Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

oneLess

#7920
^^ Și dacă nu era giratoriu și făcea muci 10..15 oameni din 2..3 alte vehicule circulând din sensul opus ar fi fost mai bun un giratoriu? Poate scăpa el!

TVlad

Parerea mea e ca trebuie stabilite niste standarde constructive pentru giratorii, nu lasate la discretia fiecarui primar sa faca ziduri sau mini-jungle. Ma gindesc la o dimensiune minima a cercului si la un material de umplutura de tipul nisipului ca sa decelereze vehiculul in conditii mai suportabile.

gruiarew

Eu nu pricep rolul movilelor ălora pe mijloc parcă-s puse să te omoare. Aici cred că a prins și bordura, dinainte de giratoriu la cum s-a dus.

Fără să deschid polemici aiurea, dar în situații d-astea la ce glonț s-a dus era clar că cineva va avea de suferit. Bine că nu a mai luat pe cineva cu el.  @horatiu.cosma, scuze dar nu prea poți empatiza cu specimene de genul. Ăsta nu poate fi considerat un simplu accident.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TVlad

Giratoriul respectiv nu e la marginea localitatii ci aproape in centru. Nu se poate spune ca l-a furat peisajul si nu a putut reduce din timp viteza; a avut de parcurs ~1km pe un drum cu o singura banda pe sens, intre case si cu toate astea circula cu viteza cu mult peste normal si limita legala.

dragos76

Nu poți empatiza cu el, dar poate poți empatiza cu cei pe care i-a lăsat în urmă. Care dacă ar citi rândurile astea, indiferent cât de vinovat a fost sau nu cel la volan, nu cred că se simt deloc ok.
Revenind la "on topic", cred că cel mai bine e să vedem după astfel de accidente și niște concluzii oficiale pe partea de siguranță rutieră, care eventual să ne zică ce se poate îmbunățăți pe viitor la astfel de soluții.

dr4qul4

Poate imbunatatim modul de acordare a permiselor. Nu ar strica vizualizarea obligatorie a unor astfel de accidente.

Cat despre empatie... bine ca nu a omorat si pe altcineva.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Mie imi place ca atunci cand insist ca "giratoriile sunt o prostie" mi se spune ca ele "ar avea un avantaj pe partea de siguranta" caci prin existenta pastilei ipoteticele ciocniri nu mai sunt frontale ci laterale. Practic existenta pastilei ar determina, in viziunea unora, niste accidente cu efecte mai mici.

Eu zic doar ca efectele unui accident sunt date de viteza, nu de traiectoria mai mult sau mai putin curba pe care ar presupune-o o anumita amenajare. Si ca, cumulativ, giratoriile incurajeaza viteza sporita (intersectiile semaforizate si o legislatie clara in a taxa red-light offenders ar determina o mult mai mare responsabilitate si o viteza mai redusa in general). Iar un eveniment precum asta nu face decat sa imi intareasca convingerea ca giratoriile nu au beneficii reale mai ales in intersectii cu trafic auto si pietonal important. 

qionescu1

#7927
DN1C. Transport agabaritic. L-am prins si eu pe centura Apahidei, masuri de singuranta doar cele ce se vad in video.
https://www.gherlainfo.ro/monstru-pe-sosea-transport-agabaritic-pe-soseaua-cluj-gherla-incotro-se-indreapta-si-cand-mai-urmeaza-altele-video/

Plus inca un accident pe centura Apahidei. La asta am prins doar plecarea ambulanteleor de la fata locului. In intersectia asta au loc multe accidente.
https://www.gherlainfo.ro/accident-pe-centura-apahida-un-sofer-s-a-rasturnat-cu-masina-dupa-o-coliziune-doi-pasageri-la-spital/

JohannDB

@ gionescu1 "....masuri de singuranta doar cele ce se vad in video."  (!!)
      Dar ce ai fi vrut să vezi ca măsură de siguranță ??
      Nu era mașină de poliție ? Nu erau doi piloți pe față (unul avea și ștangă de înălțime) ... Nu erau încă doi piloți pe spate ??
      În comunicatul CNAIR se vorbeste de 3,50m lățime... La așa ceva îți trebuie numai o mașină de însoțire dacă este până-n 30 m lungime...
      La înălțime de peste 4,50m înălțime doar o mașină de însoțire; peste 5,00 m înălțime două însoțiri și poliție...
      La peste 80 de tone Poliție și o însoțire, în funcție de lungime/lățime/înălțime.... Aici a fost superbine asigurată; tractor cu 4 axe, trailer cu 10 axe, un tonaj estimat la 130/140 tone. Tonajul poate fi chiar mai mare dacă trailerul este cu roți jumelate și duble ducând 15 tone/axă.. Înălțimea pe la 4,80m 5,10m, din cauza prezenței pilotului cu ștanga tester de înălțime... PLUS că erau și cel puțin 2 mașini de la "electrica" și "telefoniști/cabliști"....
     

