Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danutzu_1069

Cum spunea și colegu @JohannDB, problema este.... între volan si scaun.. Indiscutabil!
Sisteme antiprostie, perfecte nu se pot face, pentru se va găsi o cale de ocolire...

alexandru_m

Unii chiar au o problema la cap. Iti clipaie mare in fata ca depasesti si mergi fara gram de frana pana nu dai de pod. Ma rog, poarta de gabarit de langa pod. Jesus!  :((

kitsune

Îmi aduc aminte de un pasaj subteran de autostradă de pe la chinezi și cât am fost de șocat că tavanul avea mii de zgârieturi (șanțuri de fapt) longitudinale. Nu am in minte să fi văzut vreun limitator, cred că se mergea pe principiul "dacă trece, trece, dacă nu..."
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

JohannDB

 La urmă rămâne "un singur lucru"..... Și din imaginile lui "Baiazid", parcă, (și) la tir-ul turcesc, ca și aici, portalul de protecție NU A RĂMAS ÎN PICIOARE,VERTICAL ci a fost smuls pe jumate, aplecat înainte cu reducere de înălțime, ceea ce a dus la tragicul rezultat........ Asta-i marea bubă !! Dacă era poate portalul vechi, prins în cele patru picioare (două "V"-uri cu baza-n sus), nu se smulgea din prezoane și nu se înclina, făcând împreună cu acoperișul un "laminor" care a cobotât totă structura de sus la nivelul și sub nivelul tetierelor de scaun.....   Asta este singura și mare bubă de siguranță....
    Ne aprindem cu totii, dar eu am mai văzut portale "la lucru" am mai văzut semnalizare la 4,50m și portalul era la 4,35m (nu e cazul aici, ci ca fapt divers), am văzut portale neclintite, rămase "verticale" și niciun rănit ci numai pagube.....

danutzu_1069

Ca inginer, nici eu nu pot fi de acord cu noul portal, designul lui... Parca a fost gândit doar sa sperie nu sa si facă fata... luptei...
Vechiul portal, ok, rămânea pe loc... acoperișul /ce era deasupra... bărbierit....

Aștept cu interes noul portal...

Lau

https://creapills.com/australie-marquage-sol-routes-phosphorescent-20221229

O solutie ce pare promitatoare: marcaje fosforescente.
Cel putin din pozele prezentate în articol par foarte eficiente.

Acuma, la noi, eu aș fi mulțumit în prima faza și cu marcaje normale ca lumea...

gruiarew

Parcă ești într-un videoclip cu Paraziții  :lol:  :o  :|  De-am avea dungi albe, ordinare peste tot pe unde trebuie cred că ar fi suficient. Am observat că tot mai mulți "ochi de mâț" de pe parapet de pe autostradă lipsesc.Și dacă dă puțin cu apă de sus... nu se mai vede nimic pe asfalt.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

#7882
@ Lau..... La locul respectiv pot fi de ajutor marcajele fosforescente, care conform exemplului tău sunt foarte bune la.....întuneric (la noi, în situația dată, bune, pe timpul nopții, fiind o idee pentru "lumină puțină"..... Aici, însă, vorbim de un PORTAl care TEBUIE să rămână-n picioare indiferent de șocul aplicat... Consecința: să păstreze aceeași distanță față de orizontala carosabiluluii !! Că asta a fost marea problemă aici la "Unirii"....
  Și daaa, culmea că totuși "Baiazid" avea o imagine cu marcajul de pe asfalt cu cele două benzi principale și cu cele două de deviere, stânga (spre centrul bulevardului), spre tunel/pasaj..... Astea coroborate cu marcajul fosforescent.... Dar rămâne PORTALUL de NECLINTIT...................................................
  @ danutzu_1069... ""nu pot fi de acord cu noul portal, designul lui.."" Ca design, nu arată rău și nici ca rezistență "mecanică" să-i spun așa.... A rămas complet și întreg.... Numai că s-a smuls din prezoanele de ancorare în carosabil... Se văd acele fire de "prezon" de vreo 30-50 cm ce au ieșit din beton (cele opuse sensului de deplasare) iar cele din sensul de deplasare n-au cedat; asta a dus la aplecarea portalului, fără deformarea lui (cel puțin nu o vedem în imgaini, dacă nu avem o măsurătoare a punctelor de reper cote "0") și astfel s-a comportat ca o presă/ghilotină prin înclinarea spre în față ceea ce a produs ambutisarea tavanului până la  ceva sub nivelul tetierelor scaunelor (gravă coborâre de nivel)............... Dacă avea picioarele vechiului portal, un "V" întors (cu baza în sus) mai mult ca sigur că nu se înclina...... Nu murea nimeni și autocarul putea deveni unul cu etaj...."deschis".....

