News:

Video 18.06 Autostrada A0 A1-DN6, DN4-A2, A2-DN3 și DN3-DN2.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: alexandru_m on December 26, 2022, 11:41:58 PMPoarta sa zicem ca o faci mai solida. Ok, si daca iti vine un double decker si decapitezi jumate din randul de sus? Atunci revenim aici cu o dilema a tramvaiului?

:cheers:

Recunosc, limitatorul/grinda de gabarit ar fi trebuit sa opreasca autocarul, nu sa cada peste el... Dar asta este de fapt singura problema tehnica - vezi limitatorul din 2011 - iar vina ii apartine 100% primarului PS4 Baluta...

Sunt curios in legatura cu inca o chestie:
Daca limitatorul de gabarit nu ar fi oprit autocarul si l-ar fi oprit in schimb pasajul in sine (adica daca autocarul ar fi fost "deschis ca o conserva" in interiorul pasajului) cum credeti ca ar fi decurs interventia echipelor de salvare?
Cum ar fi actionat SMURD-ul/pompierii/ambulantele daca nu ar fi putut sa actioneze de pe o laterala si de deasupra?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

eu sunt satul sa facem infrastructura idiot proof.
Mai avem nevoie si de selectie naturala.

Cum naiba soferul nu a vazut marcajele pe asfalt? Are volanul pe stanga si alea au 5m diametru!

Daca paorta de gabarit NU ceda, am fi avut mult mai mult morti. Aerul conditionat de deasupra este cel care nu a cedat. Ala a facut parghie si a strivit tot sub el.
Daca poarta nu ceda, ala ar fi ajuns la 90 de grade!

Plafonul autocarului nu ca cedat pentru ca a cazut o poarta de 300 kg peste el, ci din cauza impactului. Daca intra in pasaj ar fi fost exact acelas lucru. Doar mai grav.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

JohannDB

  @frunzaverde............... Am citit ce se scrie pe aici.... Ca unul care are de-a face cu de toate, în 3D, pe drumurile patriei, CU TOATĂ CULPA ȘOFERULUI (că asta este), de ce nu vreți să vedeți cu toții o "evidență" ?? Până la "renovarea/reabilitarea" recent pusă-n operă, n-au fost "ghidușii" de acest gen și mai ales gravitate ( ca să fim pamfletari - în ciuda tragismului, pentru că de data asta e "groasă-rău")  .....
 Și prin vest (că eu nu le-am văzut), mai umblă autocarele cu buteliile de gaz pe acoperiș sau rezervoare de combustibil ( întreb așa ca "Gâgă", pentru că nici în Germania ultimilor ani nu le-am mai văzut)....??
 Tot ce s-a întâpmlat în ultimele 4 luni în acest oribil pasaj a fost să se proptească în tavan, chiar în tunel, fără alte "consecințe"....
 Portalul nenorocit instalat după reabilitare a fost dizlocat de către agregatul de climă, de pe acoperiș .... A naibii "CLIMĂ" A FOST ÎN STARE SĂ scoată din prezoanele DE ANCORARE în carosabil stîlpii de susținere, iar traversa orizontală s-a comportat ca un cuțit, cu unghi descendent pe măsură ce prezoanele erau SMULSE din beton !!! Despre ce vorbim ?? Dacă stătea bine pe picioare, trebuia să radă "clima, să mai radă ceva din tavan, dacă din construcție autocarul avea "curul"/spatele mai înalt și cu asta basta: dar nu ambutisa tavanul în halul ăsta... DESPRE ASTA VORBIM !!....
 Și chiar în "exemplul suedez" de portal, acela-și păstrează înălțimea "cu orice preț", nu se înclină spre față, să coboare nivelul și să radă..... În imaginile "document" din lateral, portalul cu pricina a ajuns la cca 45 de grade față de orizontală; a intrat progresiv tot mai jos în autocar.....
  Mai țineți cont că în zonă sunt 4 benzi, mai sunt intersecții apropiate.... În extremis un sistem cu semafor și barieră declanșate de senzori, ar fi bun......
 Tunelul Hamburg pe sub Elba.... Un grup de 3 trailere cu pale, la 4,55m înălțime s-au avântat fără să anunțe "Tunnelmeisterei"-ul... Și ghici ce ?? Senzorii și-au făcut treaba 3 semafoare repetitoare au dat semnale dinamice și ultimul s-a pus pe roșu și bariera a coborât pe banda respectivă... Toți au fost ținuți pe loc, cca 20 minute... Eu apucasem să anunț că venim și aveam verde de la ei, dar când i-am ajuns din urmă, a trebuit să sun iar la dispecerul de tunel și așa i-am scos din că...rahat și pe polonezi....

