stangabriel

Inca e neclar rolul camerei de bord, mai ales fara dovezi fizice rezultate in urma faptei filmate, insa cred ca in zona a fost confirmata prezenta masinii care a facut depasirea si prin camere publice.

Cand apare autosesizarea, am vazut ca politia decide daca filmarea este un punct de plecare a investigatiei.

Echilibrul intre utilizarea camerei de bord pentru vanatoare de greseli si semnalare ilegalitatilor e destul de greu de tinut.
 
Eu cred ca toti facem des cate o prostie, vruta sau nu, constienta sau nu, pasibila de amenda sau permis ridicat.

danutzu_1069

Astfel de înregistrări nu sunt probe in instanta. Pot fi folosite pentru a începe "urmărirea" sau pentru a stabili împrejurările în care s-a produs fapta...
Daca persoana respectiva va contesta în justiție și are un avocat bun, își poate lua permisul înapoi. Fapta nu a fost constata de către un agent de politie sau  prin mijloace omologate.
Daca polițistul îl are ca martor pe cel care a filmat, se schimba treaba un pic...nu mai este simplu. (martor, inseamna sa fie citat în instanta...)

dumbravaandrei

mai lasati-ma cu proba in instanta...
legea e simpla: agentul constatator constata. de pe ce poate el dovedi ca sunt suspiciuni rezonabile. Daca un politist decide sa ii ridice permisul aluia pe baza filmarii, se poate, fara probleme, nu e nevoie de instanta... asta cu instanta e alibi de fuga de raspundere...