Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Conform proiectului, sensul giratoriu împreună cu ieșirile este considerat intersecție (nu doar giratoriul în sine). Iar această intersecție este echivalată cu desfășurarea în spațiu a giratoriului cu ieșirile, adică cu un drum principal cu mai multe intersecții de dreapta succesive. Daca vezi lucrurile așa, e mult mai simplu de înțeles că pentru a ieși din giratoriu trebuie sa faci practic dreapta de pe prima bandă a lui și să semnalizezi pentru asta.


yetiman

Si, de fapt, e destul de simplu cu o presemnalizare clara.
Banda 1 poate parasi sensul pe iesirea 1 si 2, iar banda 2 pe iesirea 2 si 3.
In acest caz nu exista o suprapunere a traiectoriilor cum era prezentat in cazul anterior.
Si nu, nu te poti invarti in giratoriu pe banda 1 "cat vrea muschii tai"...  :lol:

(evident, daca sunt mai mult de 3 iesiri, situatia se complica putin)

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

gruiarew

Bine, lasă semnalizarea rutieră. Cu niște dungi pe asfalt ai rezolvat treaba.

Acum o să se înghesuie toți pe B1.

Sper să treacă proiectul. Măcar clarifică haosul din giratorii.

Aș mai adăuga un punct și anume benzile să fie clar marcate.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alexandru_m

#7729
As adauga si eu doua sugestii aici.

Prima ar fi acest gen de giratoriu pe care eu l-am intalnit in Germania.

Dupa cum observati forma nu este perfect rotunda, pe 2 dintre directii te "ghideaza" catre iesirile cel mai des folosite de fluxurile de trafic.

Costurile fata de un giratoriu "clasic" rotund nu cred ca sunt foarte diferite, pana la urma e vorba doar de o usoara decalare a semicercurilor din centru, marcajele cu vopsea facand restul.

A doua ar fi acest tip de giratoriu, des intalnit in Ungaria.

Din nou, forma nu este perfect rotunda, insa in acest caz benzile sunt delimitate fizic prin acele protuberante care nu obstructioneaza complet trecerea, dar sunt absolut groaznic de "abordat".

Traficul este canalizat astfel incat incadrarea initiala este foarte importanta, optiunile in interiorul giratoriului fiind mult limitate.

alin2pas

Definirea giratoriului ca ,,drum principal cu sens unic şi traiectorie giratorie, care se intersectează succesiv cu drumuri secundare pe partea dreaptă" după cum figurează în legislațiile mai multor țări occidentale ar avea mai multe efecte:
- Semnalizarea ,,la stânga" atunci când vrei să te învârți în giratoriu nu doar nu ar mai fi necesară, dar ar deruta, pentru că se confundă cu încercarea de a schimba banda de deplasare cu una mai aproape de centrul giratoriului și ar putea fi chiar sancționată (precum se întâmplă în prezent în mai multe țări)
- Ieșirea direct de pe banda 2 din giratoriu va fi clar reglementată și se va putea face doar după semnalizare, asigurare și acordarea de prioritate celor care circulă pe banda 1, adică întâi schimbi banda de pe 2 pe 1 și abia apoi părăsești intersecția (faci viraj la dreapta, ca la un drum obișnuit).
Faptul că se va aglomera banda 1 ne duce la modul de încadrare pe benzi prevăzut codul rutier: benzile se ocupă începând de la banda din dreapta (banda 1). Pentru fluidizarea traficului, la toate giratoriile unde ieșirea se face pe mai multe benzi se pot realiza marcajele astfel încât primele benzi să fie OBLIGATE să părăsească intersecția și doar ultimei benzi să i se permită continuarea deplasării în giratoriu: dacă ieșirea se face pe două benzi, atunci banda 1 să aibă ,,obligatoriu la dreapta", iar dacă ieșirea se face pe 3 benzi, banzile 1 și 2 să aibă ,,obligatoriu la dreapta" (adică transformarea giratoriului simplu în turbogirație).