dumbravaandrei

#7848
@dr4qul4 Vezi că în cazul ăsta nu a fost selectat "natural" șoferul ci un amărât de pasager....

dr4qul4

ca utilizator al pasajului, eu sunt multumit ca in sfarsit avem iluminare decenta.
Si semnalizarea este si ea decenta.
Doar un sofer adormit, cu ochii in telefon si care nu-si cunoaste vehiculul (sau il doare in paispe) ar putea sa faca accident acolo.

Daca nu clima a fost cea care a agatat poarta, atunci ce a facut-o?
Clima a fost mai rezistenta decat plafonul (probabil gaurit aiurea pentru montaj).
Faptul ca a cedat poarta eu il consider un lucru normal. Doar nu vreti sa punem structuri? antitanc? Daca autocarul intra direct in stalpul de sustinere, si acesta nu ceda, ati fi spus ca este proiectat gresit, ca trebuia sa cedeze?

Soferul ar trbeui selectat natural sa se duca la puscarie. Poate asa se mai trezesc si profesionistii astia.
In ceea ce priveste pasagerul... eu unul nu ma urc intr-un autocar cu cineva care merge 16 ore!

Si un alt lucru de care nu spune nimeni nimic: stiti de ce avem atatia accidentati? Oare cati aveau centuri de siguranta puse?
Oare cel care a murit, chiar a fost strivit de plafon? Nu trebuiau sa fie 4 atunci?
Sau a dat cu capul de ceva tare la momentul impactului? Sunt curios pe ce rand era. Parca vad ca era "in fata".
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

JohannDB

#7850
https://www.digi24.ro/stiri/drula-il-acuza-pe-prefectul-capitalei-ca-a-mintit-cu-privire-la-accidentul-din-pasajul-unirii-2194699

Din articol :::::::::

  Cătălin Drulă, a acuzat autorităţile locale din Bucureşti, inclusiv pe prefectul Toni Greblă, că "au minţit" atunci când au spus că autocarul implicat în accidentul de la Pasajul Unirii, soldat cu un deces, a lovit lanţurile prelimitatorului de înălţime, informează Agerpres.
"A fost publicată o filmare în care se vede cum autocarul a trecut pe lângă presemnalizatorul cu lanţuri al Pasajului Unirii pe banda 2 (din 4) ulterior schimbând o bandă în stânga. (...) În acelaşi timp, într-o poză făcută astăzi se vede cum lanţurile de la presemnalizator sunt date peste cap pe lăţimea benzii 3. Se impun câteva concluzii: prefectul Greblă şi alte oficialităţi care au spus că au fost lovite lanţurile prelimitatorului au minţit, prelimitatorul este incorect amplasat. (...) Trebuie să nu poţi fizic să îl ocoleşti dacă intri în pasaj (soluţii se găsesc, de la amplasarea mai apropiată de pasaj, la delimitare fizică mai timpurie a sensurilor prin/pe deasupra pasajului)", a scris Drulă, pe Facebook.
El a adăugat că, dacă înainte de intersecţia Budapesta, un TIR sau autocar e încadrat pe banda 1, unde este logic să circule fiind vehicul greu, la trecerea de intersecţie "nu va lovi lanţurile", iar dacă e o decizie greşită de ultim moment să intre în pasaj "se va înfige direct în limitator", cum s-a întâmplat vineri.

https://www.b1tv.ro/politica/catalin-drula-despre-pasajul-unirii-am-avut-o-serie-de-declaratii-mincinoase-ale-autoritatilor-n-a-recunoscut-nicio-secunda-primaria-sectorului-4-ca-prin-lucrarile-de-estetizare-au-redus-inaltime-1245525.html

Din declarație......

