Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

oneLess

#7740
^ Dacă se zgârcește statu' și cumpără radare cu cai puțini, cuplu mic, 7 viteze doar, asta e. Rezoluție puțină de criză.
Dar nu e discriminare să-i dai la unu amendă și la altu' fix aceeași amendă + permis confiscat pentru exact aceeași chestiune ?
Permisul confiscat îl costă pe fraier mai mult decât amenda (mi-a spus un prieten).

Cristi N

Exista o varianta dar pe care putini politisti o pun in practica. Politistul ii da amenzi proprietarului pana ii comunica datele soferului.

Daca dupa primul termen proprietarul nu a comunicat datele atunci politistul va scrie un proces verbal de sanctionare si inca o solicitare de comunicare a datelor. La un moment dat proprietarul va ceda si va transmite informatia ceruta.

dr4qul4

#7742
Amenda pentru contraventii rutiere se paote da doar conducatorului auto.
Politistii (MAI sau lcoali) pot cere comunicarea datelor conducatorului auto. In schimb doar politistul MAI (nu si cel local) poate sanctiona proprietarul pentru "necomunicarea datelor conducatorului auto"!

Amenda pentru necomunicare este poate fi de aceeasi valoare dar poate fi si de 5-10 ori mai mare ca amenda in sine!
Acum vreo 10 ani am primit o amenda de parcare si am primit cerere de comunicare a datelor. Si aveam si data limita pana la care se le comunic. Am sunat la ei pentru ca depasisem cu 2 zile (pana a venit de la leasing a durat ceva) si am trimis prin fax datele (doar asa mergea atunci) si apoi mi-a venit amenda.

Nu stiu daca s-a schimbat ceva, si nu prea inteleg de ce politistul avea plaja atat de mare pentru cunatumul amenzii.

am gasit acum, daca proprietarul este perosana fizica, amenda pentru necomunicare este de minim 1305 lei. La persoane juridice este de 3045 lei

Dar amenda asta poate fi data doar de politia nationala (MAI) nu si de locali!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

  SUNTEM la "Siguranța Circulației"............ Suntem ??

DIN ARTICOL.............. """Un șofer a încercat sa treacă peste 4 jandarmi care voiau să-l scoată din mașină, într-o intersecție din București"""

,,La data 26 octombrie 2022, în jurul orei 19.00, polițiști ai Brigăzii Rutiere, în timp ce desfășurau activități de monitorizare și fluidizare a traficului rutier, pe o stradă din Sectorul 4, au solicitat conducătorului unui autoturism, care încălcase mai multe reguli de circulație, să oprească. Acesta nu s-a conformat indicațiilor polițistului, în sprijin venind și o echipă de jandarmi din cadrul Direcției Generale de Jandarmi a Municipiului București."
    Mai departe: """...Autoturismul a fost dat în atenție și a fost găsit abandonat, la scurt timp, pe o stradă din Sector"""
     Și în continuare : """Pe imaginile video publicate online se poate vedea un polițist din intersecția Bulevardul Gheorghe Șincai cu Tineretului care îi cere unui șofer aparent băut să iasă din mașina aflată în mijlocul celorlalte autoturisme care așteptau la semafor. Bărbatul refuză și chiar încearcă să plece dintre mașinile oprite. În acest timp, polițistul comunică prin stație. Șoferul lovește mașina din fața sa iar agentul îi cere cu insistență să se dea jos. Unul dintre martori spune ,,O fugărea pe o fată mai devreme". Șoferul somat de poliție încearcă să plece, conducând înainte și înapoi, în timp ce polițistul încearcă să deschidă portiera mașinii. Ulterior ajung patru jandarmi care încearcă la rândul lor să-l scoată din autovehicul, unul din ei chiar încercând să spargă geamul. În cele din urmă, șoferul forțează plecarea intrând din nou în mașinile din fața sa, riscând să-i lovească pe jandarmi. Bărbatul apoi pornește cu viteză printre mașini și trece la mică distanță de pietonii care traversează pe zebră."""
.....................................
"""Bărbatu de la volan fusese filmat de o cameră de bord cum depășise pe partea dreaptă o mașină. Ulterior, a trecut pe culoarea roșie a semaforului punând în pericol viețile pietonilor. Imediat după, un polițist a încercat să-l legitimeze pe șofer. Tânărul a refuzat, iar agentul a chemat în ajutor mai mulți jandarmi. Nici atunci, șoferul nu a fost intimidat. Deși forțele de ordine au încercat să-i spargă geamul. N-a mai ținut cont de nicio regulă și a plecat în viteză cu mașina, lovind alte două vehicule, care îi stăteau în cale. - Coboară din mașină! - Sparge geamul, sparge geamul! - Ai grija la picior. - Lovește oamenii... La scurt timp după scandalul din stradă, mașina bărbatului a fost găsită abandonată, la doar un kilometru distanță. Cu polițiștii pe urmele sale, șoferul teribilist a postat un mesaj video sfidător pe Instagram, în care îi amenință pe polițiști."""