JohannDB

CITAT... ""....optiunile in interiorul giratoriului fiind mult limitate."" Asta da, deoarece la acest moment o imensă majoritate a șoferilor de "linie dreaptă" consideră că au "toate" opțiunile într-un giratoriu, că așa "cred/văd/consideră/știu ei".... Te ia cu vertij când îi auzi; și am auzit multe...., muuulte, mai ales acum două săptămâni, când am fost o piesă din mozaicul unui transport mamut de 8,35 m înălțime, 7 m lățime 45 m lungime și 323 de....tone.... !!! Știam că lumea-i "plecată" și "nu cu toate țiglele pe casă", dar nu în halul în care a ajuns la acest moment, ca să nu mai conteze nici măcar un minim de simț al autoconservării propriei persoane]; suntem pe ducă, cu astfel de "membrii" ca specie - ne mai mirăm de accidente "fără motiv", de neînchipuit, etc., în zone unde n-ar avea de ce a se produce....
 Într-un fel fac o divagație, dar haosul mental pe care-l posedă unii, se răsfrânge în trafic, începând (și) cu girațiile.....

yetiman

Quote from: Stefan Tudor on October 14, 2022, 07:37:56 PMS-A DAT DRUMUL PRIN GIRATORIUL DE LA CISNADIE! De dimineata am trecut pe acolo in drum spre Cisnadie! Acolo, cum au intuit unii, traficul greu care vine de la Sibiu si vrea sa mearga la vre-un agent economic in Cisnadie o sa aiba mari dificultati sa se incadreze! Extrem de stransa si stramta banda! Pana unal alta insa e deschis sensul! ATENTIE: PROVIZORIU AU PRIORITATE CEI CARE VIN DE PE A1! S-AU MONTAT SEMNE DE STOP IN MIJLOCUL SENSULUI PT CEI CARE VIN DE LA SIBIU/CISNADIE

M-am uitat de curiozitate la circulatia in sens.
Nimeni, dar nimeni, nu respecta semnul de STOP din giratoriu. Desi prioritatea  e pentru cei care vin de pe A1, acestia incetinesc, si chiar opresc, pentru ca cei care sunt deja in sens nu au nici cea mai mica intentie de a opri la cele 4 semne de stop (2 pe dreapta, 2 pe stanga...).
Chiar daca e contraintuitiv, mi se pare grav ca semnele de circulatie sunt ignorate in asa hal...
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

danutzu_1069

Cum am scris si in topicul dedicat, semnele de STOP sunt cam degeaba, pentru ca cei care vin de pe A1, majoritatea (99,9%) merg spre Vestem, nu spre Sibiu, si se incadreaza pe B1 la iesierea din giratoriu. Cei care sunt in giratoriu, , la semnul de STOP au ca optiune doar B2 din giratoriu, si tot B2 pentru iesit din giratoriu spre Vestem.
Problema ar fi pentru acei 0,1% care ar vrea sa mearga spre Sibiu, adica sa continuie giratia in giratoriu....Daca semnalizeaza corespunzator...

dr4qul4

Eu sunt curios cat va dura pana apare un echipaj acolo si ii trage pe dreapta . In 2 ore face norma pe judet.
Si indiferent ca sunt 2 benzi, la stop tb sa opresti. Avem ceva asemanator pe centura Sinaia.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

#7735
  Ne mirăm, ne întrebăm și de ce ne mai ....... mirăm ??

          https://www.gandul.ro/actualitate/frauda-la-examenul-pentru-permisul-auto-zeci-de-candidati-analfabeti-au-folosit-o-camera-pentru-a-trece-proba-teoretica-19858304

  Din articol.........................
  """"Procurorii din Ilfov au realizat un flagrant și trei percheziții într-un dosar în care un instructor auto din București și un complice al acestuia sunt acuzați că ar fi ajutat zeci de persoane analfabete să fraudeze proba teoretică pentru obținerea permisului de conducere.
Bărbatul, complicele lui, care avea calitatea de ,,sufleor", dar și un candidat, au fost prinși în flagrant marți de către procurori.