qionescu1

#7929
@JohannDB
Nu am spus-o ca un neajuns, nu asta a fost intentia mea, ci doar ca astea au fost masurile de siguranta. In sens limitativ, nu ca ar fi insuficiente. Daca s-a inteles alteva atunci cred ca m-am exprimat gresit. 

DN1C. 170km prin Caseiu.
https://www.gherlainfo.ro/la-18-ani-cu-permisul-abia-luat-a-inceput-sa-zburde-pe-sosele-acum-e-pieton/


JohannDB

  Ia să vedem la ..."ăia" polonezi care dintr-un "național" au făcut o autostradă, acel S3 de la ei..... Uite ce giratoriu au făcut pentru a putea ieși la Glogow, la FAMABA, o fabrică ce produce "tuburi/secțiuni" de pilon de "eoliene", conform cerințelor "Vestas"................ Prin girația asta treceam, cu 54 m lungime, 4,60 lățime și 125 de tone..... La Arad pe ieșirea din A1, pe A11 abia am 4,60 la roată.... Sau de pe A 6 la A1 la km 459 unde abia am 4,40m lățime în parapet de 1,65 m înălțime.......  :weird:  :weird:  :weird:  Și nouă ne trebuie "tumuli" de pământ, monumente în care , fără număr, îngropăm banii neimpozabili....... Să știți că și polonezii au bezmeticii lor, care sunt "richtige" bezmetici, dar mai au și o poliție rutieră "civilă"; nici nu bănuiești când îți "blincărește" roșu-albatru sau numai roșu prin parbriz............ Brum dun...ăăăă Drum bun !! :D



Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

https://ps4.ro/comunicate-de-presa/vehiculele-cu-o-masa-maxima-autorizata-mai-mare-de-35-tone-nu-vor-mai-putea-circula-prin-piata-unirii/

QuoteVehiculele cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone nu vor mai putea circula prin Piața Unirii

Astăzi, 19 ianuarie a.c., Sectorul 4 al Municipiului București a obținut, în cadrul Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, acordul de principiu pentru restricționarea accesului vehiculelor cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, în zona Pieței Unirii.

Astfel, după aprobarea Planului de Sistematizare și după montarea indicatoarelor (în maximum 60 de zile), accesul vehiculelor cu o greutate ce depășește 3,5 tone va fi interzis, în Piața Unirii.

Pentru corecta informare a opiniei publice în legătură cu motivele care au stat la baza solicitării Sectorului 4 al Municipiului București în vederea restricționării accesului vehiculelor cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone în Piața Unirii, vă punem la dispoziție, în integralitate, expertizele tehnice, atât ale Pasajului Unirii, cât și ale Planșeului Unirii.

Totodată, asigurăm participanții la trafic că echipa de specialiști a Sectorului 4 al Municipiului București va depune în mod responsabil, în permanență, toate eforturile pentru a crește gradul de siguranță în exploatarea acestor lucrări de infrastructură.

https://ps4.ro/comunicate-de-presa/noi-masuri-de-semnalizare-si-avertizare-referitoare-la-limita-de-inaltime-de-la-pasajul-unirii/

QuoteNoi măsuri de semnalizare și avertizare referitoare la limita de înălțime de la Pasajul Unirii

Astăzi, 19 ianuarie a.c., în ședința Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, a fost aprobat planul de măsuri suplimentare de semnalizare a înălțimii maxime admise de 3,5 metri, pentru circulația vehiculelor prin Pasajul Unirii.

Planul a fost elaborat de către echipa de management tehnic a Sectorului 4 al Municipiului București, în colaborare cu specialiștii Brigăzii de Poliție Rutieră, ai Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București și ai Universității Tehnice de Construcții București, ca urmare a incidentelor petrecute atât în interiorul Pasajului Unirii, cât și în exteriorul acestuia, în perioada septembrie 2022 – ianuarie 2023.

Scopul acestor măsuri suplimentare de semnalizare a regimului de înălțime instituit pentru circulația prin Pasajul Unirii este acela de a reduce la maximum posibil numărul incidentelor similare celor care au avut loc în ultimele cinci luni la nivelul pasajului rutier.

