News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ovideatza

https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/12-semafoare-pe-europeana-pana-la-tg-frumos-unde-vor-fi-amplasate-vom-face-2-ore-pana-la-castelul-de-apa--355515.html

Quote..are deja 12 semafoare pentru testarea gestionării traficului, cu ajutorul cărora se va stabili dacă aceasta este într-adevăr o soluţie pentru degrevarea ambuteiajelor care se formează mai ales la Podu Iloaiei....

cei de la Poliţia Rutieră au indicat punctele nevralgice de acolo şi au propus semaforizarea unor treceri de pietoni şi crearea unor benzi de stocare în intersecţii precum cea cu drumul spre Erbiceni (pentru virajul la stânga pe DJ 281), respectiv cu strada Cuza Vodă (pentru virajul la stânga spre Primăria Podu Iloaiei).

Testele pentru semaforizare vor fi făcute la Leţcani (un punct), în Podu Iloaiei (patru puncte – cele patru treceri de pietoni şi intersecţiile adiacente, respectiv la podul peste Bahlui, la primărie, lângă farmacie şi liceul tehnologic/ ieşirea spre Budăi), la Bălţaţi (un punct) şi Tg. Frumos. ,,Ideea este să creăm un culoar pentru coloana de maşini între Leţcani şi Tg. Frumos"

Nefericita exprimare. Ideea e sa nu mai fie calcati pietoni pe trecerile de pietoni.

Stie cineva ceva despre ce "soft" vorbesc sau daca prind iar pasarele, cum a mai fost goanga cu 2+1 Tg Frumos - Castelul de Apa?

tom_sawyer

#8086
ANUNȚ-Ghiduri de finanțare PT 2021-2027 în consultare publică: ,,Creșterea siguranței rutiere" și ,,Dezvoltarea mobilității sustenabile în nodurile urbane – infrastructura de metrou"

Astăzi, 16 iunie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de Autoritatea de Management pentru Programul Transport (PT) 2021-2027 publică ghidul de finanțare pentru Prioritatea 3(P3) Creșterea siguranței rutiere și Prioritatea 6 (P6) Dezvoltarea mobilității sustenabile în nodurile urbane – infrastructura de metrou din cadrul PT 2021-2027.


    Ghidul solicitantului - Creșterea siguranței rutiere (P3), se adresează solicitanților care doresc să obțină finanțare din FEDR prin intermediul celor două apeluri de proiecte care vor fi lansate în cadrul Priorității 3, cuprinzând informațiile și reguli generale de eligibilitate aplicabile în mod obligatoriu.

    (P3) Proiecte de investiții pentru creșterea siguranței rutiere, adresate secțiunilor de infrastructură rutieră situate pe rețeaua TEN-T [1] - cod apel FEDR PT 3/3/RSO3.1

Alocarea FEDR:  71.060.000 euro

Bugetul limită de contractare (FEDR+BS): 532.950.000 euro

Rata de cofinanțare: 40%

    (P3) Proiecte de investiții pentru creșterea siguranței rutiere adresate secțiunilor de infrastructură rutieră situate în afara rețelei TEN-T [2] - cod apel FEDR PT 3/3/RSO3.2

Alocarea FEDR: 28.940.000 euro

Bugetul limită de contractare (FEDR+BS): 217.050.000 euro

Rata de cofinanțare: 40%

Solicitanți eligibili pentru cele două apeluri:

    Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR)/ Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR)/ Direcțiile regionale de drumuri și poduri,
    Ministerul Afacerilor Interne, prin structurile de specialitate în domeniul siguranței rutiere (ex.: Poliția rutieră).

Acțiuni eligibile în cadrul celor două apeluri:

    Proiecte de investiții pentru creșterea siguranței rutiere pe secțiuni de infrastructură rutieră situate pe rețeaua TEN-T centrală și globală, cât și în afara acesteia;
    Proiecte fazate din perioada precedentă de finanțare europeană (POIM 2014-2020);
    Proiecte de sprijin pentru pregătirea documentațiilor economice aferente proiectelor de investiții eligibile în cadrul prezentei priorități.

Perioada de consultare publică pentru cele două ghiduri este de 15 zile lucrătoare de la data publicării pe site-ul MTI, din 16.06.2023 până în 10.07.2023 (ora 12:00).