Candidatul, un bărbat în vârstă de 32 de ani, ar fi intrat în sala de examen purtând tehnică audio-video pe haine și în urechi, aceasta permițându-i ,,sufleorului" să vadă monitorul și să transmită răspunsurile corecte.
Polițiștii au făcut percheziții la sediul școlii de șoferi unde lucrează instructorul, dar și la domiciliile a două dintre cele trei persoane surprinse în flagrant.
Din anchetă reiese că cel puțin 56 de alte persoane, din Iași, Călărași, Bacău, Ialomița și București, ar fi fraudat proba teoretică în același mod. Astfel, au fost emise mandate de aducere pentru aceste persoane, 43 dintre ele fiind duse deja la audieri.

Fraudele au început în 2018

Potrivit procurorilor, instructorul auto, în vârstă de 43 de ani, împreună cu ,,sufleorul", un bărbat de 28 de ani, au racolat zeci de persoane neșcolarizate, ajutându-le pe acestea să treacă de proba teoretică a examenului pentru permis cu toate că nu știu să scrie și să citească.
  Cu ajutorul celor doi, candidații intrau în sala de examen cu o cameră ascunsă și căști asupra lor, fapt care le permitea acestora să filmeze monitorul pe care primeau întrebările. Imaginile ajungeau la ,,sufleor", care, ulterior, le transmitea răspunsurile corecte.
  Candidații plăteau pentru acest ,,serviciu" între 3.000 și 7.500 de euro.
  Mai mult, pentru a putea susține examenul în București, unii dintre candidați și-ar fi făcut adrese fictive în Capitală, într-o clădire unde erau înregistrate aproximativ 10.000 de persoane.""""
 Și asta, pe lângă alte complicități ale unora direct din sistem..... Încă neștiute, pe lângă deja "celebrele" cazuri devenite de poveste.....

SB76UFO

Din "pățaniile" unui prieten.
QuoteMai târziu, mă duc să alimentez, iar in acest timp, aud un claxon insistent, agresiv, care mă face să-mi întorc privirea către sursă. Am văzut această mașină care nu putea să treacă pe lângă o coadă de două mașini care stăteau la pompă. Nu puteam să-mi închipui unde vrea să ajungă, dar după ce ceilalti au mai strâns rândurile, omul a parcat chiar in fața intrării. S-a nimerit că am terminat alimentatul și am intrat chiar în urma matahalei de vreo sută de chile de mușchi, impachetați în trening negru si ornați cu tatuaje din belșug, deși în atâția ani de viață am invățat că tatuajele de multe ori nu au legătură cu caracterul omului. Între timp, omul ajunge la casă și spune așa, citez: domniță, vreau să ridic niște bani. Eu nu am mai auzit de așa ceva într-o benzinărie, dar pesemne că există, deoarece, doamna l-a rugat să mearga la colega ei de la cealaltă caserie si să-i ceară un formular verde și să-l completeze. Iar de aici mi s-a rupt filmul. Omul a spus așa, cuvânt cu cuvânt: domniță, vă dau și io ceva, ajutați-mă cu formularul că io nu știu să scriu. M-am uitat îndelung la el, după care la mașina de afară, care avea spre 200 de cai. Și mi-am f.... ziua.

"Prostia este eternă și invincibilă"

Feri

QuoteJalon în PNRR: Ministerul Transporturilor prezintă proiectul de lege pentru montarea radarelor fixe pe rețeaua de autostrăzi și drumuri naționale / Cum va funcționa sistemul ,,e-SIGUR

Ministerul Transporturilor și Poliția Rutieră vor instala un sistem electronic pentru monitorizarea circulației pe rețeaua de autostrăzi, drumuri expres și drumuri naționale pe care o administrează CNAIR, intrarea în vigoare a legislației care permite înregistrarea contravențiilor cu radare fixe și aplicarea sancțiunilor fiind ,,jalon" în PNRR cu termen-limită decembrie 2022. România este singura țară din UE care nu dispune de camere cu funcție radar fixe și ultima țară în clasamentul siguranței rutiere, cu 93 de persoane decedate/un milion de locuitori. Strategia de Siguranță Rutieră prevede 500 de camere cu radare fixe și alte 300 de radare mobile.

