Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

pasadia

In ambele cazuri parasesti masina. Nu pricep de unde si pana unde vedeti voi vreo diferenta intre cele doua cazuri?

1. Carambol pe autostrada - gheata sau ceata, sau alt motiv. Daca poti  sa iesi din masina (adica nu esti accidentat, usa se deschide, etc...), atunci tot e mai bine sa parasesti masina si imediat zona carosabila sarind peste parapete. Da, exista un risc ca in cele 3-5-10 secunde sa fi lovit, dar acest risc il poti evalua si singur functie de traseul pe care il ai pana dincolo de parapete. Si exista riscul sa te afli pe un viaduct, caz in care as sugera sa te indrepti cat mai repede pe directia inainte (in ideea ca in spatele tau masinile blocate in carambol formeaza un obstacol ce va opri traficul).

Insa a ramane in masina e cale sigura spre a fi accidentat. Pentru ca intr-un carambol masinile (probabil si cea in care te afli) sunt orientate in toate directiile, pentru ca risti ca masina ta sa fie lovita din lateral, pentru ca risti sa existe o explozie, etc...

2. Pana / defectiune tehnica. Tragi masina pe dreapta, pe banda de urgenta (sau in alveola SOS). Nu are sens sa ramai in masina sau pe langa masina - tot e mai bine sa parasesti carosabilul. Riscul de accidente, teoretic, e mai mic, dar dupa cum vedem el exista. Evident, poti monta triunghi de avertizare (la cat de mic e, nu vad mare efect), poti apela la alti pasageri pentru a servi ca mijloc de avertizare cu circa 50-100 de metri mai in spate, etc... Dar in principiu ar trebui sa fi foarte atent la ce se intampla in spate daca ramai pe carosabil (lucru care iti e imposibil daca ramai in masina).

alin2pas

În cazul în care ești implicat într-un accident sau din diverse motive mașina a rămas blocată pe carosabil sunt trei pași:
1. te asiguri
2. părăsești autovehiculul
3. părăsești carosabilul.
Chiar și simplul fapt de a scoate triunghiurile reflectorizante și a le amplasa pe drum conform reglementărilor se face cu mare atenție, să nu fii lovit de o mașină aflată în trafic care observă prea târziu problema. Până nu ești sigur că ai timp să ieși din mașină și să te îndepărtezi până într-un loc în care să fii în siguranță nu are rost să părăsești mașina și să renunți astfel la o ,,cușcă de protecție".
Indiferent de tipul drumului, dacă trebuie neapărat să repari ceva la mașină pe marginea benzii (pe acostament, pe banda de urgență etc - de exemplu să schimbi o roată) pui avariile, triunghiuri reflectorizante, te echipezi cu vestă reflectorizantă (e utilă, deși nu e obligatorie la autoturisme) și poți și să semnalezi pe waze. Dacă nu poți scoate mașina înafara benzii de rulare să te apuci să lucrezi la mașină (oricât e de bine semnalizată) e extrem de riscant, mai ales noaptea sau în condiții de vizibilitate redusă.
Cât despre persoana decedată pe viaductul de la Tălmaciu, în momentul în care a părăsit mașina trebuia să meargă urgent pe partea cu banda de urgență și în sensul de circulație, pentru a pune între el și o eventuală mașină care nu observă la timp carambolul cât mai multe ,,fiare". În plus, pe partea cu banda de urgență chiar dacă sărea peste parapet ajungea în spațiul (infim) dintre parapet și panourile antifonice, dar nu cădea în gol.

Hercule

Dupa mine, modul corect de actiune este cel descris de pasadia mai sus.  +1

@eliade: atat ai inteles? ca m-am luat de gramatica ta?
Deșteaptă-te române!

dumbravaandrei

Una din problemele majore pe care le vad la mai toate masinile indisponibilizate (din varii motive - intentie/defectiuni/accident), e ca pasagerii deplasabili stau foarte aproape de vehicul. Si mai ales cand vezi parinti cu pruncii pe marginea drumului, fix dupa masina, crezand ca aceasta va fi un fel de scut pentru ei.

In mod normal, dupa presemnalizare, toti pasagerii deplasabili ar trebui sa se autoevacueze intr-o zona de siguranta, chiar daca trebuie sa mearga si 2km pe jos. Nu trebuie sa stai la 10m de masina in niciun caz.
Si asta vad si de are careva o defectiune la masina, si de e un accident fara victime - nu mai zic de "pana prostului".

Asa ca trebuie neaparat promovata si ideea ca parasirea autovehiculului/carosabilului, sa se faca pana la primul loc de refugiu in conditii de siguranta si securitate, fie el si la km departare. nu te apuci imediat sa sari balustrada...

Calin88

#7984
La noi pe autostrada e si mai simplu ca in strainatate, pentru ca noi avem parapeti laterali peste tot, in spatele carora deja esti in siguranta in 90% din cazuri, desi esti la 1 m de masina.