Observațiile și propunerile justificate pot fi trimise la adresa de e-mail: dapep@fonduri.mt.ro.

Pentru informații suplimentare, nu ezitați să ne contactați: telefon/ fax: 0372 825 570, e-mail: dapep@fonduri.mt.ro.

MT


Doar ghidul pentru metrou se găsește pe site, poate citește cineva din minister și rectifică.

tom_sawyer

^
Versiunea draft a ghidului publicat spre consultare publică prezintă condițiile de accesare a fondurilor, criteriile de evaluare și selecție, lista cheltuielilor eligibile și neeligibile și alte anexe de interes pentru solicitantul de finanțare și se regăsesc aici:

https://www.mt.ro/web14/documente/organism%20intermediar/PT%202021-2027/documente/P3.zip

Skynick

O situatie tragica in care separatorul median n-a mai avut capacitatea sa retina vehiculul. De pe Facebook.
 

RazesIesean

Accident pe A1, din nefericire cu 2 decese. Separatorul median nu si-a facut treaba. Nu stiu cand a fost schimbat ultima oara pe A1, dar intotdeauna aveam o frica cand mergeam pe acolo la cum arata.
Info accident
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

reed

Viteza omoară și pe autostrăzi

mirceaeliade

Meanwhile on DN2:
QuoteTiti Aur, șocat cum se circulă pe E85, "drumul morții" care leagă Bucureștiul de Moldova. "E nebunie! Toată lumea mă depășea, erau călare pe mine!"
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/titi-aur-socat-cum-se-circula-pe-e85-a-drumul-mortiia-care-leaga-bucurestiul-de-moldova-a-e-nebunie-toata-lumea-ma-depasea-erau-calare-pe-minea--356897.html

mike_us

@mirceaeliade Da avem nevoie de autostrăzi noi ca de aer. Dar daca suntem realiști infrastructura nu se face peste noapte mai ales într-o tara cu resurse limitate. Si accidente se pot întâmpla si pe autostrada. Trebuie sa mergem la educație: carnete date mai greu si amenzi mai mari si mai multa politie, radare pe drumuri. Sa mergi cu 30 - 140 km/h pe drum cu 1 banda fără separator de sens este inconștienta care trebuiește pedepsita.

alin2pas

La noi se insistă cu amplasarea de parapeți mediani metalici pe autostrăzi, deși chiar și un SUV poate trece prin aceștia, iar pentru camioane... RăzesIesean a pus un exemplu elocvent. În mai multe țări (de exemplu SUA, Grecia) se utilizează parapet median dublu din beton, cu umplutură din balast (pământ, pietriș etc) între cei doi parapeți din beton.

contador

https://www.rador.ro/2023/07/07/in-ziua-deschiderii-podului-de-la-braila-s-a-produs-un-prim-accident/

Chiar în ziua inaugurării și deschiderii podului pentru circulație, construit peste Dunăre la Brăila, s-a produs și un prim accident, o tamponare, a transmis corespondentul RRA Gina Bahor. Un șofer s-a oprit să facă fotografii și mașina sa a fost lovită din spate de o alta.


E clar ca infrastructura este subdimensionata pentru nevoile soferului autohton!!! /s

dr4qul4

Citind unele comentarii de pe aici, chiar ma itreb de ce naiba nu au facut un spatiu de servicii exact pe pod. Eventual amenajau si un deck pentru pozele de instagram.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin2pas

Și un loc pentru bungee-jumping?  :lol:  :lol:
Unii uită că atunci când sunt la volan au niște obligații. Poze și filmări poate face ,,copilotul" din mers.


Earthchild

#8098
Degeaba au chinezii o "civilizație" continuă de 3000 de ani, este bazată pe mentalitatea de stup, în care viața individuală nu are cine știe ce valoare, de aceea societatea de tip totalitarist li se potrivește ca o mânușă. Cei cu putere și/sau bani îi calcă pe cap (uneori la propriu) pe toți ceilalți, care acceptă cu fatalism și umilință această stare de lucruri. O astfel de societate reprezintă paradisul oricărui dictator, după cum bine știa și dementul nostru din Scornicești, care a încercat să forjeze societatea noastră după tiparul asiatic.
Eu i-aș fi luat gâtul cu muierii, dacă făcea așa cu copilul meu.

qionescu1