,,Am văzut pe filmările care au apărut că parcursul până la punctul de a trece pe sub această poartă ucigașă a fost unul legal, pe banda I până la intersecția Budapesta, pe banda II ulterior, un parcurs care nu trece pe sub acele lanțuri – și, apropo, acele lanțuri fuseseră lovite de alte vehicule înalte și erau înfășurate, date peste cap, nu și-ar fi făcut rolul oricum, abia a doua zi după accident a trimis Primăria Sectorului 4 un echipaj acolo care să le repună în funcțiune".....
,,Am avut o serie de declarații de-a lungul timpului despre cum acest pasaj este conform, totul este în regulă, dar în fapt nu a recunoscut nicio secundă Primăria Sectorului 4 că, prin lucrările de estetizare, le-aș spune, acele acestui pasaj, și o să explic imediat această afirmație, au redus funcționalitatea, au redus înălțimea plafonului. Există acolo un plafon fals montat, care nu are niciun rol de siguranță. A încercat să inducă în eroare spunând că acolo ar fi sistemul de ventilație, dar este fals, sistemul de ventilație este montat pe pereții laterali, cu niște turbine, n-are nicio legătură cu plafonul",
,,Practic, acest pasaj, dacă ați trecut pe acolo, este decorat așa cu floricele, cu tot felul de ghirlande pe pereți, din cinci în cinci metri pe kilometrul de lungime al pasajului sunt niște inimioare cu ,,iubim Primăria Sectorului 4". L-au îmbrăcat și i-au dat o față ca și cum ar fi fost, eu știu, niște decorațiuni care poate stăteau bine la o grădiniță, din această încercare disperată a primarilor, a unor primari, de a ieși în evidență cu astfel de lucrări de suprafață, de spoială, dar care iată, din păcate, în acest caz au avut consecințe tragice, pentru că s-a redus înălțimea pasajului – speriați de constatarea asta la finalizarea lucrărilor, au redus și acea poartă de gabarit și se întâmplă că mor oameni, ceea ce nu se întâmpla înainte de aceste lucrări", a mai spus el.

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....... Și eu am trecut la miez de noapte când Bucureștiul este "friendly" cu traficul și am avut senzația de "tavan în cap".... PLUS acea separație cu decor între sensuri; ce faci la o "belea" în tunel ??? Pe unde treci  pe sensul celălalt (pe jos, normal și în fugă) ca să ieși la aer ??? Iar acel material  de capitonaj al stâlpilor mediani este cumva ignifug și se poate rupe ușor că să treci pe celălat sens ??

rio tinto

#7851
Quote from: frunzaverde on December 26, 2022, 11:22:34 PMCat despre "din '88 pana acum" - n-are sens. Poarta veche avea exact aceiasi inaltime (3.5 m), era in exact acelasi loc, si avea exact aceiasi semnalizare. Era doar mai masiva si mai rigida. Atat.

Dar nu avea 3,5 m inaltime, acum are. De ce spui "Era DOAR mai masiva" ca si cum nu ar avea importanta? Inaltimea diferita, masivitatea si rigiditatea portii face diferenta. Iar "din '88 pana acum" de ce nu are sens? Nu ti se pare interesant? De aceea cazul asta e atat de fascinant, fiindca nu e atat de simplu. E ca un accident aviatic. S-a produs aici un fel de 'swiss cheese model of accident causation'.

