News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Earthchild

Quote from: Ionut on February 02, 2023, 12:35:53 PMAPI pe Facebook

Căderea în gol și manipularea la CNAIR și MT. [...] un om a căzut în gol neștiind că se află pe pod. Încercând să ascundă că nu au învățat nimic din primul incident similar, petrecut în 2018 pe A3 Turda-Gilău, oficialii de rang înalt din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România aruncă public tot felul de informații scoase din context și motive irelevante: "autostrada nu este pentru pietoni".
Lipsa de respect pentru viața omului este flagrantă. În loc să se ia urgent măsurile care se impun, oficialii CNAIR și MT tratează evenimentul ca pe o problemă de imagine.
Dacă cel căzut în gol purta numele de Pistol, de exemplu, sunt curios dacă abordarea din partea autorităților era la fel de cinică și iresponsabilă?

cavver

@al_eugen 
https://www.thelocal.it/20221103/what-are-italys-rules-on-switching-to-winter-tires/
Motorina de iarna in italia e aia premium .
Cat despre afirmatia ca majoritatea teritoriului italian nu vede zapada e cam eronata ia de aici un exemplu rapid : https://www.dw.com/en/rome-sees-first-snowfall-in-years/a-42740456
.
Si btw, caucicurile de iarna nu le pui pentru a merge pe zapada ci pentru ca asigura o franare mai buna decat cele de vara atunci cand temperaturile sunt mai scazute de 10 grade.

al_eugen

"From November, motorists travelling on highway stretches at greater risk of snow or ice will be required to fit snow tyres or have snow chains on-board, in accordance with orders issued by Autostrade per l'Italia or by the authorities who own the highways (e.g. the State, regions, provinces or municipalities)"

https://www.autostrade.it/en/la-nostra-rete/operazioni-invernali

Cuvantul cheie e "SAU"!

In 2017 de la Bergamo la Livigno nu am gasit motorina 'premium'/'de iarna', doar sticlute cu aditiv...

AlexxC

Drum inchis Filiasi-Craiova

Am parcurs acest sector de drum cu cateva minute inainte de a fi inchis; pe o portiune de 10 km am mers in coloana pe urmele celorlalti cu 30-40kmph.  Desi erau 2 benzi pe sens si puteai depasi, era imposibil sa accelerezi peste acea viteza fara sa iti asumi mari riscuri.

qionescu1

#7969
Am trecut recent, în timpul ploilor anterioare, pe DN1 (Turda-Cluj). Probabil s-a mai discutat aici dar lipsa șanțului colector al apei pe mijlocul drumului face ca aceasta să curgă în dâre mari pe porțiuni de pe ambele părți a drumului. Fiind și o zonă deluroasă nu ajută foarte mult nici dacă asfaltul ar fi turnat cu câteva grade înclinație pe cele două benzi, pt. că în cazul ploilor mari torentele ce se adună trec cu ușurință peste înclinație în curbe sau în zonele mai joase.
Drumul are și parapeți de tip New Jersey care deși au locuri de scurgere a apei totuși apa nu trece cum trebuie la baza lor prelungind scurgerea apei de-a lungul lor și creând bălți de multe ori pe o întindere mare, ceea ce face ca riscul de acvaplanare să fie mult mai ridicat în zonă. Știe careva, s-a rezolvat cumva problema asta în ale zone?

Lau

https://www.tion.ro/eveniment/foto-accident-cu-un-mort-pe-autostrada-la-limita-dintre-timis-si-arad-1681069/

Cum spunea cineva mai sus (legat de accidentul de la viaduct, unde un om a căzut în gol), în țările cu apă caldă nu e voie să rămână pasagerii în vehiculul staționat pe banda de urgență în cazul unei avarii...
La noi vine ministrul Transporturilor și zice exact contrariul... și uite ce se întâmplă  :(

Chiar nu se poate face nimic pentru educația legată de condusul pe autostradă?!?

Apropo, cum e cu mașinile de pază, ce circulă cu viteză mică pe banda de urgență? Cum de e permis așa ceva??

gruiarew

Era noapte sau cum naiba nu l-a văzut? Tot apar genul ăsta de accidente. Ăia de pe B1 dorm la volan de dau în cei opriți ca în popice? Ăsta "lovitul" pare îngrămădit bine, nu l-a agățat cu un colț. Sau făcea TIR-istul altceva, numai nu se uita pe unde merge și a ieșit și el pe banda de urgență?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

mirceaeliade

#7972
^^
QuoteUn grav accident de circulație a avut loc, luni după-amiază
^^
QuoteMașina a fost lovită de un camion – care se deplasa pe banda de urgență – la volanul căruia se afla un cetățean bulgar.
^^
QuoteACCIDENT rutier MORTAL pe autostrada A1: Un bărbat care repara mașina pe banda de urgență, UCIS de un TIR.
https://ziarulunirea.ro/foto-accident-rutier-mortal-pe-autostrada-a1-un-barbat-care-repara-masina-pe-banda-de-urgenta-ucis-de-un-tir-815158/
Tirul conducea pe banda de urgenta cu viteza mare daca masina a fost turtita pe jumate din spate. Si se pare ca soferul a murit pt ca era in afara masinii.  Femeia, probabil aflata in masina, nu a murit.  Deci NU, NU SE IESE DIN MASINA cand esti pe autostrada.  Daca faci reparatii la masina cred ca regula e sa iti pui un triunghi de avertizare ca soferii de tir obisnuiti pe DN2 sa circule dincolo de linia continua, sa aiba timp sa te fereasca.