Hercule

@JohannDB: iti propun un mic experiment, pune un pachet de tigari pe masa pe partea lunga si impinge-l cu degetul de partea superioara (cam asa cum ar fi portalul cand e lovit de masina). O sa vezi ca marginea opusa sensului de deplasare se ridica iar cea din sensul de deplasare sta pe loc. Practic portalul/pachetul de tigari se invarte in jurul punctului unde sunt prezoanele din sensul de deplasare. Daca miscarea de impingere continua si acestea se vor smulge la un moment dat. Nu e o problema de prezoane mai bune/mai lungi intr-o anumita parte, e doar o chestie simpla de fizica. La fel se va comporta un portal in forma de V rasturnat, se vor smulge prima data prezoanele opuse sensului de deplasare dar pentru a-l rasturna va trebui o forta mai mare de impingere datorita bazei mai mare de sustinere.
Deșteaptă-te române!

carutasul

păi asta e și ideea, să fie necesară o forță mult mai mare ca să cedeze autocarul primul. Evident că oricât de solid ar fi există și se poate calcula o forță care îl poate dărâma, dar noi nu vorbim de impactul cu tancuri ci de autocare și TIR-uri, că astea sunt mașinile tipice prin pasaj; nu trebuie o forță chiar așa de mare ca să le rupi... Trebuie să reziste doar un pic mai mult de atât.

oc7avian

#7885
Quote from: dr4qul4 on December 28, 2022, 02:09:59 AMNu stau in 4, dar am trecut prin pasajul Unirii de mai multe ori ca 99% din cei de pe forumul asta. Niciodată sub 60, sau peste 100 km/h. Nu sunt un sfant, dar nici inconstient. Ma minunez cand vad cum unii ocolesc presemnalizatorul dinspre Universitate si se baga cu forța in față, intr-o manevra demna de raliuri, sau cate curse de masini au loc acolo.
Evident că dacă tu și alții circulați ca pe DN în afara orașului, unii se vor încadra agresiv în distanța scurtă disponibilă. E limită de 40km/h, deci 60-100km/h e enorm. E inconștiență colectivă, nu doar a ta. Am ajuns să definim așa normalul.

Abia aștept camerele radar

Apropo, vorbim de centrul-centrului unui oraș mare, unde teoretic ar fi cât mai plăcut oamenilor... Nu e un inel periferic de tranzit


alexandru_m

Pentru un artificiu in genul un sofer ceh a primit 2 ani si 3 luni de inchisoare cu executare in Germania. Procurorul a vrut sa il acuze de tentativa de omor, incadrarea a fost schimbata pana la urma.

https://trans.info/en/more-than-2-years-in-prison-for-the-trucker-s-dangerous-overtaking-this-is-the-verdict-of-the-german-court-168542

medicul de garda

Schimb un pic firul discutiei despre pasajul Unirii, ca sa atrag atentia asupra unei alte potentile probleme grave de siguranta rutiera. Nu stiu cati dintre voi ati observat ca recent s-au instalat panouri fonoabsorbante pe A1 intre nodul Bolintin Vale si podul peste Arges. Ei, desi initiativa e foarte buna, existand niste case destul de apropiate de autostrada, am fost socat sa constat ca desi lucrarile s-au terminat acum mai bine de o luna, nu s-a instalat nici parapet de protectie, nici macar ochi de pisica, nimic. Practic ai un zid lipit de banda de urgenta, care si asa nu are latimea conforma cu normativele actuale, complet nesemnalizat, intr-o zona in care calitatea asfaltului si a marcajelor s-asa nu era grozava.

Cam cat timp estimati ca va trece pana la primul accident cu zidul respectiv? Imi imaginez ca stalpii aceia de sustinere nu cedeaza prea mult la impactul oblic cu un autoturism... Nu mai zic de potentiale accidente pe banda I, fiindca zidul fiind lipit de banda I, nu prea mai au loc vehiculele oprite pe banda de urgenta, deci risca sa fie acrosate.

Din pacate nu am poze sa va arat, ultimele mele drumuri prin zona au fost doar noaptea...
Trust me, I'm an east-european doctor!

GIV

cred ca trebuie facuta o atentionare catre politia romana sa verifice daca sunt respectate conditiile de siguranta pe acel sector de drum, iar politia ar trebui sa amendeze administratorul drumului