Eu, printre altele, as adresa niste intrebari de genu: de ce a fost nevoie de reabilitarea Pasajului Unirii? Care este motivul pentru reabilitare, cine a decis acest lucru si de ce? Era un pericol? Arata urat? Ce implica aceasta reabilitare? De ce s-a ales solutia respectiva si cu ce ajuta? Aspect, siguranta? Inca nu ma intereseaza accidentele ulterioare reabilitarii.

dr4qul4

Iluminarea nu are rol estetic!
Plafonul fals are leduri incastrate exact deasupra benzilor de circulație!
Înălțimea de pe indicatoare nu a scazut. Tot 3,5m era si inainte, legal. Sunt declaratii politice si atat.

Inainte se trecea insa cu 3.70. Dar se trecea ilegal. E ca la respectarea vitezei. Daca mergeam cu 81 prin localitate si acum au pus o trecere de pietoni, si semn de 30, nu ni se ia permisul pentru ca traim din amintiri?

Iar autocarul ala nu a schimbat benzile legal! A taiat pur si simplu 2 benzi. Legal, ar fi trebuit sa se incadreze de la intersectie ca sa aiba timp. Se si observa in filmare ca incepe linia continua, inainte sa fie complet incadrat.
Sa zicem ca nu a vazut marcajele, dar poarta aia de gabarit cum de nu a vazut-o? Ca nu frânează.

Dar pana la urma voi ce ati fi vrut?
Poarta de gabarit antitanc?
Sa lase lumini doar in laterale sa fie chior ca inainte? Adica sa fie mai bine pt cativa smecheri care nu respecta indicatoarele si mai rau pentru mii de soferi care trec zilnic pe acolo?
Era nevoie de iluminare corespunzătoare. Era nevoie de reabilitare pt ca erau resturi de placi si arata deplorabil. Era nevoie de ventilatie pentru ca inhalam noxe la greu.

Acum poarta de gabarit lipseste. Azi erano masina de politie locala acolo. Sunt curios cat dureaza pana se infige cineva in pasaj. Sau poate chiar in masina aia de politie...
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

dr4qul4

Intrebare:
Daca pun "cosciugul" (portbagajul) pe plafon si ma duc la auchan/kaufland/mall si dau ca berbecul in poarta de gabarit, cine e vinovat de accident?
Aia nu au nici macar presemnalizare. Poarta de gabarit e exact la intrare. Si pe poarta e indicatorul de 1.90 sau 1.95.
Puteau si ei sa faca macar 2,5m, sa nu ma chinui eu sa-l demontez, sau sa fiu nevoit sa parchez in exterior, ca e frig afara...
Judecand dupa urmele de pe portile de gabarit.....sunt multi berbeci care au ignorat semnele.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

JohannDB

@  dr4qul4... Pentru Dumnezeu, voi nu vreți să vedeți un lucru "evident" ?? Că portalul nou instalat a fost scos din prezoane și prin înclinare a intrat progresiv în autocar ?? Ce e atât de greu de observat ?? Dacă râmânea "stană de piatră" fără să fie "scos din balamale" nu se reducea înălțimea, ci rădea "clima" și poate ceva din partea posterioară a acoperișului dacă din construcție era mai înaltă; dar rădea ȘI ATÂT...!! Nu cobora ca o lamă, cu tot cu acoperiș până la NIVELUL TETIERELOR DE LA SCAUNE  (ce naiba, există o filmare recentă din autocar, unde scaunele au acoperișul la nivelul tetierelor și unele scaune date chiar pe spate !!)....!!!
  P R E C I Z E Z....... ÎNAFARA CULPEI ȘOFERULUI..... 7 evenimente (ultimul grav) în cca 4 luni, după reabilitare.... Oricât de proastă ar fi piesa dintre scaun și volan, la scorul de 7 la 4 luni, e cam mult...... Mie mi se pare prea mult, la toate tâmpeniile pe care le văd pe drumuri, la modul tâmpit la care unii cred că drumul e al lor.....  DAR  !! 7 în 4 ??
 