În acest context, Ministerul Transporturilor a prezentat proiectul de lege pentru sistemul numit ,,e-SIGUR" – ,,Sistemul integrat de monitorizare a traficului rutier pe drumurile publice din România, de interes național, complementar sistemelor inteligente de transport". Radarele fixe vor fi montate pe rețeaua CNAIR și semnalizate cu panouri montate înainte cu 500-1.000 de metri pe autostradă, 100-500 metri în afara localităților și 50-100 de metri în localitate. În expunerea de motive, se subliniază rolul preventiv al sistemelor de radar și se prezintă exemplul din Franța unde accidentele fatale şi cu vătămări au scăzut în vecinătatea camerelor de supraveghere între 40 şi 65%. Rata vitezei excesive (mai mult de 30 km/h peste limită) s-a redus de cinci ori. În primii trei ani, fatalităţile au scăzut în Franţa cu peste 30% – un rezultat fără precedent. Aceste scăderi semnificative nu se datorează în întregime punerii în aplicare a controlului automat al vitezei, însă se estimează că scăderea vitezei, în care controlul automat al vitezei a jucat rolul major, a contribuit în proporţie de aproximativ 75% la această scădere, arată datele MAI.

Cum va funcționa sistemul e-SIGUR

,,Acest sistem creează semnalări privind posibila încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice sau posibila prezență în trafic a unor vehicule supuse confiscării, căutate potrivit legii, sau care pot fi utilizate ca probă într-o procedură judiciară:
Aceste semnalări vizează:
a) limita maximă admisă de viteză pentru categoria de vehicul pe un anumit sector de drum;
b) interdicţia sau restricţia de a conduce un vehicul pe o bandă a sensului de deplasare;
c) culorii roşii a semaforului;
d) interdicția de a conduce pe drumurile publice un vehicul a cărui înmatriculare este suspendată;
e) trecerea la nivel cu calea ferată;
f) interdicția de a adopta un comportament agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice;
g) controlul achitării tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale.

Operaționalizarea sistemului e-SIGUR se va face în cel mult 2 ani de la intrarea în vigoare a Legii.


Articolul complet: https://economedia.ro/jalon-in-pnrr-ministerul-transporturilor-prezinta-proiectul-de-lege-pentru-montarea-radarelor-fixe-pe-reteaua-de-autostrazi-si-drumuri-nationale-cum-va-functiona-sistemul-e-sigur.html

nirolf

Tot din același articol:

QuoteÎn prezent, Poliția Rutieră poate scoate cel mult 300 de radare mobile pe șosele, foarte puțin pentru rețeaua CNAIR cu o lungime de 18 000 km., fără a lua în calcul situația din marile orașe unde se lucrează cu puține aparate mobile. Pe lângă lipsa dotărilor, o altă problemă se referă la cuantumul sancțiunilor (legea permite achitarea a jumătate din minimul amenzii în 15 zile) chiar și pentru viteze de 200-250 km/h. și mai mult, procentul de încasare, sub 50 % . De asemenea, Codul Rutier impune transmiterea unei notificări către proprietarul mașinii în vederea comunicării datelor, iar în cazul unei abateri care se pedepsește și cu reținerea permisului, necomunicarea datelor se sancționează doar cu amendă.

Cristi N

Legea permite detinerea unui autovehicul chiar daca proprietarul nu detine vreo categorie de permis de conducere. In cazul asta ce sa ii retii respectivului?
Da, este de bun simt sa ii dai amenda dublu (e doar o ipoteza, nu e valabil acum) fata de sanctiunea propriu zisa, dar nu cred ca poti face mai mult de atat.