Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

TVlad

Quote from: pasadia on July 27, 2023, 07:46:19 PMÎmi permit să am o părere diferită - întotdeauna bandă care se sfârșește trebuie sa fie banda 2 (sau 3 daca e cazul). Adică banda de depășire.
Niciodată nu trebuie sa se termine banda 1. Și prin urmare niciodată nu i-aș cere să cedeze trecerea celui de pe banda 1. Însă noi avem marcaje prost gândite de cei din DRDP-uri și acestearcaje crează situații periculoase precum cea descrisa mai devreme.

Ps- iar în zona descrisă de mine nu exista nici un indicator în stânga care să anunțe trecerea de la 2 la o singura banda.

Sint citeva motive pentru care nu sint de acord:

1. Banda 1 in aceste cazuri e dedicata vehiculelor mai lente. E mai simplu pentru ele sa incetineasca si sa acorde prioritate;
2. Indicatoarele se monteaza de obicei pe acostament deci sint mai vizibile tot pentru cei de pe banda 1. Cum a fost cazul vostru, daca esti in depasirea unui tir, nu ai cum sa vezi indicatorul ca indica ingustarea drumului. Sigur, asta nu e un motiv sa nu existe indicator si in stinga dar instalarea si intretinerea lui e ceva mai complicata.


pasadia

Dar de ce sa incetineasca vehicolele de marfa? Adica tocmai ele NU trebuie sa incetineasca...

Asta ca sa nu mai spun ca, din contra, lor le e mai greu sa incetineasca (si apoi sa accelereze). Mult mai putina energie consumata si impact asupra drumului am avea daca TOCMAI masinile mici ar trebui sa incetineasca.

oc7avian

:wtf:

Adică un vehicul greu și lent să acorde prioritate celor care vin mai tare. Dacă e să și oprească TIR-ul. Iar când vorbim de pantă (unde avem des astfel de situații), mai accelerează și greu. Adică risc crescut de accidente.

Asta ca nu cumva să ajungi în spatele ăluia lent pe 1+1 care urmează, că deh...

Logic că mai bine acordă prioritate vehiculul mai "flexibil", de pe banda temporară de depășire în siguranță.

TVlad

#8118
In functie de configuratia drumului, prioritatea difera. In interesul sigurantei, cei care nu schimba directia trebuie sa aiba prioritate. Asa cred ca se procedeaza acum si e foarte bine.





Powered by API/PUM imgur uploader


Drumurile noastre sint de obicei in varianta nr. 1 pentru ca asa s-au facut largirile: de la o banda pe sens la doua, in urcare.


Earthchild

#8119
Nu este bine deloc ce prezinți tu în imaginea 1. Toate lărgirile la două benzi ar putea fi și ar trebui rezolvate exact ca la Posada.
La început, banda a întâia apare în dreapta:

În schimb, la final, banda a doua se "topește" în banda a întâia, așa cum trebuie:

Aici ar mai trebui refăcute marcajele.

horatiu.cosma

Principiul cel mai sănătos e ca utilizatorii cei mai vulnerabili/limitați să fie protejați. E mult mai complicat pentru un TIR/alt vehicul lent sau cu probleme să oprească pe B1 și să încerce să plece din rampă de pe loc pentru încadrarea în B2 decât pentru cei rapizi de pe B2 să revină pe B1.

dr4qul4

Din moment ce banda suplimentara se foloseste la depasire, de ce nu am proceda identic ca la o depasire pe un DN 1+1?
Banda 1 are prioritate, dar are si obligatia de a nu mari viteza. Banda 2 actioneaza ca banda de contrasens (atunci cand nu vin masini din directie opusa). E de datoria celui care se angajeaza in depasire sa estimeze distanta si sa se incadreze inapoi pe banda 1, inainte sa se termine banda 2.

O asemenea masura ar ajuta si la siguranta si la fluenta traficului. Multe vehicule lente intra pe B2 (sau raman pe B2 dupa ce depasesc un TIR), tocmai pentru a nu fi obligate sa franeze si sa acorde prioritate cand B2 dispare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

Quote from: TVlad on July 28, 2023, 11:06:16 AM2. Indicatoarele se monteaza de obicei pe acostament deci sint mai vizibile tot pentru cei de pe banda 1.
Uite cum fac alții când sunt șanse ca un indicatoar să nu se vadă de pe banda 2:
https://maps.app.goo.gl/CpW2QuRwNvWtzFXZ7
Da' na, în România se face economie.  >:( România e singura țară prin care am mers care pe autostrăzi are indicatoare doar pe dreapta.

nirolf

Pe lângă semnele de circulație, pe banda 2 se mai trasează și săgeți "de revenire" pe banda 1, apoi se mai poate lăsa și o zonă hașurată pentru după terminarea benzii 2 pentru situații excepționale. Soluțiile există, sunt folosite în mai toate țările civilizate, dar noi mergem înainte cu prostia. Și o dată pe an ne minunăm că suntem campioni la morți și răniți.

ovideatza

#8124
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/pietonii-vor-trece-pe-sub-a-soseaua-mortiia-pasaje-subterane-cu-lift-in-fata-primariilor-din-podu-iloaiei-si-tg-frumos--360394.html

Nu stiu unde se incadreaza pe care topic.