QuoteŞoferul unui camion depistat că a efectuat manevra de întoarcere a autovehiculului pe autostrada A2 a fost amendat cu 2.900 de lei iar permisul de conducere i-a fost reţinut pentru 120 de zile, a informat, luni, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Constanţa.
,,Poliţiştii din cadrul Brigăzii Autostrăzi - Biroul de Poliţie Autostrada A2 Bucureşti - Constanţa au identificat un bărbat, de 51 de ani, care, la data de 20 ianuarie a.c., ora 17.40, a condus un autocamion pe Autostrada A2 Bucureşti - Constanţa şi a efectuat manevra de întoarcere, continuând să se deplaseze pe contrasens, pe banda de urgenţă.
Oare nu se pot da amenzi chiar mai serioase decat atata pentru mers pe contrasens?  Mai ales ca in cazul asta era un 'profesionist' cu ditamai camionul. Daca are carnetul suspendat 4 luni cred ca de facto si-l poate lua inapoi in 2 luni.
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/sofer-amendat-si-lasat-fara-permis-dupa-ce-a-intors-camionul-pe-autostrada-a2-si-a-mers-pe-contrasens-2250923

pasadia

QuoteDeci NU, NU SE IESE DIN MASINA cand esti pe autostrada.

Ba se iese din masina, dar se paraseste autostrada. Hai sa nu mai perpetuam greseli precum statul in masina.

mirceaeliade

Pe ultimele luni sunt 2 morti pe autostrazile din Ro pentru ca nu au stat in masina.  Inca nu stiu inca de nici un caz mortal care ar fi trait daca iesea din masina, chiar si ignorand riscurile pana sa ajung la saritul peste balustrada.


Hercule

@mirceaeliade, iti bazezi concluzia (transant exprimata dealtfel) pe o deductie logica din 3 propozitii. Problema e ca prima propozitie contine "daca", a doua "se pare" iar a treia "probabil", trei elemente de improbabilitate. Fractura din logica e evidenta si deci credibilitatea zero (chiar daca in fond ai putea avea dreptate).
Deșteaptă-te române!

Calin88

#7977
Pai chiar exemplele tale sunt exemple de asa nu.

In cazul accidentului de la Sibiu, cand esti intr-un carambol si nu esti inca sigur ca traficul s-a oprit, in nici un caz nu iesi din masina sa verifici pagubele. Cu atat mai mult cu cat masina era pe banda 2, nu pe banda de urgenta. Oriunde vei cauta in lucrari despre siguranta rutiera pe autostrada, vei vedea scris acelasi lucru: intr-un carambol pe autostrada, cel mai sigur loc e in masina, pana cand esti sigur ca nu mai vin masini din spate.

In cazul accidentului de fata, daca amandoi pasagerii ieseau din masina si asteptau platforma in spatele parapetului, accidentul ar fi avut doar pagube materiale. Daca soferul ar fi iesit din masina cu dorinta de a iesi in afara corpului autostrazii, probabil acelasi lucru l-ar fi facut si pasagerul. Cel mai probabil soferul era in afara masinii pentru ca incerca sa o repare singur si pasagerul astepta in masina pentru ca e frig.
Daca nu ma insel, in anumite tari care au autostrazi de zeci de ani, esti chiar obligat prin lege ca, in caz de defectiune pe autostrada, sa astepti depanarea in afara corpului autostrazii, nu in masina.

mirceaeliade

Nu stiu de ce se scriu eseuri despre gramatica care o folosesc.  Daca exista accidente mortale cu masini oprite pe autostrada (in Ro sau chiar si prin zona) unde mortul ar fi trait daca ajungea in afara carosabilului (adica sa fie lovit la vreo mai mult de 15 sec dupa oprire), dati link ca sa imi dovetiti ca gresesc.  Asa la ipotetic putem vorbi la nesfarsit, dar teoretic, un autovehicul semi-modern e gandit sa salveze viata celor dinauntru in caz de carambol.

Cand am inchiriat o masina in State si am avut pana, la telefon aia mi-au zis in primul rand sa ies de pe autostrada sa nu fac nimic la masina cat timp sunt pe autostrada. Alveolele SOS poate sunt ok, dar mie pana si alea mi se par dubioase.  Dar intr-o tzara unde si pietonul si soferul se simt ok sa zburde unul pe langa altul la 2 metri distanta la peste 100 km/h (cum se intampla pe toate DNurile in intravilane rurale), toata lumea e cu 'las ca merge si asa sa imi repar masina pe banda de urgenta si/sau sa trag o tzigara'.

dragos76

Eu țin minte că au fost relativ recent și la noi accidente cu mașini lovite pe banda de urgență, unde au fost victime între persoanele din aceste mașini oprite. În mod cert dacă aceste persoane ar fi ieșit în afara carosabilului, nu ar fi pățit nimic.
Dar cred că aici se amestecă două scenarii: cel în care e vorba de un accident/carambol, și ce trebuie să faci în acea situație. Respectiv cel în care o mașină are o problemă și e oprită pe banda de urgență.