 https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/soferul-din-bucuresti-cautat-de-politisti-ameninta-pe-instagram-esti-gabor-daca-te-lasa-familia-mea-sa-dormi-linistit-in-pat-2131487

  Ce să vă spun de ceea ce văd eu pe drum, când sunt nevoit să asigur siguranța unui transport, în care un dobitoc inconștient, bizon și cocalar cu ceafa groasă și lanț, la gât, de poți propti vaca cu el (cu lanțul) să nu-și lase creierii pe colțul unei piese....?? Și nu numai "el"; ci și splendide domnișoare cu BMW sub cu../dos la nici 25 de ani, care n-au nicio treabă cu prioritatea, cu asigurarea, cu orice altceva, dar mare treabă cu telefonul, că au conferință online și-ți taie calea prividu-te direct în ochi - zici că ești în filmele lui Hitscoch....., sau o piesă a lui Kafka...........


alin2pas

Modul de acțiune al polițiștilor se încadrează în stilul obișnuit: ,,nu recurgem la forță, că poate fi periculos, lasă că îl ridicăm mai târziu de acasă fără scandal". Mașina putea lovi pe vreunul dintre ei sau putea călca pietonii de pe trecere. Sunt curios ce se întâmpla dacă polițistul spărgea geamul cu mânerul pistolului din dotare și îi oferea șoferului recalcitrant o doză de spray paralizant, iar în momentul în care mașina individului împingea mașina din față (și îi patinau roțile) să-i fi pus pistolul la tâmplă. Mai era pus în pericol vreun pieton?
Mulți oameni sunt recalcitranți la acțiunile poliției tocmai pentru că polițiștii acționează în marea majoritate a cazurilor prea blând, cu frică chiar. Ar trebui de văzut unde e problema: legislația, pregătirea sau alta și rezolvat, pentru că ordinea se impune doar acționând ferm. Civilizat, politicos, dar ferm.

tom_sawyer

Sincer, sper să nu (mai) ajungem vreodată în România să traim vremuri în care polițiștii să facă ce propui tu mai sus.

oc7avian

Cu pistolul nu te joci, ci trebuie disciplină maximă. Nu îndrepți țeava aiurea, exact ce s-ar întâmpla dacă încerci să spargi geamul. Iar aici ar fi fost spre civili. Arma se îndreaptă spre spațiu sigur sau țintă, atât, și tratată de parcă în orice secundă poate executa foc. Nu e sculă multifuncțională.

Oricum, geamul nu se sparge ușor cu pistolul pentru că trebuie muchie ascuțită. Nu mai zic de riscul de accidentare. Există scule speciale (principiu asemănător ciocanelor de urgență din transportul public), deci vorbim iar de dotarea poliției.

Iar aici mașina era flancată de vehicule civile. Un mare pericol, dovadă că un șofer s-a panicat când a fost lovit și a ciupit pedala de accelerație să salveze mașina.

dr4qul4

pana la urma, rezultatul modului de actiune a fost 0 victime!  Si asta conteaza.
Acum sa-si faca si justitia treaba. De distrugere poate scapa daca plateste pagubele. Dar fuga de la locul accidentului, tulburarea linistii publice si punerea in pericol a personalului MAI (care poate fi incadrat la ultraj), ar tb sa-i aduca anularea permisului de conducere si intre 3 si 5 ani. Probabil 3 cu suspendare. Daca mai are vreo abatere (de ex avea permisul suspendat, sau inca i-a iesit alcool la analize), atunci ii si executa.
Poate unii ar vrea sa-i dam 10 ani, dar eu sunt de parere ca, atat timp cat nimeni nu a patit nimic si plateste daunele!, oricine are dreptul la o greseala.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

@oc7avian poti scoate incarcatorul si elibera teava de glont, dupa care il poti folosi ca ciocan. Bine, dupa aia cam trebuie tot tu sa il platesti la magazie, daca ii sare ceva din el. 