Perioada de implementare a acestor măsuri va fi de aproximativ 60 de zile, interval condiționat de timpii de livrare a sistemelor de semnalizare și avertizare care au fost aprobate în ședința de astăzi.

Pentru corecta informare a opiniei publice, precizăm faptul că înainte de a redeschide circulația în Pasajul Unirii în luna septembrie a anului trecut, sistemele de presemnalizare și semnalizare referitoare la limita de înălțime maximă admisă de 3,5 metri pentru circulația prin Pasajul Unirii, precum și lucrările de implementare a acestor sisteme au primit aviz de la Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, aviz pe care îl atașăm în facsimil acestui comunicat, alături de expertiza tehnică, de Protocolul de Asociere încheiat între Sectorul 4 al Municipiului București și Municipiul București, prin Administrația Străzilor, precum și de H.C.G.M.B. nr. 164/30.03.2022.

Precizăm încă o dată că lucrările efectuate în anul 2022 au vizat exclusiv punerea în siguranță a Pasajului Unirii, pentru ca, în următoarele etape, să fie abordate și problemele structurale ale Planșeului Unirii, precum și consolidarea și hidroizolația Pasajului Unirii.

De asemenea, menționăm că executantul lucrărilor de punere în siguranță a Pasajului Unirii este firma Bog`Art, desemnată ca fiind compania de construcții a anului 2022 în România, iar proiectarea tehnică a fost realizată cu sprijinul specialiștilor de la Universitatea Tehnică de Construcții București.

Mai mult, în urma incidentelor de circulație petrecute în perioada septembrie 2022 – ianuarie 2023, toți conducătorii auto implicați în incidentele mai sus menționate au fost sancționați pentru nerespectarea indicatoarelor rutiere și a regulilor de circulație.

Totodată, asigurăm participanții la trafic că echipa de specialiști a Sectorului 4 al Municipiului București va depune în mod responsabil, în permanență, toate eforturile pentru a crește gradul de siguranță în exploatarea acestor lucrări de infrastructură.

La linkurile comunicatelor puteti gasi repectivele expertize si avize...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

SB76UFO

Un accident în lanț a avut loc în această seară pe A1, sensul de mers Boița Sibiu. Au fost implicate șase autovehicule și nouă persoane. Un bărbat de 48 de ani a decedat.
,,Traficul rutier de pe A1, pe direcția Sibiu – Boița este deviat la km. 237+800, Mohu, pe DN 1/DN 7, Veștem – Tălmaciu - Boița.

Date fiind atât avertizările de ceață, cât și cele de ploaie înghețată, le reamintim conducătorilor auto necesitatea adoptării în trafic a unui comportament preventiv, prin reducerea vitezei de deplasare, mărirea distanței între autovehicule, utilizarea frânei de motor și evitarea manevrelor bruște", transmite IPJ Sibiu.

În accident au fost implicate șase autovehicule și nouă persoane. În urma evaluării medicale, șapte persoane nu au avut nevoie de îngrijiri medicale, refuzând transportul la spital.

,,O persoană de sex masculin în vârstă de 27 de ani a fost preluată de echipajul SAJ și transportată la UPU Sibiu. Cea de-a 9 persoană implicată în accident de aproximativ 48 de ani, a căzut de pe pod, prezentând leziuni incompatibile cu viața, medicul declarând decesul acesteia", transmite ISU Sibiu.

Saj Sibiu a trimis de urgență 2 mașini, una de tip C si una de tip B pe autostrada A1, sens Sibiu -Boita, la un accident rutier unde sunt implicate mai multe autoturisme.

"Echipajul de tip  C de la de la SAJ a asistat medical un bărbat de 27 de ani care a suferit un traumatism forte sold drept. Pacientul conștient, cooperant a fost transportat la UPU Sibiu în  stare  stabilă. Celelalte victime au fost asistate de către celelalte echipaje prezente la fata locului,  ele refuzând transportul la UPU", transmite SAJ Sibiu.



Turnul Sfatului
"Prostia este eternă și invincibilă"

bdragos2

Conform ultimelor informatii, tanarul a murit dupa ce a sarit parapetul median ca sa nu fie strivit de o masina care s-a ciocnit de ei dupa producerea primului accident. Intrebarea mea e, nu ar fi trebuit sa existe o plasa/grilaj acolo? Imi aduc aminte ca am vazut asa ceva pe santierele finalizate de catre UMB