In teorie e bine
Insa nu pot sa nu remarc:

Nu le-a spus nimeni la desteptii din CNAIR ca solutia corecta nu e pasaj pietonal nici supra nici subteran?
Mai ales ca la Tg Frumos avem si diferenta de nivel, un pasaj subteran ar face minuni acolo.

Solutia corecta era pasaj subteran AUTO 1+1 pe mijloc, lasat la suprafata oamenii + acces auto local daca e nevoie, ca pe masini nu le dor rotile sa urce/ coboare.

Ramanea traficul pe 1 banda cat se lucra prin folosirea provizorie a trotuarelor. Oricum tot 1 banda e si acum....
Oricum se sapa si pentru cel pietonal, tot deranj iese. Daca tot e deranj de ce sa nu fie o solutie buna?

Nu stiu pentru celelalte locatii din "pachet".

JohannDB

                 """ @:Oricum se sapa si pentru cel pietonal, tot deranj iese. Daca tot e deranj de ce sa nu fie o solutie buna? """ Dacă tot se sapă și va fi deranj, oare de ce nu s-or gândi la o mică centură la Tg.Frumos cât și la Podul Iloaiei; pe partea de sud ar merge....
     Pentru un pasaj auto ai nevoie de un gabarit de bun simț de 5,50 m.... Mai ales că zona Iași-ului va dezvolta parcuri de generatoare de eoliene în următorii ani... Cazul concret al Ruginoasei... Actualele eoliene au piesele de bază la un diametru de 4,95 m și înălțimea de marș de 5,10 m...., 5,35/40 m la "nacelă"  Este o adevărată "plăcere" să mergi cu ele pe drum de la Constanța la Ruginoasa și unde vor mai fi, că șantierele se deschid și în perioadele următoare... Începând cu subtraversările la actualele poduri, cu traverăsile prin localități, unde "pe DN-uri" rețeliștii și chiar și electrica au dureri în bască cu cei 6,00 m înălțime standard conform normelor (la care adaugi distanța de arc electric).....  La o tură, la Urechești am stat  1 oră 40 minute ca să vină "electrica" la un fir rupt și asta după  ce poliția însoțitoare a dat telefon de trei ori, de parcă veneau de la....Ploiești, nu Focșani..... Astea așa ca "amănunte" de luat în calcul.....
     Lucrurile astea cu tunele/poduri în general construcții îngropate sunt de pus pe plan la rubricea "pentru orice situație" pentru că cu multe lucruri pe drum nu poți ocoli

ovideatza

#8126
Inteleg ce spui de gabarit.
Nu am o problema cu asta. Normal ca trebuie facute "cum trebuie".

Desi iti respect munca cred ca esti de acord ca problemele pe care domeniul tau le intampina palesc in fata problemelor pietonilor din localitatile respective care vor fi condamnati la a cobori si urca scari pe viata.

Legat de centura...da, aceea era solutia corecta. Se gandesc si la centura...fac "comitete" parca pt Podu Iloaiei...nimic insa nu sunt in stare sa produca in termen de 2-3 ani. Asteptam A8. Insa chiar si cu centura la Tg Frumos de exemplu ar fi un pas inainte mare pt localitate in a avea o zona pietonala extinsa. Tot asa...in perspectiva, 20-30 ani...facem acum ceva si pt viitor.

Daca era vorba de o solutie provizorie faceau pasarele supraterane metalice pe care le amplasau "rapid" pe locatie, cu putin noroc si cu cate un lift.

Insa a face subteran acum pt pietoni nu mi se pare ok decat acolo unde e chiar greu sa ingropi traficul (cale ferata de ex, multe benzi de circulatie, etc). Aici ar fi fost un 1+1 ingropat.

dumbravaandrei

Quote from: ovideatza on August 19, 2023, 07:12:58 PMproblemelor pietonilor din localitatile respective care vor fi condamnati la a cobori si urca scari pe viata.

asta daca le vor urca/cobori vreodata si nu vor traversa la nivel, in continuare, asa cum se intampla pe DN1 - Valea Prahovei. Sau chiar pe DNCB...

misiekwas

În plus, varianta cu liftul este mult mai inferioara celei cu rampa. Lifturi ai tendința sa se strice și atunci mulți chiar nu pot sa treacă. Varianta low-tech e preferabila, chiar dacă uneori destul de ciudata https://maps.app.goo.gl/AhvMkhWg1eq9CAJJ9

tom_sawyer

#8129
Referitor la accidentul de lângă 2 Mai:

https://www.ziuaconstanta.ro//stiri/eveniment/judetul-constanta-grup-de-tineri-spulberat-de-o-masina-la-iesire-din-localitatea-2-mai-doua-persoane-decedate-mai-multe-victime-la-spital-824792.html

La 5 dimineața se întorceau din Vama Veche către 2 Mai, unde aveau cazare.

Văd că de la Vama Veche și până aproape de 2 Mai există un trotuar separat de carosabil, chiar cu gard/parapete.

Însă trotuarul nu continuă până la intrarea propriu-zisă în localitatea 2 Mai, lipsește chiar în zona în care a avut loc accidentul, deși se vede că există loc suficient pentru realizarea lui.

Încă un caz în care infrastructura ar fi putut salva vieți, chiar dacă șoferul a greșit/e idiot. Din păcate discursul public e 100% concentrat pe faptul că șoferul era un tânăr de bani gata drogat.






sursa





Powered by API/PUM imgur uploader