Ok, politia acum e organ de cercetare penala si este intr-o situatie dezastruasa. Prost antrenata, majoritar neinstruita, proceduri vechi nealiniate la legislatia curenta, pe care prefera sa nu le mai aplice.

Nedumerirea mea e la jandarmi... aia 3-4, in situatia aia au fost "prosti gramada". Au venit imbracati testoasa si se rugau de geamul aluia... in conditiile in care ei aveau voie sa foloseasca arma din dotare fara restrictii. Cu siguranta in autospeciala aveau si arme non-letale pe care le puteau folosi.

Cam asta e raspunsul autoritatilor de ordine publica in fata interlopilor... aplica filosofia ghiocel si a presului de usa.

oc7avian

Regula de aur: tratezi arma întotdeauna de parcă ar fi încărcată. Dacă devine permisă o astfel de intervenție, "febra" momentului poate arde accidental pași și rezulta în incident. Trebuie mult antrenament pe mânuirea armei în general, oricum.

Apropo, din ce știu Glock-ul din dotare nu e format din metal, ci polimer.

Există o soluție mai ieftină și mică, musai în dotare pentru și situațiile de urgență: ciocanul cu cuțit pentru tăiat centura https://en.wikipedia.org/wiki/Glass_breaker

gruiarew

De acord cu ce zice Tom. Dacă nu e pericol iminent nu urmăriri nu provocări nu circ. Găsit după aia. A, nu vrea proprietarul să comunice cine a fost la volan? Confiscat cotețul până la finalizarea anchetei.

Sunt de acord cu pedepse mai aspre, dar cu intervenția în forță a poliției nu. Pistol la tâmplă? Voi citiți ce scrieți? Să te impuște unul doar că-i păreai suspect? Nu, mersi.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alin2pas

Printr-un noroc acel șofer nu s rănit pe nimeni. Dacă lovea în plin pe cei 8 pietoni de pe trecere, cum ar fi fost? A mai fost un caz la Bacău, când un individ a ucis doi muncitori într-un apartament, în timp ce poliția se uita de afară și nu se hotăra ce să facă.
Când individul cu mașina ambala motorul și îi patinau roțile împingând mașina din față, nu era cazul să intervină rapid polițiștii să-l facă să oprească? Avem oare specialiști în stare să găsească niște proceduri și pentru așa ceva?

dr4qul4

si daca trageau un foc de arma crezi ca mai era de ajuns norocul?
Sansele erau ca ael glont sa ricoseze, sau sa se produca o panica generala atat printre pietoni cat si printre soferi (cam asa reactioneaza lumea cand se trage un glont langa ei, ca nu toti stiu ca a tras politia).
Pacat insa ca nu l-au retinut 30 de zile sa se "racoreasca".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Eu nu va inteleg logica - treaba politiei in situatia respectiva era sa imobilizeze MASINA, nu soferul. Nu era treaba lor sa scoata soferul din masina, treaba lor era sa se asigure ca masina nu porneste de acolo.
Altfel spus ei trebuiau sa blocheze masina folosind masinile lor din dotare sau dezumfland (sub diverse forme) cauciucurile acesteia.

Aici cred ca e problema, atat in modul de pregatire al politistilor, cat si in ceea ce considera societatea ca fiind dezirabil. Nu pricepem ca masina este o ARMA si prin urmare scopul primordial este imobilizarea / indisponibilizarea armei, nu neaparat a utilizatorului acesteia. In speta aceasta, odata blocata masina, puteau politistii sa il lase pe prostanac sa stea in masina cat doreste. Pana la urma tot iesea singur.
Dar nu, ei vor neaparat sa puna mana pe el, sa sparga geamul, sa il scoata din masina. Exact ceea ce e inutil in situatia data....

JohannDB

   Ai dreptate @pasadia, și ar trebui să fie, cumva, cap de afiș imobilizarea mașinii (că apoi îl poți extrage pe bizon și cu un spray prin ventilația mașinii, eventual), lucru care îmi aduce în minte momentul în care când s-a primit seria de Dustere, că făceau reclamă, că sunt dotate și cu-n "covor cu țepi", rabatabil, aflat în portbagaj...... Le-or fi lăsat la birou ?? Și-n circul, din cazul nostru, era suficient un "covoraș" cu țepi în fața mașinii și eventual al doilea în spatele mașinii.... Simpl; dar nu mai aveam "spectacol"....