Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

JohannDB

 Când vezi "chestiuțe" de acest fel, ajungi să te întrebi, dacă unele exemplare de "homo sapiens erectus" autohtone mai au ceva minim simț al rațiunii, că de autoconservare, nu mai este cazul.....

https://www.digi24.ro/stiri/un-sofer-din-alba-a-fost-filmat-in-timp-ce-circula-pe-contrasens-pe-a1-barbatul-amendat-si-lasat-fara-permis-de-conducere-2325327

https://alba24.ro/soferul-masinii-cu-numere-de-alba-filmat-pe-contrasens-pe-autostrada-cautat-de-politisti-video-ce-manevra-a-facut-975329.html


EVENIMENT
Șoferul mașinii cu numere de Alba, filmat pe contrasens pe autostradă, căutat de polițiști. VIDEO: Ce manevră a făcut
Reprezentanții IPJ Alba au transmis că au demarat procedurile de verificare a autoturismului cu numere de Alba, filmat pe contrasens pe autostradă, după apariția în presă a imaginilor.

"Ca urmare a apariției articolului ,,VIDEO: Autoturism cu numere de Alba, filmat pe CONTRASENS, pe autostradă. A virat stânga de pe breteaua de acces pe A1" (publicat de Alba24 – n.red.), Compartimentul Informare și Relații Publice al Inspectoratului de Poliție Județean Alba face următoarele precizări:

La data de 23 aprilie 2023, în urma apariției unor imagini, în mediul online, cu un autoturism care ar fi circulat, pe contrasens, pe A1, polițiștii Biroului de Poliție A1 Râmnicu-Vâlcea-Deva au demarat procedurile de verificare, în vederea identificării conducătorului auto" au transmis reprezentanții IPJ Alba.
Reamintim că un autoturism cu numere de Alba a fost filmat de alți participanți la trafic, în timpul unei manevre periculoase, executate pe autostradă.

La capătul unei bretele de intrare pe autostradă, șoferul a întors mașina (un Seat Leon) și a pornit în sens invers, pe contrasens.

 

JohannDB

   Alta și mai și.................... La Râmnicu Sărat.......

https://stirileprotv.ro/stiri/socant/momentul-in-care-o-femeie-este-lovita-de-un-tir-in-ramnicu-sarat-tanara-a-scapat-cu-viata-in-mod-miraculos.html

Un TIR a trecut peste o femeie, pe trecerea de pietoni. Aceasta s-a ghemuit sub vehicul și a scăpat cu viață. VIDEO

Incidentul s-a petrecut pe o trecere de pietoni și a fost surprins de o cameră de supraveghere.

În imagini se vede cum două TIR-uri sunt oprite pentru a da prioritate unor autovehicule care virează la stânga. Primul TIR, de culoare galbenă, se pune în mișcare, iar cel de-al doilea, de culoare albă, era oprit în dreptul unei treceri de pietoni.

O femeie traversează pe trecerea de pietoni, iar în momentul în care și tirul de culoare albă pornește o lovește, iar aceasta ajunge sub autocamion.
Șoferul oprește imediat, iar femeia prinsă sub TIR se rostogolește și iese în partea laterală, nevătămată.

Martorii sună imediat la 112 și un echipaj de la ambulanță sosește la fața locului. O consultă pe femeie care refuză transportul la spital.

Tânăra, care a scăpat miraculos din acest incident, este profesoară și mama unui copil.

Șoferul din Suceava a fost amendat și i-a fost suspendat dreptul de a conduce pentru 60 de zile. Polițiștii continuă acum cercetările în acest caz incredibil.



Powered by API/PUM imgur uploader



Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

Nu stiu cum privesti tu acest incident, dar pentru mine e un argument important pentru a justifica necesitatea instalarii de SEMAFOARE la trecerile de pietoni.

Da, imi pot inchipui ca unii vor zice ca acei pietoni accidentati astfel (nu e un caz izolat, acum cateva zile a fost un incident similar la Letcani - vezi acest mesaj) ar fi vinovati pentru ca nu sunt constienti de unghiurile moarte generate de gabaritul vehicolelor mari. Sau ca nu s-au asigurat (desi cum poti sa te asiguri raportat la un vehicol stationar aflat intr-o coloana de autovehicole?)