Cat despre carambol, imi pare rau, dar e mult mai sigur sa ramai in masina decat sa alergi pe autostrada, fie si pentru 5 secunde, mai ales daca e ceata si nu poti vedea efectiv ce vine spre tine sau gheata si masina respectiva nu te poate evita. O masina, mai ales una moderna, iti ofera sanse decente de supravietuire in cazul de fata, oricum ai fi lovit, chiar si din lateral. De aia sunt caramboluri de sute de masini cu doar cateva victime grave/decese.
Si explozii instante, care sa nu-ti ofere timp sa iesi din masina sunt doar in filmele de la Hollywood; nici macar instalatiile GPL nu mai explodeaza din prima in ziua de azi. Desigur, exista oricand posibilitatea sa porneasca un incendiu si sa mai fii si incarcerat astfel incat sa nu poti sa iesi (posibilitate destul de mica, foarte rar vezi caramboluri cu incendii grave si care se propaga rapid). Doar ca e mai putin probabil decat sa te loveasca o masina cat alergi pe drum.

In schimb, daca iesi din masina si te-a prins o alta masina (orice masina, chiar si un smart amarat) in secundele in care mergi spre marginea drumului, esti mort sau, in cel mai bun caz, ranit grav.


Sorinus

Inteleg ca o buna parte e reprezentata de pietoni, cauza principala fiind drumurile noastre principale ce trec prin toate localitatile.

Ionut

Minunat. Eram la 85, am crescut la 86.

tom_sawyer

#7988
^
2010: 117

2015: 95
2016: 97
2017: 98

2019: 96
2020: 85
2021: 93
2022: 86

ec.europa.eu
ec.europa.eu

pasadia

^^^ Nu stiu daca proportia pietonilor e atat de importanta in locul ocupat, dar daca da atunci de vina nu e faptul ca "drumurile noastre principale trec prin toate localitatile" cat faptul ca in toate aglomerarile urbane desfiintam semafoare unul dupa altul pentru a introduce giratorii.

oneLess

^ Și legătura directă cu trecerile de pietoni este ... ?

pasadia

Legatura e simpla - giratorizarea vine la pachet cu desfiintarea trecerilor de pietoni semaforizate. Iar prezenta unei treceri de pietoni semaforizate confera o siguranta mult mai mare pentru pietoni (si pentru sofer, imi permit sa adaug).

dargauda

vinovatul cauta vinovatul  :lol:


"Am avut o urgență. Am lăsat mașina, într-adevăr, în mijlocul drumului pe avarii, aveam și numărul de telefon pe parbriz, la vedere."

Pentru dansul ar trebui suspendat carnetul 3luni pentru parcare neregulamentar sunt o gramada de nesimtit ca dansul

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-26102312-video-jandarm-zgariat-intentionat-masina-care-sofer-lasase-mijlocul-drumului-avarii-mearga-banca.htm


gruiarew

#7993
Nu vreau să fiu avocatul diavolului, clar nu se face așa ceva să-i strici / zgârii bunul omului. Dar la un moment dat îți ieși din pepeni. Chestia cu chematul poliției / ridicărilor, ăla era plecat de mult de acolo. Plus că și ridicatul / amenda nu e pentru toți la fel. 3 locuri pentru persoane cu dizabilități ocupate de bizoni, s-a ridicat doar un Polo, X5-ul și GLA-ul au rămas pe loc.

Nu știu cum s-ar încadra, dar cred că un dezumflat de roți ar fi mai ok. Că atunci o să cheme proprietarul pe cei de la ridicări. Ca și pieton care am doar un / doi metri de bulevard pe unde am voie să trec înnebunesc când vine câte unul și o lasă fix acolo ca el are "urgență" la bancă și nu găsește loc de parcare.

Nu nu-i dau dreptate jandarmului ce a zgâriat mașina, dar dacă ții la bunul tău, nu-l lași ca balega în drum.

"Prietenul" cu camera în ce calitate filmează domeniul public? Întreb și eu pentru alt prieten  :D
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dragos76

Dacă nici cei care se ocupă cu "domnia legii" nu mai apelează la soluții regulamentare, ar trebui să fie evident că avem o IMENSĂ problemă aici. Cât timp ai legi și reglementări bune dar nu se aplică, oamenii de bună credință o să ajungă la o stare de exasperare care o să ii împingă la astfel de gesturi (stupide, teoretic nejustificate, dar care se vor tot întâmpla).
E o spirală a unei stări de nervozitate care se tot amplifică. cât timp nu se iau măsuri eficiente și pe partea de sancționare. Una din cele mai evidente (nu știu dacă neapărat aplicabile și în acest caz) e legat de când/cum poate da sancțiuni poliția locală pentru parcări ilegale.