Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misiekwas

^In intravilanul satelor, lipsa de spațiu pietonal este un lucru destul de des întâlnit, mai ales dacă strada mare din sat face este și DN care a fost lărgit la doua benzi și ai și șanț.

În extravilanul, nimeni nu propune sa se construiască trotuare peste tot. Dar în zone precum litoral, unde AI trafic pietonal în extravilan uneori cam intensiv, e la mintea cocosului imho.

gruiarew

Tocmai vin de la Bran, unde e fix cum ziceți. Se merge pe DN fiecare cu ce are, de la TIR la căruț și talpă. Dacă nici în zonele turistice în intravilan unde e ditamai fluxul de oameni nu se face nimic, cu greu cred că se va implementa ceva în extravilan.

Ca de fiecare dată o să se urle și răscolească în presă, până se găsește altceva mai "interesant".
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

shift2rail

Situatia din intravilan e intolerabila- pregateste viitoarele drame-, primarii localitatilor ar trebui tinuti responsabili penal ptr fiecare tragedie produsa din cauza lipsei trotuarelor.

misiekwas

Problema e mai adâncă și nu tine numai de primarii, dar și de locuitorii, vezi fenomenul de "trotuarul parcabil".

tom_sawyer

#8149
Trotuar lipsă, deși pietonii circulă pe șosea de decenii

Întrebat de G4Media dacă a inițiat demersuri pentru construirea unui trotuar, primarul comunei Limanu de care aparțin 2 Mai și Vama Veche, Daniel Georgescu, a declarat că drumul național nu e în administrarea primăriei, ci a Direcției Regionale de Drumuri Constanța, din subordinea companiei de stat CNAIR.

UPDATE: Primarul Georgescu a mai spus că primăria are un proiect tehnic pentru realizarea unui trotuar și acum caută finanțare.

"A fost o tragedie fără seamăn. Suntem șocați de ceea ce s-a întâmplat și, evident, ca este un semnal de alarma puternic și pentru noi, autoritățile locale, astfel încât să luăm toate masurile necesare pentru a evita astfel de catastrofe. Drumul pe care s-a petrecut oribilul eveniment este un Drum Național, prin urmare administrarea intra în responsabilitatea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța. De altfel, noi am sesizat pericolul și la nivelul comunei Limanu avem deja realizat un studiu de fezabilitate și un proiect tehnic pentru a realiza extinderea trotuarului și iluminatul public de-a lungul Drumului Național care traversează localitatea 2 Mai și până la pista de biciclete, care incepe imediat dupa Unitatea Militara si unește 2 Mai cu Vama Veche. Acum suntem la faza în care așteptăm o linie de finanțare pentru a implementa acest proiect și pentru a trece la execuție. Știți, de altfel, că realizarea unor astfel de proiecte înseamnă și o perioadă destul de lungă de timp, mai ales din cauza procedurilor extrem de anevoioase", a declarat primarul din Limanu pentru G4Media.

Marian Ichim, directorul general regional al Direcţiei Regional de Drumuri şi Poduri (DRDP)Constanţa, a declarat pentru G4Media că instituția pe care o conduce nu poate construi un trotuar, pentru că administrează strict drumul european și zona de siguranță de lângă șosea.

"Consiliul Local Limanu poate iniția construirea unui trotuar, ei pot face exproprierile de teren și proiectul în sine", a declarat Ichim pentru G4Media.

Întrebat de reporterul G4Media dacă primăria Limanu a inițiat vreun astfel de demers pe lângă Direcţia de Drumuri, Marian Ichim a spus că nu a primit o astfel de cerere în mandatul său. "Voi merge la Limanu pentru a discuta cu cei de acolo astfel încât să găsim o soluție", a spus șeful DRDP Constanţa pentru G4Media.

g4media.ro

naivu

https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/erori-in-serie-in-cazul-tanarului-drogat-politia-putea-sa-i-retina-permisul-si-fara-drug-test-iar-masina-nu-avea-asigurare-rca-2474459
Se pare că tânărul avea RCA-ul expirat și polițiștii care l-au controlat înainte de accident ar fi trebuit să-i oprească mașina. Nu pot să nu mă întreb dacă nu cumva îi cunoșteau părinții!

shift2rail

Cu cata iresponsabilitate paseaza primarul din 2 mai problema trotuarului, din propria localitate!, catre CNAIR.