Si la fel, pot si eu sa sustin ca acesti soferi de tir ar trebui sa fie mult mai atenti (poate niste oglinzi suplimentare, poate NU ar trebui sa stea exact in coada predecesorului - caci daca ar fi oprit cu cativa metri inainte de trecere ar fi avut o sansa sa zareasca pietonii).

Dar problema principala ramane la administratorul infrastructurii respctive (si in ambele cazuri imi pot inchipui ca e vorba despre primaria locala, nu despre CNAIR). Acestia ar trebui sa fie primii interesati sa rezolve CORECT aceste situatii prin montarea de semafoare.

Si daca cineva are de gand sa spuna ca semafoarele ar strica cu ceva il invit sa viziteze SIGHISOARA, acolo unde au fost cu greu, si abia in pandemie, montate semafoare pentru trecerile de pietoni de pe DN13. Cu greu si prea tarziu, dar e un element normal care ar trebui multiplicat in multe alte locuri!

JohannDB

   Numai 6 treceri de pietoni pe 200 m de stradă...... Slabă implementare a siguranței; trebuiau probabil dublate, triplate,asigurate cu bumpere și semafoare....... Extreme

https://www.gds.ro/Local/Gorj/2023-04-25/strada-umpluta-cu-treceri-de-pietoni-la-targu-jiu/

Stradă umplută cu treceri de pietoni la Târgu Jiu. Pe strada Nicolae Iorga, din cartierul Narciselor, au fost amplaste 6 treceri de pietoni pe o distanță de 200 de metri.

Fiecare zebră este semnalizată cu două indicatoare. Interesant este că trecerile de pietoni fac legătura între case și un trotuar vecin cu un teren viran plin de mărăcini și pe unde pot fi văzuți adesea câini fără stăpân. Edilii din Târgu Jiu dau vina pe proiectant și pe constructor pentru situația zebrelor apărute cu nemiluita pe artera rutieră respectivă.

Primarul din Târgu Jiu, Marcel Romanescu, a declarat că ideea a aparținut constructorului. Întreaga investiție, respectiv modernizarea străzii, a costat peste 3 milioane de lei. În cartierul Narciselor sunt aproximativ 100 de case. Indicatoarele rutiere și zebrele cu nemiluita au fost aprobate de Comisia circulație rutieră din cadrul Primăriei Târgu Jiu. Din aceasta fac parte inclusiv polițiști rutieri.



Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

    Ar fi de urmărit foarte atent cum a intrat femeia pe trecerea de pietoni, ce mașini s-au pus în mișcare pe banda unu și avansul ei pe trecere...... Din nou grabă și dorința de-a trece oricum...
 La valorile de trafic actuale, la miezul zilei prin Râmnic, semaforizarea completă (din păcate) va transforma orașul într-un alt Bușteni ...... Până nu va fi funcțională A7 în zonă, "nu va fi pace" ""

pasadia

La experienta ta nu ma asteptam sa adopti pozitia asta. Nu stiu propriu-zis cum e in Ramnicu Sarat (n-am mai trecut pe acolo de foarte mult timp), dar iti pot invoca situatii pe care le cunosti si tu de la noi din Brasov (de exemplu trecerea de pietoni de pe B-dul Victoriei in dreptul pietei Dacia). Situatii in care, prin semaforizare, a fost usurata viata in primul rand pentru soferi.

Ideea e simpla: un semafor stabileste timpii in care au prioritate masinile vs timpii in care au prioritate pietonii. Sa spunem ca avem 20 de secunde verde pietoni vs 50 secunde verde masini. Intr-un interval de o ora ai cam 51 de cicluri, adica 2550 de secunde verde pentru masini (cam 71%) si restul verde pentru pietoni.
Daca introduci in ecuatie si un buton pentru cerere de verde la pietoni, un buton care sa NU acorde verde pietonilor decat daca au trecut cel putin 50 de secunde de la ultimul verde al pietonilor, atunci raportul creste in favoarea masinilor (evident, depinde de dimensiunea fluxului de pietoni). Poti ajunge linistit la 80, 90 sau 95% din timp dedicat pentru verde acordat masinilor.
Fara semafor, cel mai probabil fluxurile de pietoni ar fi generat un timp mult mai mare in care acestia ar fi folosit trecerea respectiva (poate 50%, poate 70%), lasand astfel mult mai putin timp la dispozitie autovehicolelor care ar dori sa traverseze zona.