danutzu_1069

Ce nu inteleg eu este... ce traseu avea pe GPS de i-a dat traseu prin pasaj, pentru a ajunge la Piata Constitutiei? Ca asta a declarat soferul ca era destinatia... Minte sau spune adevarul?
Orice traseu ai alege, nu ai ce cauta prin pasaj.
Si apropo de presemnalizarea cu lanturi, nu se poate monta pe toate benzile deoarece deasupra B2 sunt firele de contact pentru troleibuz.

gruiarew

Să-mi dau și eu cu părerea... dacă poarta aia era mai masivă și rămânea în picioare dar se rupea ceva din autocar și omora pe careva din autobuz sau de lângă era iar circ că de ce s-a făcut aia antitanc când se putea rupe în 3 și nu omora pe nimeni. Din nou cu calcule și rânduri scrise prin presă și pe forumuri + declaratii politice fără sens.

La naiba când te sui în atelaj trebuie să știi cât e de lung, lat, înalt și cam în cât timp frânează cașcarabeta la încărcarea ce-o ai. Putea fi groapă, putea fi unul în pană, putea fi un OZN aterizat fix acolo. Comparația cu poarta de la Timișoara e aberantă, aia a căzut de la vânt + încărcare suplimentară nu că a dat cineva în ea.

Când lovești ceva staționar, orice ar fi, ești de vină. Și fără presemnalizare când vezi ceva peste drum primul lucru te gândești... bă oare încap? Că nu au venit ăia să-mi măsoare mie atelajul când au făcut podul, poarta, trecerea, parcarea sau mai știu eu ce chestie pe sub care trebuie să mă bag.

@JohannDB mie-mi pare că nu a fost scos de tot din prezoane că dacă era smuls îl trăgea după el. Pare că s-a desprins doar parțial + îndoit de la bază. Plus n-ai de unde știi cum s-ar fi comportat acoperișul dacă era "doar ras" cum zici. Poate îi prindea mai rău pe ăia din spate și-i făcea pilaf. Poate zbura și omora pe altul ce era prin zonă. Poate...

Plus întrebarea lui @dr4qul4 mi se pare de bun simț. Pe care loc era mortul?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

Dupa cum ziceam - mai degraba vorbim despre grinda decat despre a LEGIFERA obligatia administratorului oricarui drum (national, judetean, comunal, municipal or whatever) sa monteze SEMAFOR (cu buton sau de care o dori) ORIUNDE avem trecere de pietoni peste MAI MULT de 2 benzi de circulatie.

Bine ca e in pachetul ala de la PNRR ceva cu "red light camera" - ma rog, nu sunt convins ca va fi ok legiferata si bine implementata ulterior, dar macar in privinta asta pot sa sper ca se va face ceva peste inca 1-2 cincinale...

Sorinus

Imi dau si eu cu parerea:

1) Responsabilitatea e a soferului, dar
2) Grinda daca era mai solida, radea AC-ul de pe Autocar si deforma plafonul. Slabe sanse sa moara efectiv cineva.
3) Multe semnalizari si elemente de siguranta la noi, sunt la minimum legal, gen grinzi de 3.5m fara limita de toleranta (zicea cineva mai sus ca inainte era o toleranta). Nu exista o ergonomie a condusului, sa nu fii permantent cu ochii in 4 sau in GPS sa intelegi ceva, nu exista gandirea ca soferii sunt oameni, fac greseli, si anumite situatii predispun comiterea acestor greseli.

Intersectia de la Unirii este complicata, alambicata si stresanta. Ca multe altele din Bucuresti.

Da, legal omul e vinovat, dar diferenta dintre a o comite sau nu , deseori, se reduce la un layer in plus de siguranta.


TVlad

Daca mortul era roman, nu s-ar fi facut atita tapaj. Viata fraierilor de aici nu conteaza, soferul ar fi fost in mod categoric singurul vinovat si cu asta basta.