misiekwas

O fi, dar e foarte comuna. Partea pietonala este de obicei orfana, și este luata în cont pe ultimul loc după carosabil și locuri de parcare. Și se oftica și mulții șoferi, ca nu pot sa parcheze acolo. Când ai și instituții diferite (cum e în caz de DN), e și mai grav.

gruiarew

Nu mă înțelegeți că "suspin" după perioada aia dar era o vreme când cetățenii nu stăteau după primărie, cnair sau extratereștrii să le facă drum sau trotuare. La mine la sat s-a pus mână de la mână s-a cumpărat ciment, s-a adus piatră, nisip și așa am ieșit din nămol (ulițele erau de pământ). Acum nu mai mișcă nimeni un pai că suntem cetățeni europeni și avem doar drepturi. Era o rușine să ai tufe și bălării înaintea casei. Acum nu-i mai pasă nimănui, te halesc balaurii și în mijlocul satului.

N-are treabă cu parcatul. Alea-s scuze de doi lei. Orice drum are șanț lângă el. Trotuarul se face după șanț. Dacă nu e spațiu se poate face trotuarul pe o uliță paralelă.

I-a durut pe toți la bască și așa o să rămână în continuare. Cine nu mă crede să meargă la anul, peste doi, cinci ani și să-mi zică dacă nu am dreptate. Cât circ s-a făcut pentru Colectiv. Și de atunci poți arde liniștit și în spital, nu doar în bodegă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

Un șofer de 19 ani, beat la volan, a lovit mortal trei tineri care mergeau pe marginea DN1, în județul Alba
Citeşte întreaga ştire: Un șofer de 19 ani, beat la volan, a lovit mortal trei tineri care mergeau pe marginea DN1, în județul Alba

https://www.libertatea.ro/stiri/tanar-19-ani-beat-volan-trei-tineri-morti-alba-dn1-4645211

misiekwas

:(( Un argument în plus pentru trotuare în zone de localității, separate de carosabil...

alin2pas

Nu se pot face trotuare peste tot, dar în foarte multe locuri acostamentul e foarte îngust și denivelat, astfel încât nu se poate circula pe el. Un acostament mai lat (nu neapărat asfaltat, că ne ajunge ,,experiența" DN2), pe care să poată circula pietoni sau biciclete ar fi foarte util în multe locuri. Nu cred că ar costa cine știe cât nivelarea terenului pe un metru dincolo de marginea benzii 1 și puțină piatră compactată pe acea fâșie, dar ar ajuta mult, mai ales în unele zone cu trafic mai mare, rutier sau pietonal.

misiekwas

^bineînțeles că nu se poate peste tot, dar ar fi bine dacă unde se poate ar fi parapet între carosabil și partea pietonala de acostament. Mi se pare ca soluția aici ar trebui sa se bazeze pe studii privind circulație de pietoni și în funcție de aceasta sa fie aleasa soluția tehnica.

Sorinus

E evident ca pe anumite tronsoane, traficul pietonal e destul de mare. Cum e, evident, intre Vama si 2 Mai. De-aia s-a si facut trotuarul/pista de biciclete intre ele. Accidente pe drumul ala au mai fost, imi amintesc ca povestea cineva ca gaseau doar pietonii morti, soferii dispareau.

Locul unde a avut loc accidentul e fix intre trotuarul nou si cel din 2 Mai, si e intrerupt fix pt ca e gardul unitatii. Curba de acolo e digerabila, poti sa o iei destul de tare, dovada ca nu prea au intat multi in gardul unitatii (cum se intampla la Mangalia, inainte de podul peste lacul Mangalia, unde au mutat gardul ca tot se infigeau in el si inca se vad cruci).

Se pare ca este si loc ptr un mic trotuar:

https://www.google.com/maps/@43.7771027,28.5780683,3a,70.9y,33.92h,77.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1snqfdcVbEiDquXUF3oHFJRA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

Point-ul meu e ca, desi autoritatile puteau face zona mai pietoni friendly, baiatul chiar s-a chinuit sa realizeze macelul.


misiekwas

#8159
Clar ca s-a chinuit și ca cazul aceasta a fost deosebit de strigător la cer. Însă, problema este ca în cazul de genul asta sau chiar orice alt accident, nu exista nicio măsură de protecție a pietonului: parapet, spațiu verde, care ar fi încetinit mașina și ar oferi măcar un pic de protecție. Deci, dacă un șofer pierde (din orice motiv) control asupra mașinii, nu exista nicio măsură de protecție.