In plus, daca avem deja coloana de masini (cum evident e cazul in filmarea din Ramnicu Sarat) atunci eventualul dop NU e generat de potentialul semafor ci (cel mai probabil) de vreo intersectie ulterioara, acolo unde conflictul de trafic NU e cu pietonii ci cu celelalte masini (imi inchipui ca avem vreun sens giratoriu sau vreo intersectie cu viraj la stanga).

Asadar da-mi voie sa ma indoiesc de concluzia ta - semaforizarea NU va transforma nimic intr-un Busteni.

Rodeo

Quote from: pasadia on April 25, 2023, 11:40:51 AMNu stiu cum privesti tu acest incident, dar pentru mine e un argument important pentru a justifica necesitatea instalarii de SEMAFOARE la trecerile de pietoni.

Acea trecere de pietoni este la 133m de o trecere de pietoni semaforizata (semafoare cu limita de timp intre orele 6-24, galben intermitent noaptea) si la alti 133m de inca o trecere de pietoni semaforizata (semafor cu buton de solicitare faza verde pentru pietoni, circa 40secunde rosu pentru vehicule). Necazul este dat de organizarea extrem de proasta a circulatiei mixte (urban - tranzit) din zona centrala a mun. Râmnicu Sărat, dar nu e ceva surprinzator avand in vedere succesivele administratii locale inepte si indolente in general dar mai ales in domeniul sistematizarii circulatiei si al sigurantei rutiere. Mai vrei un exemplu? De 25 de ani se straduie sa dezvolte un nou cartier in zona iesirii din oras spre Focsani (peste drum de statia Petrom). Singura legatura a acelui cartier cu restul orasului este prin DN2/E85, nu exista rute alternative nici macar la nivel de off-road, desi ar putea fi conectate strazi. Iar accesul in DN2 este in zona de aliniament (viteze uzuale 70-120km/h), fara prioritate, semnalizare ori marcaje de orice fel. Imagineati-va sa faci viraj la stanga prin traficul dens de pe DN2 pe timp de ploaie, ceata, viscol. Pentru un intreg cartier, timp de 25 de ani, iar primarilor sa nu le pese. Iar pentru pietoni nu exista nimic: nici pavaj, nici trotuare, nici treceri de pietoni, nici transport in comun. Ei nu exista.

panda_no 5

Ramnicu Sarat este deja 80% transformat in Busteni.
Vineri, inainte de Pasti la ora 12-13, coada de autovehicule care stationau pe DN era intinsa cu vreo 2 km inainte de intrarea in ultima localitate situata la  intrarea in orasul Ramnicu Sarat. Se lungea pe toata intinderera comunei si integral in tot orasul Ramnicu Sarat pana la iesirea din localitate.
Si asta in conditiile in care la ABSOLUT TOATE SEMAFOARELE SI TRECERILE DE PIETONI erau agenti de la rutiera care incercau sa fluidizeze cumva circulatia. La fel se intampla si in Adjud sau pe centura Focsaniului. Degeaba se face verde la semafor daca nu ai unde sa inaintezi si stai in fundul masinii din fata.
Si Adjudul s-a transformat in Busteni, se parcurge intr-o coloana nesfarsita de la intrare pana la iesire.
Problema cea mare este ca DN-ul trece fix prin oras ( semafoare,treceri pietoni ).
Din acest motiv A7 va fi mana cereasca pentru toate aceste asezari.

dargauda

Trafic blocat de un șofer pus pe scandal, furios că a fost claxonat. A ieșit cu ranga din mașină.

Un sucevean a fost amendat şi are permisul de conducere suspendat, după ce în spaţiul public au apărut imagini în care se vede cum bărbatul blochează o stradă din Suceava şi pare că ameninţă alţi şoferi. Suceveanul a fost nemulţumit de faptul că a fost claxonat de ceilalţi participanţi la trafic atunci când a blocat drumul, oprind pe trecerea pentru pietoni pentru a debarca un pasager.În imaginile publicate de jurnaliştii de la Monitorul de Suceava se vede cum şoferul, aflat la volanul unei Dacii, opreşte pe o trecere pentru pietoni pentru ca o pasageră să coboare din maşina sa, apoi pleacă de pe loc, iar câteva zeci de metri mai departe blochează două benzi ale drumului şi iese din maşină având în mână un obiect care pare a fi o rangă sau o bară şi se îndreaptă către alt şofer. 

