News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander

213.3 Speed Control
Controlling entry, circulating, and exit speeds of vehicles as they navigate through a
roundabout has a significant impact on safety and operations. Design roundabouts that
limit the speed of approaching traffic and promote consistency in the relative speeds
between conflicting traffic streams.

Roundabout design features that serve to control vehicular speeds include:
(1) Prominent landscaping in the central island: Prominent landscaping serves to
increase visibility of the central island and provide a visual queue to approaching
drivers that they are entering a low speed environment.
See FDM 228 for
landscape design requirements.
(2) Raised splitter islands and roadside curb: The segment of roadway adjacent
to a roundabout, characterized by the splitter island in the median with curb and
gutter on the outside, provides a speed transition zone that promotes slower
speeds. Lengthening this transition zone on high speed facilities can be an
effective strategy for slowing down traffic prior to entering a roundabout.

(3) Hard Geometry: The most effective way to control vehicular speeds at
roundabouts is to introduce hard geometric features designed to slow drivers
down. These features control speeds by introducing deflection and curvature into
the path of the driver. Design parameters have a dramatic impact on the driver's
entry, circulating, and exit speeds; e.g., inscribed circle diameter, lane width, entry
width, curb locations.

Sursa: https://www.fdot.gov/docs/default-source/roadway/fdm/current/2018FDM213ModRoundabout.pdf

pasadia

Faza e ca arata fain aceste giratorii ("turbo-giratii") cu elemente fizice ce asigura securitatea INSA prin ele va trece un numar foarte mic de masini, capacitatea lor fiind redusa considerabil tocmai de elementele de siguranta. De asta consider ca in multe locuri simpla transformare a unui giratoriu intr-o turbo-giratie corect construita nu va produce decat frustrare prin ambuteiajele generate. Si de asta cred ca o semaforizare buna este mult mai potrivita (in zonele urbane, nu in periurban sua in middle of fucking nowhere, acolo unde ai putea trântii giratorii foarte mari stil centura Timisoara.

mirceaeliade

Poate ca nu e locul ideal sa intreb, dar ce zice legislatia actuala vis-a-vis de utilizarea drumurilor DN care sunt si Europene de utilaje foarte incete, de gen carutze si tractoare agricole?  E restrictionata cumva, ca eram sigur ca s-a dat o lege acum cativa ani in privinta asta

gruiarew

N-au ce să caute pe europene tractoare căruțe și alte cele. Dar cum nici europenele nu au ce căuta prin sate... ne descurcăm fiecare cum putem.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tom_sawyer

#7699
IGPR: Peste 1.000 de persoane au murit, în ultimele 8 luni, în accidente rutiere

Potrivit unui comunicat al IGPR transmis AGERPRES, în perioada 1 ianuarie - 30 august, la nivel naţional, au fost înregistrate 2.878 de accidente, soldate cu decesul a 1.029 de persoane şi rănirea gravă a altor 2.258.

Comparativ cu aceeaşi perioadă din anul 2021, sursa citată arată că au fost înregistrate cu 253 mai puţine accidente (-8%), cu 88 mai puţine persoane decedate (-7,9%) şi cu 185 mai puţine persoane rănite grav (-7,6%).

Principalele cauze de producere a accidentelor rutiere grave au fost
- indisciplina pietonilor (18%) - 517 accidente, 215 persoane decedate, 307 rănite grav;
- nerespectarea regimului legal de viteză (18%), fiind înregistrate 517 accidente, soldate cu 201 decese şi rănirea gravă a altor 431 de persoane, menţionează Inspectoratul.

De asemenea, poliţiştii spun că printre principalele cauze de producere a accidentelor rutiere grave sunt şi
- abaterile bicicliştilor (11,2%), rezultând 323 de accidente, soldate cu decesul a 86 de persoane şi rănirea gravă a altor 237,
- neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor (8,2%), fiind înregistrate 237 de accidente, soldate cu decesul a 52 de persoane şi rănirea gravă a altor 209 şi
- neacordarea priorităţii de trecere pietonilor (8,2%), fiind înregistrate 237 de accidente, soldate cu decesul a 43 de persoane şi rănirea gravă a altor 198.

Accidentele produse pe fondul primelor cinci cauze reprezintă 63,6% din totalul accidentelor rutiere grave.

Totodată, cele cinci cauze menţionate au generat 58,1% din totalul deceselor, 20,9% reprezentând indisciplina pietonilor, 19,5% nerespectarea regimului legal de viteză, 8,4% indisciplina bicicliştilor, 5,1% neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor şi 4,2% neacordarea priorităţii de trecere pietonilor, indică oamenii legii.

agerpres.ro

mirceaeliade

QuoteUn șofer de 72 de ani a mers pe constrasens 9 kilometri pe autostrada A10 Sebeș - Turda. Conducătorul auto a fost sancționat contravențional, cu amendă în valoare de 1.305 lei, iar complementar a fost dispusă măsura reținerii permisului de conducere, în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce, pentru 120 de zile.
Nu cred ca e ok sa se suspende doar 4 luni carnetul unuia care merge atatia km pe contrasens de autostrada.
https://adevarul.ro/stiri-locale/alba-iulia/un-sofer-de-72-de-ani-a-mers-pe-constrasens-9-2199944.html

adiarc

am mai spus-o.. in alte tari cu mortalitate la jumătate....pt astfel de abateri..se suspenda 5 ani...da 5 ani..si asta in anumite conditii legate de tot felul de cursuri care trebuie urmate pe bune,fara pile
In cazul varstei d-lui de mai sus ,nu ar mai trebuii sa poata sa conduca vreodata dupa o astfel de abatere...asta daca consideram viata mai presus de orice
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

tom_sawyer

#7702
Quote from: tom_sawyer on July 09, 2022, 01:55:12 PM

EXCLUSIV Parchetul din Urziceni nu a luat nici o măsură preventivă împotriva șoferului care, in iunie, a provocat un accident cu 5 morți și 4 răniți / Poliția i-a dat dovadă pentru a putea conduce / Șoferul a fost sancţionat de zeci de ori pentru nerespectarea regimului de viteză

Împotriva șoferului care a provocat, pe 29 iunie 2022, în județul Ialomița, un accident rutier soldat cu 5 morți și 4 răniți nu a fost luată nici o măsură preventivă, se arată într-un  răspuns al Parchetului de pe lângă Judecătoria Urziceni, transmis la solicitarea G4Media.ro.

Din contră, după accident, el a primit din partea Poliției o dovadă (înlocuitor de permis) care i-a dat dreptul să conducă pe drumurile publice. A doua zi după tragedie, ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, declara referitor la acest șofer că a avut permisul suspendat de trei ori între 2018 și 2020 și că a fost amendat de zeci de ori pentru nerespectarea regimului de viteză.

Accidentul de la sfârșitul lunii iunie, care a avut loc în apropierea comunei ialomițene Sinești, a fost unul dintre cele mai grave din acest an, de pe șoselele din România, bilanțul fiind de 5 morți și 4 răniți.

Într-o adresă din data de 17 august, Parchetul de pe lângă Judecătoria Urziceni a comunicat G4Media.ro că șoferul este urmărit penal pentru comiterea infracțiunilor de ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă și că împotriva acestuia "nu s-au dispus măsuri preventive (...) dat fiind faptul că în urma accidentului rutier, și conducătorul auto a suferit leziuni corporale care au impus internarea acestuia într-o unitate de spital."

Conform aceluiași răspuns, în cadrul anchetei au loc, în această perioadă, două expertize – una medico-legală și una tehnică auto "pentru stabilirea dinamicii producerii accdentului rutier". "Este posibil ca procurorul de caz să ia măsură preventivă după ce va primi rezultatul acestor expertize", a declarat un procuror cu experiență, pentru G4Media.ro.

Pe de altă parte, internarea într-un spital nu exclude arestarea preventivă, arestul la domiciliu sau impunerea controlului judiciar față de o persoană suspectă de comiterea unei infracțiuni. În plus, aceste măsuri pot fi aplicate și după externarea din unitatea medicală. Astfel, în 2016,  un bărbat care a comis un accident cu 5 morți, în Brăila, a fost arestat la domiciliu în timp ce se afla internat în spital, unde ajunsese rănit în urma incidentului. După externare, magistrații l-au arestat preventiv pentru 30 de zile.

Un alt detaliu din anchetă, dezvăluit de procurorii din Urziceni, indică și faptul că, după tragedie, șoferului prezumtiv vinovat i s-a acordat, pentru o perioadă, dreptul de a conduce: "Ca urmare a accidentului rutier, conducătorului auto i-a fost reținut permisul de conducere, fiindu-i eliberată de organele de poliție o dovadă înlocuitoare a acestuia, cu drept de circulație pentru 15 zile, nemaifiindu-i însă prelungită exercitarea dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice."


g4media.ro

rota

Postez aci, poate vad cei din CNAIR si pun pe DN2!

Australian company shows off glow-in-the-dark road markings

Powered by API/PUM imgur uploader
sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

dumbravaandrei

Sunt curios cum functioneaza in combinatie cu farurile tintite spre bufnite si alte inaripate... poate totusi se mai trezeste si rar-ul sa mai faca ordine pe strazi... de multe ori si in zone bine iluminate ti-e greu sa te deplasezi din cauza farurilor neconforme....

mirceaeliade

Metoda cea mai probabila:
https://en.wikipedia.org/wiki/Phosphorescence
Adica cand trece unul in fata ta cu farurile "incarca" vopseaua, si timp de vreo ceva secunde, POATE minute, e auto-luminata vopseaua. E mai mic timpul decat la 'glowsticks'.  Avantajul e ca si masinile din contra-sens 'incarca' vopseaua, si evita nevoia de faza lunga si chestiile alea verzi anti-orbire care se pun acum intre sensuri. 
Suspectez ca ar putea fi fezabila adaugarea in vopeseaua aia de pe laterale care iti vibreaza cauciucurile cand iesi de pe carosabil, pt ca astfel cantitatea ar fi limitata si s-ar evita uzura prematura.  Oricum daca e vorba de bani, se poate adauga la fel de rar ca ochiurile de pisica, adica nu la mod continuu.

gruiarew

Dar nu mai bine dăm și noi cu niște lavabil? Alb? D-ăla ordinar? Nu avioane fosforescente și ochi de pisici prin asfalt? Chiar și pe autostradă abia se văd marcajele. Nici dacă-s făcute cu cretă. Și din ce am observat ochii de pisică roșii de pe parapetele lateral încep să dispară mai de peste tot.

@dumbravaandrei cu cei cu antiaeriana n-ai ce face omule. Doar să ai ceva tanky-tanky și să-i spulberi. Ăia și cei cu ceața veșnic aprinsă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tom_sawyer

La doar o zi după ce G4Media.ro a dezvăluit că anchetatorii nu au luat nici o măsură preventivă împotriva șoferului care a provocat în iunie un accident soldat cu 5 morți, acesta a fost reținut pentru 24 de ore

Parchetul de pe lângă Judecătoria Urziceni va propune astăzi arestarea pentru 30 de zile a șoferului care, pe 29 iunie 2022, în apropiere de comuna ialomițeană Sinești, a provocat un accident rutier care s-a soldat cu cinci morți și patru răniți. El este acuzat de ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă. Informația a fost confirmată de inspectorul Ludmila Marina-Dascălu, purtător de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Ialomița.

Bărbatul în vârstă de 50 de ani, domiciliat în comuna Bărbulești, a fost reținut ieri, pentru 24 de ore, la o zi după ce G4Media.ro dezvăluise faptul că, în intervalul care a trecut de la tragedie, anchetatorii nu luaseră nici o măsură preventivă împotriva sa. Mai mult, pentru o perioadă de timp după incident, acesta a primit dreptul de a conduce pe drumurile publice în baza unei dovezi (înlocuitor al permisului de conducere), document primit din partea polițiștilor.

g4media.ro

TibiV

Inca o demonstrare a faptului ca presa este (si trebuie sa fie!) a 4-a putere in stat!...

Daca nu s-ar fi interesat presa, probabil ca "nea soferul" ar mai fi condus inca 100k km cu "dovada provizorie"...

Jurnalistii (desi uneori sunt la nivelul genunghiului broastei ce trage sa moara...  :(  ) au totusi o mare calitate: "urnesc" lucrurile, atunci cand "altfel" lucrurile s-ar rezolva "la mica intelegere"...

Daca n-ar fi intrebat "presa", nea ala s-ar mai fi plimbat "nelimitat" pe soselele patriei...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexandru_m

Pe de alta parte ma intreb ce fel de reptila trebuie sa fii sa te mai urci la volan la mai putin de 15 zile dupa un macel ca ala.