Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

shift2rail

^poate cu un parapet NJ impactul cu pietonul ar fi mai putin brutal? just an idea.

kitsune

#8161
Să vorbim despre accidentul cu autocarul din Năvodari:

Digi24

HotNews

Ziua de Constanța


Locul unde s-a petrecut accidentul este in Năvodari, la trecerea pe sub calea ferată ce merge spre Petromidia/Cap Midia.

43 Str. Nuferilor https://maps.app.goo.gl/uNmMCFCWjty9ZWsf9

Firma LikeBus oferă curse Odessa - Istanbul cu oprire in Constanța, via Isaccea. Traseul lor normal este prin Lumina și Ovidiu, iar statia lor în Constanța este la Gara CFR, chiar lângă vaporaș. Autocarele lor sunt înalte:



dar în cazul de față este vorba de un astfel de autocar:



Nu știu de ce a ales șoferul ruta aceasta, pentru că ei nu merg pe acolo de obicei. Este foarte probabil că a trecut prin Mamaia Nord unde este o comunitate mare de ucraineni. Normal ar fi trebuit să meargă prin Lumina apoi până la DN22 spre Tulcea. Dar probabil că fiind în întârziere șoferul a căutat o scurtătură iar GPS-ul i-a oferit ruta prin Sibioara, care într-adevăr l-ar fi scos în DN22 mai repede.
Din păcate pasajul respectiv este jos, autocarul nu a încăput.
Nu vreau să mai scot in evidență conformația limitatorului și lipsa semnelor de avertizare (am fost pe acolo de curând dar nu m-am uitat atent dacă sunt indicatoare, avertizor cu lanțuri sigur nu e).
Puțin mai spre vest este o stradă cu trecere la nivel cu acea cale ferată și accidentul nu s-ar fi produs.
Mult trâmbițata centură a Năvodariului ar fi ajutat, dar din păcate este atât de complicat de ajuns pe acolo încât nici localnicii nu o folosesc.

Nu știu dacă pe hartile Google, Waze, etc. se poate edita și înălțimea maximă în așa fel încât să nu te ruteze pe acolo dacă ai mașina mare, eu nu văd o setare in ele să definesc înălțimea mașinii, am doar car, taxi, motorbike. Pe vremea lui iGo exista o versiune pentru camioane.

LE: pe forumul Waze s-a discutat introducerea restricțiilor de gabarit, dar nu s-a materializat nimic.

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

danutzu_1069

#8162
Se poate introduce avertizare in Waze, si la asta poate ajuta @pentium10
Doar sa stie exact la ce pasaj trebuie.

LE: io zic ca avea ceva viteza, de a "barbierit" aproape tot plafonul....

LE1: La pasajul Unirii din Bucuresti, celebru pentru asfel de... operatiuni speciale... in Waze apare in aplicatie avertizarea de inaltime... la apropierea de pasaj, si evident trebuie sa ai ruta activa si prin pasaj

kitsune

#8163
Și eu ca și utilizator cum pot seta gabaritul mașinii mele in Waze?
Nevermind, am văzut că ai editat mesajul.

Pasajul este in linkul de maps din postarea mea de mai sus. Dar nu știu exact gabaritul. In mod sigur mai puțin de 3,5 m cât avea Neoplanul ăla.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

Și eu ca șofer de atelaj când văd ceva nu mă întreb, bă oare încap? Nu scuz autoritățile nu scuz lipsa semnalizării, dar când mergi pe un traseu pe care n-ai mai fost nu caști ochii? Îi o chestie peste drum, știi că n-ai mai trecut pe acolo, închizi ochii, dai în gaz și doamne-ajută?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

danutzu_1069

Probabil o scuza pentru sofer ar fi ca era intuneric, si la cum e vopsit ala... cam greu de vazut, mai ales ca farurile bat in jos... Evident, probabil ca nici iluminat local nu prea este....

tom_sawyer


kitsune

@gruiarew
"Și eu ca șofer de atelaj când văd ceva nu mă întreb, bă oare încap?"


Șoferii de pe autocarele astea de lung parcurs sunt suprasolicitați de obicei. Gândește-te că fac Odessa - Isaccea - Constanța - Bulgaria - Istanbul, rută foarte solicitantă unde nu ai autostradă sau drum Express decât pe la turci. In rest DN, DJ, bac, etc. Bănuiesc că sunt câte 2 șoferi, se schimbă pe parcurs, dar nici ucrainenii nu sunt vestiți pentru corectitudinea lor, probabil și presiunea pe șofer este mare, cine știe cât se odihnesc.
Zona accidentului este în oraș, blocuri, lumini, trafic, mai greu vezi un semn printre copaci.
Nu scuz șoferul, dar nici autoritățile locale care preferă să facă fântâni arteziene cu delfini și statui prin giratorii. Vina este a tuturor. Bine că nu sunt decedați. Dar toată desfășurarea de forțe până la urmă este plătită de noi, din buzunarul nostru, prin taxe, impozite și ce mai e.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

vasile.silion

,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

qionescu1


tom_sawyer

Oamenii de acolo ar trebui să protesteze pentru un refugiu median la trecerea de pietoni.

Earthchild

#8171
Accident oribil pe A1 București-Pitești! M-au trecut fiori când am văzut filmul... bieții oameni, îmi vine să plâng...

pasadia

Stirile Digi spuneau ca ambuteiajul (caci masinile erau oprite pe firul spre Bucuresti) era creat de un alt accident. Initial avusesem impresia ca accidentul s-a petrecut pe banda de urgenta sau in preajma nodului cu DNCB unde avem masini in coloana pe nodul spre DNCB.

Xenos

Eu nu inteleg, al doilea tir nu a franat si i-a facut pilaf pe nefericitii din microbuz?!

linucsu

#8174