Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Liviu M

#7680
Evident și bine înțeles in România, că in Germania nu e nici una, nici alta.
În Germania nu se semnalizează decât ieșirea (semnal dreapta). Nu se semnalizează înainte de sens (mă rog, eu semnalizez dacă ies pe prima ieșire) și nu se semnalizează deloc stânga. OK, dacă ar fi sensuri cu mai multe benzi, poate s-ar semnaliza schimbari de banda. Da' ne-a tot zis vancouver că nemții se străduie să nu facă giratorii cu multe benzi.
Așa că da, la nemți sensul giratoriu poate fi asimilat unei străzi cu sens unic și ieșiri numai la dreapta. Și in momentul in care faci asimilarea, vezi cât de "ușoară" e circulația in sensul giratoriu.  :D Mai ales în cazul giratoriilor uriașe.

LE PS Povestesc de nemți că la ei conduc.

pasadia

Inca o dovada ca ar trebui sa renuntam la giratorii. Macar la cele cu mai mult de o banda pe interior.

gruiarew

Discutabil. Mă uit acum la unul ce joacă freeways. În funcție de cum faci intersecția primești punctaj. Cele mai ok ca și cost / capacitate îs giratoriile cu linii directe dacă ai trafic mai mult pe o anume axă (handburger).

Eu unul aș face altceva. E mult mai simplu și mult mai ieftin.

Adăugat un rahat de articol în legislație. Și niște normative clare.

Gen: în intersecțiile în sens giratoriu semnalizate ca atare cu cercul albastru și săgețile alea învârtitoare:

1. Se semnalizează așa
2. Se încadrează așa
3. Se dă prioritate așa

Și la cei ce toarnă beton / aștern asfalt, trag linii, de asemenea niște reguli:

1. Fără 3 benzi la intrare și 1 la ieșire.
2. Fără dungi trase doar să fie
3. Dacă are mai mult de o bandă, musai turbogirație
4. Și altele ce nu-mi vin în minte...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Stefan01

Poate videoul acesta va aduce mai multe clarificări. Enjoy !


gruiarew

#7684
A dat și ăsta destul cu mucii in fasole ca să mai poată fi dat exemplu.

Explică mult dar în condiții de trafic real sunt 0. Să mă explic de ce...

Eu când intru în intersecție dau prioritate. Când ies mai știe dracu care de unde a intrat și în ce ordine. E ilogic ca ăla ce-i pe lateral să-i dea prioritate celui din centru doar pentru că ăla a intrat mai devreme.

În caz de accident da, se declară, se măsoară, se constată. Ideea e să nu faci accident.

Nu știu de unde sunteți o să dau iarăși exemplu intersecția din piața Mărăști din Timișoara. S-a rezolvat simplu, cu niște vopsea pe jos. N-ai cum greși acolo.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

gruiarew

Liviu M au destule giratorii și nemții chiar cu mai multe benzi. Dar îs despărțite ori cu bordură ori cu linii clare. Trebuie să fii cel puțin căscat să te bagi aiurea sau să ajungi în situația "eu acum ce fac?". Plus că am văzut că-s mult, mult mai calmi. Gen nu se bagă nimeni prin dreapta ta dacă ești cu ceva mare sau lung. La noi țuști... unde ai văzut o gaurică de câțiva cm. Cel mai mult îmi place când se bagă câte unul cu o scobitoare să "facă" autobuzul articulat, când ăla abia se îndoaie prin giratorii făcute "cu cap". Că "dă-l dracu să-și țină banda".
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Biocenoza

Sensurile giratorii oferă beneficii substanțiale privind siguranța în comparație cu semnalele de circulație și semnele de oprire. Reduc numărului de accidente mortale, reduc accidentele cu vătămări, reduc accidentele pietonale, reduc accidentele cu bicicleta

pasadia

1. Exista o multime de sensuri giratorii:
- cu o singura banda de intrare, una singura de iesire si una singura la interior, raze de curbura mica. Adecvate spatiilor rezidentiale, unde nu intra trafic de marfa, masini lungi, etc... Pot fi amenajate ok si pentru biciclisti / pietoni. Impun o viteza redusa dar fac fata la volume mici de masini. Cele din Olanda sunt "poster-child"-ul tipic, dar din pacate putine astfel de giratorii exista in teren in Romania.

- cu o singura banda de intrare, una singura de iesire si una singura la interior, raze de curbura mai mari. Construite la intersectii de drumuri minore (gen DJ, DC, etc..) in zone rurale si in afara zonelor locuite. Tipic franceze, folosite deseori in narativa "sensurile giratorii sunt sigure" cand sunt comparate cu intersectiile in cruce tipice middle-west-ului american (cele cu STOP pe fiecare brat). La fel, nu avem constructii similare in Romania.

- sensuri giratorii amenajate cu 2 benzi pe intrare / iesire si la interior, sub forma de turbo-giratie si obstacole care impun o anumita traiectorie (de obicei mici bumpere). Prin aceste bumpere se impune o disciplina reala, multa siguranta in trafic, dar totodata impun viteza redusa si fac fata unui volum mai mic de masini. Le intalnesc des in Ungaria sau Slovenia, deseori in zone de la marginea oraselor, zone noi rezidentiale, zone comerciale, etc...