Potrivit poliţiştilor suceveni, imaginile au fost filmate săptămâna trecută, vineri, pe strada Ana Ipătescu din municipiul Suceava. Poliţia a făcut verificări după ce filmul a fost postat online."S-a stabilit că un bărbat de 43 ani din comuna Ipotesti a condus autoturismul pe strada Ana Ipatescu din municipiul Suceava, a oprit in zona unei treceri de pietoni pentru a facilita coborârea din autoturism a unei persoane, moment în care a stârnit indignarea unui alt şofer din cauza faptului că a îngreunat traficul auto. Ulterior, şoferul de 43 ani a poziţionat maşina obstrucţionând ambele benzi ale sensului de mers şi a avut un schimb de replici cu celălalt şofer. Bărbatul de 43 de ani a fost sancţionat contravenţional conform legislaţiei rutiere cu amendă de 580 lei pentru oprire neregulamentară şi conducere agresivă şi, de asemenea, a fost sancţionat contravenţional şi conform Legii 61/1991 privind ordinea publica pentru provocare de scandal", au transmis, luni, oficialii Poliţiei Judeţene Suceava.În plus, permisul de conducere al suceveanului a fost suspendat pentru 30 de zile.


https://ziare.com/scandal-trafic/scandal-trafic-suceava-sofer-claxonat-1803693

Earthchild


JohannDB

https://www.bizbrasov.ro/2023/05/13/politist-brasov-lectie-sofer-taiata-fata-iuliu-maniu/?fbclid=IwAR3K3NXfUNtWGJ3w5PSAUPGyH7BDA1YTMAmSXDat5PPqx6fuLnucX5-B1Js



Powered by API/PUM imgur uploader


  Din articol..............
""""""Un clip video postat pe rețelele de socializare arată cam cât de corecți sunt unii dintre polițiști și cum își permit să facă uz de funcție. Din imagini se observă cum mașina de poliție care circula pe strada Iuliu Maniu trece de pe banda 3 pe banda 2 fără a se asigura corespunzător și îi taie pur și simplu fața altui șofer.
Acesta din urmă îl claxonează, ținând cont că dacă nu frâna la timp echipajul de poliție mai mult ca sigur intra în coliziune. Echipajul nu pare că se afla în vreo misiune, neavând semnalele acustice sau luminoase pornit, iar bărbatul a procedat în mod corect claxonând, Codul Rutier coferindu-le conducătorilor auto acest drept în cazul unui pericol iminent.
Câteva zei de metri mai încolo, la semaforul pietonal de la intersecția cu strada Vlad Țepeș, polițistul de la volan se dă jos și vine hotărât spre șofer, vrând să-i dea ,,o lecție". Agentul s-a dezumflat însă, după ce bărbatul i-a spus că are cameră de bord și incidentul a fost surprins, astfel că ar trebui să mai ,,cugete" asupra faptelor. ,,S-a supărat, dar l-am iertat", a remarcat șoferul.
Potrivit datelor camerei de bord, incidentul s-a petrecut în data de 3 mai, în jurul orei 11.00."""""

cristi5

Fac si aici reclama unei carti mult asteptate (de mine cel putin) despre Viziunea Zero.

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2710.msg415009#msg415009


tom_sawyer

Comunicat de presă - Sporirea siguranței rutiere pe timp de noapte prin PNRR
07 Iunie 2023

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), în calitate de coordonator de reforme și investiții aferente Componentei 4 – Transport sustenabil din cadrul Pilonului 1 – Tranziția spre o economie verde din Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), anunță semnarea contractului de finanțare cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) S.A., în calitate beneficiar, pentru semnalizarea sectoarelor de drum periculoase cu surse de lumină ce utilizează energie verde în zonele cu risc crescut de producere de accidente rutiere de pe drumurile naționale.

Preconizat a se finaliza în decembrie 2025, proiectul contribuie la creșterea siguranței rutiere pe timp de noapte/ceață/ condiții meteo nefavorabile și implicit la reducerea numărului de accidente rutiere, respectiv la  eliminarea a 40 puncte negre (hotspot-uri), precum și la atingerea țintelor și jaloanelor asumate de MTI în cadrul Reformei 1. Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră / Investiția 3 - Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Astfel, prin contractul de finanțare nr. 30/31.05.2023 aferent proiectului ,,Sporirea siguranței rutiere pe timp de noapte, prin semnalizarea sectoarelor de drum periculoase cu surse de lumină ce utilizează energie verde", vor fi achiziționate și montate 1000 de bucăți de ansambluri luminoase ce utilizează energie verde, cu impact major în reducerea numărului de accidente rutiere ce vor fi utilizate în  sectoare periculoase (capetele de pod, treceri de pietoni, separatoare de sensuri etc).

Valoarea totală a acestui proiect este 13.479.341,8 lei, din care valoarea sprijinului din partea Uniunii Europene este 3.138.750,09 lei.

Pentru informații suplimentare și noutăți în legătură cu acest proiect, vă rugăm să urmăriți comunicările oficiale ale C.N.A.I.R. S.A.

MT

JohannDB

 """..................pentru semnalizarea sectoarelor de drum periculoase cu surse de lumină ce utilizează energie verde în zonele cu risc crescut de producere de accidente rutiere de pe drumurile naționale."""
       Ca să  fiu cârcotaș, oare de ce nu pot sta liniștit și să nu mă întreb, luând ca exemplu deja "celebrele" semnalizări de pe DN1 pe sectorul, mai ales, Făgăraș - Veștem.... Care semnalizări emană întunericul cu viteza luminii într-o perfectă comuniune cu întunericul nopții.... Chiar și "găselnița" de acum vreo 2-3 ani cu acei stâlpișori albi, iluminați cu intermitență prin interior, amplasați în locurile cele mai proaste pentru cel care are de transportat ceva mai lat decât drumul și pe "low-bed" că n-ai cum să treci de nenorociții de stâlpișori puși exact la bordură, când ai piesă lată și lungă ce iese în consolă la spate - invit eventualii comentaci la o astfel de trecere la care să le pun telecomanda în mână să-i văd făcând "flik-flak"-uri prin astfel de locuri.... Din stâlpișorii aceștia, constat în ultima vreme că au prea mare parte au devenit o inutilitate și aceștia fiind numai "decor" (ca să nu mai spun că pe ceață nu se văd, la fel ca pe ploaie noaptea) și vorbesc din postura celui de bate kilometri, dar nu cu turismul și nici cu prelata obișnuită.....
      Și apropo de parapeții de beton, m-am "bucurat enorm" când la un punct de frontieră a intrat cineva cu 4,10 m lățime în coloana obișnuită, pentru că așa e la noi să stea toată lumea la coadă, chiar și ăla pe lângă care nu mai trece nici musca și pentru 200 m de bandă limitată pe lățime au stat pe loc "behăind" la propriu și trei autocare plus turismele care nu mai aveau pe unde trece pe lângă restul camioanelor din coloană (n-au avut ce face nici polițiștii de frontieră, nici cei de la rutieră - a fost un pic de "circuleț")....
 Dați-le idei idioate și cereți parapeți și pe autostradă între banda 1 și 2 și eventual si între banda de urgență și banda 1.... Constat cu mai puțină stupoare că, azi, stupiditățile prind foarte bine.... NU SE UMBLĂ la "ieducație" și impunerea ei, se umblă la "mobilitate" în dauna celor mulți necesari și mari plătitori de autorizații și taxe de drum.....
     Și ca reîntoarcere la sistemele de iluminare-semnalizare; dacă n-au și o "sursă sănătoasă/permanentă", toate cele sunt numai vorbe vorbite la "o vorbă". Exact ce avem pe Făgăraș - Veștem.
      Și un alt "apropo":  """...1000 de bucăți de ansambluri luminoase ce utilizează energie verde, ..."""  Aveți iedee cât de verde este punerea pe picioare a unui generator eolian de energie, ce înseamnă pregătirea fundației, costrucția fundației, montarea turnului cu nacela cu generator și la urmă faptul că enormele pale ale generatorului, încă nu se reciclează (se dau de ceasul morții cum să facă pale reciclabile - sunt tot felul de încercări de laborator, dar nimic în reciclare uzulală la pale, de atâta vreme, mai ales la cele de generație "mai veche"), pur și simplu sunt scurtate prin tăiere și..... îngropate !!