Nici unele dintre aceste giratorii nu se construiesc in interiorul oraselor. Nu in zone cu trafic foarte ridicat (atat masini, cat si pietonal sau biciclete). Noi insa le construim in zone centrale, fara a impune cu adevarat o disciplina si fara a aduce o siguranta superioara. Brasovul e recunoscut pentru sensurile giratorii imense (3-4 benzi in interior sau pe intrari/iesiri) care duc la o indisciplina totala si la viteze foarte mari de deplasare ceea ce a condus direct la o crestere mare a victimelor din randul pietonilor.
In alte orase (Alba Iulia, Bistrita, Cluj) avem parte de giratorii penibile (mici desene pe asfalt) care conduc, in mod similar, la multe accidente (reale, oricat de usoare le consideram).

Una peste alta, sensul giratoriu, asa cum e implementat in Romania, e o prostie. Nu zic ca trebuie sa dispara toate (adica deh, cele de pe bretelele de la Cunta sunt ok). Dar multe alte giratorii sunt absolut groaznice.

gruiarew

N-ai zis nimic de moviloiul din mijoc. Mie aia mi se pare cea mai mare idioțenie dintre toate. Să nu vezi dacă vine cineva din sens opus...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Xander

Pai tocmai pentru ca nu vezi din cauza "moviloiul", esti fortat sa incetinesti si sa te asiguri corespunzator. Iar in cazul unui accident viteza scazuta si unghiul de impact scade semnificativ riscul de deces.
In plus, datorita moviloiului, esti fortat sa ocolesti sau sa decolezi (au fost cazuri).
Eu sunt mare adept al ideii de turbogiratie si sper ca intr-o zi se va implementa in toate sensurile giratorii cu 2 sau mai multe benzi.

JohannDB

    ((((( Pai tocmai pentru ca nu vezi din cauza "moviloiul", esti fortat sa incetinesti si sa te asiguri corespunzator.)))))  Țin să te contrazic; tocmai din cauza "moviloiului (un monumet pentru banii îngropați acolo, fără număr...) am fost deseori în situația în care cine mi-a  venit din stânga, a venit CU VITEZĂ și m-am trezit cu el de după "movilă", deși am orpit, m-am asigurat și era să fiu lovit... Foarte nasol momentul acesta, când te trezești cu respectivul pe tine... Dracu-i pune să dea talpă și-n girație: cam trei din zece cazuri !!
           Văd că nu scoate nimeni o vorbă de girațiile plate sau cu degajări/tăieri din drumurile principale și legăturile cu autostrăzile, pentru cei ce au nevoi speciale, de exemplu; printre unicatele din țară este un astfel de giratoriu, generos și cu "profil" pe "centura Timișoara, la giratoriul de la "Dunca".....         

gruiarew

Scuze dar dacă pe principiul ăsta se merge, asta mi se pare cea mai cretină idee. Sporirea siguranței prin reducerea vizibilității. Așa ceva doar la noi se poate inventa.

În locul tonelor ălora de pământ nu mergeau niste camere care în câteva zile și-ar fi scos pârleala? Și care merge omenește n-are nici o treabă? De ce să nu pot vedea ce-i în partea ailaltă? Alții taie munții, pun tot felul de chestii reflectorizante, oglinzi camere să elimine din punctele moarte... la noi se face un rahat cu moț în mijlocul drumului...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Xander

#7692
Na poftim, fara "moviloi" si cu vizibilatate maxima ...


Nu vreau sa starnesc polemici, dar nici atitudinea asta de discreditare a parerilor colegilor nu mi se pare ok.

Xed

Nu inteleg daca acest exemplu e un argument ca nu trebuie avuta vizibilitate maxima intr-un sens giratoriu. Mie mi-e clar ca ambii soferi nu au pic de educatie rutiera si nu conduc preventiv. Niciunul de fapt nu s-a asigurat, cel din stanga intrand cu super viteza "ca doar el vine de pe drum principal" iar celalalt aplica si el politica yolo. Astia pana nu o patesc nici ca o sa isi schimbe stilul de condus.

Dar celorlalti participanti la trafic trebuie sa le asiguri toate conditiile necesare pentru a traversa o intersectie in siguranta.

Si revenind la subiectul de mai sus si eu sunt de accord ca folosim sensuri giratorii in locuri total nepotrivite si fara a fi bine gandite: benzi bine delimitate cu traiectorie clar definita inca de la intrare, in spatii improprii pentru o astfel de intersectie, pe drumuri nationale cu mai mult de o banda pe sens unde mai sanatos ar fi un semafor s.a.m.d.


gruiarew

Nu știu despre ce discreditare vorbești. M-am referit strict la ideea e a îngusta câmpul vizual pe principiul că dacă nu vede, nu se bagă. Ba se bagă și-i mult mai nasol când îti apare cineva din scurt. În exempul tău unul a venit cu "pârtieeee" și altul se uita în crăci. Plus nu-i clar dacă-i giratoriu acolo. Eu nu văd semnul de girație. Nu orice rondou e giratoriu.

Și strict la exemplul tău nu știu cu ce ar fi ajutat dacă era ditamai movila în locul bidoanelor. Ăla ce intră din dreapta probabil tot ca la el în sufragerie ar fi intrat în intersecție.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis